Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderBare paranoid???

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
mnio
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Sep 2008 10:22
16

Bare paranoid???

Innlegg av mnio »

Hei.
Jeg vil først si at dette spøkelse tingene er noe jeg ikke tror på,eller kanskje litt. Neimen ikke helt sikker på hva jeg skal tro..:-) Saken er sånn : Jeg og samboer har akkurat tatt over en gammel familie gård ,huset vi bor i er bygd i 1842 og det er den nyeste delen. Men maken til aktivitet skal man lete lenge etter. Det høres ut som om det er folk som går i annen etasje,ting detter ned trappen og sønnen vår pleier å "se" meg oppe når jeg ikke er der..... Samboeren min født og oppvokst her ,det går flere generasjoner tilbake i tid. Begynner jammen å lure litt nå. Fleiper med når det er mye trafikk at nå er bestemor sur..hehe. Hun døde der oppe og det har sikkert mange av familien hans gjort. Kan dette være noe annet enn meg som er en anelse hysterisk eller?? Kan jo nevne at jeg er mørkeredd og ser da gjerne det meste,grevling i taket osv. :-)) Vet ikke helt hva jeg skal tro... Virker jo ikke som det er noe farlig,etter at vi pusset opp det gamle rommet i annen etasje som sønnen sover i så har vi ikke hatt noe problemer med legging,han sover som en stein hele natten hvilket han ikke gjorde før. Så kanskje bestemor er der oppe og holder ebn trygg hånd over han?? Tja dette ble et langt skriv ,tror jeg egentlig bare trengte å få sagt det. Kan jo ikke gå rundt å nevne sånt.tror jo ikke på det selv engang.
Antall ord: 278

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Vandrer
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Des 2004 10:33
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nøtterøy

Innlegg av Vandrer »

Mange lest, ingen svart....derfor måtte jeg bare....

Det virker på meg som du tror litt da.....en smule skepsis kanskje, men det er greit å ha med seg. Det KAN være som du sier; at bestemoren og/eller andre holder hus hos Dere enda.. Eller er det rett og slett energiene fra disse menneskene? Jeg tror opplagt at "spor" kan legges igjen, men for å være ærlig er jeg ennå ikke sikker på hva dette er. Er det spøkelser? Er det energier som henger igjen? Med det mener jeg kanskje mønstre og aktiviteter som har gjentatt seg i så lang tid at det bare fortsetter... En annen ting er at fornyelse av rom/hus KAN føre til at slike aktiviteter opphører. kanskje det er tilfelle hos dere?

Følg med i tiden fremover; hvordan er humøret hjemme hos dere? Stiger "jolly"-følelsen? Blir dere mer oppstemte eller legger det seg et slør av konflikter og problemer? Dette er i mange tilfeller noe som er vanskelig å få med seg om man ikker bevisst helheten. En annen ting er hvordan du som menneske er mottagelig for denne delen av livets mysterier.. Avfeier du det helt og har et meget opptatt og forpliktende liv; ja da kan det hende at det virker som om alt dette opphører også.

Håper dere kommer til å trives i huset ihvertfall...

:-)
Antall ord: 234

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Bare paranoid???

Innlegg av Metodisten »

mnio skrev:Hei.
Jeg vil først si at dette spøkelse tingene er noe jeg ikke tror på,eller kanskje litt. Neimen ikke helt sikker på hva jeg skal tro..:-) Saken er sånn : Jeg og samboer har akkurat tatt over en gammel familie gård ,huset vi bor i er bygd i 1842 og det er den nyeste delen. Men maken til aktivitet skal man lete lenge etter. Det høres ut som om det er folk som går i annen etasje,ting detter ned trappen og sønnen vår pleier å "se" meg oppe når jeg ikke er der..... Samboeren min født og oppvokst her ,det går flere generasjoner tilbake i tid. Begynner jammen å lure litt nå. Fleiper med når det er mye trafikk at nå er bestemor sur..hehe. Hun døde der oppe og det har sikkert mange av familien hans gjort. Kan dette være noe annet enn meg som er en anelse hysterisk eller?? Kan jo nevne at jeg er mørkeredd og ser da gjerne det meste,grevling i taket osv. :-)) Vet ikke helt hva jeg skal tro... Virker jo ikke som det er noe farlig,etter at vi pusset opp det gamle rommet i annen etasje som sønnen sover i så har vi ikke hatt noe problemer med legging,han sover som en stein hele natten hvilket han ikke gjorde før. Så kanskje bestemor er der oppe og holder ebn trygg hånd over han?? Tja dette ble et langt skriv ,tror jeg egentlig bare trengte å få sagt det. Kan jo ikke gå rundt å nevne sånt.tror jo ikke på det selv engang.
Det er interessant att du obeserverer fenomener som du selv overtaler deg til ikke å tro på.

Tror mange har det sånn. De siler ut ting de faktisk ser og hører, som om man stoler mer på forutintatt "fornuft" heller enn det man opplever med egne sanser.
Antall ord: 328

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
KetMas
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Sep 2008 20:27
16
Lokalisering: Vikhammer
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av KetMas »

Du virker en smule skepsis til spøkelser. Men du vet, er man skepsis ser man dem ikke, prøv heller og tenke deg om, sette ett lys forran deg, spør ut om det er noen i hvert rom. Men da bør du sitte forran lyset og se. Be dem slokke ut lyset om det er noen der! Fungerer som regel ved att det kommer ett kaldt gufs som slokker lyset. Da vet du iallefall att det er noen der.

Men intressant historie om det skal gå folk oppe i andre etasjen, det faller ting ned trappene. Er det leker som faller ned trappene, eller er det bare ting generelt?
Antall ord: 112
Hi, I'am Fox Mulder!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Rexann91

Innlegg av Rexann91 »

Mr.Mulder skrev:Du virker en smule skepsis til spøkelser. Men du vet, er man skepsis ser man dem ikke, prøv heller og tenke deg om, sette ett lys forran deg, spør ut om det er noen i hvert rom. Men da bør du sitte forran lyset og se. Be dem slokke ut lyset om det er noen der! Fungerer som regel ved att det kommer ett kaldt gufs som slokker lyset. Da vet du iallefall att det er noen der.

Men intressant historie om det skal gå folk oppe i andre etasjen, det faller ting ned trappene. Er det leker som faller ned trappene, eller er det bare ting generelt?
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links