Universet & dets hemmelighetermeteor? ufo? eller er det andre forklaringer på dette?

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Charlie-O
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Sep 2008 23:00
16
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 6 ganger

meteor? ufo? eller er det andre forklaringer på dette?

Innlegg av Charlie-O »

hei=)

det var en dag for ikke så altfor lenge siden at jeg kjørte bil mot fredrikstadområdet i noe jobbsammenheng da jeg plutselig fikk øye på en lysende flekk på himmelen, som sakte "dalte" ned i kanskje 5 min(fra da jeg først fikk øye på den) før den plutselig fadet ut(slokket?)
flekken lyste opp veldig tydelig, akkurat som en stor og fin stjerne ser ut på nattehimmelen.
kl var ca 12 på dagen, og det var fint og skyfritt ute.

spørsmålet mitt er, kan det ha vært en meteor som kom inn i atmosferen før den brant opp?
ville det sett ut slik jeg beskrev det?
ville ikke dette fått oppslag i aviser og andre medier, ettersom at det må ha vært litt størrelse på den siden det var så veldig tydelig (som sagt, som en stjerne. bare at på dagen=P )
eller står utenomjordiske fartøy bak dette?

håper på svar=)

-Charlie
Antall ord: 168
There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live and too rare to die.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Mathema
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Mar 2008 20:34
16
Kjønn (valgfri): Night Princess
Lokalisering: Sandnes

Innlegg av Mathema »

Det virker som en stein fra verdensrommet, ja. Men man vet aldri.. :badgrin:
Antall ord: 12
En dag skal vi dø, men alle de andre dagene skal vi det ikke.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Små steiner (ofte er det for det meste is) entrer atmosfæren hele tiden, så det er derfor det ikke var noe oppslag om det.
Antall ord: 25
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Charlie-O
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Charlie-O »

si imot Kimbara er ikke akkurat noe som er et sjakktrekk etter hva jeg har forstått;) well here goes nothing..

uansett.. det er mer et spørsmål enn en protest=)

vil en mindre meteor lyse opp så kraftig? eller hva om det var is, min erfaring tilsier hvertfall at frossent vann brenner dårlig..(det skal sies at jeg ikke er 100% kjent med hva som skjer med en meteor som trenger seg inn i atmosferen da) sikter du til gjennskinn fra sola? men allikavel.. så sterkt lys?
Antall ord: 90
There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live and too rare to die.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Mai 2005 22:22
19
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av paraunormal »

Har sett en meteor èn gang, midt på lyse dagen, den hadde en nokså lang hvit hale bak seg, sannsynligvis av gass og andre partikler.
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Re: meteor? ufo? eller er det andre forklaringer på dette?

Innlegg av madjava »

Charlie-O skrev:hei=)

det var en dag for ikke så altfor lenge siden at jeg kjørte bil mot fredrikstadområdet i noe jobbsammenheng da jeg plutselig fikk øye på en lysende flekk på himmelen, som sakte "dalte" ned i kanskje 5 min(fra da jeg først fikk øye på den) før den plutselig fadet ut(slokket?)
flekken lyste opp veldig tydelig, akkurat som en stor og fin stjerne ser ut på nattehimmelen.

spørsmålet mitt er, kan det ha vært en meteor som kom inn i atmosferen før den brant opp?
ville ikke dette fått oppslag i aviser og andre medier, ettersom at det må ha vært litt størrelse på den siden det var så veldig tydelig (som sagt, som en stjerne. bare at på dagen=P )

håper på svar=)

-Charlie
Kvar var du da du først fekk sjå dette lyset, og kor tid mista du det ut av syne. Gjerne plass og tidspunkt samt kva dag dette var.
Antall ord: 200
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Ghost hunter
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Nov 2006 01:10
18

Innlegg av Ghost hunter »

Hahhh!
Fortell meg hva du skal med det?
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
KetMas
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Sep 2008 20:27
16
Lokalisering: Vikhammer
Har takket: 9 ganger

Innlegg av KetMas »

Charlie-O skrev:hei=)

håper på svar=)

-Charlie
Ganske tilfeldig du har støtt på en Rakett, altså sånn raketter man bruker på nyttårsaften. En sånn ParachuteRocket elns, med en kule i enden som lyser i 5-10 minutter mens den daler, så slokker den tilslutt.

