Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Huset til Vidkun Quisling
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Sep 2008 19:49
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: oslo
Huset til Vidkun Quisling
Jeg og MaryCherry skal snart opp til huset til Vidkun Quisling på Bygdøy, noen som har vært der som kan fortelle litt om det? jeg har aldri vært der før, men vet at han var en nazist som likte å torturere jøder i huset sitt, blåse ut hjernen dems og den slags:S en kompis av meg fikk kloremerker nedover brystet da han var der.. og jeg er en smule redd kanskje! men mest spent :mozilla_surprised:
Antall ord: 82
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Mar 2008 22:05
- 16
- Kjønn (valgfri): 50-50
- Lokalisering: Hadeland/Oslo
Kompisen din fikk kloremerker på brystet helt ut av det blå? Jøje meg. Har du bilder?
Antall ord: 17
Hide post links |
Ja, han Vidkun er fæl.
Nåde den som går inn på tomten hans, de kommer det til å hvile en forbannelse over og de blir selv nazister.
Nåde den som går inn på tomten hans, de kommer det til å hvile en forbannelse over og de blir selv nazister.
Antall ord: 29
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Mar 2008 22:05
- 16
- Kjønn (valgfri): 50-50
- Lokalisering: Hadeland/Oslo
Men hva slags hus er dette? Er huset hans blitt omgjort til museum, eller noe?
Antall ord: 15
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Sep 2008 21:33
- 16
- Lokalisering: Oslo
Hei, jeg er kompisen hun snakker om Huset til quisling ligger på bygdøy. Det er et massivt hus som brukes til mye rart nå, vet ikke hva men tror det er til konferanser osv. Jeg skal fortelle hele historien som det skjedde. Vi var der igår (søndag 28.09.08). Det var meg "marycherry" og en annen kompis av meg. Jeg og min kompis har vært der før, men det var så mye negativ energi og "noe" som fulgte etter oss og var bak oss hele tiden så hodet mitt holdte på å sprenge. Derfor dro vi igjen. Dessuten hadde vi ikke lommelykter så det ble ganske creepy jo lenger ned mot skogen vi kom.TheMartine skrev:Men hva slags hus er dette? Er huset hans blitt omgjort til museum, eller noe?
Det som er saken er at det finnes noen luker som fører ned til quislings hemmelige underjordiske ganger. Disse finnes enda og er hans fluktvei/hjemmested.
Søndagen begynte som vanlig, vondt i hodet, merker ting på kroppen osv. Men denne gangen begynte det spesiellt creepy. Jeg ble klort/skjært på brystet rett ved halsen og det kom et merke!!! Jeg trodde det først var noe "de" prøvde å fortelle meg, men det var nok heller en advarsel (kanskje de kjente meg igjen?). Vi gikk videre og utforsket det lille lysthuset som var dekket opp til middag (noe som forteller meg at dette stedet nå brukes til et eller annet selskapelig). I det lille huset har folk sett en mann sitte på en stol, det så vi dog ikke. Vi gikk videre og lette etter lukene (som fører til de underjordiske gangene), på veien følte vi ganske mye sykt og hørte fotskritt og så et underlig lite lys ved noen trær som ble borte når vi nærmet oss. Plutselig blir kompisen min drevet tilbake igjen til en sti vi gikk raskt forbi tidligere. Der finner vi omsider en luke og vi går litt inn bak buskene for å ta en nærmere titt. Vi belyser luken og helt plutselig hører vi et fryktelig kvinneskrik. Det var som et voldtekts/dødsskrik. Det var noe av det sykeste og frykteligste skriket jeg og de andre noengang har hørt og jeg hører det fortsatt inne i hodet mitt. Skrikene kom flere ganger etterhverandre og de endret seg ikke. Det var samme forferdelige skrik hele tiden og det hørtes nesten ut som det var fanget i tiden. Det kunne nesten høres ut som det kom fra under jorden fra gangene siden det var preget av ekko. Vi stod og diskuerte om vi skulle dra lenger ned og følge skrikene og i det vi var på vei til å bestemme oss om vi skulle eller ikke er det noe som hopper/angriper/løper mot oss ut fra buskene. Kompisen min belyser mot buskene (de var en halvmeter unna oss) og vi kan alle tre helt klart se at de beveger seg. Merk at det var helt vindstille den kvelden, og man ser veldig godt forskjell på vindkast og noe fysiskt som har vært borti en busk (resten av buskene stod også helt dønn stille). Vil også legge til at vi fort følte at noe ville ha oss vekk så fort vi nærmet oss luken. Vi bestemte oss for å gå litt fort tilbake til bilen da det ble alt for intenst og vi ikke ville dra noe av dette med oss.
