Fakta, teori & skepsisFattig vs. rik

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Gjest

Re: Fattig vs. rik

Innlegg av Gjest »

mee-ran skrev:Selv om man kommer fra et ressurssterkt hjem så sier det ikke seg selv at man kommer til å lykkes i livet. Det kommer også an på hva man opplever som barn og ungdom.

Har ressurssterke foreldre, men likevel ble livet mitt som det ble, pga. ting jeg opplevde.
Jeg har klart meg bra, men det er IKKE foreldrene mine sin fortjeneste. Jeg har det bra, ut i fra forutsetningene, men kunne hatt det bedre, hvis skolen hadde grepet tak i ting. Det norske skolen SUGER.... Lærere som ser mellom fingrene at ting skjer, hvis de i det hele tatt "ser" det. Foreldre som alltid tror det beste om sine egne osv.

Men ja, det er mange som ikke skkulle fått lov til å få barn. Når man adopterer må man igjennom DEN prossesen. Men for andre er det bare å legge seg ned gang på gang. Og når barnevernet til slutt griper inn, kan det være for sent.
Sa jeg ikke at vi kunne luka ut mye dritt og vi tok oppdragelse mere serriøst? Tror jeg sa det.. :mozilla_undecided:

Uansett, JA, skolen er elendig.

Og, jeg er enig i det siste også.
Antall ord: 198

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
M...
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Sep 2007 16:29
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestlandet

Fattig vs. rik

Innlegg av M... »

Åååå.... Og hvor skrev du det?? Det er så mange innlegg nå at det er vanskelig å holde følge...
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Akasha memoria skrev: Vi kunne luka ut temmelig mye dritt hadde vi f.eks tatt barneoppdragelse mye mere serriøst. Og når det da er snakk om jentunger som har bebi og ikke har anlegg for slik oppdragelse ja da burde synet på sex vere myyyye strengere.
Her :D
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
M...
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Sep 2007 16:29
17
Lokalisering: Vestlandet

Fattig vs. rik

Innlegg av M... »

Unger som får unger. Har følelsen av at mange unge mødre ikke gjør annet en å kjefte (og da blir jo som regel avkommet verre).

Jeg hadde historie for tre år siden sammen m en avgangsklasse. Tre jenter i den klassen hadde sluttet siden de begynte på vid, fordi at de var blitt gravide. Og hun ene hadde da nett fått nr. tre......... Nitten år og trebarnsmor......... SYKT........ Det finnes prevensjon og det er faktisk LOV å ta abort her i dette landet, men det virker det ut som om mange ikke vet, el. "glemmer"...
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Re: Fattig vs. rik

Innlegg av Gjest »

mee-ran skrev:Unger som får unger. Har følelsen av at mange unge mødre ikke gjør annet en å kjefte (og da blir jo som regel avkommet verre).

Jeg hadde historie for tre år siden sammen m en avgangsklasse. Tre jenter i den klassen hadde sluttet siden de begynte på vid, fordi at de var blitt gravide. Og hun ene hadde da nett fått nr. tre......... Nitten år og trebarnsmor......... SYKT........ Det finnes prevensjon og det er faktisk LOV å ta abort her i dette landet, men det virker det ut som om mange ikke vet, el. "glemmer"...
Eller som min kjære bekjente. Ho kunne ikke ta abort fordi ho ikke var for abort. Og hun er en elenddig mor asså :mozilla_surprised: Et kroneksempel på barn som får barn asså..

Syke ting!
Antall ord: 138

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Dr. Doktor skrev:Det er da grunn til å spørre seg om hva penger er.
Det vil også være nyttig å spørre seg om vi faktisk lever i en verden hvor penger betyr mest.
Penger i seg selv har jo ingen verdi. De er som kniver, de er like nyttige som det man bruker dem til. Og penger og kniver kan man bruke til så mangt.
Kan man bruke penger til så mangt?
Trodde de først og fremst var regnet som et betalingsmiddel.
Kniver skjærer og stikker man med, først og fremst.

