Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderFakta om spøkelser og sitater

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Finn.ghost
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Aug 2005 08:46
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Fakta om spøkelser og sitater

Innlegg av Finn.ghost »

Dette er klare fakta ut i fra Shadow Secrets.com

Oversatt av meg :mozilla_wink:

01 Spøkelser lukter ting.

02 Spøkelser elsker lukten av sitroner.

03 De er kalde i temperatur.

04 De har en stor sans for humor.

05 De storkoser seg når mennesker ler.

06 Spøkelsene er henvist til å ulegemligjøres (vi er legemligjort).

07 De kjeder seg hvor de er.

08 De fleste er glade, mens andre føler stille en klyngende følelsesmessig smerte.

09 De kan vise seg levende i drømmer.

10 De kan etterlate seg lukter som de var nær tilknyttet til.

11 Spøkelser kan ikke krysse vann.

12 De kan lage akustiske lyder (snakke).

13 De bruker energiene sine og våres til å flytte ting (våres hender på en plate,
Ouija-bord ???

14 De er noen råtasser (de elsker å få ting ut av oss).

15 De opptrer vanligvis som orbs (baller av intens lys).

16 Orbs er vanligvis neon blå eller fiolett i farge.

17 Spøkelser favoriserer seg nattes-tid på grunn av nedgangen av dags-tid energibruk.

18 Spøkelser viser seg også frem som en slags tåkemasse eller damp.

19 En hette-lignende svart røykfyllt figur er en mørk eksistens (PASS PÅ) de kommer
vanligvis frem ved foten av sengen.

20 Noe påstått hjemsøkning er faktisk hvor de henviser til bunnfall (en tidligere
begivenhet hvor spøkelset viser seg frem om og om igjen).

21 Folk finner kansje portaler eller strømvirvler på forskjellige plasser. Her er hvor
spøkelsene transporterer seg selv. Vanligvis kaldt.

22 Hjemsøkte er gjerne mest intensiv rundt barn i pubertetsalderen, fordi barna
sender ut en enorm mengde energi.

23 Spøkelser leser våres tanker.

24 Spøkelser beholder alle hukommelser og følelser av deres tidligere liv.

25 Av og til blir spøkelser fanget og de trenger å bli fi. La dem vite at dem kan
fortsette.

26 Støyende, vanskelige spøkelser er kjent for å være poltergeist.

27 Dyre-spøkelser eksisterer og er blitt dokumentert observert.

28 Noen tror at utenom-jordiske ånder (aliens) kan bli kontaktet via Ouija-bord.
Har du noensinne prøvd dette ???

29 Spøkelser som har levd i hundrevis av år opprettholder trendene.

30 Barn oppfatter spøkelser som "tenke seg nære venner".

31 Spøkelser er kjent for å være veldig temperamentale.

32 Spøkelser henger ut suge eller smattelyder (mange venner eller det mest elsket).

33 Spøkelser lager seg venner med andre spøkelser fra andre epoker.

34 Merkelig hvisking i ørene som vekker deg opp av søvn ?? Det er et spøkelse.
Sist redigert av Finn.ghost på 17 Okt 2008 19:10, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 448
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Hva mener du egentlig med punkt 32?
Antall ord: 7
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Finn.ghost
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Finn.ghost »

Etterlingning av mange venner eller det mest elsket :mozilla_wink:
Antall ord: 10
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Aha.
Antall ord: 1
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Ok, bortsett fra at spøkelser aldri er bevist på noen som helst måte og reglene derfor er helt meningsløse og uten hold - så skal jeg gi deg (og nettsiden du har dem fra) tvilen til gode.