Jeg har opplevd mye paranormalt i mitt liv men dette er noe av det ekleste jeg har opplevd og energien som er der er overveldende og tydeligvis sterk nok til å skape lyder og fysisk ta tak og sikkert form (selv om vi ikke så noe).
Det var veldig spennende og jeg har tenkt meg tilbake for å filme og dokumentere, men jeg advarer folk mot å dra dit da disse opplevelsene helt sikkert kan gi folk traumer hvis man er en sart sjel.
Antall ord: 672
xD
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Apr 2007 11:32
- 17
- Lokalisering: Levanger
Hmm, dette huset hadde det vært interessant og hørt mer om :mozilla_smile:
Noen som har bilder/erfaringer derfra ?
Noen som har bilder/erfaringer derfra ?
Antall ord: 21
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Jul 2005 13:11
- 19
- Blitt takket: 1 gang
Å herre Jemini
TROR dere virkelig på dette tullet?
Mvh Dan
TROR dere virkelig på dette tullet?
Mvh Dan
Antall ord: 10
Google er din venn
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Sep 2008 19:04
- 16
Det kaller på meg, neste gang vi drar dit skal vi dokumentere... det kommer folkens...
Antall ord: 15
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Apr 2007 11:32
- 17
- Lokalisering: Levanger
Det jeg vet om Villa Grande er at det ble brukt av Quisling og kona Marie under krigen (41-45). Mener å ha hørt at det er et holocaust-senter der nå. Jeg har aldri hørt noe om noe paranormalt der. Vært moro å høre om noen har erfaringer derfra.
Hehe, jeg klarer fint å sortere hva jeg tror på, eller ikke Men vil gjerne høre flere opplevelser fra Villa Grande :mozilla_wink:
Hehe, jeg klarer fint å sortere hva jeg tror på, eller ikke Men vil gjerne høre flere opplevelser fra Villa Grande :mozilla_wink:
Antall ord: 75
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Sep 2008 20:27
- 16
- Lokalisering: Vikhammer
- Har takket: 9 ganger
- Blitt takket: 6 ganger
bilder av merkene, og noe annet da?marycherry skrev:Det kaller på meg, neste gang vi drar dit skal vi dokumentere... det kommer folkens...
rart dere ikke tok bilde av merkene når de først oppsto, kunna jo ikke forsvunnet så fort, altså merkene!
Antall ord: 45
Hi, I'am Fox Mulder!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Er helt ny her, ble medlem fordi jeg ville fortelle hele historien. men kan ta bilde av merkene imorgen og laste de opp her.Mr.Mulder skrev:bilder av merkene, og noe annet da?marycherry skrev:Det kaller på meg, neste gang vi drar dit skal vi dokumentere... det kommer folkens...
rart dere ikke tok bilde av merkene når de først oppsto, kunna jo ikke forsvunnet så fort, altså merkene!
Antall ord: 72
xD
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Gratulerer som ny bruker .Kjekkazz86kewzegutt skrev:Er helt ny her, ble medlem fordi jeg ville fortelle hele historien. men kan ta bilde av merkene imorgen og laste de opp her.Mr.Mulder skrev:bilder av merkene, og noe annet da?marycherry skrev:Det kaller på meg, neste gang vi drar dit skal vi dokumentere... det kommer folkens...
hyggelig og hilse på deg.
Ja ta også ta bildene og poste dem opp .
hadde vært intressant og se hvilke merker du fikk, hvordan form det var på dem osv.
Antall ord: 109
Hi, I'am Fox Mulder!
Hide post links |
Villa Grande (Holocaust Senteret)
Dette var Quislings residens under krigsårene 1941-1945, han bodde her sammen med sin kone. På denne tiden gikk huset under navnet "Gimle" og Navnet Gimle hentet Quisling fra norrøn mytologi. Gimle var gudenes bolig i den lykkelige nye verden etter Ragnarok.
Jeg har selv oppvokst på Bygdøy og har hørt historier fra de eldre som bor der, hvor de har fortalt at Quisling lot det skje en del grufulle ting der under krigen, avhør som ble holdt her osv.
Tilbake i 1994, da huset stod tomt, så var turstiene åpene, jeg husker man kunne gå her og plukke markjordbær om sommeren på stier som krysset skogveien fra HUK badestrand. Jeg husker jeg gikk tur her med min mor, min niese og min far. På denne tiden hadde vi en hund (Jørgen), nysgjerrig liten krabat som alltid gikk sin egen vei (bånd eller ikke, han var ikke å holde igjen), plutselig forsvant han inn i noen busker på siden av denne stien, mor og jeg fulgte etter (sort hund, forsvinner lett når han først får fart på seg). Uansett.. Da min mor klarte å huke tak i han, så hadde han snust opp en gammel luke, noe som ser ut som en gammel "kjeller-lem"...et spesiellt sted for en lem egentlig, ettersom den er plassert midt inne i ingensteder. Min mor syntes det var merkelig, men vi bestemte oss får å gå videre uten å undersøke denne "lemmen" noe nermere ..