Skjønner poenget ditt, men jeg mener selvsagt penger i den forstand det brukes oftest til. Tok ikke med i betraktning de som spiser penger eller bruker sedler som dopapir.
Antall ord: 126
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

ludoburgero skrev:
Dr. Doktor skrev:Det er da grunn til å spørre seg om hva penger er.
Det vil også være nyttig å spørre seg om vi faktisk lever i en verden hvor penger betyr mest.
Penger i seg selv har jo ingen verdi. De er som kniver, de er like nyttige som det man bruker dem til. Og penger og kniver kan man bruke til så mangt.
Kan man bruke penger til så mangt?
Trodde de først og fremst var regnet som et betalingsmiddel.
Kniver skjærer og stikker man med, først og fremst.

Skjønner poenget ditt, men jeg mener selvsagt penger i den forstand det brukes oftest til. Tok ikke med i betraktning de som spiser penger eller bruker sedler som dopapir.
:lol: Jeg bruker sedler som dopapir :mozilla_cool:
Antall ord: 135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

Antall ord: 14
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Dj_Devil skrev:http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=529829

å slik går nå dagen :mozilla_undecided: :mozilla_undecided:
Nettopp :evil: Men hun selger den nå ivertfall da.. De fleste gjør jo verre ting GRATIS!
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Akasha memoria skrev::lol: Jeg bruker sedler som dopapir :mozilla_cool:
Til Dr. Doktor, jeg har herved revidert litt, for klarhetens skyld:

Skjønner poenget ditt, men jeg mener selvsagt penger i den forstand det brukes oftest til. Tok ikke med i betraktning at Askasha bruker sedler som dopapir.
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Dj_Devil skrev:http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=529829

å slik går nå dagen :mozilla_undecided: :mozilla_undecided:
Den største hora er i dette tilfellet Howard Stern, fordi han promoterer nedverdigelse og moralsk forfall. Dette gjør han fordi han vet det er kontroversielt og smakløst, og han tjener oppmerksomhet på det. Han er det vi trygt kan kalle ei mediahore.

Big business i å selge selvrespekten idag.
Men sånn er det jo. Historien repeterer seg. Og alt går i daler.
En tid er hvitt populært, så blir svart populært.
Vi trenger motsetninger også, for å få et nyansert syn.
Det er jo nok moral, så kanskje vi trenger å testes litt.

Tror vi har kommet langt, men at vi noen ganger har gått litt FOR langt...
Antall ord: 130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Banken
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Jan 2008 21:12
16
Lokalisering: Norge

Innlegg av Banken »

Dj_Devil skrev:
Banken skrev:Ja da har jeg hat det lit morro, siden du er så annonym som du sier. Har du selv prøvd og skrive dj devil i gogle...skal si du er anonym ja...eller bare skrive Hans Benny stavanger på gule sider...ut fra alt du har på nettet kan jeg manuvrere rundt og inn i alle medlemmene i din familie...

Jeg er ikke ute etter deg, så du treng ikke verta hårsår.
Jeg vil bare si deg at det du kaller anonymt ikke er det, en vakker dag kan du brenne deg ganske godt.

Til eks. Får håpe dine arbeidskolega ikke finner frem til dine blogger, eller rester av blogger som altid vil finnes på nettet, da tror jeg du må søke ny job. men men lykke til videre.

hvorfor ny jobb? eg sitter i ett landskap på jobb.
så alle ser hva eg driver med.
vi har trege tider på jobb. så surfing er tillat under slike tider.
Sålenge det ikke går utover mitt arbeid. noe det ikke gjør :)
Eg er fult klar over google.. Det skal lite til for å finne ut hvem eg er.
Men da må du ta å gjøre en egen innsats for å finne det ut.
Eg forteller det ikke til deg. gjør eg vell?
Ingen som er 100% anonym her i nettverden når man har vert ekstremt aktiv som eg har.,
med å ha egen nettside. vert med på div comunety sider i mitt liv og er faktisk med å skaper en pluss en nettbutikk.
min far har forøvrig funnet ut om bloggen min. Å truet med å annmelde mamma for min blogg :p Å mer om den saken sier eg ikke. for mer om akkurat det tar eg over PM i såfall.
Så eg er 23 år gammel. Hva eg skriver eller ikke skriver om min far og mor er opp til meg.
Ikke har eg skrevet noe direkte negatift heller. Bare hint.

Forøvrig vet eg at min far overvåker meg på nett her.
Blir lett slik da han ikke har kontakt med meg lenger å er nykjærig på hva eg driver med :)
Forøvrig er det eg som har kutta kontakten.. Noe eg ikke er redd for å si.

