Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSkikkelser i mørket

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Amunet
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 06 Jan 2007 21:47
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i fantasiverdenen min

Skikkelser i mørket

Innlegg av Amunet »

Temaets navn var kanskje litt vel dramatisk, men det er jo forsåvidt det jeg har sett. Av og til når jeg har gått og lagt meg, dukker det opp hvite gjennomsiktige skikkelser. Dette skjer som oftest en god stund etter jeg har sovnet, men jeg "våkner" altså når jeg ser dem. Jeg klarer ikke helt å si om jeg er våken eller sover for rett etter jeg har sett dem sovner jeg momentant uten å føle frykt i det hele tatt.
Første gangen dette skjedde så jeg en mann i en rullestol som lignet mistenktsomt på Gandhi, som vinket til meg for så å forsvinne igjennom veggen.
Andre gangen var det mange uklare ansikter som "fløy" rundt i rommet.
Tredje gangen var det en høy skikkelse med et strengt uttrykk i fjeset som sto ved sengekanten min og så ned på meg.
Fjerde gangen var det en fyr på rundt 18 år (gjetter jeg), det var vanskelig å si for han hadde en svart kappe over hele seg som dekket fjeset hans. Han sto med hånden på ytterdøren og kikket på meg og så forsvant han igjennom døren.
Andre ganger har jeg av og til sett røyk som stiger opp fra sengen min:/
Ingen av skikkelsene virker kjente og vi har heller aldri hatt noe spesielle hendelser i huset som kan være ånder eller noe. Jeg har aldri vært redd når jeg har sett disse skikkelsene, unntatt når jeg tenker tilbake på dem.
Er det noen som har noen som helst anelse om hva dette er? Er det halusineringer? Jeg har aldri hatt det før, det er bare de siste årene dette har skjedd meg.
Noen som har hatt lignende episoder?
Antall ord: 296
Bilde
Du kan gjøre alt så lenge du vet hvordan det gjøres.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Mar 2008 22:05
16
Kjønn (valgfri): 50-50
Lokalisering: Hadeland/Oslo

Innlegg av TheMartine »

Wow, det var mye forskjellig O.o

Det er jo en god ting at du ikke føler frykt når de er der, da. Jeg trenger vel ikke å fortelle hvordan JEG hadde reagert, hehe.

Men nei, jeg aner ikke hva det kan være, eller hvorfor så mange av dem velger å vise seg for deg :mozilla_undecided:
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Indigo_1
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Jul 2008 00:23
16

Innlegg av Indigo_1 »

TheMartine skrev:Wow, det var mye forskjellig O.o

Det er jo en god ting at du ikke føler frykt når de er der, da. Jeg trenger vel ikke å fortelle hvordan JEG hadde reagert, hehe.

Men nei, jeg aner ikke hva det kan være, eller hvorfor så mange av dem velger å vise seg for deg :mozilla_undecided:
Hvorfor svarer du da?
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Indigo_1
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Jul 2008 00:23
16

Innlegg av Indigo_1 »

Hvorfor svarer du da?
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amunet
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
17

Innlegg av Amunet »

Indigo_1 skrev:

Hvorfor svarer du da?
Hvorfor svarer du da? Det virker ikke som du heller har peiling :D
Jeg glad for svar uansett jeg da :)
Antall ord: 84
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Mar 2008 22:05
16
Kjønn (valgfri): 50-50
Lokalisering: Hadeland/Oslo

Innlegg av TheMartine »

Indigo_1 skrev: Hvorfor svarer du da?
Ah, Indigo. Jeg har savnet din lune humor og spenstige kommentarer. Endelig er du tilbake <3

Du lurer på hvorfor jeg svarer? Jo, du skjønner. Jeg hadde en mening om temaet, en relevant mening. Jeg valgte å svare på spørsmålet, selv om jeg ikke kunne fortelle hva fenomenet kan være. Jeg ville dele mitt syn på saken, skjønner du. Det er slikt noen av oss bruker et forum til. Skjønt, andre bruker det heller til å henge seg etter folk og spy ut usakligheter og arroganse. Ja, du vet. Hver sin lyst.
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Piawatha
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Mai 2005 21:27
19
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av Piawatha »

Dette opplever jeg og stadig vekk!!Og det har vært sånn så lenge jeg husker..
Hadde vært spennende å vita hva som skjer, så hvis noen har noen fornuftige svar?!
Kanskje en psykolog har klokere svar enn enkelte wannabe klarsynte :mozilla_tongue:
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
KetMas
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Sep 2008 20:27
16
Lokalisering: Vikhammer
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av KetMas »

Standard navn på de er: "Shadowmen"
Det er noe de fleste med Søvnsparalyse ser, du våkner i en seng og du klarer ikke røre deg, bare liksom røre øynene, du hører lyder, ser Skyggemenn.

