Healing og annen alternativ medisin ⇒ All respekt til denne mannen
Moderatorer: Asbjørn, mod healing
All respekt til denne mannen
http://www.t-a.no/apps/pbcs.dll/article ... /551238096
Det stod også en god artikkel om den nye boka som kommer ut i papirutgava av samme avis i går, men finner den desverre ikke på nett....
Puma/f
Det stod også en god artikkel om den nye boka som kommer ut i papirutgava av samme avis i går, men finner den desverre ikke på nett....
Puma/f
Antall ord: 40
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Aug 2007 21:40
- 17
Han er en mester..
Antall ord: 4
Alt er grenseløst.
Det er du som begrenser...
Det er du som begrenser...
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 02 Mar 2005 17:17
- 19
- Lokalisering: Hjemme <3
- Har takket: 13 ganger
- Blitt takket: 31 ganger
her skulle skepikerne av para tatt seg et par diskusjons runder om denne mannen ja :mozilla_wink:
Antall ord: 17
~ Don't feed the internet trolls ~
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Mai 2008 21:55
- 16
- Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
- Lokalisering: Goat-House
- Har takket: 343 ganger
- Blitt takket: 152 ganger
En moderne profet med evner til å hjelpe den neste...
Kimbara, Madjava.... Å er dere henna??
Det må da vel være en psykologisk/fysiologisk forklaring på dette vel??
Kimbara, Madjava.... Å er dere henna??
Det må da vel være en psykologisk/fysiologisk forklaring på dette vel??
Antall ord: 27
I'm not insane.; my mother had me tested.!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Hva er det å diskutere? Dette skiller seg da ikke ut fra andre slike "mirakelhistorier". I og med at dette er muntlige fortellinger, ofte ganske gamle, så blir man overlatt til å ta disse menneskene på ordet.Medi skrev:her skulle skepikerne av para tatt seg et par diskusjons runder om denne mannen ja :mozilla_wink:
Personlig tror jeg slike historier kommer av en blanding av overdrivelse (pga. ønsketenking kanskje?), placebo og tilfeldigheter. De historiene som stod skrevet om i artikkelen omhandler kroppslige plager som lett kan ha et psykisk opphav, og da er det ikke vanskelig å tenke seg at det kan bli bedre eller forsvinne om man selv tror det kommer til å gjøre det.
Antall ord: 114
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
jeg anbefaler at du faktisk setter deg inni denne mannens historie og du vil se han er unik.Kimbara skrev:Hva er det å diskutere? Dette skiller seg da ikke ut fra andre slike "mirakelhistorier". I og med at dette er muntlige fortellinger, ofte ganske gamle, så blir man overlatt til å ta disse menneskene på ordet.Medi skrev:her skulle skepikerne av para tatt seg et par diskusjons runder om denne mannen ja :mozilla_wink:
Personlig tror jeg slike historier kommer av en blanding av overdrivelse (pga. ønsketenking kanskje?), placebo og tilfeldigheter. De historiene som stod skrevet om i artikkelen omhandler kroppslige plager som lett kan ha et psykisk opphav, og da er det ikke vanskelig å tenke seg at det kan bli bedre eller forsvinne om man selv tror det kommer til å gjøre det.
At du ikke engang har giddi og lest sikkelig her sier ganske mye om deg og at mener du har den absolutte sannhet og ferdig med det. Og argumentasjonen din er skuffende dårlig....
Hadde du tatt deg tida til og lese litt mere om denne mannen hadde du sett at han er helt unik! Men men your loss, jeg gidder ikke krangle... og det er mange med meg, sjøl ihuga skeptikere som har stor respekt for akkurat denne mannen her
Puma/f
Puma/f
Antall ord: 220
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Mai 2008 21:55
- 16
- Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
- Lokalisering: Goat-House
- Har takket: 343 ganger
- Blitt takket: 152 ganger
Men, Kimbara..Kimbara skrev:Hva er det å diskutere? Dette skiller seg da ikke ut fra andre slike "mirakelhistorier". I og med at dette er muntlige fortellinger, ofte ganske gamle, så blir man overlatt til å ta disse menneskene på ordet.Medi skrev:her skulle skepikerne av para tatt seg et par diskusjons runder om denne mannen ja :mozilla_wink:
Hvis jeg blir syk, da er det bare å ønske seg frisk da?
Eller trenger jeg da en lege til å skrive ut en resept på medikamenter, som sigende skal gjøre meg frisk, vitenskapelig?
Og, hvis den medisinske læren da har gitt meg opp, og jeg søker alternativ medisinlære, og jeg blir bedre, og kansje helt frisk i fra mine lidelser. Er det bare å tro hardt nok på å bli frisk, så vil du klare det...
