Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderBurde jeg vurdere å søke hjelp?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Nov 2006 22:22
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i mitt lille rike

Burde jeg vurdere å søke hjelp?

Innlegg av PearlDrop89 »

Først litt fortids historie:
Bor nå i en kommunaleleilighet. Etter hva jeg og min kjære vet har det ikke skjedd noe her men i leiligheten over har det skjedd noe.
Dette er et hus med 4 leiligheter i. 2 oppe og 2 nede. Vi bor i den venstre leiligheten nede. For ca 4-5 år siden ca var det en eldre mann som bodde oppe i den leiligheten over oss. Han hadde fast jobb og hadde venner, men ikke familie etter hva vi har fått vite. Han hadde et drikkeproblem så var ofte full. En dag ble han borte fra jobb og ble lenge borte. Det var ingen som brydde seg om å ta seg en visit til denne mannen så han hadde ligget død ganske lenge før han ble funnet. Han ble funnet i sengen sin.

Nåtid:
Ettersom disse leiligheten er ganske like så tror jeg da at denne mannen har tatt feil av "sin" og vår, slik at han kom til oss for å gå igjen, for vi merka han lenge og han var der nesten hele tiden.
Det starta nesten rett etter jeg begynte å sove over hos min kjære. Mobilene våre begynte å lyse uten grunn og på badet dunka det som besatt i alt som en kan lage lyd på slik som tørketrommelen, dysjkabinetet, vaskemaskinen osv...
En helg jeg var hos han og vi var på vei til å sovne begynte mobilen min å lyse og avgi små lyder og blink etter hvert begynte hans mobil å blinke i takt med min. Han ble selvsagt redd og lurte på hva dette var, for jeg hadde jo fortalt han va jeg drev med og trodde på. Mens jeg låg med hode mot veggen kjente et ubehag som gav meg frysninger fra topp til tå og vondt i hele kroppen. Jeg snudde meg for å se hva som skjedde og da så jeg en mørk skikkelse som var ganske høy og energien hans var ekstremt ekkel å føle. For han var sint, meget sint og kald.. Han mente vi hadde tatt senga hans. Jeg forklarte at det hadde vi ikke og spurte om han ikke kunne la oss være i fred, så kunne jeg ta meg av han neste dag.. Han svarte sint og sta nei! Jeg sto på mitt og fikk han ut av leiligheten for natta.
Dagen etterpå førte jeg han over i lyset.

Nå denne helgen har vi ikke vært i leiligheten og når vi kom hjem i kveldingen var leiligheten is kald.. Jeg følte det som om jeg kom inn i en stor fryse. Inne på soverommet var det så sterk energi at jeg ble svimmel og fikk så sterk hodepine at jeg måtte bare komme meg ut. Det er så vidt jeg har orket å sove der den siste uka.
Vi satt ute i stua da vi merket det ble is kaldt nesten som en kald vinter bris som gikk gjennom leiligheten flere ganger.. Da var det ikke dører eller vinduer oppe. Og hode mitt holdt på å sprenge.
(min mor sier jeg skal "spør" om det er noen der, men jeg får ikke svar)

Jeg spør hva er dette? Jeg trodde denne mannen var borte, jeg førte han jo over til den andre siden.. Noen som vet?
Sist redigert av PearlDrop89 på 23 Sep 2008 19:14, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 560
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Baronen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Jul 2005 23:43
19
Lokalisering: Skogly

Innlegg av Baronen »

Det med mobil som lyser og vannrør som banker er helt normalt. Det hender faktisk at jeg våkner om natta av at mobilen ligger på sida av meg og lyser. Hatt det slik med flere mobiler og flere steder. Vannrør banker av temperatursvingninger. Vil tro det er spesielt utsatt i et hus med flere boenheter. Du vil aldri kunne vite når naboen tapper varmt vann.

Det jeg er mest nysgjerrig på, er hvordan dere kommuniserte med denne mannen. Snakket dere med han, eller hva?
Antall ord: 88
Bare en uvitende person vender seg imot hva et oppriktig og logisk sinn har oppdaget

-Baronen-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av PearlDrop89 »

Baronen skrev:Det med mobil som lyser og vannrør som banker er helt normalt. Det hender faktisk at jeg våkner om natta av at mobilen ligger på sida av meg og lyser. Hatt det slik med flere mobiler og flere steder. Vannrør banker av temperatursvingninger. Vil tro det er spesielt utsatt i et hus med flere boenheter. Du vil aldri kunne vite når naboen tapper varmt vann.