Søvnsparalyse er noe en person kan komme seg over, og overvinne, om ikke lever en med det hele livet!
Antall ord: 59
Hi, I'am Fox Mulder!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
KetMas
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Sep 2008 20:27
16
Lokalisering: Vikhammer
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av KetMas »

http://www.sleepnet.com/rest9/messages/110.html

du kan lese litt om det her^^ handle visst om en person som har møtt shadowmens ;)
Antall ord: 25
Hi, I'am Fox Mulder!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
nuttapia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Feb 2008 20:30
16
Lokalisering: Der ingen sku tru at eg kan bu!

Innlegg av nuttapia »

Mr.Mulder skrev:http://www.sleepnet.com/rest9/messages/110.html

du kan lese litt om det her^^ handle visst om en person som har møtt shadowmens ;)
Uff, det der var skummelt! Hun kan jo virkelig ikke ha det noe særlig godt!

Til trådstarter: Jeg har aldri sett noe liknende som deg, bortsett fra en mann som satt på sengekanten min for noen år siden. Han sa ingenting, bare kikket på meg med fantastiske himmelblå øyne og et stort smil. Jeg sovnet også rett etterpå, men var livredd da jeg våknet. Sikkert derfor jeg ikke har sett ham i senere tid. Jeg mener å tro at han er min guardian ..something.. Men jeg tror at mennesker har sine paranormale "områder". Dette er kanskje ditt område? Du sier at du bare har opplevet dette de siste årene. Kanskje du har utviklet dine evner.
Er det kun øynene dine som kan røres når du ser dette?

Jeg aner ikke hva som kan gjøres med dette, men det er utrolig interessant!

Håper ikke at du blir skremt av de du ser!
Antall ord: 187
Just another brick in the wall..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amunet
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
17

Innlegg av Amunet »

nuttapia skrev:
Mr.Mulder skrev:http://www.sleepnet.com/rest9/messages/110.html

Uff, det der var skummelt! Hun kan jo virkelig ikke ha det noe særlig godt!

Til trådstarter: Jeg har aldri sett noe liknende som deg, bortsett fra en mann som satt på sengekanten min for noen år siden. Han sa ingenting, bare kikket på meg med fantastiske himmelblå øyne og et stort smil. Jeg sovnet også rett etterpå, men var livredd da jeg våknet. Sikkert derfor jeg ikke har sett ham i senere tid. Jeg mener å tro at han er min guardian ..something.. Men jeg tror at mennesker har sine paranormale "områder". Dette er kanskje ditt område? Du sier at du bare har opplevet dette de siste årene. Kanskje du har utviklet dine evner.
Er det kun øynene dine som kan røres når du ser dette?

Jeg aner ikke hva som kan gjøres med dette, men det er utrolig interessant!

Håper ikke at du blir skremt av de du ser!

Hm, altså. Den ene gangen jeg fikk søvnparalyse kunne jeg bare bevege øynene mine, det var kjempe ekkelt. Jeg så ingen skikkelser da, ikke at jeg kikket etter noen heller da. Var mer opptatt av at jeg ikke kunne røre meg.
Men de gangene jeg har sett skikkelser, har jeg kunnet røre på meg.
Ja, jeg og har tenkt at det kanskje kunne være hjelperne mine, men jeg har ærlig talt ikke anelse. Jeg synes det er veldig gøy da, jeg blir ikke redd av det i det hele tatt:D Kanskje det er derfor jeg har opplevd det flere ganger :mozilla_undecided:
Antall ord: 295
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amunet
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
17

Innlegg av Amunet »

Mr.Mulder skrev:Standard navn på de er: "Shadowmen"
Det er noe de fleste med Søvnsparalyse ser, du våkner i en seng og du klarer ikke røre deg, bare liksom røre øynene, du hører lyder, ser Skyggemenn.

Søvnsparalyse er noe en person kan komme seg over, og overvinne, om ikke lever en med det hele livet!
Altså, jeg så ingen skikkelser når jeg hadde søvnparalysen. Og de andre opplevelsene der jeg har sett skikkelser, passer ikke så godt til "Skyggemenn". De oppførte seg ihvertfall ikke slik, hun på linken du sendte, beskrev dem. De er ikke skremmende på noen måte. Men så klart, det kan jo være forskjellige typer "skyggemenn", kanskje jeg har sett de av den mindre brutale og skumle typen :mozilla_wink:
Antall ord: 135
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links