Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Kvål, Trondheim (2 plasser hvor d spøker)
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Mar 2008 22:05
- 16
- Kjønn (valgfri): 50-50
- Lokalisering: Hadeland/Oslo
Haha, nå har det sporet helt av her. Skal vi ikke snakke om skumle hus i Trøndelag, eller noe?
Antall ord: 20
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Sep 2008 20:27
- 16
- Lokalisering: Vikhammer
- Har takket: 9 ganger
- Blitt takket: 6 ganger
jo tru d høres mere fornuftig ut^^,TheMartine skrev:Haha, nå har det sporet helt av her. Skal vi ikke snakke om skumle hus i Trøndelag, eller noe?
er iallefall de 2 husa jeg veit om rundt meg. Skal undersøke litt mere og forhøre meg litt i nærmiljøet, bor en plass hvor alle kjenner alle, så skal ikke være vanskelig og finne ut om d spøker andre plasser.
Har mest lyst til Huset på Heia egentlig x)
Antall ord: 85
Hi, I'am Fox Mulder!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
-
- Standard bruker
- 16
da skal mitt fotokamera være med, er mulighet for filme med det, filmkvaliteten er bra å :mozilla_laughing:
Antall ord: 18
Hi, I'am Fox Mulder!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
-
- Standard bruker
- 16
Du kan jo godt få være med om du vill, du kan godt stå bak ryggen min om du vill om ikke du vill være fremst så jeg alltids kan se degTheMartine skrev:Seff. Bevis må man ha!
Antall ord: 41
Hi, I'am Fox Mulder!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Meeeh, Trøndelag er litt utenfor mitt område. Kom nedover da, så kan jeg stå bak deg et eller annet skummelt sted på Østlandet
Antall ord: 25
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
haha, virker som alle her inne bor på Østlande x)TheMartine skrev:Meeeh, Trøndelag er litt utenfor mitt område. Kom nedover da, så kan jeg stå bak deg et eller annet skummelt sted på Østlandet
er det faktisk der det spøker/ufoene er?:p
Antall ord: 47
Hi, I'am Fox Mulder!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Aug 2008 21:06
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Trondheim
Nei da, ikke alle or på østlandet. Æ e trønder i trondheim æ
Har bestandig sagt det forresten "kvål e ein skummel plass"
Antall ord: 23
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Øfcaurse e kvål en skummel plass(a) my spøkls hær:-DBathory skrev:Nei da, ikke alle or på østlandet. Æ e trønder i trondheim æ
Antall ord: 39
Hi, I'am Fox Mulder!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Jun 2007 19:51
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo,Grynerløkka
Re: Kvål, Trondheim (2 plasser hvor d spøker)
Din historie er ganske god.En forholdsvis god oppfatning av gjengangere eller gjenferd,
som er en type ånder.I visse tilfeller er de usynlige,og viser seg oftere ved at det blafrer
i stearinlys,eller dører låser seg selv.Når den tilfeldigvis viser den seg som en kald tåke.
Men disse er faktisk to forskjellige kategorier.Bankeånden er et gjenferd,men ikke et vanlig gjenferd.Som navnet sier den lager bankelyder i veggene,blafring i lys,den kan låse
dører,lage blafringer i gardiner.Alltid når spøkelser viser seg oppstår en voldsom kulde.
Gjenferdet,eller gjengangeren viser seg først som en kald tåke,for etterhvert kunne innta
en annens skikkelse.Vanligvis har ingen av disse onde hensikter,De prøver derimot å kontakte oss for å få hjelp.
som er en type ånder.I visse tilfeller er de usynlige,og viser seg oftere ved at det blafrer
i stearinlys,eller dører låser seg selv.Når den tilfeldigvis viser den seg som en kald tåke.
Men disse er faktisk to forskjellige kategorier.Bankeånden er et gjenferd,men ikke et vanlig gjenferd.Som navnet sier den lager bankelyder i veggene,blafring i lys,den kan låse
dører,lage blafringer i gardiner.Alltid når spøkelser viser seg oppstår en voldsom kulde.
Gjenferdet,eller gjengangeren viser seg først som en kald tåke,for etterhvert kunne innta
en annens skikkelse.Vanligvis har ingen av disse onde hensikter,De prøver derimot å kontakte oss for å få hjelp.
Mr.Mulder skrev:ene huse e på plassen jeg bor, ett svart hus, han som bodde der før rømte huset etter han så ei dame stående i dørkarmen mot kjøkkenet en sen natt da han skulle vært alene i huset. Ingen har bodd i huset siden...
(folk som har gått forbi huset i mørketiden har som oftes sett noe stirre ned på dem fra ett vindu i overetasjen, selv om huset skal være 100% tomt)
det andre huset er mot Ler/Lundamo og er gult.. kan vell fortelle litt om historien til det Gule Huset på heia (som jeg kaller d).
