Healing og annen alternativ medisinKrystaller

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

GJest

Krystaller

Innlegg av GJest »

Tenkte å lage en tråd hvor folk kan diskutere om "krystaller" på et generellt nivå.
Jeg har selv blitt veldig positivt overrasket over hvilken effekt C7 Tools krystallen "dragon" har hatt på meg.
Om dette er psykologi eller energi bryr jeg meg lite om, og er heller ikke interessert i å diskutere det. Poenget
er at disse krystallene har en effekt!

http://www.creating7.com/go/creating7/ - oversett til "english" ;)

Ser dere en oversikt over ulike krystall type med ulike titler. jeg tror de har blandet sammen flere typer krystaller inni en tittel.
Jeg har iallefall "dragon". - Når jeg har denne under soveputa for jeg astral drømmer (noen vil si lucid dream).
Men har jeg den ikke der for jeg -ikke- slike klare drømmer.

ellers fant jeg en link, som har vært på paranormal før som har en god oversikt:
http://www.larsrolle.net/Steinbeskrivel ... tabell.htm

Er det noen her som har erfaring med ulike typer krystaller som merker konkret virkning?
ellers så er spørsmål om krystaller og anbefalinger hjertelig velkommen.
Antall ord: 179

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Yndlingsstenen min er en Jaspis leopard.
Veldig healende stein, den gir god jordforbindelse og robusthet.
Den har en meget direkte energi, går rett til kjernen av problemet, trekker årsakene til våre problemer og ubalanser frem til overflaten, så vi kan se på dem og gjøre noe med dem. Oppløser gamle fastkjørte mønstre og gir klarhet, besluttsomhet, handlekraft og overblikk. Selvrealiserende, viser sannheten om seg selv.
Skaper balanse mellom det spirituelle og det materielle.
Fysisk: God ved smertebehandling. Kan anvendes ved paranoia og skizofreni.
Frykt og angst "den velkjente knuten i magen". Chakra: Rot
Denne bærer jeg nesten alltid med meg, i lomma eller veska, sammen med en bergkrystall.
Jeg klarer ikke holde den lenge i hånda, fordi den rett og slett føles som om den "brenner".
Samtidig kan den ligge i lomma mi en hel dag, og alikevel føles kald når jeg tar den opp. (bergkrystallen som ligger sammen med den blir normalt varm...)

Nei, det er en snodig stein, og den første steinen som fikk overbevist meg om at disse steinene er mer enn bare steiner...

Lilja
Antall ord: 190

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

samlet på stein og krystaller når jeg var yngre. men har ikke brukt de annet enn til pynt.

moldavitt skal visst gjøre en mer åpen for åndeverden, i følge eric pearl (healer). noen som har erfaring med denne?
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Nei ikke hørt om den. Høres spennende ut.

Jeg har forresten kjøpt 3 nye krystaller i Oslo på Shangrila eller hva det heter.

Og det jeg lurer på, for de som bruker krystaller, er om en kan ha f.eks 3 stykk under soveputa samtidig? Hvordan vil dette virke på en energi messig sett ?

Jeg gav 20 kr pr krystall.

En som skulle beskytte mot stråling.
En som skulle heale astral kroppen.
En som skulle gi bedre intuisjon og beskytte mot negative energier.

Noen tips angående bruken av disse?
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

livingdeaddoll skrev: moldavitt skal visst gjøre en mer åpen for åndeverden, i følge eric pearl (healer). noen som har erfaring med denne?
Litt om moldavitt, sakset fra althelse.com:
Hardhet: 5 1/2
Tetthet: 2,3-2,4
Krystallsystem: Amorf
Farge: Grønn, flaskegrønn, brun-grønn.
Gjennomsiktig. Glass-glans.

Opptreden: Moldavitt er glassaktig smeltet stein som ble dan­net ved nedslaget av Riesmeteoritten i Bayern. Smeltet stein ble slengt gjennom atmosfæren helt til Bohmen og Mahren. Det spesielle, ofte dråpeformete utseendet på stykkene er et resultat av denne lufttransporten.

Lignende mineraler: Fargen er svært karakteristisk og kan ikke forveksles. Grønn zirkon har høy dobbeltbrytning.
Bearbeiding: Moldavitt blir slipt til fasetterte steiner.

Moldavitt blir funnet på jordene i Bohmen og Mahren, og blir samlet inn for bruk i den lokale smykkesteinsindustrien. Man har lenge spekulert over opprinnelsen til dette selsomme glasset, som også ble kalt Bouteillenstein. Mange generasjoner lærde har i artikler i fagtidsskrift kjempet for sine teorier over opprinnelsen til denne steinen. Først i de seneste årene lyktes det en vitenskapsmann fra Munchen gjennom kompliserte undersøkelser, å definitivt fastslå at moldavitt virkelig ble dannet ved nedslaget av Riesmeteoritten.
Noen av de mest hardbarka alternativerne mener til og med at Riesmeteoritten kom fra Pleiadene :mozilla_wink:

Moldavitten er en sterk og "allsidig" stein. Den hjelper deg å komme i kontakt med ditt høyere jeg, kontakt med åndeverdenen og har sterke healende egenskaper bl.a.

Jeg har selv et par øredobber med moldavitt, og disse er faktisk de eneste øredobbene jeg noensinne har kunnet bruke en hel dag uten noen som helst form for allergisk reaksjon. Øreflippene mine tåler normalt ingenting, ikke engang rent gull eller sølv, uten å hovne opp. Selvsagt kan det være tilfeldig, men jeg syns nå det er pussig...

Lilja
Antall ord: 305

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Trollheksa
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Aug 2008 18:12
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordtroms

Re: Krystaller

Innlegg av Trollheksa »

Hei :)

Jeg anbefaler dere bøkene til den danske forfatterinnen Jette Holm: "Krystallenes univers" og ett par bøker til:)

Ellers Bør man meditere på steinene en og en, til man er blitt kjent med den enkelte av dem og hva den gjør med og for deg.

Selv startet jeg engang i tiden med rå rødbrun granat, flint og karneol...de var mine følgesvenner når jeg etter flere år som hjemmeværende husmor skulle ut blandt folk.... :)
Hmmmm :) skulle kanskje ikke brukt karneolen fult så lenge :)
Steiner har det med å bli borte (du finner den ikke på hittegodtskontoret) på en eller annen måte når en har fått den energien man trenger for en periode...
Er du heldig dukker den opp igjen,

Ved å bruke en stein...kanskje med chacralignende farge, på hver av chacraene...kan en rense dem o.l.
Rosenkvarts skal liksom fjerne dårlige energier/ strålinger fra data, tv o.l.

Er selv ei Steingalen TrollHeks ;)
Antall ord: 166

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links