Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Demoner er spøkelser ?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Demoner er onde ånder fra Helvete sendt opp for å ødelegge for folk. De kommer lett hjem til deg via Oujia brett, satanistisk musikk og lignende.
Spøkelser er en vanlig person som har dødt, men er fortsatt på Jorden fordi han/hun ikke tørr å gå inn i lyset fordi de frykter at de vil bli sendt til Helvete. Eller at han/hun har noe ugjennomført. (Litt feil å si ''død person'' fordi kroppen er bare et skall.''
En ting til. Alt står i Bibelen. Refererer til han fyren som sa at kristne folk ikke har greia på dette. Der tar du nok feil, mann.
Spøkelser er en vanlig person som har dødt, men er fortsatt på Jorden fordi han/hun ikke tørr å gå inn i lyset fordi de frykter at de vil bli sendt til Helvete. Eller at han/hun har noe ugjennomført. (Litt feil å si ''død person'' fordi kroppen er bare et skall.''
En ting til. Alt står i Bibelen. Refererer til han fyren som sa at kristne folk ikke har greia på dette. Der tar du nok feil, mann.
Antall ord: 108
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Mar 2008 22:05
- 16
- Kjønn (valgfri): 50-50
- Lokalisering: Hadeland/Oslo
Er ikke en ånd og et spøkelse det samme? I så fall, hvordan kan ånder komme fra Helvete, hvis de fortsatt er her fordi de er redde for å komme til Helvete? Og hvis ikke, hva er en ånd, og hvordan oppstår de? Er alle onde? Hvor er i så fall de gode åndene?Rexann91 skrev:Demoner er onde ånder fra Helvete sendt opp for å ødelegge for folk. De kommer lett hjem til deg via Oujia brett, satanistisk musikk og lignende.
Antall ord: 165
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 22 Apr 2008 19:41
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Buskerud
ja, men takk for at noen svarte iværtfall ..Moonstone skrev:Heidi-cute: ikke så mye til hjelp det som står her da
Men jeg kan svare mer seriøst om det, hvis du virkelig vil finne dette ut.
Har studert dette siden 90-tallet, og driver en del med å lokalisere ånder og komunikasjon med de, og fjærning av negative, uønkede spirits..
Your call.
Antall ord: 67
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 20 Aug 2005 21:40
- 19
- Blitt takket: 1 gang
Re: Demoner er spøkelser ?
Joda. Har hatt endel slike opplevelser med "spøkelser", og har jo selvsagt lurt litt på da, hva dette er.Heidi-Cute skrev:jeg har hørt at det ikke finnes spøkelser, men jeg tror på dem.
så har jeg hørt at spøkelser er demoner ?
Demonerne lager uro i verden og kopierer mennesker?
Også snakka vi om noe engler da. Men følte ikke så særlig med.
Ja, detta står jo i bibelen, broren min er kristen. Så vi dreiv å diskuterte i går.
Ja, er det noen som har lest det eller vet det ?
Vet nå at avdøde mennesker ikke kan gå igjen, så disse åndevesnene er demoner, urene og onde ånder. Og deres oppgave er å skremme og forvirre oss mennesker som lever her på jorden.
Disse usynlige vesnene omgir oss uten at vi er klar over det, og noen få ganger viser de seg. Noen ganger i form av avdøde mennesker som vi har kjent eller visste hvem var.
De er "flinke" til å kopiere, men de har dog sine begrensninger, f.eks. dette med øynene. Mennesket's kropp går greit, men øynene vil avsløre de. Det gjelder da uansett å være oppmerksom på dette, særlig om man møter et slikt vesen som utgir seg for å være en avdød person.
Tror at broren din har god peiling på dette, så snakk videre med ham om slike ting. Håper alikevel at dette var oppklarende for deg.
Antall ord: 250
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 22 Apr 2008 19:41
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Buskerud
Re: Demoner er spøkelser ?
Ja, jeg skal snakke med han når han kommer hitt igjenmisty-gutt skrev:Joda. Har hatt endel slike opplevelser med "spøkelser", og har jo selvsagt lurt litt på da, hva dette er.Heidi-Cute skrev:jeg har hørt at det ikke finnes spøkelser, men jeg tror på dem.
så har jeg hørt at spøkelser er demoner ?
