Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderORB med ansikt i....

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 27 Jun 2008 16:57
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

Innlegg av Tyrell »

Takk for oppklaring Asbjørn! som du sier kan rett og slett støvpartikler som blir lyst opp av blitzen vise seg som "mystiske orber".Da skulle vel dette roe ned de som tror de har fanget noe paranormalt på bildene sine,kanskje de heller skulle ta en oftere rengjøring ;)
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

ALP skrev:Takk for oppklaring Asbjørn! som du sier kan rett og slett støvpartikler som blir lyst opp av blitzen vise seg som "mystiske orber".Da skulle vel dette roe ned de som tror de har fanget noe paranormalt på bildene sine,kanskje de heller skulle ta en oftere rengjøring ;)
Hehe, i noen tilfeller, ja, så kan rengjøring hjelpe , men faktum er og vil alltid være at støv kan ikke fjernes uten at man har helt spesielle "clean-rooms" , med overtrykk, og superfiltre.

Rett og slett fordi støv vil produseres hele tiden, av alt mulig.
Det er løsrevne fragmenter fra alleslags ting, og lufta er faktisk ganske full av støv...
både inne og ute.

Enkelt eksempel er å riste noe klær, ( tepper / gardiner / osv, og så sjekke om det kommer støv...
Bare det å gå over gulvet forårsaker støv, både fra gulvet selv, fra hudceller, og fra skøtøy og klesplagg...

A
Antall ord: 166

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Mar 2008 12:02
16
Lokalisering: Sunnmøre
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Skarabè »

Asbjørn skrev:Men man kan selv gjøre et forsøk :
I et mørkt rom, og med en sterk lommelykt, kan man riste et teppe , for deretter å lyse i luften med lommelykta.
Man vil da lett kunne se støvkorn som beveger seg foran lykta, mens hybelkaninene på gulvet vises ikke selv om de er mye større... ;-)
( dersom man ikke holder en hybelkanin opp foran lommelykta da ;-)
mvh Asbjørn
Dette klarer solen fint og avsløre når den er lav.. Da sladrer den skikkelig.. hehe.. ;o)
Jeg tror også de fleste orber som er fanget opp på bilder er kun støv.. Men når jeg så dette ansiktet så begynte jeg og stusse... Skal sende orginalen til deg på mail, Asbjørn... :D
Antall ord: 128
Klem Torill =o)

Bilde
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Da har jeg kikket på det, og sendt deg tilbakemelding...

DU kan evt legge ut om du føler for det.

Totalt på hele bildet så jeg totalt 3 "orber" - hvorav den med "ansiktet" var den mest utpregede.
Den skilte seg og ut ved å ikke forsvinne så fort som de andre når jeg manipulerte utsnitt fra bildet. med andre ord, var denne "kraftigere" innprentet i bildet enn de andre. ( men den var og større, og om det var støv, så forklares det dermed... da den må ha vært nærmere kameralinsa . )

Uvanlig å se såpass klart "ansikt" i en orb, men sannsynligheten for at det er noe paranormalt er heller liten.
Spesielt er det dog... så... kansje...

Og ; kamera er et Nikon Coolpix L6 . .

A
Antall ord: 129

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Skarabè »

Asbjørn skrev:Da har jeg kikket på det, og sendt deg tilbakemelding...

DU kan evt legge ut om du føler for det.

Totalt på hele bildet så jeg totalt 3 "orber" - hvorav den med "ansiktet" var den mest utpregede.
Den skilte seg og ut ved å ikke forsvinne så fort som de andre når jeg manipulerte utsnitt fra bildet. med andre ord, var denne "kraftigere" innprentet i bildet enn de andre. ( men den var og større, og om det var støv, så forklares det dermed... da den må ha vært nærmere kameralinsa . )

Uvanlig å se såpass klart "ansikt" i en orb, men sannsynligheten for at det er noe paranormalt er heller liten.
Spesielt er det dog... så... kansje...

Og ; kamera er et Nikon Coolpix L6 . .

A
Takk Asbjørn... :D

her er bildene jeg fikk tilbake fra Asbjørn:

Bilde

Bilde

Bilde
Antall ord: 144
Klem Torill =o)

Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Ja, det nederste bildet ser ut som han svenske brannskada mannen, han som ga ut ei bok og holder foredrag og sånt.
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Sol@ngelica skrev:Ja, det nederste bildet ser ut som han svenske brannskada mannen, han som ga ut ei bok og holder foredrag og sånt.
Ja, enig der :D
Antall ord: 29
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Skarabè »

Eaglespirit skrev:
Sol@ngelica skrev:Ja, det nederste bildet ser ut som han svenske brannskada mannen, han som ga ut ei bok og holder foredrag og sånt.
Ja, enig der :D
uffa.. vet ikke hvem som blir fornærmet av det... "Spøkelse-støvet" eller den brannskadde... :lol:
Antall ord: 48
Klem Torill =o)

Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Susanne xD
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Okt 2008 22:23
16
Lokalisering: Norge

Innlegg av Susanne xD »

Hvis dere ser den kula på bildet, det er spøkelse:O har jeg hørt da.. Har en del bilder selv av sånne :S kaller de energi kuler, har sett en del av de på bilder i de siste faktisk!..
Antall ord: 42
|Susanne|

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

når tantebarnet mitt ble døpt,tok de bilder i kirka,å så bak på veggen,var det et sånt svæært bilde av jesus ellr noe med hendene litt unna hverandre,å mellom hendene var det en runding,trur dette var en orb,akkurat som at det så ut som at han holdt en runding..å det var bare på det bilde..hmm..
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Susanne xD skrev:Hvis dere ser den kula på bildet, det er spøkelse:O har jeg hørt da.. Har en del bilder selv av sånne :S kaller de energi kuler, har sett en del av de på bilder i de siste faktisk!..
...mens innen fotoyrket kalles det bla.a. støv.
Antall ord: 54
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19

Innlegg av misty-gutt »

Støv, små partikkler og slikt. Runde i formen derav ordet orb, ikke merkeligere enn det. :mozilla_wink:
Antall ord: 18
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Baronen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Jul 2005 23:43
19
Lokalisering: Skogly

Innlegg av Baronen »

Jeg synes nå faktisk det ligner litt på Kronprinsen. Det var det første som slo meg.

Men til orbedebatten; Jeg stemmer fremdeles for at det ikke skal være lov å legge ut "orbe"-bilder. Husker så tydelig at man engang prøvde å innføre forbud mot det, men tror ikke det ble fulgt opp...bare det ikke var noe jeg drømte :mozilla_innocent:
Antall ord: 63
Bare en uvitende person vender seg imot hva et oppriktig og logisk sinn har oppdaget

-Baronen-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
vannmelon
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Apr 2008 15:41
16

Innlegg av vannmelon »

MostHauntedFan skrev:Skal si det var et merkelig bilde. Jeg kan se en Mann ca 25-30 år, mørkt hår og smalt ansikt. Men dette er ett ansikt som ligger i underbevistheten min. men kan det stemme?
enig! en mann, ca. 30 år
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Veslejenta
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Okt 2008 01:59
16

Re: ORB med ansikt i....

Innlegg av Veslejenta »

Syns det ligner en eldre dame litt lubben i ansiktet og som på en eller annen måte ser "snill ut" øynene ser smilende ut.. men hey.. det er bare mitt intrykk! :)
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links