Healing og annen alternativ medisinStillhet er medisin

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Skulle ønske jeg hadde en skog å gå i...
Turområdene her er som regel stappfult av unger som leker eller mater fuglene, kjærestepar som går tur eller hunder som koser seg og ruller seg i høstbladene.
Koselig det, men ikke stillhet.
Antall ord: 44
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

ludoburgero skrev:
Diffusa skrev:
ludoburgero skrev:
Diffusa skrev: :mozilla_undecided: For meg så blir det på en måte det samme for det handler om hvor en retter oppmerksomheten.
Jeg er enig med dere. På en måte.
Eneste er at man kan jo aldri oppnå full stillhet inni seg uten at det også er stille utenfor. Det er nok mulig å oppleve det, selv om det jo ikke blir 100% slik.
Selvsagt er det mulig Ludo.
Hva da? Opplevelsen eller at det faktisk blir helt stille?
Opplevelsen av at stillheten oppstår, når man blokker ute lyden og går inn i seg selv. Men er man stresset og har mye å tenke på så kan det være ganske så mye støy innvendig også.
Antall ord: 124
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

ludoburgero skrev:Skulle ønske jeg hadde en skog å gå i...
Turområdene her er som regel stappfult av unger som leker eller mater fuglene, kjærestepar som går tur eller hunder som koser seg og ruller seg i høstbladene.
Koselig det, men ikke stillhet.
Om du kjøper rottegift og gnir inn i brødbiter forsvinner fuglene fort.
Det samme kan du gjøre med pølsebiter, de tar hundene.

Når det gjelder unger så kan du begynne å dele ut smågodt kledd i en lang frakk med kragen oppbrettet og iført mørke solbriller selv når det ikke er sol.
Da tar foreldrene snart ungene vekk derfra.

Når det gjelder irriterende kjærstepar som i tilegg ruller i høstbladene så er tapetlim kansje en løsning. Det er billig og slimette. Sprut det ut over bakken der de ruller seg, så er nok det problemet snart over.

Før du vet ordet av det har du parken for deg selv til å nyte i fred og ro.
Det var nå bare noen ideer da.
Antall ord: 181

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Mar 2008 22:05
16
Kjønn (valgfri): 50-50
Lokalisering: Hadeland/Oslo

Innlegg av TheMartine »

Det må jeg si var kreativt, Metodisten!

Men for å være helt ærlig, så er jeg veldig glad for at jeg bor der jeg bor. Jeg har liksom base på bygda, og så kan jeg bo i byen et par dager i uka. Det er en perfekt blanding, jeg liker skog og jorder, og jeg liker travle gater og rikt kulturtilbud. Jeg må nok alltid ha skogen i nærheten =)
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

Diffusa skrev:
ludoburgero skrev:
Diffusa skrev:
ludoburgero skrev:
Diffusa skrev: :mozilla_undecided: For meg så blir det på en måte det samme for det handler om hvor en retter oppmerksomheten.
Eneste er at man kan jo aldri oppnå full stillhet inni seg uten at det også er stille utenfor. Det er nok mulig å oppleve det, selv om det jo ikke blir 100% slik.
Opplevelsen av at stillheten oppstår, når man blokker ute lyden og går inn i seg selv. Men er man stresset og har mye å tenke på så kan det være ganske så mye støy innvendig også.
Men man trenger ikke nødvendigvis blokkere ut lyden. Man kan bare la den være, og likevel være helt stile i sitt indre.

Det er ikke lett. Jeg har opplevd det ett par ganger etter meditasjonsretreat når jeg kommer tilbake til byen. Da kan jeg ha det helt stille inni meg, mens det bråker og buldrer rundt meg.
Antall ord: 188

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Stillhet er en god ting og etter min mening helt nødvendig
for å utvikle seg i takt med sjelen.

Om en ønsker kontakt med sjelen eller det høyere selv. Eller bare ånder
for den delen så er stillhet en nødvendighet forde alle tanker og følelser er støy.

Jeg pleier å se det for meg som en radio. Når den er stilt inn på feil bølgelende
da bråker det masse uten at bråket gir noen mening. Sånn blir det i vårt
indre også når vi ikke tillater alt å bare flyte. Og i dette bråket kan ingeting
trenge igjennom.

Tanker behøver ikke være støy. Det blir det når vi begynner å analysere
og bedømme de som bra eller dårlig. Lar vi de bare flyte mens vi kun obsereverer
de så blir det ro.
Antall ord: 147
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av jon blund »

kaja43 skrev: Tanker behøver ikke være støy. Det blir det når vi begynner å analysere
og bedømme de som bra eller dårlig. Lar vi de bare flyte mens vi kun obsereverer
de så blir det ro.
Ja, tankene slutter ikke å tenke. Det er mange som misforstår det. Stillheten ligger bakenfor tankene.
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Altså en form for 'aksept'? at en tilatter seg selv å bare være.. Positive tanker, negative tanker er alle velkommen. Og alt er bare ok.. Kjenne etter på alle følelser og tanker og vite at 'slik' er livet. positivt så vel som negativt?

Å`bare flyte med.. det begynner som støy, men denne aksepten kan med tid og øvelse føre til mer og mer stillhet?
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Alle tanker er ikke støy.
Tanken om stillhet er stillhet i seg selv, sier jo noen.
Bare la den få vokse og gro litt, til den forankrer seg inni deg, og tilslutt blir det samme som stillheten selv. Men stillheten... den finnes også, et sted.
Utenfor, på innsiden, og overalt. Det gjelder bare å lytte...
Antall ord: 55
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av jon blund »

KB skrev:Å`bare flyte med.. det begynner som støy, men denne aksepten kan med tid og øvelse føre til mer og mer stillhet?
Bak skyene er himmelen alltid blå. Det er litt sånn. Men siden vi identifiserer oss så mye med tankene, følelsene og omgivelsene, så tar det tid å finne den "indre stillheten", eller komme inn i den meditative tilstanden.

Men når vi endelig greier å være i den tilstanden, da begynner tankene å operere på helt andre premisser. Da er de ikke lenger kontrollert av vår identifikasjon, for å si det sånn. Og alt blir mye mer stille. Inkludert tankene.

Og ludoburgero, det du sa om at det gjelder bare å lytte, selv om veldig mange har sagt veldig mye bra, så er DET det beste som har blitt sagt i hele denne diskusjonen!
Antall ord: 139

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

jon blund skrev:
Diffusa skrev:
ludoburgero skrev:
Diffusa skrev:
ludoburgero skrev:
Men man trenger ikke nødvendigvis blokkere ut lyden. Man kan bare la den være, og likevel være helt stile i sitt indre.

Det er ikke lett. Jeg har opplevd det ett par ganger etter meditasjonsretreat når jeg kommer tilbake til byen. Da kan jeg ha det helt stille inni meg, mens det bråker og buldrer rundt meg.
Skjønner hva du mener, er det jeg også siktet til med at det kommer an på hvor en retter oppmerksomheten.
Antall ord: 191
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links