Demonerne lager uro i verden og kopierer mennesker?
Også snakka vi om noe engler da. Men følte ikke så særlig med.
Ja, detta står jo i bibelen, broren min er kristen. Så vi dreiv å diskuterte i går.
Ja, er det noen som har lest det eller vet det ?
Vet nå at avdøde mennesker ikke kan gå igjen, så disse åndevesnene er demoner, urene og onde ånder. Og deres oppgave er å skremme og forvirre oss mennesker som lever her på jorden.
Disse usynlige vesnene omgir oss uten at vi er klar over det, og noen få ganger viser de seg. Noen ganger i form av avdøde mennesker som vi har kjent eller visste hvem var.
De er "flinke" til å kopiere, men de har dog sine begrensninger, f.eks. dette med øynene. Mennesket's kropp går greit, men øynene vil avsløre de. Det gjelder da uansett å være oppmerksom på dette, særlig om man møter et slikt vesen som utgir seg for å være en avdød person.
Tror at broren din har god peiling på dette, så snakk videre med ham om slike ting. Håper alikevel at dette var oppklarende for deg.
"Og deres oppgave er å skremme og forvirre oss mennesker"
Det sa han også til meg..
Antall ord: 280
Hide post links |
Beklaker at jeg skrev det litt rotette. En ånd og et spøkelse er det samme, men jeg tror folk bruker ordet ånd mest.TheMartine skrev:
Er ikke en ånd og et spøkelse det samme? I så fall, hvordan kan ånder komme fra Helvete, hvis de fortsatt er her fordi de er redde for å komme til Helvete? Og hvis ikke, hva er en ånd, og hvordan oppstår de? Er alle onde? Hvor er i så fall de gode åndene?
Og en demon er en demon, ondt vesen fra Helvete som djevelen bruker til å ødelegge for folk. Jeg bare kalte det en ånd fordi en demon er nesten som en. Bare ikke menneskelig.
Antall ord: 114
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Rexann91:
Selvom det står om lignende fenomener som gjenferd i en 2-3000 år gammel jødisk skriftsamling samlet av mennesker, så betyr ikke det at det er snakk om det faktisk SAMME fenomenet. En ting de Kristne er flinke til er å trekke paraleller fra her til historier i boka dems, for å liksom"bevise" at: "Se, hva sa jeg? Det står her jo!"
Og om det står litt om en ting i en bok, så betyr ikke det at alle Kristne har "greie på det",
bare fordi de har lest et par strofer om noe lignende?
Se på åndenes makt, se på mediumene: Tror du virkelig de er kristne? Hører du noen gang om demoner? Nei, fordi de oppererer på et HELT anet plan enn de kristne for tiden gjør.
Og jeg har studert fenomenet objektivt i snart 20 år, og jobber seriøst med det, uten å være "fanget" av et trossystem som FORTELLER meg hva disse tingene betyr. Jeg har til og med lest Bibelen, og for noe rot av en bok..
Hva har du studert?
Selvom det står om lignende fenomener som gjenferd i en 2-3000 år gammel jødisk skriftsamling samlet av mennesker, så betyr ikke det at det er snakk om det faktisk SAMME fenomenet. En ting de Kristne er flinke til er å trekke paraleller fra her til historier i boka dems, for å liksom"bevise" at: "Se, hva sa jeg? Det står her jo!"
Og om det står litt om en ting i en bok, så betyr ikke det at alle Kristne har "greie på det",
bare fordi de har lest et par strofer om noe lignende?
Se på åndenes makt, se på mediumene: Tror du virkelig de er kristne? Hører du noen gang om demoner? Nei, fordi de oppererer på et HELT anet plan enn de kristne for tiden gjør.
Og jeg har studert fenomenet objektivt i snart 20 år, og jobber seriøst med det, uten å være "fanget" av et trossystem som FORTELLER meg hva disse tingene betyr. Jeg har til og med lest Bibelen, og for noe rot av en bok..