Det er dog et par punkter jeg vil ta for meg:
09 De kan vise seg levende i drømmer.
Og hva skulle tilsi at det ikke bare er...drømmer?
13 De bruker energiene sine og våres til å flytte ting (våres hender på en plate,
Ouija-bord ???
Hvis vi velger å se bort fra det enkle faktum at "energien" det snakkes om kun er ubegrunnet spekulasjon og et låneord fra vitenskapens verden - Ouija-spill fungerer ved at en selv beveger glasset (ofte ubevisst). I de fleste tilfeller dreier det seg om ungdom som leker seg med dette, og en eller flere i gruppen beveger glasset ganske så bevisst.
15 De opptrer vanligvis som orbs (baller av intens lys).
Jeg kan bare ta for meg "orbs" på fotografier, og de er overhodet ikke av paranormal art. Det er uhyre sjelden jeg finner noe jeg er i det minste tvil om at er vanlige fotografiske eller optiske artifakter.
17 Spøkelser favoriserer seg nattes-tid på grunn av nedgangen av dags-tid energibruk.
Hvor er dokumentasjonen på og grunnlaget for at det brukes mindre energi om nettene?
19 En hette-lignende svart røykfyllt figur er en mørk eksistens (PASS PÅ) de kommer
...og kalles drømming, våkendrømming eller søvnparalyse. Ofte dreier det seg om skygger/former som såvidt skimtes i mørket og blandes inn i en tankevirksomhet som henger igjen i en drøm.
22 Hjemsøkte er gjerne mest intensiv rundt barn i pubertetsalderen, fordi barna
Det er aldri påvist at mennesker i pubertetsalderen sender ut "en enorm mengde energi". Det er dog et faktum at ungdom i puberteten har voldsomme hormonelle svingninger, noe som farger humør og personlighet - noe som velvillig tolkes av enkelte som "energier".
25 Av og til blir spøkelser fanget og de trenger å bli fi. La dem vite at dem kan
fortsette.
Hvorfor? Hva er det som skulle tilsi at en flyktig entitet, med alle tanker og følelser fra sitt tidligere liv intakt, og som reiser via magiske portaler, skulle trenge hjelp fra et menneske av kjøtt og blod - og det kun gjennom en enkel (muntlig?) beskjed om at "det er greit, du kan fortsette nå"?
27 Dyre-spøkelser eksisterer og er blitt dokumentert observert.
Nei.
Fantasivenner hos barn er et velkjent fenomen innen psykologien - men det er ikke bevist på andre måter enn pseudovitenskap at dette er snakk om spøkelser.
Alt peker mot at det dreier seg om en meget levende fantasi. Dette forklares med at barn ikke ennå har erfaringen og kunnskapene som skal til for å på en god måte skille mellom fantasi og virkelighet. For noen vedvarer denne "egenskapen" godt opp i voksen alder...
34 Merkelig hvisking i ørene som vekker deg opp av søvn ?? Det er et spøkelse.
Nei, det kalles drømming - hallusinasjoner som inntreffer i forbindelse med søvn eller inntak av stoffer/medikamenter med spesielle effekter på kjemien i hjernen.
Det er velkjent at man tilsynelatende våkner av en plutselig lyd (ofte kalt "exploding head syndrome"), og dette har ingenting med overnaturlige entiteter å gjøre.[/quote]
Antall ord: 590
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Finn.ghost
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Finn.ghost »

Ja det er no godt jeg slipper å forsvare meg da :D
Antall ord: 10
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Innlegg av Moonstone »

Hehe, ja det er jo bra at skeptikere også finnes da.

Gjenferd er jo såklart ikke vitenskapelig bevist. Det eneste som KAN støtte opp til en forklaring er det med at Energi IKKE kan gå tapt, men bare forandre form eller "hoppe over" til noe anet.

Dette er nok til en forklaring i mine øyne. Resten må nok da gå på hva en tror selv, og VELGER å tro på selv. Jeg velger å tro det, og har opplevelser nok med det til å si at: "Jeg tror at gjenferd/Energier eksisterer".

Huff, skulle ønske at dette forumet var mere til "hardcore freaks/spirituelle/ alternative" istedenfor et "freakshow" å se på for Kristne predikanter og useriøse..
Men men, alle må jo få lov?
Antall ord: 122
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Finn.ghost
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Finn.ghost »

Skeptikere er det nok av yes, men det er no engang slik at vi alle kan velge selv.

Jeg tror på det :mozilla_wink:
Antall ord: 24
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

Bra :)

Er så lei av den "Det er nok en naturlig forklaring" greia folk har på det fenomenet.

