Universet & dets hemmeligheter ⇒ Er vi et Kosmos?
Moderatorer: Asbjørn, mod univers
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Er vi et Kosmos?
Noen tanker:
Hvis man går laaaaaaaaangt ned i materien, så er jo ingenting fast i det hele tatt.
Atomer har jo en kjerne med noen mindre deler i bane rundt kjernen.
Og det ser ut som om det er ganske "stor" avstand i mellom atomene også.
Det syke er at går man en dimensjon ut, så har alle atomene og rommet imellom bygget opp DEG!
Og ideen er som fölger: Ser ikke solsystemer og atomer like ut?
En kjärne(sola) med noe som går rundt i bane( planeter)
Hva er egentlig forskjellen?
Hvis vi går ut ifra at det ikke er noen anen forskjell enn störrelse, sett fra VÅRT ståsted,
da er vi inne i en anen form?
Da er vi, og planeten vår, og Solsystemet vårt bare ett atom i en anen organisme eller form?
Hvordan ser denne formen ut uten ifra?
Vi ser sen nemlig bare innen ifra.. tenk på det neste gang dere ser ut på stjerne himmlen.
Noen tanker om det noen?
Hvis man går laaaaaaaaangt ned i materien, så er jo ingenting fast i det hele tatt.
Det syke er at går man en dimensjon ut, så har alle atomene og rommet imellom bygget opp DEG!
Hvis vi går ut ifra at det ikke er noen anen forskjell enn störrelse, sett fra VÅRT ståsted,
Da er vi, og planeten vår, og Solsystemet vårt bare ett atom i en anen organisme eller form?
Vi ser sen nemlig bare innen ifra.. tenk på det neste gang dere ser ut på stjerne himmlen.
Noen tanker om det noen?
Antall ord: 177
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Nov 2007 02:10
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Tønsberg
- Blitt takket: 1 gang
Jeg så endel av filmen Electric Univers, linket et annet sted her.
De vet at mellom kjernen(sola) og omkringsirklende så finnes det ikke tomrom. Men energi, elektrisk ladede partikler, plasma.
Så kanskje er det det vi er i bunn og grunn. Og vi alle er ett. Med alle våre egen skapte verdener og verdenssyn. Erfaringer og opplevelser, fra det dypeste mørke og smerte, til den saligste lykke.
Når det gjelder bortenfor atomene og univserset, finnes også kanskje flere dimensjoner.
Føler ofte at jeg befinner meg i flere dimensjoner på en gang. Spesielt når jeg drømmer om natten.
De vet at mellom kjernen(sola) og omkringsirklende så finnes det ikke tomrom. Men energi, elektrisk ladede partikler, plasma.
Så kanskje er det det vi er i bunn og grunn. Og vi alle er ett. Med alle våre egen skapte verdener og verdenssyn. Erfaringer og opplevelser, fra det dypeste mørke og smerte, til den saligste lykke.
Når det gjelder bortenfor atomene og univserset, finnes også kanskje flere dimensjoner.
Føler ofte at jeg befinner meg i flere dimensjoner på en gang. Spesielt når jeg drømmer om natten.
Antall ord: 104
I choose the easy button.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Shania: Ja ikke sant?
Når vi drömmer så ligger jo kroppen vår fysisk et sted, mens sinnet er et helt anet sted og opplever ting som bare det. Hvor er vi da?
Hva er vi da? Når er vi da?
Dalai Lama sa: "Hver gang je sovner, så dör jeg.
Og hver gang jeg våkner, blir jeg födt på ny."
En intressant måte å se det på?
Når vi drömmer så ligger jo kroppen vår fysisk et sted, mens sinnet er et helt anet sted og opplever ting som bare det. Hvor er vi da?
Hva er vi da? Når er vi da?
Dalai Lama sa: "Hver gang je sovner, så dör jeg.
Og hver gang jeg våkner, blir jeg födt på ny."
En intressant måte å se det på?