Tror ikke du tar poenget om jeg prøver aldrig så mye.
Hva med din omtale an dine kolegaer på kontoret, du sier dei mobber, det står vertfal ikke noe på nettet om det, men du legger henne ut.
Skjønner ikke at du tør legge ut så mye om din familie, du kan bli avskåret fra jobber eller andre ting du vil litt lengre frem i livet, det er ikke uvanligt at en arbeidsgiver eller en finansinstutisjon googler en person i dag, det er mer brukt en mange tror.
skulle du ha en konflikt med din arbeidsgiver foreks.vil han vurdere deg slik at du legger alt ut på nett. ikke bra.
Antall ord: 495

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Banken:

Foretak som går inn her på dette forumet, kan vel umulig være seriøse nok til å ville satse på. Dersom noen hadde gått inn her og funnet ut hva jeg skreiv, og ikke gitt meg en jobb som grunnlag for det, kunne de i utgangspunktet bare kysset seg i ræva.

Jeg har forøvrig skrevet mye mer personlig om mitt liv enn det Dj_Devil har her inne.
Har opplevd at noen få vet hvem jeg er (tydeligvis). Basert på at jeg også hadde et identifiserbart bilde en gang i tiden. Om det er rene tilfeldigheter som gjorde at de kunne legge sammen to og to, eller om de kjente meg fra før, vet jeg ikke.
Har ikke opplevd annet enn noen få tekstmeldinger for noen år siden, og at noen la meg til på Facebook etter en tid. Så var det vel venner av denne personen igjen på Facebook som kjente meg igjen fra bildet, etc. Alt i alt er det vel under 10 personer her inne på forumet som vet mitt virkelige navn. Jeg er egentlig ikke så redd om det skulle komme ut. Det finnes vel nok psykopater rundt i verden, og jeg håper selvfølgelig ikke at jeg har forårsaket så mye hat her inne at noen skulle ville meg fysisk vondt. Hadde de derimot ringt meg (eller sendt tekstmeldinger igjen, selv om det ikke var noe videre konstruktivt de ville) så hadde jeg heller tatt debatten eller kontakten om de ville ha det. Bare hyggelig.

Som Dj_Devil sier;
det er opp til han om han vil skrive om sin far og mor.
Dersom faren overvåker ham, forstår jeg godt at han gjør det også.
Det er som et spark tilbake, og jeg synes det er litt kult. Faktisk.
Har selv opplevd å bli overvåket for en periode her inne, og på enkelte andre nettsteder. Og folk med dette sykelige kontrollbehovet har bare godt av å bli gjort oppmerksom på at de som overvåkes er klar over det. Det er min mening da.
Antall ord: 349

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

Banken skrev: Tror ikke du tar poenget om jeg prøver aldrig så mye.
Hva med din omtale an dine kolegaer på kontoret, du sier dei mobber, det står vertfal ikke noe på nettet om det, men du legger henne ut.
Skjønner ikke at du tør legge ut så mye om din familie, du kan bli avskåret fra jobber eller andre ting du vil litt lengre frem i livet, det er ikke uvanligt at en arbeidsgiver eller en finansinstutisjon googler en person i dag, det er mer brukt en mange tror.
skulle du ha en konflikt med din arbeidsgiver foreks.vil han vurdere deg slik at du legger alt ut på nett. ikke bra.
For det første så tar eg poenge ditt.
Min jobb har seg slik at dette ikke har noe å si.
Ser du har lest bloggen å sett denne arbeider personen som er rundt meg. forøvrig så vet bare denne personen hvem det da hadde vert prat om å da har eg bevart denne personens anonymitet.
akkuratt som at ei jenta som har blitt voldtatt å skriver om sin historie å ikke nevner navn.
d blir anonymt.
eg hadde også sterke blogger mot min far som ALLE som kjente han fra før og alle venner rundt meg prisa meg for. Fordi eg fekk ut det eg hadde inni meg.
Han var også så feig at han PRØVDE å spille meg og søstra mi imot meg for at eg skulle fjerne bloggen. å helt ærlig hadde eg også fjernet det OM han hadde kommet direkte til meg.
Han truet også med å annmelde mamma pågrunn av mine blogger.
lykketil med den fekk han som svar iogmed at hu er ikke ansvarlig over hva eg skriver. å hu syns det var FINT at eg hadde skrevet som eg hadde skrevet.
Så mamma er fult klar over at eg forteller ting over nett å bryr seg ikke en døyt om det. derimot har eg en far som er så opptatt av å være likt at er det noe negatift ute om han så hopper han med en gang.
Eg har også studert noe som heter ærekrenkelses loven skal eg si deg. Å alt eg har skrevet er i anonym form. Så derfor er det ikke noe som kan røre meg i den forstand.
Om en person VELGER å søke rundt på nette OG gjøre sin egen resersh for å finne ut hvem eg er å hva eg har skrevet. så har eg likavell ikke fortalt det til som den personen finner etter å ha lest noe på en annen side. Å da var det den personen sitt valg å finne ut ekstra stoff som eg IKKE har fortalt ellers i en annen side. Som foreksempel para. ergo. Så er eg egentlig ganske anonym enda på dette forumet. For selv om DU har tatt valge å google meg å finne ut mer om meg. Så betyr ikke det at EG har foralt alt du har funnet ut i DETTE forumet.
Forøvrig har eg skrevet over 6000 innlegg her å har lakt ut live mitt her siden 2004.
Eg legger ut hva eg vil på nette.
Å om eg prater om noen andre enn meg selv generelt så holder eg navn borte. ergo eg bevarer anonymiteten.
Antall ord: 538
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
problem
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Aug 2007 23:15
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av problem »