Det jeg er mest nysgjerrig på, er hvordan dere kommuniserte med denne mannen. Snakket dere med han, eller hva?
Vel det var ikke sånn vannrør banking jeg mente da.. jeg hører når naboen bruker vann kan du si. Det jeg mente var at foreksempel den tørketrommelen står med døra igjen. og plutselig kan døra bare fyke opp.. og den døra er vanskelig å få opp. Tror ikke det har noe med trykk å gjøre for det er umulig vil jeg tror med den type tørketrommel.

Når jeg kommuniserer med ånder bruker jeg tanker. Jeg spør rett og slett bare ved å tenke i stede for å bruke stemmen :) Vet ikke hvordan jeg skal forklare det på noen bedre måte jeg da.
Antall ord: 202
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av PearlDrop89 »

Ingen andre? Vi trenger seriøst hjelp.. :/
Er virkelig lei dette her nå :mozilla_cry:
Antall ord: 13
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
izabel

hei

Innlegg av izabel »

Hadde jeg vært deg, hadde jeg nok bedt om hjelp. Det virker som at dette er en gjenganger som er vannskelig å få bort.
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

vel,du kan jo evt kontakte åndenes makt?
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av PearlDrop89 »

momsegullet skrev:vel,du kan jo evt kontakte åndenes makt?
nå har jeg kontakta å-m. nå håper jeg bare på at de vil komme å ta en titt :)
Antall ord: 28
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
athene1974
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Feb 2008 19:23
16

Re: Burde jeg vurdere å søke hjelp?

Innlegg av athene1974 »

kok opp havsalt og sett ut en skål i hvert hjørne av leiligheten. legg en bibel under senga.
bytt vann et par ganger i uka, og gjør dette i ca 14 dager. det er det råd jeg har fått(av ei som renser hus). du kan jo alltids prøve det ut.
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Det som slår meg, er at han går ikke til feil leilighet. Han går til deg fordi han vet at du kan hjelpe ham.
Utover det, antar jeg at det kan være "noe gammelt" som henger igjen i din leilighet. Det har nok bodd mange triste skjebner i kommunale leiligheter gjennom tidene, så det kan like gjerne være noen fra lenger tid tilbake. (Har hatt kommunal leilighet som nabo vegg i vegg, så jeg vet det er mye rart fra tid til annen).
Antall ord: 88
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av First Day »

PearlDrop89 skrev:Først litt fortids historie:
Bor nå i en kommunaleleilighet. Etter hva jeg og min kjære vet har det ikke skjedd noe her men i leiligheten over har det skjedd noe.
Dette er et hus med 4 leiligheter i. 2 oppe og 2 nede. Vi bor i den venstre leiligheten nede. For ca 4-5 år siden ca var det en eldre mann som bodde oppe i den leiligheten over oss. Han hadde fast jobb og hadde venner, men ikke familie etter hva vi har fått vite. Han hadde et drikkeproblem så var ofte full. En dag ble han borte fra jobb og ble lenge borte. Det var ingen som brydde seg om å ta seg en visit til denne mannen så han hadde ligget død ganske lenge før han ble funnet. Han ble funnet i sengen sin.