Hva om at mye av "jeg`et" sitter igjen i energien, som aldri går tapt? Hva om at gjenferd faktisk ER en naturlig forklaring i seg selv?

Mennesker har MYE igjen å lære om eksistensen vår, og IKKE bare fysisk..
Antall ord: 60
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Moonstone skrev:
Gjenferd er jo såklart ikke vitenskapelig bevist. Det eneste som KAN støtte opp til en forklaring er det med at Energi IKKE kan gå tapt, men bare forandre form eller "hoppe over" til noe anet.

Dette er nok til en forklaring i mine øyne. Resten må nok da gå på hva en tror selv, og VELGER å tro på selv. Jeg velger å tro det, og har opplevelser nok med det til å si at: "Jeg tror at gjenferd/Energier eksisterer".
Greit nok det, Moonstone, men denne tråden begynner med proklamering av en "sannhet". Jeg bryr meg ikke så mye om hva folk velger å tro, men jeg blir provosert over fordummende predikering av slikt som disse "reglene".
Huff, skulle ønske at dette forumet var mere til "hardcore freaks/spirituelle/ alternative" istedenfor et "freakshow" å se på for Kristne predikanter og useriøse..
Men men, alle må jo få lov?
Hva sikter du egentlig til her?
Antall ord: 156
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

Kimbara:

Sikta ikke spesielt til deg.
Sånn jeg ser det så er det forskjellige grupperinger her inne:

Noen lever "alternativ-livet" helt ut og seriøst, og er en del av et seriøst nettverk.
Noen er bare nyskjerrige og titter innom.
Noen vil bare slenge dritt og er useriøse.
Noen lever i "paranormal-drømmeverden"
Noen er veldig vitenskaplige og ikke den "drømmende sorten"
Noen vil bevise andre feil hele tiden.

Er bare litt lei av det useriøse her, som ikke har sin plass på Paranormal.no.
Da er vel Facebook bedre?
Antall ord: 97
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Kimbara skrev:
Finn.ghost skrev:13 De bruker energiene sine og våres til å flytte ting (våres hender på en plate,
Ouija-bord ???
Hvis vi velger å se bort fra det enkle faktum at "energien" det snakkes om kun er ubegrunnet spekulasjon og et låneord fra vitenskapens verden - Ouija-spill fungerer ved at en selv beveger glasset (ofte ubevisst). I de fleste tilfeller dreier det seg om ungdom som leker seg med dette, og en eller flere i gruppen beveger glasset ganske så bevisst.
Dette forklarer fremdeles ikke noen episoder fra mitt liv.
Kort fortalt:

Et fullt glass med cola som beveger seg over et stuebord mens vi lå og så på TV,
tydelig og bestemt i en retning, før den skifte retning farende mot oss.

Frakoblede ledninger (i flertall) som plutselig alle er tilkoblet igjen.
Plugget ut alt jeg kunne av den enkle grunn at jeg skulle bære ned en gammel PC fra loftet og skjermen, tastaturet og musen separat. Artig spøk.

Lysbryter som slår seg på igjen, fysisk, mens jeg ganske markant slo den av.
Og nei, den "spratt" ikke tilbake, ingen fjærer i bryteren.

En perfekt sirkel av en vanndam, som om den skulle være utskåret,
dukket plutselig opp under stuebordet en gang. Ingen hadde vært hjemme denne dagen, og jeg har ingen logisk forklaring på hvordan den flekken ble slik.

Kulelyn, hvis det var det da...
3 kuler på størrelse midt imellom en tennisball og en golfball, ramlet på rekke og rad nedover fra taket (eller intet, men ovenfra)... rullet nedover stuelampen som om de gikk i en slags bane (ala lotto-kulene i disse rennene) for så å eksplodere i brak og gnister en sommer for noen år siden, jeg skulle til å sette meg i sofaen nedenfor.