Høres mest sannsynlig ut som en slik.
Antall ord: 220
Hi, I'am Fox Mulder!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Charlie-O
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Charlie-O »

Paraunormal skrev:
Har sett en meteor èn gang, midt på lyse dagen, den hadde en nokså lang hvit hale bak seg, sannsynligvis av gass og andre partikler
hmm.. denne hadde ingen hale..
Madjava skrev:
Kvar var du da du først fekk sjå dette lyset, og kor tid mista du det ut av syne. Gjerne plass og tidspunkt samt kva dag dette var.
jeg kjørte på motorveien fra oslo mot fredrikstad.. mer enn det husker jeg desverre ikke=/ men jeg lurer på en ting.. hmm. hvordan kan den informasjonen hjelpe?:)
Mr. Mulder skrev:
Ganske tilfeldig du har støtt på en Rakett, altså sånn raketter man bruker på nyttårsaften. En sånn ParachuteRocket elns, med en kule i enden som lyser i 5-10 minutter mens den daler, så slokker den tilslutt.

Høres mest sannsynlig ut som en slik.
skjønner hva du mener;) men jeg er redd den ikke lyste helt på samme måte gitt, etter hva jeg har lært så lyser ikke raketter opp så sterkt på dagen=) men man skal ikke utelokke det helt såklart. dette er foreløpig det beste forslaget som ikke har noe med universet å gjøre. og det jeg så kan like gjerne være menneskeskapt, så det er veldig fint at dere sender inn forslag=)
[/quote]
Antall ord: 221

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av madjava »

Ghost hunter skrev:Hahhh!
Fortell meg hva du skal med det?
Det burde være innlysande, men sia du ikkje skjønner bæret, antar eg at du ikkje har behov for å utelukke naturlige forklaringer.
Antall ord: 35
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av madjava »

Charlie-O skrev:
Madjava skrev:Kvar var du da du først fekk sjå dette lyset, og kor tid mista du det ut av syne. Gjerne plass og tidspunkt samt kva dag dette var.
jeg kjørte på motorveien fra oslo mot fredrikstad.. mer enn det husker jeg desverre ikke=/ men jeg lurer på en ting.. hmm. hvordan kan den informasjonen hjelpe?:)
Di fleste som opplever noko di ikkje kan forklare, greie å huske dato, kvar di såg det fra( i ditt tilfelle burde du ganske sikkert vite kvar du var mellom Oslo og Fredrikstad sia du er sikker på at du var på motorveien) og tidspunktet. Du såg dette i ca 5 min og på motorveien holder di fleste ca 90 km/t noko som tilseie at du forflytter deg ca 4,5 km. Du kunne ikkje fulgt med heile tida sia du kjører bil og pga utsikten fra ein bil er det mulig å innskrenke område dette lyset befant seg i. Difor er det og viktig å vite kva retning du såg lyset og om det plutselig forsvann ut av syne eller bare fadet ut mens du såg på det. I og med at du sitter i bil er det gjerne mest sannsynlig at det forsvann ut av syne, men du kan ha vert heldig å sjå at det fadet ut. Dernest var det skyfritt og dermed stor sjanse for at det var sol kl 12 på dagen, noko som leder til at sola reflekterte i dette objektet. Det gjev ikkje svar på kva objekt dette var, og dess meir info du kan hoste opp dess betre sjans er det for å få eit svar. :)
Det burde ikkje være så vanskelig å huske kvar du såg det først og gjerne tidspunkt. Noko anna
Antall ord: 298
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Sol og Måne
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Aug 2008 12:48
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Sol og Måne »