Nåtid:
Ettersom disse leiligheten er ganske like så tror jeg da at denne mannen har tatt feil av "sin" og vår, slik at han kom til oss for å gå igjen, for vi merka han lenge og han var der nesten hele tiden.
Det starta nesten rett etter jeg begynte å sove over hos min kjære. Mobilene våre begynte å lyse uten grunn og på badet dunka det som besatt i alt som en kan lage lyd på slik som tørketrommelen, dysjkabinetet, vaskemaskinen osv...
En helg jeg var hos han og vi var på vei til å sovne begynte mobilen min å lyse og avgi små lyder og blink etter hvert begynte hans mobil å blinke i takt med min. Han ble selvsagt redd og lurte på hva dette var, for jeg hadde jo fortalt han va jeg drev med og trodde på. Mens jeg låg med hode mot veggen kjente et ubehag som gav meg frysninger fra topp til tå og vondt i hele kroppen. Jeg snudde meg for å se hva som skjedde og da så jeg en mørk skikkelse som var ganske høy og energien hans var ekstremt ekkel å føle. For han var sint, meget sint og kald.. Han mente vi hadde tatt senga hans. Jeg forklarte at det hadde vi ikke og spurte om han ikke kunne la oss være i fred, så kunne jeg ta meg av han neste dag.. Han svarte sint og sta nei! Jeg sto på mitt og fikk han ut av leiligheten for natta.
Dagen etterpå førte jeg han over i lyset.

Nå denne helgen har vi ikke vært i leiligheten og når vi kom hjem i kveldingen var leiligheten is kald.. Jeg følte det som om jeg kom inn i en stor fryse. Inne på soverommet var det så sterk energi at jeg ble svimmel og fikk så sterk hodepine at jeg måtte bare komme meg ut. Det er så vidt jeg har orket å sove der den siste uka.
Vi satt ute i stua da vi merket det ble is kaldt nesten som en kald vinter bris som gikk gjennom leiligheten flere ganger.. Da var det ikke dører eller vinduer oppe. Og hode mitt holdt på å sprenge.
(min mor sier jeg skal "spør" om det er noen der, men jeg får ikke svar)

Jeg spør hva er dette? Jeg trodde denne mannen var borte, jeg førte han jo over til den andre siden.. Noen som vet?

Hej
Det kan vara hans "medhjälpare" som dröjt sig kvar.
En saknad och sorg kan ibland bli långvarig när man levt tillsammans under en lång tid.
Om du upplever obehag bör du tala öppet om vad du känner och samtidigt visa förståelse.
Förklara att livet måste gå vidare och att alla får så småningom en sorg att bära men att du vill att "den" som finns här lämnar dig ifred.

Upprepa din begäran under en tid och du skall se att det hjälper. :mozilla_wink:
Antall ord: 665
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av PearlDrop89 »

Nå kan jeg jo fortelle om hva dette her var for no da :)
Vi fikk til slutt hjelp av en venninne av mamma.
Hun kom til leiligheten og fikk denne mannen vekk. Så forklarte hun etter på hva hun hadde gjort og hva hun såg..
plutselig gik det et lys opp for typen min. Nå visste han endelig hvem dette var. Dette var jo en mann han hadde sett på som far. En han hadde jobba med og for lenge i sin ungdom :)
Denne mannen var da der for å få sagt hva han mente om at typen min hadde funne seg dama. Han hadde rett og slett gått "laus" på meg for å få meg vekk. (Alså jeg ble veldig plagde med hodeverk og lyder som jeg ikke kunne forklare.) Denne mannen og typen min hadde da gjort seg klar over at kvinnfolk skulle dem ikke ha noe med å gjøre og that was it! men så hadde jo min kjære gjort dette likevel og derfor var denne mannen hos oss å plagte oss..

Etter at hun var der, fikk hun han jo vekk men han hang litt igjen og plagde meg. Jeg og min kjære visste det bare var en ting å gjøre. vi måtte bevise for denne ånden at vår kjærlighet ikke er til å brytes og vi ikke ville miste hverandre. han forsto da dette til slutt og forsvant. både jeg og min kjære satt igjen og følte oss meget letta :)
Dette var en fin og litt skummel opplevelse men vi har det bra nå og ingen kan få plage oss mere :)
Antall ord: 272
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
vidarjak
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Okt 2008 14:38
16
Lokalisering: Kodal

Innlegg av vidarjak »

Det var bra dere fikk den bort.

Jeg selv har sliti med en gjenganger i huset som ville ha meg og romkameraten min ut fordi han mente vi ikke hørte til her. Huset har gått i arv i familien og vi har brutt den kjeden, det likte han visst ikke.

Deilig å bli kvitt sånt tenker jeg :)
Antall ord: 59
Hvem vet hva som befinner seg mellom himmel og jord, det ukjente er uendelig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links