Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderMye aktivitet i perioder

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Troyamin

Mye aktivitet i perioder

Innlegg av Troyamin »

Nå har vi ommøblert litt igjen. Og som vanlig så merker jeg mer aktivitet i ettertid. Ikke noe som vil noe vondt. Mer nysgjerrighet. Er dette vanlig? Vi gjorde dette for to dager siden. Får følelsen av at noen står ved siden av sengen min. Og ja, jeg må faktisk sove med døra på gløtt for å få litt lys inn. Må innrømme at jeg føler at det er litt creepy...

I tillegg så har vi "noe" som i perioder vekker leieboeren vår kl 03.30. Dette foregår i 4-5 netter og så er det opphold på noen uker. Jeg liker ikke energien på rommet vi leier ut, og vil helst ikke gå inn der.

Når jeg sitter på dataen nå, føler jeg at jeg ser noe i øyekroken, men når jeg snur meg, er det ingen der.

Jeg er vant med å ha en mann og ei dame innom i blant. Mannen har jeg "sett" og fått kontakt med. Damen bare føler jeg. Men de nye hendelsene føles ikke som noen av disse.

Jeg vet ikke hvordan jeg får kontakt, eller hvorfor jeg kan "se" ting. Og jeg vet heller ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det. Er jeg med samboeren eller andre, kan det være spennende og interessant. Men alene er det mer skremmende.

Noen som har noen råd?
Antall ord: 241

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Innlegg av Moonstone »

Jeg hadde gjort to ting:

1: prøvd å finne ut hvem de er/var.
Prøv å finn ut hvem som har bodd der før, om de døde der osv.

2: Prøv å ta kontakt gjennom dialog eller søker-pinner eller Oijia-brett.
Det er HELT sikkert at de har noe å si deg/dere, for eller hadde de ikke vist seg til deg/ dere.

Antagelig er det noen som har bodd der før, som fremdeles "bor" der, og de lurer på hvorfor dere er der.
Antall ord: 88
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Troyamin

Innlegg av Troyamin »

Huset er første gang skrevet om i 1640. Så mange er født og endt sine liv her. Vet at mannen som av og til er innom, har bodd her før.
Når jeg får kontakt med han, så skjer det bare. Jeg gjør ingenting som jeg vet om hvertfall.

Å prøve brett eller pinner tør jeg ikke, i frykt for å mane fram noe som jeg ikke burde få kontakt med.
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

Ok, for det er nok noen som har bodd der.
Der er nok nyskjerrige på hvorfor dere er i "dems" hus.
Huset ser ikke ut som de var vant med når de levde, og det KAN irritere gjenferd.
Har de noen gang gjort dere noe fysisk vondt?

Det er ikke farlig å prøve å ta kontakt med pinner.
De som går igjen er ikke "onde", men kan være sinte og negative NETTOPP fordi de ikke forstår at de er døde og at andre bor i "dems" hus.

Jeg har en del erfaring med søkepinner, og har dialog med "ånder". man kan lokalisere ånder enkelt, og stille dem spørsmål man kan få "ja" og "nei" svar på..
Antall ord: 123
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Troyamin

Innlegg av Troyamin »

Har kun hatt èn direkte skremmende opplevelse. Det var når samboeren og jeg hadde kranglet. Jeg gikk og la meg i sinne. Og opp fra det ene hjørnet i stuen, (stort hus, bruker ene stua som soverom) kom det en mørk skygge som gav fra seg mye negativ energi. Skjønner jo at den ble næret på vår krangel. Vi skværet opp og jeg fortalte samboeren min om opplevelsen. Heldigvis forstår han meg, selv om han ikke opplever noe.

Ellers er det bare hyggelige energier rundt meg. Ble jo litt småskremt når den ene forsøkte å trøste meg ved å stryke meg over håret ved en anledning.

Ingen overnattingsgjester tør sove på barnerommet. Men ungene mine sover veldig godt der. minstemann sier at det er ei dame der oppe. Jeg har også opplevd følelsen av en litt eldre kvinne der. Og det stemmer med historien til huset. Det var ei dame som solgte huset, eller gården, som det egentlig er. Ho solgte det mot et rom med lys og ved, som det het den gangen. Damen var barnløs. Og rommet er hele tiden blitt holdt i den stand det var for 200 år siden.

