Healing og annen alternativ medisin ⇒ Healing av folk med psykiske lidelser?
Moderatorer: Asbjørn, mod healing
-
- Nybegynner
- Startet: 18 Mai 2005 15:50
- 19
Healing av folk med psykiske lidelser?
Hei!
Er det noen som har erfaring med å heale mennesker med psykiske lidelser?
Kjæresten har bulimi og lider av depresjoner og hun vil rett og slett ikke søke hjelp.
Hun mener det blir verre av det.
Er det noen som har vært borti noe lignende? Jeg prøver ved hjelp av det jeg lærte på silva ultramind kurset å hjelpe så godt jeg kan, men føler at jeg ikke helt kommer til siden det blir så nært og personlig.
Alle råd mottas med takk. Jeg har også fått en healer til å fjernheale henne, men det ser ikke ut til å ha hjulpet nevneverdig...
Kjæresten har bulimi og lider av depresjoner og hun vil rett og slett ikke søke hjelp.
Er det noen som har vært borti noe lignende? Jeg prøver ved hjelp av det jeg lærte på silva ultramind kurset å hjelpe så godt jeg kan, men føler at jeg ikke helt kommer til siden det blir så nært og personlig.
Alle råd mottas med takk. Jeg har også fått en healer til å fjernheale henne, men det ser ikke ut til å ha hjulpet nevneverdig...
Antall ord: 109
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Mar 2008 22:05
- 16
- Kjønn (valgfri): 50-50
- Lokalisering: Hadeland/Oslo
Hei du =)
Høres ikke ut som noen enkel situasjon. Er hun åpen for å prøve healing da?
Her er en tråd som tar for seg psykologisk healing, du kan jo se om du finner noen råd der. Jeg lurer nemlig på akkurat det samme selv.
Høres ikke ut som noen enkel situasjon. Er hun åpen for å prøve healing da?
Her er en tråd som tar for seg psykologisk healing, du kan jo se om du finner noen råd der. Jeg lurer nemlig på akkurat det samme selv.
Antall ord: 48
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Mar 2008 12:02
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Sunnmøre
- Blitt takket: 1 gang
Skulle ikke være noen bivirkninger av healing, så det er jo verdt ett forsøk, tenker jeg da... :mozilla_smile:
Antall ord: 21
Klem Torill =o)
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 30 Jul 2007 14:29
- 17
- Blitt takket: 2 ganger
Re: Healing av folk med psykiske lidelser?
Det beste du kan gjøre er å hjelpe henne å finne en terapeut hun kan stole på og føle seg trygg på. Og gjøre henne oppmerksom på at hun må gå i terapi og få oppfølging i mange år. Og ha mange opp og nedturer i mellomtiden. Det er ikke noe man kommer unna.wickeddark skrev:Hei!
Men det kan være greit å undersøke terapeuter utenfor den tradisjonelle psykologi og psykiatri. Ofte kan de bidra med raskere helbredelse og mer personlig veiledning.
Det er spesielt vanskelig med psykiske lidelser hvis det skal helbredes på naturlig måte. Altså uten syntetiske piller og neddoping. Det krever mye egeninnsats, og det er det som er den største utfordringen fordi de er så innestengt i sin lidelse. Men om de greier å få vilje, støtte og tålmodighet til å jobbe er det ingen ting som kan stå iveien for fullstendig helbredelse. Jeg har sett det.
Men jeg har også sett hvor lett det er å falle tilbake. Derfor er det viktigste rådet jeg kan gi å finne en god terapeut som kjæresten din kan stole på og få oppfølging av i mange år.
Det finnes desverre ikke mirakelkurer som gjør at vips så er alt greit. Det er karma og egen læring inn i bildet her. Derfor må man må gjøre en egeninnsats. Og derfor funker ikke healing. Uansett hvor mye fantastisk universell healingenergi man pusher på.
Antall ord: 350
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Problemet er at jeg ikke får henne til å søke hjelp. Hun føler det bare gjør tingene verre.
Har jo tro på at healing skal fungere da. Er jo overhodet ingen grunn for at det skal kunne kurrere sykdommer å ikke hjelpe med å endre tankemønster. Er jo i noen tilfeller også en feil som gjør at hjernen ikke får nok av visse stoffer.
Har jo tro på at healing skal fungere da. Er jo overhodet ingen grunn for at det skal kunne kurrere sykdommer å ikke hjelpe med å endre tankemønster. Er jo i noen tilfeller også en feil som gjør at hjernen ikke får nok av visse stoffer.
Antall ord: 68
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Nov 2006 12:34
- 18
- Kjønn (valgfri): Andrgyn
- Lokalisering: Hades
Har du snakket med en shaman?
Veldig mange psykiske lidelser er der grunnet klebeånder og hull i auraen, så løsningen kan være å ta kontakt med en som driver med åndelig healing, eller mediumhealer eller en shaman. Disse er mere sensitive overfor åndelig påvirkning på kjæresten din og vil kunne fjerne/ behandle disse mer effektivt en det du kan.
kjennetegn på hull i auraen: kald strålig i håndflata di når du fører håndflata di forbi "såret".
kjennetegn på klebeånd i auraen: i tillegg til den kalde strålingen så føler du også en "surhet" sum "fester" seg til fingrene dine om du krummer fingrene for å "fange" noe mens du søker langs kroppen.