OBS, dette er ikke førstehåndserfaring, men jeg stoler på kilden:
Et glass (i samme huset som den førstnevnte episoden med glass) hopper fra en vinduskarm av seg selv - i en bue over senga på et soverom - og lander på golvet. Glasset lager knuselyd, som om det gikk i knas og tusen biter. Ikke en skramme i glasset. Ruller frem og tilbake av seg selv, før det brått stopper.
Kimbara skrev:
Finn.ghost skrev:19 En hette-lignende svart røykfyllt figur er en mørk eksistens (PASS PÅ) de kommer
...og kalles drømming, våkendrømming eller søvnparalyse. Ofte dreier det seg om skygger/former som såvidt skimtes i mørket og blandes inn i en tankevirksomhet som henger igjen i en drøm.
Merkelig nok har minstesøstera mi sett en slik hettelignende svart figur også.
Hun kaller det en munk. Dette har hun sett i stua, og det var i våken tilstand.

Selv har jeg sett en hvit, ganske gjennomsiktig skikkelse gå bak meg.
Så dette som refleksjoner i PC-skjermen da jeg jobbet på et kontor.
Skikkelsen så ut til å bevege seg inne på et rom som aldri var i bruk, der vi hadde stua bort walkie talkier og diverse gammelt teleutstyr/rekvisita.
Grunnen til at jeg så dette er fordi inngangsdøra er av glass.
I det jeg snudde meg, så jeg fremdeles et lite glimt av skikkelsen, men den forsvant veldig kjapt - som om den oppdagde å bli sett.
Kimbara skrev:
Finn.ghost skrev:22 Hjemsøkte er gjerne mest intensiv rundt barn i pubertetsalderen, fordi barna
Det er aldri påvist at mennesker i pubertetsalderen sender ut "en enorm mengde energi". Det er dog et faktum at ungdom i puberteten har voldsomme hormonelle svingninger, noe som farger humør og personlighet - noe som velvillig tolkes av enkelte som "energier".
Og nettopp disse ustabile følelsene og hormonelle svingningene skaper igjen massiv energi som vil ut, og ikke vet hvordan den skal ut. Følelsesladde spenninger og emosjonell ustabilitet fører jo ofte i mange andre sammenhenger til at andre mennesker oppfatter det og blir påvirket. Selv om dette ustabile forsøkes skjult. Det er snakk om små signaler som ikke alltid vi mennesker oppfatter. Jeg sier ikke at det nødvendigvis blir noe "poltergeist" utav sånne situasjoner, men det er ikke bare-bare. Jeg tror trygt man kan si det skaper energier, likevel.
Dattera til søskenbarnet mitt er bare 3 år og ser ofte en mannsskikkelse i huset. Søskenbarnet mitt (og tanta og onkelen min som eide huset før de kjøpte det) har også hørt utrolig mye rart. Dette er en stor og gammel enebolig, så det er ikke snakk om naboer de hører når de hører "klassiske konserter" oppe på loftet.

Dattera sier "Der er han igjen, mamma."
Og når søstera mi var på besøk der sist for å lese ei bok til henne, satt de i senga.
Plutselig fryser hun til og sier til søstera mi:
"Det er noen her."

Jeg tror ikke dette er en fantasivenn. Barn har et mer åpent sinn.
De er ikke formet av alt dette materielle som vi voksne er.
Å forkaste dette som å ha psykologiske grunner, er egentlig enda et eksempel på nettopp hvor formet vi voksne mennesker har blitt av den tro at "alt henger sammen sånn og sånn bare fordi vi har lært det, og sett indikasjoner på det".

Niks. Alt er ikke bare sånn og sånn. Noe er uforklarlig, og man kan ikke tro at man vet bedre enn barnet selv alltid. De ser det de ser, hvem faen er vel vi til å dømme?

"Det er jo bare barn. De har jo så livlig fantasi, atte."

Ja, ja... har vi glemt hvordan det var å være barn?
Det tror jeg mer denne bedrevitertendensen skyldes.
Antall ord: 981
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Moonstone skrev: Er så lei av den "Det er nok en naturlig forklaring" greia folk har på det fenomenet.

Hva om at mye av "jeg`et" sitter igjen i energien, som aldri går tapt? Hva om at gjenferd faktisk ER en naturlig forklaring i seg selv?

Mennesker har MYE igjen å lære om eksistensen vår, og IKKE bare fysisk..
Ja, man kan si "hva om?", men så stopper det også der. Det er fint å spekulere og leke seg med tanker om ting - men ikke lær opp andre i en personlig vrangforestilling.