Metodisten skrev:For det første : Det er ingen automatikk i att ting som er nå, er bedre en det som var før.

Står det det noen plass i innlegget mitt?
1. innlegget mitt bedrer ikke situasjonen for de fattige sier du.

Nei det gjør det sikkert ikke for det er ingen som hører på fornuft.
Det KUNNE bedret situasjonen for de fattige om teoretisk det jeg sier blir fulgt opp.

Jeg ser ikke helt at det at du i tidligere innlegg lekser oss i at vi er ** og får unger med hvemsomhelst løser noenting, ettersom alt sånt er den enkeltes valg, bevisst eller ubevisst, og jeg synes heller ikke du har rett til å bestemme hva alle andres sunne fornuft skal være. De fleste følger jo denne "sunnen fornuften", som du kaller det.Men for eksempel så er ikke kjærlighet alltid fornuftig, og i tillegg så er vi mennesker ganske flinke til å reagere irrasjonelt, altså at man ikke alltid gjør det som er mest fornuftig, fordi følelsene våre står i veien.
2. Man bør forholde seg til verden som den er, ikke som den burde ha vert.
Hva er det da vi diskuterer for om ikke det ligger ett potensiale for forandringer i galskapen.
Poenget er ikke at man ikke skal forandre, poenget er at å si "alt var bedre før" ikke løser en skit, ettersom verden ikke er som før nå. Verden, og følgelig verdensoppfatningen, er helt annerledes enn den var før, derfor kan man ikke anta at gamle løsninger sånn uten videre løser noe som helst under forholdene som er nå. Man kan ikke prakke på folk den gamle moralen som du snakker om, det er sånn som prestene driver med. I dag har vi lov til å ha en egen mening.
3. "De ( idiotene) finns har alltid funnets og man må ta problemet derfra."

Jeg sier jo att det er masse unntak fra regelen, men hovedproblemet er holdninger i Norge samt staten som oppmuntrer på en usunn måte.Hvem andre en jeg " tar det derfra".

Da er jo i så fall politikken noe vi bør starte med. Det er vanskelig å legge godt et system på hvordan man skal unngå at folk ikke jobber fordi de er late, og samtidig redde folk fra å stå på bar bakke. Det er sannsynligvis en del enkelttiltak man kan endre på, men når byråkratiet i seg selv blir et stort problem så kommer man ikke så langt.

Men jeg synes ikke at å rakke ned på ** til folk kvalifiserer til å ta det derfra. Jeg er forsåvidt litt enig i den siste setningen i det forrige innlegget ditt; at man bør opp av sofaen og i arbeid. Evt. på skolebenken. Det er tross alt mangelvare på høyt utdannede folk i landet her. Om ikke til fordel for landet sitt, så er utdanning i hvert fall en vei i motsatt retning av fattigdom. Men siden vi lever i et fritt land så nytter det ikke å stå der med pekefingeren og kalle alle for **. Jeg tror heller oppmuntring er veien å gå.
Antall ord: 534

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links