Tror du ikke at de virkelige syke personer ønsker det mer enn noe annet?
Men NOEN som oppsøker healer, eller lign. kan faktisk bli friske. etter behandling?
Kansje det er noe i det å bli helbredet av det åndelige alikevel?
MVH: Happe....
Antall ord: 237
I'm not insane.; my mother had me tested.!
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Det er vel egentlig mulig å programmere seg frisk....healing, kalles det visst. Det kan diskuteres i all evighet om healeren egentlig gjør noe som helst eller om det er klienten som gjør det hele selv. Innstilling og tro har alt å si. Derfor har også Kimbara et godt poeng.
Men denne kallen her, han gir så gode vibber at jeg tror at han er en av de få som faktisk har genuine "antenner."
Men denne kallen her, han gir så gode vibber at jeg tror at han er en av de få som faktisk har genuine "antenner."
Antall ord: 74
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
puma/f skrev: jeg anbefaler at du faktisk setter deg inni denne mannens historie og du vil se han er unik.
Enhver historie er unik, men essensen er felles for mange. Denne føyer seg pent inn i rekken av "kuriosa" som etterhvert forsvinner i lokalhistorien.
Hva vet du om hva jeg har lest og ikke? Jeg finner ikke denne historien noe særlig oppsiktsvekkende eller spesiell.At du ikke engang har giddi og lest sikkelig her sier ganske mye om deg og at mener du har den absolutte sannhet og ferdig med det. Og argumentasjonen din er skuffende dårlig....
Hvis du mener argumentasjonen min er "skuffende dårlig" burde du kanskje heller argumentere imot den, fremfor å mase om at jeg har feil innstilling til historien?
Jeg fant ikke noe som gjør mannen eller historien unik. Kanskje du kan fortelle meg det?Hadde du tatt deg tida til og lese litt mere om denne mannen hadde du sett at han er helt unik! Men men your loss, jeg gidder ikke krangle... og det er mange med meg, sjøl ihuga skeptikere som har stor respekt for akkurat denne mannen her
Det å ha respekt for en person er ikke det samme som å sluke historien om denne personen.
Antall ord: 208
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Den psykiske innstillingen en har overfor seg selv og sine eventuelle plager har mye å si. I slike tilfeller vi hører om hvor mennesker har søkt hjelp hos "healere" og liknende er det snakk om mennesker som har en dårlig innstilling til plagene sine. Hadde de hatt en god innstilling hadde de ikke søkt hjelp hos en "healer". Man søker hjelp fordi man mener man ikke blir fri for plagene på andre måter. Som nevnt er det som regel typiske plager som har psykisk opphav vi ofte hører om som blir "healet".HappeTittenTooYouNow skrev: Men, Kimbara..
Hvis jeg blir syk, da er det bare å ønske seg frisk da?
Eller trenger jeg da en lege til å skrive ut en resept på medikamenter, som sigende skal gjøre meg frisk, vitenskapelig?
Klumpen i halsen er f.eks. en kjent plage som ikke kan påvises fysisk - den har et psykisk opphav. Går man og undrer på hva denne klumpen er for noe, uten å få hjelp eller råd fra lege, kan det faktisk bare bli verre.
Så hvordan kan man bli frisk om man blir syk? Det kommer an på hva slags sykdom eller plage man har. Det riktige vil være å først oppsøke en lege, samtidig som man forsøker å ha en positiv innstilling. Ikke bagatelisere sykdommen (hvis den er av mer alvorlig grad), men heller prøve å ikke fokusere på den.
Finner man midler som gjør at man får et godt håp om å bli frisk eller kvitt plagen(e) er det bare bra. I slike tilfeller kan "healere" være helt topp, så lenge det ikke benyttes en behandlingsmetode som ødelegger for konvensjonell medisinsk behandling.
Jeg tror så absolutt virkelig syke mennesker ønsker å bli friske, men jeg tror de samtidig ofte fokuserer så mye på sykdommen at det bare blir verre eller står på stedet hvil.Og, hvis den medisinske læren da har gitt meg opp, og jeg søker alternativ medisinlære, og jeg blir bedre, og kansje helt frisk i fra mine lidelser. Er det bare å tro hardt nok på å bli frisk, så vil du klare det...
Tror du ikke at de virkelige syke personer ønsker det mer enn noe annet?
Men NOEN som oppsøker healer, eller lign. kan faktisk bli friske. etter behandling?
F.eks. er det derfor folk som er forkjølet eller har hodepine e.l. ofte blir rådet til å holde seg i aktivitet fremfor å ligge og "være syk".
