Healing og annen alternativ medisinHvordan virker PSI ballen for oss

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Flaksende kråke
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Sep 2008 19:21
16

Hvordan virker PSI ballen for oss

Innlegg av Flaksende kråke »

Kan noen fortelle hvordan de bruker Psi,jeg kjenner magnet energien mellom hendene men fra det til og bruke det til noe virker vanskelig for meg.
Hvis det tapper en for energi,hvilken nytte har vi av det da?
Personlig så føles det mere som meditering for meg,jeg bruker meditering sammen med Psi,kroppen min blir helt utladdet og jeg føler meg som jeg starter opp med nye batterier etter at jeg har sittet i 15-20 min,sansene mine blir skjerpet og den gode følelsen i kroppen er helt nydelig.Det står så mye forskjellig på siden her om dette emnet så det er vel ingen fasit på dette som med alt det andre.Er vel opp til oss selv alt sammen til slutt.
Men hadde vært artig med en god del ryddige svar om emnet da.
Antall ord: 144

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Re: Hvordan virker PSI ballen for oss

Innlegg av jon blund »

Flaksende kråke skrev:Kan noen fortelle hvordan de bruker Psi,jeg kjenner magnet energien mellom hendene men fra det til og bruke det til noe virker vanskelig for meg.
Hvis det tapper en for energi,hvilken nytte har vi av det da?
Personlig så føles det mere som meditering for meg,jeg bruker meditering sammen med Psi,kroppen min blir helt utladdet og jeg føler meg som jeg starter opp med nye batterier etter at jeg har sittet i 15-20 min,sansene mine blir skjerpet og den gode følelsen i kroppen er helt nydelig.Det står så mye forskjellig på siden her om dette emnet så det er vel ingen fasit på dette som med alt det andre.Er vel opp til oss selv alt sammen til slutt.
Men hadde vært artig med en god del ryddige svar om emnet da.
Zhan Zhuang er en måte å bruke chi-ball på. Se her: http://www.chi-kung.no/

Det er mange posisjoner i zhan zhuang. F.eks. Embrace the tree, Hold the Belly, Standing in the Stream, og mange fler. Alle innebærer å holde en chi-badeball mellom hendene og kroppen.

Zhan Zhuang er noe av det mest energigivende som finnes og har vært den hemmelige ingrediensen i mange Kung Fu grener for å generere styrke og kraft.

Her er også en side om Zhan Zhuang. Litt rotete, men inneholder veldig mye bakgrunnsinformasjon: http://www.egreenway.com/taichichuan/wuji.htm

I tillegg brukes chi-ball i både tai chi og qigong. Der et litt annet nivå enn å sitte hjemme og spise potetgull og kjenne på magnetismen da ;)
Antall ord: 275

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Flaksende kråke
Nybegynner
Nybegynner
16

Intrisange linker dette,likte godt det jeg fant på den ene.

Mennesker i alle aldre er blitt behandlet for lidelser som verken vestlig eller tradisjonell kinesisk medisin har kunnet helbrede: forhøyet blodtrykk, artritt, visse svulster og andre kroniske sykdommer i luftveiene, hjerte-kar-systemet og nervesystemet. Tiden er nå inne til å gjøre dette forebyggende og helbredende systemet tilgjengelig for alle.

Sterke ord men tenk om det det funker for oss alle med tiden,men som jeg altid sier det er opp til oss selv da,trene trene trene. :mozilla_cool:
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

Flaksende kråke skrev:Intrisange linker dette,likte godt det jeg fant på den ene.

Mennesker i alle aldre er blitt behandlet for lidelser som verken vestlig eller tradisjonell kinesisk medisin har kunnet helbrede: forhøyet blodtrykk, artritt, visse svulster og andre kroniske sykdommer i luftveiene, hjerte-kar-systemet og nervesystemet. Tiden er nå inne til å gjøre dette forebyggende og helbredende systemet tilgjengelig for alle.

Sterke ord men tenk om det det funker for oss alle med tiden,men som jeg altid sier det er opp til oss selv da,trene trene trene. :mozilla_cool:
Jeg er helt enig! TreneTreneTrene =D>
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
alexander
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Apr 2006 21:40
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: tjøme

Innlegg av alexander »

vel Psi baller kan jo føles varme, i japansk karate bruker man dette for å varme kroppen, der kalles det KI. funker fint om dy fryser. men jeg funderer selv på hva man kan "bruke" en psi ball til....... men man kan vel kansje si at det er en form for meditasjon...
Antall ord: 52
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Flaksende kråke
Nybegynner
Nybegynner
16

Jepp helt enig,funker kun sammen med meditasjon til meg også.
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Innlegg av Dagros »

Er ikke psi ball ei kule av energi som man kan fokusere mot noe?
At man kan visualisere kuler av ild eller is, for så å føle dem, og slenge dem mot et eller annet? :mozilla_undecided:
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Silje_89
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 31 Jan 2007 15:17
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge

Re:

Innlegg av Silje_89 »

Dagros skrev:Er ikke psi ball ei kule av energi som man kan fokusere mot noe?
At man kan visualisere kuler av ild eller is, for så å føle dem, og slenge dem mot et eller annet? :mozilla_undecided:
Trodde jeg også! :D
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links