Antall ord: 74
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Aug 2008 13:07
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: tønsberg
Re: Er vi et Kosmos?
helt enig m degMoonstone skrev:Noen tanker:
Noen tanker om det noen?
Antall ord: 183
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Dette er et av de mest spennende innleggene jeg har lest på lange tider her inne.
Kanskje det er noe i det?
Liker tanken, Moonstone.
Tankene til Dalai Lama også.
Kanskje det er noe i det?
Liker tanken, Moonstone.
Tankene til Dalai Lama også.
Antall ord: 30
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 22 Aug 2007 23:15
- 17
- Blitt takket: 2 ganger
Re: Er vi et Kosmos?
Det er jo ingen som vet hva slags funksjon verdensrommet har for sikkert, vi vet jo igrunn bare at det eksisterer. Men selv om atomer og solsystem har noen likheter i måten de er oppfører seg på, så finnes det også en del forskjeller. Solsystemer samler seg for eksempel i galakser, mens det ikke er tilfellet for atomer, som samler seg i molekyler. Og molekyler og galakser er ikke særlig like. Dessuten er det andre krefter som holder jorda i bane rundt sola enn de som holder elektronet rundt kjernen. Atomer har dessuten lik strørrelse, planeter har kan ha forskjellige. Elektroner har bølge partikkel-dualitet, mens planeter alltid har fast form. Osv.Moonstone skrev:Ser ikke solsystemer og atomer like ut?
Noen tanker om det noen?
Antall ord: 223
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Nov 2006 21:18
- 18
- Kjønn (valgfri): oftopic
- Lokalisering: Urula
- Blitt takket: 185 ganger
det som for oss fremstår som fast materie er vel ikke fast alikevel, og alt er forgjengelig og har en bevegelse, uansett om vi snakker om luft eller "tomrom" eller diamanter eller hva man måtte forestille seg som det mest faste i vår materie. alt er begrenset av tid, i en eller annen form, og derved så vil vel det meste vise seg å være bygget på samme prinsippet, men på forskjellige frekvenser, og med tiden vil alt forgå, uansett.
om man studerer ned i mikrokosmos eller ut i makrokosmos så er alt bygget på de samme prinsippene, vortex, og om man dukker ned eller stuper ut, ja så vil man finne de samme prinsippene.
vitenskapen har ikke noe fasit på dette, og det vil ta lang tid før de vil komme i nærheten av dette, men at tilnærmelsene er der, og fra at jorden var flat og stjernene var hengt på himmelen for å være til pynt, eller at jorden var universets midtpunkt, så har utviklingen ekspandert, og det som er sannhet i dag er korrigert i morgendagens vitenskapelige forklaringer, så alt er i bevegelse, selv der.
om man studerer ned i mikrokosmos eller ut i makrokosmos så er alt bygget på de samme prinsippene, vortex, og om man dukker ned eller stuper ut, ja så vil man finne de samme prinsippene.
vitenskapen har ikke noe fasit på dette, og det vil ta lang tid før de vil komme i nærheten av dette, men at tilnærmelsene er der, og fra at jorden var flat og stjernene var hengt på himmelen for å være til pynt, eller at jorden var universets midtpunkt, så har utviklingen ekspandert, og det som er sannhet i dag er korrigert i morgendagens vitenskapelige forklaringer, så alt er i bevegelse, selv der.
Antall ord: 194
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Det er jo noe av dette forsøkene i CERN kan gi svaret på, da....f.eks. finnes det virkelig magnetiske monopoler? Finnes Higgspartikkelen? Evt. er det noe annet uventet og eksotisk som kommer ut? (tror det kalles "strangelets"....?)
Alt dette vil jo hjelpe oss å forstå mer om vekselvirkningskreftene og hakket nærmere en GUT eller TOE. Dersom det i det hele tatt er noe som lar seg forene....