Det tror jeg nok - men jeg er sterkt uenig med de som snakker om dette som en magisk kraft som nærmest garantert kan helbrede alt. Det kan ha en positiv effekt på psyken, som igjen gir ringvirkninger til kroppen.Kansje det er noe i det å bli helbredet av det åndelige alikevel?
Antall ord: 473
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Sep 2008 19:21
- 16
Husk han som har skrevet boken var en stor tviler til alt som Joralf har gjort,men kjøp boken å les den før før mere skeptike ting,Jeg er selv oppvokst med ting fra den mannen å han har evner som vi andre ikke har,det er jeg bra sikker på.
Sammstiller han me Marcello Haugen jeg da.
Joralf er den fineste og beste mann som er på jord,hadde han tatt betalt for ting han har gjort for folk hadde han vært milionær i dag,noe han ikke er,det sier mye om mannen det.Jeg blir så provosert over de som tviler uten at de har prøvd det selv.
Sammstiller han me Marcello Haugen jeg da.
Joralf er den fineste og beste mann som er på jord,hadde han tatt betalt for ting han har gjort for folk hadde han vært milionær i dag,noe han ikke er,det sier mye om mannen det.Jeg blir så provosert over de som tviler uten at de har prøvd det selv.
Antall ord: 115
Hide post links |
Kimbara skrev:puma/f skrev: jeg anbefaler at du faktisk setter deg inni denne mannens historie og du vil se han er unik.
Enhver historie er unik, men essensen er felles for mange. Denne føyer seg pent inn i rekken av "kuriosa" som etterhvert forsvinner i lokalhistorien.
Hva vet du om hva jeg har lest og ikke? Jeg finner ikke denne historien noe særlig oppsiktsvekkende eller spesiell.At du ikke engang har giddi og lest sikkelig her sier ganske mye om deg og at mener du har den absolutte sannhet og ferdig med det. Og argumentasjonen din er skuffende dårlig....
Hvis du mener argumentasjonen min er "skuffende dårlig" burde du kanskje heller argumentere imot den, fremfor å mase om at jeg har feil innstilling til historien?
Jeg fant ikke noe som gjør mannen eller historien unik. Kanskje du kan fortelle meg det?Hadde du tatt deg tida til og lese litt mere om denne mannen hadde du sett at han er helt unik! Men men your loss, jeg gidder ikke krangle... og det er mange med meg, sjøl ihuga skeptikere som har stor respekt for akkurat denne mannen her
Det å ha respekt for en person er ikke det samme som å sluke historien om denne personen.
Deter bare det at jeg har møtt folk fra hele landet som veit hvem denne mannen er...
Og det beviser at du ikke har giddi og lest mye om mannen
som sagt lenger oppe her, gå på biblioteket og les boka når den kommer dit....
Da skjønner du kansje hvorfor denne mannen er unik!!!!
Her har du foresten fra ei anna "lita lokalavis uten betydning" , og et par andre linker
http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/01/23/308000.html
http://www.nrk.no/programmer/radio/mell ... d/1.896666
http://www.helgeland-arbeiderblad.no/ku ... 458683.ece
http://www.byavisa.no/byavisa/artikler.php?artid=2577
og slenger med denne her også siden jeg var i så god gang
http://www.adressa.no./tv/index.jsp?id=7646
Puma/f
Antall ord: 344
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Jeg finner fremdeles ikke noe som gjør denne historien unik. Hva så om han er "viden kjent"? Selve historien -er- -ikke- -unik-. Det florerer av slike mirakelhistorier. Denne har bare fått litt bedre fotfeste enn en del andre.puma/f skrev: Deter bare det at jeg har møtt folk fra hele landet som veit hvem denne mannen er...
Og det beviser at du ikke har giddi og lest mye om mannen
som sagt lenger oppe her, gå på biblioteket og les boka når den kommer dit....
Da skjønner du kansje hvorfor denne mannen er unik!!!!
Her har du foresten fra ei anna "lita lokalavis uten betydning" , og et par andre linker
http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/01/23/308000.html
http://www.nrk.no/programmer/radio/mell ... d/1.896666
http://www.helgeland-arbeiderblad.no/ku ... 458683.ece
http://www.byavisa.no/byavisa/artikler.php?artid=2577
og slenger med denne her også siden jeg var i så god gang
http://www.adressa.no./tv/index.jsp?id=7646
Puma/f
Antall ord: 177
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Sep 2004 20:51
- 20
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Rogaland,
- Har takket: 11 ganger
- Blitt takket: 8 ganger
Re: All respekt til denne mannen
puma/f skrev:http://www.t-a.no/apps/pbcs.dll/article ... /551238096
Puma/f
Kunne gjerne tenkt meg å ha prata med den mannen ja
Kanskje han kunne lært meg en ting og to
Antall ord: 63
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.