Det at noen er lei av mulige naturlige forklaringer sier meg at det finnes en motvilje til å faktisk finne ut av ting - at man istedet -ønsker- at det skal være en forklaring som passer til en personlig fantasifull tolkning. Det er kanskje derfor det eksisterer så mye overtro også.
Antall ord: 144
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Smileyvero
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Jul 2006 15:31
18
Lokalisering: Hitra

Innlegg av Smileyvero »

ludoburgero skrev:
Kimbara skrev:
Finn.ghost skrev:13 De bruker energiene sine og våres til å flytte ting (våres hender på en plate,
Ouija-bord ???
Dette forklarer fremdeles ikke noen episoder fra mitt liv.
Kort fortalt:

Et fullt glass med cola som beveger seg over et stuebord mens vi lå og så på TV,
tydelig og bestemt i en retning, før den skifte retning farende mot oss.

Frakoblede ledninger (i flertall) som plutselig alle er tilkoblet igjen.
Plugget ut alt jeg kunne av den enkle grunn at jeg skulle bære ned en gammel PC fra loftet og skjermen, tastaturet og musen separat. Artig spøk.

Lysbryter som slår seg på igjen, fysisk, mens jeg ganske markant slo den av.
Og nei, den "spratt" ikke tilbake, ingen fjærer i bryteren.

En perfekt sirkel av en vanndam, som om den skulle være utskåret,
dukket plutselig opp under stuebordet en gang. Ingen hadde vært hjemme denne dagen, og jeg har ingen logisk forklaring på hvordan den flekken ble slik.

Kulelyn, hvis det var det da...
3 kuler på størrelse midt imellom en tennisball og en golfball, ramlet på rekke og rad nedover fra taket (eller intet, men ovenfra)... rullet nedover stuelampen som om de gikk i en slags bane (ala lotto-kulene i disse rennene) for så å eksplodere i brak og gnister en sommer for noen år siden, jeg skulle til å sette meg i sofaen nedenfor.

OBS, dette er ikke førstehåndserfaring, men jeg stoler på kilden:
Et glass (i samme huset som den førstnevnte episoden med glass) hopper fra en vinduskarm av seg selv - i en bue over senga på et soverom - og lander på golvet. Glasset lager knuselyd, som om det gikk i knas og tusen biter. Ikke en skramme i glasset. Ruller frem og tilbake av seg selv, før det brått stopper.
Kimbara skrev:
Finn.ghost skrev:19 En hette-lignende svart røykfyllt figur er en mørk eksistens (PASS PÅ) de kommer
Merkelig nok har minstesøstera mi sett en slik hettelignende svart figur også.
Hun kaller det en munk. Dette har hun sett i stua, og det var i våken tilstand.

Selv har jeg sett en hvit, ganske gjennomsiktig skikkelse gå bak meg.
Så dette som refleksjoner i PC-skjermen da jeg jobbet på et kontor.
Skikkelsen så ut til å bevege seg inne på et rom som aldri var i bruk, der vi hadde stua bort walkie talkier og diverse gammelt teleutstyr/rekvisita.
Grunnen til at jeg så dette er fordi inngangsdøra er av glass.
I det jeg snudde meg, så jeg fremdeles et lite glimt av skikkelsen, men den forsvant veldig kjapt - som om den oppdagde å bli sett.
Kimbara skrev:
Finn.ghost skrev:22 Hjemsøkte er gjerne mest intensiv rundt barn i pubertetsalderen, fordi barna
Og nettopp disse ustabile følelsene og hormonelle svingningene skaper igjen massiv energi som vil ut, og ikke vet hvordan den skal ut. Følelsesladde spenninger og emosjonell ustabilitet fører jo ofte i mange andre sammenhenger til at andre mennesker oppfatter det og blir påvirket. Selv om dette ustabile forsøkes skjult. Det er snakk om små signaler som ikke alltid vi mennesker oppfatter. Jeg sier ikke at det nødvendigvis blir noe "poltergeist" utav sånne situasjoner, men det er ikke bare-bare. Jeg tror trygt man kan si det skaper energier, likevel.
Dattera til søskenbarnet mitt er bare 3 år og ser ofte en mannsskikkelse i huset. Søskenbarnet mitt (og tanta og onkelen min som eide huset før de kjøpte det) har også hørt utrolig mye rart. Dette er en stor og gammel enebolig, så det er ikke snakk om naboer de hører når de hører "klassiske konserter" oppe på loftet.

