Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderOpplevelser i huset?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
andemor
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Sep 2008 13:05
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rogaland

Opplevelser i huset?

Innlegg av andemor »

Er det noen her som har opplevd fysiske ting i sitt eget hus eller steder dere har vært?
Antall ord: 19
Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, men forøvrig kan man gjøre som man vil..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Jupp, vaskene har gått på av seg selv o.l. Men det er liksom ikke mulig :?
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Her dukker det opp (våte) malingsflekker rundt omkring...

Naturlig forklaring? Noen??
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
andemor
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av andemor »

Høres ut som aktive hjem :D
Her hos meg har vi ihvertfall 2 som liker å "vise seg. Ytterdøra har det med å fyke opp, eller saaaakte skli opp...dette er en tung eikedør med "demper/pumpe" som er satt på over døra.
Ellers går det stadig en gjennom huset, fra kontoret i gangen og ut mot kjøkkenet, eller så går han kjapt opp trappa til 2 etg.Vi ser tydelig en mørk skikkelse som tar 2 og 2 steg (hopper altså over et trappetrinn, for å komme fort opp).
Det har gått værst utover dattera mi, hun hadde rom i første etg. der vi har soverom nå. Hun opplevde at lysene gikk av og på og at skapdørene gikk opp av seg selv. Mobilen hennes ringte mitt å natta flere ganger og når hun så på den lyste den ikke og det var ingen ubesvarte anrop. Hun kjente ikke ringetonen heller.Hun satt våken i senga og hørte mobilen ringte uten at den egentlig gjorde det... :mozilla_frown:
For en uke siden toppet det seg helt...vi snakket sammen og jeg stod lent over henne i sofaen der hun satt, ingen andre var i rommet. Plutselig kom fluesmekkeren som hadde ligget på et lite bord 2 meter fra oss i full fart og landet på gulvet foran føttene hennes.. :mozilla_surprised:
Herregud mamma, så du det eller??? Dattera mi nekter plent å være alene i huset etter det. Føles jo litt creepy...
Antall ord: 255
Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, men forøvrig kan man gjøre som man vil..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Mar 2008 22:05
16
Kjønn (valgfri): 50-50
Lokalisering: Hadeland/Oslo

Innlegg av TheMartine »

Shize.
Ja, der var det liv...eh, "liv" O.o

Har dere noen anelse om hvem det kan være dere deler hus med?
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
andemor
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av andemor »

Nei,men jeg vet ihvertfall at det er en mannsperson, det ser vi på skyggen og bevegelsene, den andre tror jeg er en ung jente. Det er nok henne som plager dattera mi. Jeg liker ikke å ligge på soverommet alene, når mannen min er borte..det føles rett og slett ubehagelig og det kjennes som om rommet er "ladet" at noe kan skje hvert øyeblikk. Når mannen min er hjemme merkes ingening på soverommet, hun liker nok han :mozilla_wink:
Hun har også laget trøbbel med sånne "jenteting" når dattera mi hadde det rommet. Sminke ble borte, lyspynt ble ødelagt gang på gang...
Derimot vet vi at det ar vært bosettinger på tomta/området siden vikingetiden, så det kan jo være mye rundt oss :mozilla_undecided:
Antall ord: 133

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av TheMartine »

Så spennende!

Kan ikke skjønne hvorfor åndene liker mannen din bedre, det er jo bare dårlig gjort :P
Har du prøvd å kommunisere med dem?
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

TheMartine skrev: Kan ikke skjønne hvorfor åndene liker mannen din bedre, det er jo bare dårlig gjort :P
Tror nok ikke det har noe med "liker" eller "ikke liker" å gjøre.
Kanskje mer med den forskjellige energien folk omgir seg med.

Jeg kjenner et par som bodde i et hus med et forferdelig spetakkel av åndelig art.

Når hun ikke var der, var det nesten så ingen andre kunne være der heller.
Da smalt det i dører, sikringer og lyspærer gikk i ett sett, det hørtes skritt over gulvet, det klirret i glassene i skapet, melposen inne i kjøkkenskapet lå plutselig på benken, og innholdet var strødd utover kjøkkengulvet (dette mens vi satt tre stykker i stua uten å høre noenting) osv osv osv...

Det var aktivitet der når hun var hjemme også, men av en laaangt roligere art, som om hennes nærvær roet det hele ned.

De eneste gangene hun fikk oppleve de helt ekstreme episodene, var når de kranglet, akkurat som om deres krangling trigget det...

Vet jo selvfølgelig ikke om dette er tilfelle i andemors hus, da...
Antall ord: 194

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av TheMartine »

Oi, fy flate. Der hadde jeg ikke bodd for alt i verden o.O

Ja, det kan nok godt være energien man omgir seg med som utløser forskjellige "reaksjoner".

Men så tenker jeg på det jeg har lest om at ånder har samme personlighet som mens de levde, og at hvis han var en luring i livet, er han gjerne en spøefugl etterpå også. Sånn sett kan vel åndene også like og mislike noen?

Jeg vet ikke, jeg altså. Bare fabler nå, egentlig :mozilla_smile:
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
siva123
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Jan 2008 15:59
16
Lokalisering: opp ei trapp å inn på loftet

Innlegg av siva123 »

hehe ja har vell opplevd mye i huset vi bodde i før vi flytta i ferien... :mozilla_wink: :D
Antall ord: 19
tro kan flytte fjell. du er jo kjempe grei!!:):)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheDaughterOfHappen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Sep 2008 17:19
16

Re: Opplevelser i huset?

Innlegg av TheDaughterOfHappen »

andemor skrev:Er det noen her som har opplevd fysiske ting i sitt eget hus eller steder dere har vært?
Jeg har opplevet en god del ting. Jeg og stemoren min var hjemme. Jeg satt på dataen som vanlig. Og henne gjorde noe husarbeid. Vi begge skvatt av et dunk, med følge av tunge og klare skritt. Har også opplevd at jeg og min far har sittet nede i kjelleren og sett på film marraton, da vi begge får samme følelse. Den holddt lenge, og vi så på hverandre og begynte og lure. Min far er healer og klarsynt, jeg veit ikke om det trekker til seg noe fra den andre siden?
Antall ord: 116

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
siva123
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Jan 2008 15:59
16
Lokalisering: opp ei trapp å inn på loftet

Innlegg av siva123 »

jeg skal lage ne link.....so people can tell me about theyres expirience sorry bad english :o
Antall ord: 16
tro kan flytte fjell. du er jo kjempe grei!!:):)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Heidi-Cute
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 22 Apr 2008 19:41
16
Lokalisering: Buskerud

Innlegg av Heidi-Cute »

Jeg har merket at bikkja mi bjeffer mot det samma stedet hele tiden. Når jeg er hjemme så skrur vasken på seg nede, det er sånn gammel vask på vaskerommet som du kan skru på så kommer det vann, det er ikke akkurat så vanskelig. Men det kommer noen ganger. Det kan væra rørende eller noe.
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links