Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Noen gode forklaringer på dette?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 19 Sep 2008 22:30
- 16
Noen gode forklaringer på dette?
Bildet er fra julen 2000 med julegaveåpning. Mulig det er noe surr med eksponeringen eller noe slikt teknisk, men dette bildet er et av flere i en serie på ca 30, hvor dette er det eneste med denne "røyken". Det som er snodig (bortsett fra at dette ikke var synlig da bildet ble tatt), er at røyken synes å gå over bildet i en bue, for så å komme inn i feltet igjen og ende opp i nesen og munnen på kvinnen. Ansiktet hennes har selvsagt jeg sladdet.
Antall ord: 89
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Nov 2006 22:22
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: i mitt lille rike
For meg så ser jeg likosm for meg at det er energi hun trekker inn?
det var liksom det som falt meg inn.. noe andre som har noen forslag?
det var liksom det som falt meg inn.. noe andre som har noen forslag?
Antall ord: 29
*****Love*****
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Mulig det er energi, men er svært skeptisk til slikt i grunn. Vil nok selv forklare det med teknisk støy frembragt av kameraet. Syntes selv det var litt snodig, da jeg er fotograf og tar lassevis med bilder, og har aldri sett noe slikt før - men det var jo litt stilig da. PS! Siden bildet er forminsket, viser det ikke så godt alle de tynne trådene som kan synes på originalbildet. Stilig side dette her foresten - er som sagt skeptisk, men det er fasinerende mye av det som ligger på sidene. Ha en topp kveld!
Antall ord: 99
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 06 Des 2006 20:47
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oppland
Mulig det er noe surr med eksponeringen eller noe slikt teknisk sier du, kan vel gå nærmere innpå hva det "surret" kan være siden du er fotograf mener jeg, og har tatt "lassevis" med bilder, høres ut som en seriøs fotograf...hmm
Antall ord: 46
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
"Tråden" inn mot ansiktet på damen ser litt ut som et hårstrå ute av fokus. Det andre ser ut som sigarettrøyk, rusk på linsa eller refleksjon av lys.
Klarer ikke helt å se noe overnaturlig i dette bildet.
Klarer ikke helt å se noe overnaturlig i dette bildet.
Antall ord: 40
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
Det var ingen stearinlys som slukket?
Eller hår foran linsa??
(Dette minner meg om noe jeg har sett før, men klarer ikke helt å sette fingeren på hva det er...)
Forøvrig syns jeg det ser ut som "røyken" eller hva det er ender/starter på toppen av peisen, ikke i nesa/munnen på dama som står der :mozilla_wink:
Lilja
EDIT:
Eller hår foran linsa??
(Dette minner meg om noe jeg har sett før, men klarer ikke helt å sette fingeren på hva det er...)
Forøvrig syns jeg det ser ut som "røyken" eller hva det er ender/starter på toppen av peisen, ikke i nesa/munnen på dama som står der :mozilla_wink:
Lilja
EDIT:
Der kom du meg litt i forkjøpet, gittSvartepus skrev:"Tråden" inn mot ansiktet på damen ser litt ut som et hårstrå ute av fokus.
Antall ord: 93
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Vet ikke helt hva Odin forsøker å si, men det jeg mente var at støy i bildet som man kan se på et lass av bildene her inne, kan komme av feil bruk av lukkertid, blenderåpning eller rett og slett reflekser fra biltz. Som fotojournalist tar jeg masse bilder av samme motiv og får slik støy fra tid til annen. Det jeg syntes var morsomt, var effekten det ga i bildet. Hårteorien er god, men jeg har ikke langt hår - helt kortklipt. Bildet til venstre gjengir ikke hårstrå. Peisen var ikke på - derfor turde de stable nisser inne i den, men stearinlys kan kanskje være en god forklaring, ikke det at jeg kan huske så godt tilbake.
Antall ord: 125
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Jun 2006 14:54
- 18
- Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
- Lokalisering: Borti natta
- Har takket: 163 ganger
- Blitt takket: 171 ganger
Det som faller meg inn, er ektoplasma? Men jeg kan svært lite om akkurat det. Facinerende bilde er det uansett, og takk for at du deler! Kanskje Asbjørn kan ta en titt her?
Kult at du er fra Sandnes...der trådte jeg mine ungdomssko! Velkommen hit!
Kult at du er fra Sandnes...der trådte jeg mine ungdomssko! Velkommen hit!
Antall ord: 49
Memento mori
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Du trenger ikke ha langt hår for å få hår foran linsa. Alle røyter litt, og det kan fort fly noen hårstrå rundt i lufta når det er mange mennesker tilstede. Ikke trenger håret å være særlig langt for å vises godt på bildet heller.
Antall ord: 50
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Dette er ganske sikkert snakk om hår foran linsa. Alle karakteristika for hår er på plass.
Jeg kan ikke uttale meg om hvordan hår fotografen har, men håret foran linsa ser ut til å være ganske kruset - noe som gjør at det ser ut som det er mye mer "aktivitet" enn det egentlig er.
Jeg kan ikke uttale meg om hvordan hår fotografen har, men håret foran linsa ser ut til å være ganske kruset - noe som gjør at det ser ut som det er mye mer "aktivitet" enn det egentlig er.
Antall ord: 59
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 17 Mai 2008 21:11
- 16
hår? er jeg den eneste som har et problem med å se at dette kan være et hårstrå ? jaja.. Kult bilde uansett hva det er
Antall ord: 27
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Mar 2006 18:02
- 18
- Kjønn (valgfri): Kvinne
- Lokalisering: Akershus
Har sett på bildet
Tror ikke det er hår, men det kan jo godt være fra et slukket stearinlys. :mozilla_smile:
Antall ord: 19
Man lærer så lenge man lever! ;-)
Hide post links |