Jeg som ung gutt syntes jo dette var fryktelig spennende, hemmelig luke og greier.. Så jeg og en kamerat tok turen tilbake til dette stedet, (på dagtid selvfølgelig) og fikk løftet opp denne lemmen, hvor det er et hull rett ned i bakken med noen rester av noe som kan ligne på en gangvei (mye av den har rast sammen, eller ble aldri ferdig utgravd.. hva vet jeg.. den blir smalere og smalere og du kommer ingen vei hvertfall). Vi fikk en dårlig følelse av dette stedet, så vi bestemte oss for å dra ettersom det overhodet ikke var egnet som noe "hemmelig hytte" for to små snørrunger som oss .
Vi har senere snakket med flere av beboerene på bygdøy, hvor de har fortalt at disse lemmene (jeg har bare sett én, men det påstås at det finnes flere) ledet til noen hemmelige ganger under Quislings hus, og skulle brukes som tilfluktssted under krigen.
Det sies at folk opp igjennom årene har fått en guffen følelse på disse stiene, enten om det er dag eller natt, og noen kunnet fornemme at de blir beglodd.
Villa Grande er et sted mange på bygdøy ikke liker noe særlig (jeg og flere av mine venner pleide å besøke denne boligen på kveldstid for å smugrøyke og kanskje drikke en øl eller to før i tiden, og selv jeg har hatt en følelse av å bli beglodd, forfulgt og samtidig fått en følelse av at jeg ikke er velkommen på dette stedet).
Etter krigens dager og arrestasjonen av Quisling, så ble Villa grande brukt til flere formål, blandt annet en periode da dette var et sykehjem/ gamlehjem for syke og senile.. dette var vel på 50 - 60 tallet (Min mor besøkte hennes bestefar på dette hjemmet, og opplevde blandt annet at hennes bestefars senge-nabo døde mens de var der, og har aldri glemt surkle lyden som kom fra denne personen før han døde.. uhyggelig opplevelse for en 8 - 9 åring).
Villa Grande ble også brukt som Reservesykehus etter krigen og har også blitt brukt som utdanningslokaler for blandt annet Jordmødre og Dristriktsleger.
Det er svært få (av de jeg kjenner hvertfall) og som jeg har snakket med som liker dette stedet. Flere påstår å ha observert en kvinneskikkelse i de øverige vinduene på Villa Grande, og rom som har blitt formørket og belyst igjen i det man har sett opp på bygningen. Følelser er også blitt beskrevet, sterke følelser av at man ikke er velkommen og at man blir beglodd. Jeg kjenner flere som har sagt de aldri ønsker å sette sin fot på denne eiendommen igjen etter det de har opplevd.
Jeg selv er skeptiker, og ønsker å tro at det finnes en naturlig forklaring på det meste av det man måtte oppleve. Slik som Elektromagnetisme, elektrisitet, vær og vind, dyr.. hva det måtte være. (Jeg har også opplevd en god del uforklarlige ting i mitt liv, men dette er noe jeg evt. kan skrive om en annen gang) dette blir nok ikke mitt siste inlegg på dette forumet . Men jeg må si at jeg også opplever dette stedet som utrolig guffent..
Om det skulle finnes en "ekstra dimensjon", eller "tidslåser" som forekommer før eller etter døden, så ville jeg holdt en liten knapp på Villa Grande.
Dette var Quislings residens under krigsårene 1941-1945, han bodde her sammen med sin kone. På denne tiden gikk huset under navnet "Gimle" og Navnet Gimle hentet Quisling fra norrøn mytologi. Gimle var gudenes bolig i den lykkelige nye verden etter Ragnarok.
Jeg har selv oppvokst på Bygdøy og har hørt historier fra de eldre som bor der, hvor de har fortalt at Quisling lot det skje en del grufulle ting der under krigen, avhør som ble holdt her osv.