Hei:) Eg trur det var en ufo du såg.
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Charlie-O
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Charlie-O »

madjava skrev:
Di fleste som opplever noko di ikkje kan forklare, greie å huske dato, kvar di såg det fra( i ditt tilfelle burde du ganske sikkert vite kvar du var mellom Oslo og Fredrikstad sia du er sikker på at du var på motorveien) og tidspunktet. Du såg dette i ca 5 min og på motorveien holder di fleste ca 90 km/t noko som tilseie at du forflytter deg ca 4,5 km. Du kunne ikkje fulgt med heile tida sia du kjører bil og pga utsikten fra ein bil er det mulig å innskrenke område dette lyset befant seg i. Difor er det og viktig å vite kva retning du såg lyset og om det plutselig forsvann ut av syne eller bare fadet ut mens du såg på det. I og med at du sitter i bil er det gjerne mest sannsynlig at det forsvann ut av syne, men du kan ha vert heldig å sjå at det fadet ut. Dernest var det skyfritt og dermed stor sjanse for at det var sol kl 12 på dagen, noko som leder til at sola reflekterte i dette objektet. Det gjev ikkje svar på kva objekt dette var, og dess meir info du kan hoste opp dess betre sjans er det for å få eit svar.
Det burde ikkje være så vanskelig å huske kvar du såg det først og gjerne tidspunkt. Noko anna..
dato husker jeg ikke.. men det var før fellesferien altså sein vår/sommer..
hvis du er kjent i området så er det motorveien som går forbi Ås, vestby, hølen, kambo, moss, rygge, råde, osv til fredrikstad.. den strekningen er forholdsvis rett så jeg kunne se den hele tiden(jeg så den fadet ut) men såklart jeg fulgte ikke konstant med på den i ca 5 min jeg så jo på vegen også.. men jeg fulgte med på den så mye som det var mulig, det vil si noen sekunder på "lyset" og noen sekunder på vegen osv...
jeg husker at det var omtrent tomt på veien og jeg husker at det var sånn ca midt på arbeidsdagen.. så sånn ca mellom 11 og 1 et sted stemmer nok ganske bra for det er ofte mindre folk på motorveien der ca ved lunsjtider..
jeg antar at jeg var ca ved moss, fordi jeg hadde ikke kommet forbi råde husker jeg.. og det kan stemme ganske greit hvis man tenker litt på det.. fordi ca ved moss så svinger motorveien endel til venstre, noe som førte til at "lyset" var omtrent rett forann meg og ca 40grader opp.. hmm.. send en melding tilbake om du klarte å kartlegge det eller om du har noen spørsmål da=) har du noen teorier på hva det kan ha vært?
Antall ord: 475

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Regn
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Sep 2004 20:01
20
Lokalisering: Oslo
Har takket: 58 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Regn »

Høres mer ut som en slags satelitt spør du meg. Ser ut som stjerner som beveger seg over himmelen, før de fader ut. Ser ut som de beveger seg veldig sakte, men går egentlig utrolig fort. Har hvertfalkl hørt at det er satelitt. Kan se mange mange hver natt hvis man følger med på stjernehimmelen.
Antall ord: 61
In silence fall the skies

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Charlie-O
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Charlie-O »

regn skrev:
Høres mer ut som en slags satelitt spør du meg. Ser ut som stjerner som beveger seg over himmelen, før de fader ut. Ser ut som de beveger seg veldig sakte, men går egentlig utrolig fort. Har hvertfalkl hørt at det er satelitt. Kan se mange mange hver natt hvis man følger med på stjernehimmelen.
kan man se de så tydelig på dagen..
det så mest ut som at det var noe som hadde kommet seg inn i atmosferen, men såklart, det kan ha vært fantasien=)
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links