Alt dette vil jo hjelpe oss å forstå mer om vekselvirkningskreftene og hakket nærmere en GUT eller TOE. Dersom det i det hele tatt er noe som lar seg forene....
Antall ord: 69
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
synd å si det, men jeg tror ikke de kommer noe nærmere dette i cern, men at de vil fordype seg i materien og få svar på noe, og andre teorier, maen altså, snur man dette og ser utover, gjennom f.eks, hubble, så ser man jo inn i de mørkeste områder, og så ser man jo bare uendelig masse mere små blinkende stjerner som funkler der ute.
så, svaret lar vente på seg, for naturvitenskapen, men kanskje er svaret rett foran nesen vår, eller bak, og litt over..
litt GF (intern sak), så kan man jo se hva som skjer..........kanskje like tøfft som cernprojeketet, og illusjonen bare bekreftes enda mere.
så, svaret lar vente på seg, for naturvitenskapen, men kanskje er svaret rett foran nesen vår, eller bak, og litt over..
litt GF (intern sak), så kan man jo se hva som skjer..........kanskje like tøfft som cernprojeketet, og illusjonen bare bekreftes enda mere.
Antall ord: 116
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Selvfølgelig er det rett foran nesa vår. Og det er nok mange som vet mye intuitivt, men som ikke aner (eller blir hørt) hvordan de skal bevise det rent praktisk, nettopp fordi naturen ikke viser virkeligheten, men "illusjonen." Hva mener du med GF? Care to eloborate? Noen kilder fra en annen planet eller tur i gulvet? skrev:synd å si det, men jeg tror ikke de kommer noe nærmere dette i cern, men at de vil fordype seg i materien og få svar på noe, og andre teorier, maen altså, snur man dette og ser utover, gjennom f.eks, hubble, så ser man jo inn i de mørkeste områder, og så ser man jo bare uendelig masse mere små blinkende stjerner som funkler der ute.
Antall ord: 176
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
ja, golden flower....lol
Antall ord: 4
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Det at atomer og solsystemer ikke er HELT likt oppbygd, er greit.
Men de bygger jo på samme prinsipp, og KAN tjene samme formål, for alt vi vet?
For vi har jo enda ikke funnet helt ut formålet med og hva universet egentlig er.
Med det perspektivet som vi har her, altså INNI et Makro-univers, vil det være umulig
å skifte perspektiv til å se det UTENFRA, altså se hva slags form universet vårt har på Utsiden. For når det blir tett nok,så har det nok en form? Vi har jo form?
Noen tanker om hvilken form universet kan ha? Noen?
Men de bygger jo på samme prinsipp, og KAN tjene samme formål, for alt vi vet?
For vi har jo enda ikke funnet helt ut formålet med og hva universet egentlig er.
Med det perspektivet som vi har her, altså INNI et Makro-univers, vil det være umulig
å skifte perspektiv til å se det UTENFRA, altså se hva slags form universet vårt har på Utsiden. For når det blir tett nok,så har det nok en form? Vi har jo form?
Noen tanker om hvilken form universet kan ha? Noen?
Antall ord: 106
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 22 Aug 2007 23:15
- 17
- Blitt takket: 2 ganger
Jeg har hørt at det er krumt, og at grunnen til at de tror det er fordi man på den måten kan forklare en eller annen rar dimensjon som gjør at hvis man sender noe i den ene retningen så vil man til syvende og sist få det i bakhodet. Eller noe sånt. Veldig rart. Men det er visst derfor man enda kan detektere krampetrekninger etter big bang eller noe sånt. Noen må finne ut, for jeg snakker bare på husk. Og jeg har tidvis dårlig husk.
Antall ord: 93
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Det mest spennende hadde vært:
Er Universet vårt EN LEVENDE ORGANISME med BEVISSTHET?
Tenk på mulighetene folkens!
Er Universet vårt EN LEVENDE ORGANISME med BEVISSTHET?
Tenk på mulighetene folkens!
Antall ord: 19
Hide post links |