Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderEnergi/aktivitet i Norges land

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
vidarjak
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Okt 2008 14:38
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Kodal

Energi/aktivitet i Norges land

Innlegg av vidarjak »

Jeg har vært noen steder oppigjennom mine 20 år som jeg har merket meg veldig sterk kulde og ekstra mørke. Og når man prater om det ukjente virker det som at det er noe som flokker seg rundt deg. Jeg søker litt informasjon fra de lokale om noen plasser, håper det er mulig å få noen svar/erfaringer av dere engasjerte brukere.

I tilegg håper jeg andre som vet om slike steder deler her, så ser vi hva vi får til. Er så mange steder det virker som at det virkelig er mye aktivitet og/eller energi.

De stedene jeg har merket meg mest som jeg kommer på i farten;

Kælven (ved Goksjø) Kodal/Sandefjord.

Dette er en liten badeplass og telt/fest plass ungdommen i bygda ofte samles på. Om natten har jeg og flere andre jeg har vært i snakk med bla. hørt fottrinn, hviskende stemmer, og observert en hvit båt med to skikkelser i. Denne båten blir borte når den når måneskinnet og etterlater seg ingen stripe i vannet el.l. I tilegg er det veldig frøsent der selv om man sitter rundt bålet på en varm juli natt, og snakker man om det paranormalet er det som om noe(n) samler seg rundt deg... Vet dette ikke er noen veldig kjent plass men håpet noen viste litt historie om dette området.

Rabbenstranda - Vollen i Asker

Stranden bare få hundre meter fra mitt barndomshjem. Husker fra jeg var rundt ti år og snek meg ut om kvelden for å se på utsikten mot Oslo. Husker jeg flere ganger så en mann uten noe liv i øynene som bare gikk, og plutselig var borte når jeg snudde meg. Møtte han på samme sted hver gang, også med min far. Har i tilegg hørt mennesker som har snakket i vannkanten selvom det ikke har vært noen der. Dette er kanskje ett litt mer kjent område en førstnevnte.

Kana skole - Hurum

En skole i nærheten av min kjære fars hjem på ''Hurumhalvøya''.
En skikkelse går stadig rundt i det eldste bygget av skolen, og lyset i andre etasje slår seg av og på gjentatte ganger om natten. Har flere ganger sett dette når jeg i hæljene har stått på terassen med utkikk over skolen og tatt meg en sigarett.

Det er nok så mange steder til men dette er de jeg har opplevd mest på, som er mest kjent. Mange hus jeg også har merket aktivitet i, men adresser skal jeg ikke gå inn på.

På forhånd takk for alle tilbakemeldinger og erfaringer.

Mvh Vidar
Antall ord: 457
Hvem vet hva som befinner seg mellom himmel og jord, det ukjente er uendelig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Mar 2008 22:05
16
Kjønn (valgfri): 50-50
Lokalisering: Hadeland/Oslo

Innlegg av TheMartine »

Wow, at du ikke er traumatisert, det skjønner jeg ikke O.o

Hva skjedde da du møtte denne mannen ved Rabbenstranda sammen med faren din. Så dere ham begge to?
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
vidarjak
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Okt 2008 14:38
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Kodal

Innlegg av vidarjak »

TheMartine skrev:Wow, at du ikke er traumatisert, det skjønner jeg ikke O.o

Hva skjedde da du møtte denne mannen ved Rabbenstranda sammen med faren din. Så dere ham begge to?
Begge to har sett ham ja.

Min far som er født skeptiker mente at det bare måtte være en folkesky mann som visste om snarveier, noe som i og for seg kan være naturlig forklaring. Dette er jo noen år siden. På den annen side er det rart å møte samme person flere ganger på samme måte. Var forøvrig veldig kaldt i det jeg møtte denne personen.

Jeg har aldri vært ordentlig redd for noe, alltid hatt min mormor som en slags støtte på dette området, lært alt gjennom denne fantastiske kvinnen. Men husker jeg sleit en del på den tiden med å finne en god forklaring.

Vi bodde også i ett gammelt hus fra 1912 som det skjedde merkelige ting i når vi flyttet. Akkurat som om noe ville hindre oss fra å flytte derifra, men opplevde aldri ubehag.

Jeg har også vært skeptiker selv, og jeg prøver alltid å finne naturlige løsninger, men jeg finner det ikke og har insett at det ikke er naturlig løsninger på alt. F.eks den kulden jeg har rundt meg i det jeg skriver nå. Merker at noen følger meg med øynene...

Sånn er livet?

Jeg er så engasjert i dette temaet at jeg heller blir glad enn redd over å oppleve slikt, men Negativ energi er det værste jeg vet, da må jeg bare dra. Har aldri opplevd det på disse stedene, bare noe som kan minne om Nysgjerrighet og kanskje ett slags tegn på hjelp/veiledelse.
Antall ord: 295
Hvem vet hva som befinner seg mellom himmel og jord, det ukjente er uendelig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Mar 2008 22:05
16
Kjønn (valgfri): 50-50
Lokalisering: Hadeland/Oslo

Innlegg av TheMartine »

Jeg synes det virker som du har et veldig fint forhold til det paranormale, og det er ikke nødvendigvis så dumt lete etter naturlige forklaringer først. Men finnes det ikke naturlige forklaringer, så finnes det ikke naturlige forklaringer.

Veldig bra at du ikke er redd, men heller nysgjerring og vitebegjærlige. Det har vel kanskje noe å gjøre med at du er oppvokst med slike opplevelser. Vet ikke helt om man hadde hatt et like avslappet forhold til det om man begynte å oppleve ting først i voksen alder. Det avhenger vel igjen av om man møter gode eller dårlige energier. Nei, jeg vet ikke. Har aldri møtt noen eller opplevd noe paranormalt, men jeg liker godt å lese om andres opplevelser, da =)
Antall ord: 127

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links