Tilbake i 1994, da huset stod tomt, så var turstiene åpene, jeg husker man kunne gå her og plukke markjordbær om sommeren på stier som krysset skogveien fra HUK badestrand. Jeg husker jeg gikk tur her med min mor, min niese og min far. På denne tiden hadde vi en hund (Jørgen), nysgjerrig liten krabat som alltid gikk sin egen vei (bånd eller ikke, han var ikke å holde igjen), plutselig forsvant han inn i noen busker på siden av denne stien, mor og jeg fulgte etter (sort hund, forsvinner lett når han først får fart på seg). Uansett.. Da min mor klarte å huke tak i han, så hadde han snust opp en gammel luke, noe som ser ut som en gammel "kjeller-lem"...et spesiellt sted for en lem egentlig, ettersom den er plassert midt inne i ingensteder. Min mor syntes det var merkelig, men vi bestemte oss får å gå videre uten å undersøke denne "lemmen" noe nermere ..
Jeg som ung gutt syntes jo dette var fryktelig spennende, hemmelig luke og greier.. Så jeg og en kamerat tok turen tilbake til dette stedet, (på dagtid selvfølgelig) og fikk løftet opp denne lemmen, hvor det er et hull rett ned i bakken med noen rester av noe som kan ligne på en gangvei (mye av den har rast sammen, eller ble aldri ferdig utgravd.. hva vet jeg.. den blir smalere og smalere og du kommer ingen vei hvertfall). Vi fikk en dårlig følelse av dette stedet, så vi bestemte oss for å dra ettersom det overhodet ikke var egnet som noe "hemmelig hytte" for to små snørrunger som oss .
Vi har senere snakket med flere av beboerene på bygdøy, hvor de har fortalt at disse lemmene (jeg har bare sett én, men det påstås at det finnes flere) ledet til noen hemmelige ganger under Quislings hus, og skulle brukes som tilfluktssted under krigen.
Det sies at folk opp igjennom årene har fått en guffen følelse på disse stiene, enten om det er dag eller natt, og noen kunnet fornemme at de blir beglodd.
Villa Grande er et sted mange på bygdøy ikke liker noe særlig (jeg og flere av mine venner pleide å besøke denne boligen på kveldstid for å smugrøyke og kanskje drikke en øl eller to før i tiden, og selv jeg har hatt en følelse av å bli beglodd, forfulgt og samtidig fått en følelse av at jeg ikke er velkommen på dette stedet).
Etter krigens dager og arrestasjonen av Quisling, så ble Villa grande brukt til flere formål, blandt annet en periode da dette var et sykehjem/ gamlehjem for syke og senile.. dette var vel på 50 - 60 tallet (Min mor besøkte hennes bestefar på dette hjemmet, og opplevde blandt annet at hennes bestefars senge-nabo døde mens de var der, og har aldri glemt surkle lyden som kom fra denne personen før han døde.. uhyggelig opplevelse for en 8 - 9 åring).
Villa Grande ble også brukt som Reservesykehus etter krigen og har også blitt brukt som utdanningslokaler for blandt annet Jordmødre og Dristriktsleger.
Det er svært få (av de jeg kjenner hvertfall) og som jeg har snakket med som liker dette stedet. Flere påstår å ha observert en kvinneskikkelse i de øverige vinduene på Villa Grande, og rom som har blitt formørket og belyst igjen i det man har sett opp på bygningen. Følelser er også blitt beskrevet, sterke følelser av at man ikke er velkommen og at man blir beglodd. Jeg kjenner flere som har sagt de aldri ønsker å sette sin fot på denne eiendommen igjen etter det de har opplevd.
Jeg selv er skeptiker, og ønsker å tro at det finnes en naturlig forklaring på det meste av det man måtte oppleve. Slik som Elektromagnetisme, elektrisitet, vær og vind, dyr.. hva det måtte være. (Jeg har også opplevd en god del uforklarlige ting i mitt liv, men dette er noe jeg evt. kan skrive om en annen gang) dette blir nok ikke mitt siste inlegg på dette forumet . Men jeg må si at jeg også opplever dette stedet som utrolig guffent..
Om det skulle finnes en "ekstra dimensjon", eller "tidslåser" som forekommer før eller etter døden, så ville jeg holdt en liten knapp på Villa Grande.
Sist redigert av Furi0uS på 30 Sep 2008 17:00, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 829
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
wee, gleder meg til og se bilde :-D
Antall ord: 8
Hi, I'am Fox Mulder!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Hehe, er på jobb nå. Men merket er der fortsatt =) merkelig nok så ser det ut til at det gror utrolig bra =S. Jeg tar bilde med digitalkamera når jeg kommer hjem, så får jo folk tro meg eller ikke kan jo være jeg har laget det på meg selv mener jeg. Men legger det uansett ut så får alle gjøre seg opp en egen mening.Mr.Mulder skrev:wee, gleder meg til og se bilde :-D
Antall ord: 82
xD
Hide post links |