Dattera sier "Der er han igjen, mamma."
Og når søstera mi var på besøk der sist for å lese ei bok til henne, satt de i senga.
Plutselig fryser hun til og sier til søstera mi:
"Det er noen her."

Jeg tror ikke dette er en fantasivenn. Barn har et mer åpent sinn.
De er ikke formet av alt dette materielle som vi voksne er.
Å forkaste dette som å ha psykologiske grunner, er egentlig enda et eksempel på nettopp hvor formet vi voksne mennesker har blitt av den tro at "alt henger sammen sånn og sånn bare fordi vi har lært det, og sett indikasjoner på det".

Niks. Alt er ikke bare sånn og sånn. Noe er uforklarlig, og man kan ikke tro at man vet bedre enn barnet selv alltid. De ser det de ser, hvem faen er vel vi til å dømme?

"Det er jo bare barn. De har jo så livlig fantasi, atte."

Ja, ja... har vi glemt hvordan det var å være barn?
Det tror jeg mer denne bedrevitertendensen skyldes.
Signerer den. Jeg er så enig, så enig.

Selv har jeg bare opplevd småtteri-ting som til nød KAN forklares. Men likevel-vi mennesker vet da vitterlig ikke ALT? Hvorfor skal det ikke kunne være noe uforklarlig, bare fordi vi mennesker ikke kan se, høre, føle, lukte det...?

Hva med alle de som HAR sett, luktet, hørt, følt? Lyver alle disse? Og nå snakker jeg om de som virkelig HAR sett, luktet, hørt, følt noe.

Jeg skal innrømme at jeg iblant ikke vet helt selv hva jeg skal tro-jeg er interessert i det paranormale, jeg har prøvd å kontakte mine hjelpere gjennom dyp meditasjon, prøvd spåbord(som iallefall rørte på bena)-men likevel-det er vanskelig å tro når man ikke får oppleve noe sånt selv. Jeg prøver å ha et åpent sinn...men JEG opplever likevel ingenting.

En av de små hendelsene jeg har hatt, som kan forklares, er kort fortalt:
Kort tid etter at en kompis døde i bilulykke, 18 år gammel, låg jeg over hos ei venninne. Mora hennes var sånn healingdame, og trodde på det paranormale, så venninna mi var nok også noe preget over det. Hun hadde jo selv opplevd å bli healet av mora si.
Uansett-på denne tiden hadde jeg ikke opplevd noe som helst uforklarlig-og da vi lå å snakka om denne avdøde kompisen vår, sa jeg litt sånn...tilfeldig....høyt: åååh, enn om han bare kunne gitt oss et tegn på at han var her?!
Akkurat da slo lyset på mobilen min seg på-som lå ved siden av senga, på et nattbord. Jeg kikka på den, for å se hva det var. Ingenting. Ikke dårlig batteri, ikke melding-ingenting.
Dette KAN jo forklares...av noen. Jeg selv syns dette var litt rart-for det har ALDRI NOENSINNE skjedd verken før eller etterpå. Dette med lyset på mobilen.

MEN-det jeg skal fram til da-selv om jeg ikke har opplevd noe skikkelig paranormalt-så betyr det da ikke at det ikke finnes. Jeg holder meg til den troen likevel, og jeg HÅPER det finnes....og at jeg en gang får oppleve å se, høre, føle noen av hjelperne mine...Eller noe annet i den retningen :mozilla_smile:

Men-det er som en religion dette-alle har vær sin tro :mozilla_undecided:
Antall ord: 1389

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

ja for det KAN jo hende at vi voksne faktisk IKKE har funnet ut ALT som denne verden omhandler enda..

Jeg tror også at barn er mere åpne, fordi de ikke har alle de begrensende tankene som vi voksne har "akseptert" enda.
Antall ord: 42
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links