Det hele starta med en familie på 3 skulle flytte inn i det gule huset. Mor, Far og en liten sønn. Eneste de fikk beskjed om da de skulle flytte inn dit for første gang, var: "aldri flytt teppet på veggen". Noe såklart mora gjor når hun vaska, hun syntes teppet var litt sånn feil plassert på veggen, så ergo ble d til att hun planta teppet heller mere midt på veggen!
Og helvette var løst i huset, allerede den første natta i huset begynte ting og sje, lyder kunne høres fra gangen og ifølge moren hadde visst ungen stirra tomt inni en vegg hvor d ikke var noen ting, og lo. Så dag 2 hørte de glass knuses, og banking i veggene, hele kjøkkenet var knust, tydligvis noen som prøvde og jage de ut!
De stakk bare ut av huse uten og ta med seg noe som helst, og huset står som d gjor siden de dro, ingen har villa hverken kjøpt huset eller noe.
(Idag om du går oppover mot d gule huset på heia så kan du se en gammel dame som holder en liten gutt i handa, begge har sånn småli tåkeskyer over hodene sine.)
De fleste som har kjørt forbi huset har opplevd en gammel mann springende over veien, hvor han stopper midt i veien og bilene kjører så inni den gamle mannen, å når dæm stoppe for å se hva som skjedde, så er han borte.!
Spøker det virkelig på disse 2 plassene?
Finnes det mer mellom himmel og jord enn vi vet?
Antall ord: 528
Jeg ønsker å få vite om alle hendelser om gjenferd gjennom tidene i Norge.Jeg er også interessert i å vite mer
om det okkulte og gjenferd(spøkelser).
om det okkulte og gjenferd(spøkelser).
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Re: Kvål, Trondheim (2 plasser hvor d spøker)
er faktisk småcreepy egentli alt rundt på de 2 plassene, men vurderer og dra dit hver kveld helt til jeg oppdager ett eller anna spesiellt på disse 2 plassene, selv om jeg ble bedt om og holde meg unna det Gule Huset, pga d var visst mye ille ting som skjedde dær, aner egentlig ikke hvorfor jeg ble bedt om og holde meg unna den plassen men. Men det svarte huset vet jeg iallefall att er rett der jeg bor så skulle ikke vært så ille den plassen så!Charon skrev:Din historie er ganske god.En forholdsvis god oppfatning av gjengangere eller gjenferd,
en annens skikkelse.Vanligvis har ingen av disse onde hensikter,De prøver derimot å kontakte oss for å få hjelp.Mr.Mulder skrev:ene huse e på plassen jeg bor, ett svart hus, han som bodde der før rømte huset etter han så ei dame stående i dørkarmen mot kjøkkenet en sen natt da han skulle vært alene i huset. Ingen har bodd i huset siden...
(folk som har gått forbi huset i mørketiden har som oftes sett noe stirre ned på dem fra ett vindu i overetasjen, selv om huset skal være 100% tomt)
det andre huset er mot Ler/Lundamo og er gult.. kan vell fortelle litt om historien til det Gule Huset på heia (som jeg kaller d).
Det hele starta med en familie på 3 skulle flytte inn i det gule huset. Mor, Far og en liten sønn. Eneste de fikk beskjed om da de skulle flytte inn dit for første gang, var: "aldri flytt teppet på veggen". Noe såklart mora gjor når hun vaska, hun syntes teppet var litt sånn feil plassert på veggen, så ergo ble d til att hun planta teppet heller mere midt på veggen!
Og helvette var løst i huset, allerede den første natta i huset begynte ting og sje, lyder kunne høres fra gangen og ifølge moren hadde visst ungen stirra tomt inni en vegg hvor d ikke var noen ting, og lo. Så dag 2 hørte de glass knuses, og banking i veggene, hele kjøkkenet var knust, tydligvis noen som prøvde og jage de ut!
De stakk bare ut av huse uten og ta med seg noe som helst, og huset står som d gjor siden de dro, ingen har villa hverken kjøpt huset eller noe.
(Idag om du går oppover mot d gule huset på heia så kan du se en gammel dame som holder en liten gutt i handa, begge har sånn småli tåkeskyer over hodene sine.)
De fleste som har kjørt forbi huset har opplevd en gammel mann springende over veien, hvor han stopper midt i veien og bilene kjører så inni den gamle mannen, å når dæm stoppe for å se hva som skjedde, så er han borte.!
Spøker det virkelig på disse 2 plassene?
Finnes det mer mellom himmel og jord enn vi vet?
Antall ord: 622
Hi, I'am Fox Mulder!
Hide post links |