I låven skal det være en veterinær/hovsmed som hengte seg. Denne personen har jeg ikke merket noe til.

Samboer har bodd her i snart 9 år, jeg i ca 2 år. Han har ikke merket noe merkelig. Men han som kjøpte huset før samboeren min, skulle ha det til å renovere og så selge. Han hadde det i et år uten at han fikk gjort noe. Solgte det igjen som renoveringsobjekt. Han hadde prøvd å bo litt i det, men pga følelsen av å ikke være velkommen, solgte han det. Vi derimot, føler oss veldig velkomne. Men vi har hatt overnattingsgjester som ALDRI skal overnatte inne i huset igjen...
Antall ord: 324

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

Ok, tipper nok at det er hu barnløse dama som er en av de som går igjen, og at hu er glad for å endelig få barn i huset.
Er nok oppussinga som har kjørt hue dems også ser du.
Er den energien som stryker over kinnet feminin?
Antall ord: 50
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Troyamin

Innlegg av Troyamin »

Tror hun som har strøket meg over håret er ei dame. Men er usikker på om det er samme. Har et rom i huset som er spesielt mye aktivitet på. Er slå på insiden. Tror det har vært tjenestepiken sitt rom, med tanke på hvor i huset det er i. Energien der kan forandre seg. Fra godhet til frykt. Vi hadde det som gjesterom før, men nå er det kontor. Blir desverre ikke mye brukt, da jeg ofte blir forstyrret på en måte. Andre ganger kan jeg gå inn der og virkelig finne roen... Vanskelig å forklare egentlig.

Og oppussing? Stedet blir aldri helt ferdig... Men opplever mer når en har ommøblert. Når vi bygde nytt rom i huset, kom den eldre mannen og klagde på arbeidet som var blitt gjort på et annet rom. "slett arbeid, slett arbeid" Da jeg sa at det ikke var oss som hadde laget det, så slo han seg mer til ro. Da vi la parkett i rommet, ble han forferdet over hvor lett det var å legge gulv nå til dags, hehe. Så det er en ånd eller energi eller hva en skal kalle det med humor :) Føler heller ikke at han er stedbunden, men han kommer av og til. Spesielt hvis vi har gjester. Da står han gjerne ved siden av en av gjestene og humrer og ler.
Antall ord: 234

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

OK, så denne mannen "prater" faktisk til deg?

Da har han nok prøvd å prøve å prate med samboeren din også, men han fant ut at du er vel den mest åpne kanalen der nå, så da har han valgt deg. De pleier visst å gjøre det.

Men uansett, hvis de går igjen, så må de få "gått over" i energi-verden, for det er naturens gang. Og husk, dette har ingenting med religon å gjøre. hjelper ikke med prest og Jøde-bibel.
Antall ord: 86
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Troyamin

Innlegg av Troyamin »

Jeg får bare vente og se om energien roer seg igjen. Men hadde av og til vært greit å bli kvitt noe av det som er mer skremmende. Spesielt den energien som er på rommet itl leieboeren. Mulig det blir bedre når leieboeren flytter ut og vi får revet rommet og restaurert det tilbake til det opprinnelige?
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

hmm,mulig det blir bedre, men tilstedeværelsen av den energien vil nok altid være der uansett om rommet får sin opprinnelige form, slik den "husker" det.

Jeg hadde nok rydda opp i det uansett.

Spør mannen hvem han er, og hva han vil deg. Kanskje han gir deg svaret en gang.
Antall ord: 55
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Troyamin

Innlegg av Troyamin »

Jeg har prøvd å spørre. Får ikke svar. Men en følelse av at han har bodd her før, og at han bare er innom og sjekker iblant.
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

ok, men tror du dette var samme personen som ble "sint" når dere hadde kranglet?
Antall ord: 16
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Troyamin

Innlegg av Troyamin »

Det absolutt ikke samme person! Det er jeg helt overbevist om.
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

ok! :)

Du får prøve deg fram.
Du kunne jo kontaktet Åndenes Makt også, så hadde dere fått alle svarene dere lurer på? Hadde vært moro å sett det på TV..
Antall ord: 33
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Troyamin

Innlegg av Troyamin »

Sånn, da har jeg sendt en søknad til åndenes makt. Får krysse fingrene og håpe på svar.
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links