Hva har du studert?
Antall ord: 183
Hide post links |
Kjære Moonstone. Hva er det presten gjør når de tar exorcisme? Kors, bibelen, de ber OSV... Fungerer det? Ja! Er bibelen bare en bok med masse tull som du sier? Neppe.
Men her skriver vi hver våre meninger og står fast for dem begge to. Så vi kan ikke overbevise hverandre om noe.
Jeg snakker av erfaring.Moonstone skrev: Hva har du studert?
Mesteparten er kristne, de som ikke er det burde passe på hva de driver med. Det kan være farlig å leke med åndeværdenen uten gud's beskyttelse.Moonstone skrev: Se på åndenes makt, se på mediumene: Tror du virkelig de er kristne?
Men her skriver vi hver våre meninger og står fast for dem begge to. Så vi kan ikke overbevise hverandre om noe.
Antall ord: 111
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 20 Mar 2007 10:51
- 17
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Fogn
de kristne tror de vet altMoonstone skrev:Mitt aller første råd til deg er:
Ikke hør på broren din, for detta ha ikke de Kristne noe greie på.
Antall ord: 32
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Rexann91:
Ja, respekterer dine "Synspunkter", men jeg syns fremdeles du er naiv.
For meg höres dette indoktrinert kristen propaganda ut, og slikt intresserer meg ikke.
Nei, har gitt opp med å sette fri Super-kristne fra de negative tros-systemet sitt for lenge siden gitt..
Ja, respekterer dine "Synspunkter", men jeg syns fremdeles du er naiv.
For meg höres dette indoktrinert kristen propaganda ut, og slikt intresserer meg ikke.
Nei, har gitt opp med å sette fri Super-kristne fra de negative tros-systemet sitt for lenge siden gitt..
Antall ord: 45
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
"Intet er nytt under Solen" står det i gamle testamentet.
Det samme kan vel kanskje sies om de Kristne..
Det samme kan vel kanskje sies om de Kristne..
Antall ord: 20
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Mar 2006 19:00
- 18
- Kjønn (valgfri): kvinne
- Lokalisering: Fetsund
Rexann91 skrev:Kjære Moonstone. Hva er det presten gjør når de tar exorcisme? Kors, bibelen, de ber OSV... Fungerer det? Ja! Er bibelen bare en bok med masse tull som du sier? Neppe.
Jeg snakker av erfaring.Moonstone skrev: Hva har du studert?
Mesteparten er kristne, de som ikke er det burde passe på hva de driver med. Det kan være farlig å leke med åndeværdenen uten gud's beskyttelse.Moonstone skrev: Se på åndenes makt, se på mediumene: Tror du virkelig de er kristne?
jeg tror ikke på gud. det er sant det du sier kevenandre, de kristne tror de vet alt, eller mye i hvertfall. jeg vet ikke om det finnes en "gud" eller ikke, men man behøver ikke å gå rundt å si stakkars de/dem som ikke tror på gud og som driver med slikt, de har ikke guds beskyttelse. alle mennesker kan ha sånne synspunkter de vil ha. men å komme med sånne fæle budskap som at de som ikke følger guds ord havner i helvette. det er jeg ikke sikker på er så bra. haha
ikke tolk dette feil, jeg sier ikke at jeg er bedre eller smartere enn noen, men jeg orker ikke å høre om alt dette kristne greiene. det er rart at det skjer så mye fælt i verdenen, hvis det er som de sier at jesus kunne mette en hel folke mengde på tre fisk eller hva det var, så syns jeg det er rart at folk sulter verden over.
Antall ord: 281
There's more between heaven and earth
Ida Jonette
Ida Jonette
Hide post links |
Jeg skriver bare mine meninger, og mine meninger er innen kristendom. Det dere siterer er i min mening ateistisk tullprat. Og det dere leser av meg er sikkert i deres mening kristent tullprat. Og som jeg sa. 2 helt forskjellige meninger kan krangle i 50 år uten fremgang og overbevisning, så la oss chille litt her og slutte å prate offtopic, sant?. =) No hard feelings.
Antall ord: 64
Hide post links |