Veldig mange psykiske lidelser er der grunnet klebeånder og hull i auraen, så løsningen kan være å ta kontakt med en som driver med åndelig healing, eller mediumhealer eller en shaman. Disse er mere sensitive overfor åndelig påvirkning på kjæresten din og vil kunne fjerne/ behandle disse mer effektivt en det du kan.
kjennetegn på hull i auraen: kald strålig i håndflata di når du fører håndflata di forbi "såret".
kjennetegn på klebeånd i auraen: i tillegg til den kalde strålingen så føler du også en "surhet" sum "fester" seg til fingrene dine om du krummer fingrene for å "fange" noe mens du søker langs kroppen.
Antall ord: 125
non omnis moriar
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Er litt usikker på hvordan jeg skal få tak i en shaman da
Antall ord: 13
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Mai 2005 19:16
- 19
- Lokalisering: Ski
- Blitt takket: 4 ganger
Om hun ikke vil ha hjelp så er det ikke så mye du kan gjøre annet enn å motiverewickeddark skrev:Problemet er at jeg ikke får henne til å søke hjelp. Hun føler det bare gjør tingene verre.
i alle situajsoner hvor det passer uten at hun føler seg presset. Er hun så syk at
det er fare for liv må du finne noen som kan ta over for deg.
Healing har god effekt på psykiske utfordringer. Jeg har hjulpet mange med å komme
videre i livet. Men....det er ikke alltid en mirakelkur. Det er ett verktøy en kan bruke sammen med andre ting for å styrke vilje og pågangsmot og finne svar på de låste
tankemønstrene.
Antall ord: 172
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Nov 2006 12:34
- 18
- Kjønn (valgfri): Andrgyn
- Lokalisering: Hades
skjekk på alternativguiden.nowickeddark skrev:Er litt usikker på hvordan jeg skal få tak i en shaman da
Antall ord: 19
non omnis moriar
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 30 Jul 2007 14:29
- 17
- Blitt takket: 2 ganger
Ja, jeg vet det er et stort problem at de ikke vil ta imot hjelp. Derfor er det bare to muligheter; ikke gi opp med å finne terapeut(sjaman, healer, rosenterapeut, akupunktør, hvasomhelst) som hun kan trives med(hvasomhelst bare hun kan stole på terapeuten). Eller vente til det blir så ille at legemedisinen må ta over.wickeddark skrev:Problemet er at jeg ikke får henne til å søke hjelp. Hun føler det bare gjør tingene verre.
Healing og endring av tankemønstre kan funke, det er bare ikke noe mirakelkur. Det krever myemye mer enn en eller to fjernhealinger. Og det krever uansett en stor egeninnsats fra henne om hun skal bli frisk. Men første skritt er kanskje å hjelpe henne til å innse at det faktisk er mulig å bli frisk.
Finn eksempler på mennesker som har klart det. Søk på nettet, les ukeblader. Ring dem og hør om de kan snakke med henne. Eller spør dem om råd for hva du kan gjøre, hvem du kan ta kontakt med, osv. Det er helt sikkert mange der ut som er mer enn villig til å hjelpe mennesker som har vært i samme situasjon som dem, og kommet seg ut av det.
Og ALDRI gi opp! Da er det garantert å gå bra
Antall ord: 266
Hide post links |
Healing synes jeg virker kjempe interessant. Har lenge synes det hørtes kjedelig ut, men har begynnt å tenke annerledes på det nå. Ble litt inspirert av ordet Lightworker:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lightworkers
Å hjelpe folk med psykiske lidelser, eller å balansere folk med vanskeligstillte atferdsmønstre virker veldig interessant.
Er det noen som kan skrive et sammendrag om healing, abc oppskrift, how to do it?
http://en.wikipedia.org/wiki/Lightworkers
Å hjelpe folk med psykiske lidelser, eller å balansere folk med vanskeligstillte atferdsmønstre virker veldig interessant.
Er det noen som kan skrive et sammendrag om healing, abc oppskrift, how to do it?
Antall ord: 65
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Mar 2008 13:36
- 16
Hei wickeddark !
Siden du har gått Silva Ultramind kurs, det finnes et lukket forum som du kan våre med på om du vil, og hvor vi kan hjelpe deg med råd og veil.
Send meg en PM med opplysninger om hvor og når du gikk på kurs.
Healing fungerer utmerket på psyken vår, og fjernhealing er et utmerket "verktøy" for å få folk til å bli bedre.
Hvordan man gjør: (her kommer jo Silva Ultramind kursene til sin rett) - men, sett deg ned for å meditere, og når du føler deg rolig og avslappet, tenker du at det går et blåhvitt lys fra din hender og over til vedkommende. Dette blåhvite lyset kommer ovenifra og ned i deg og DU bestemmer hvor dette lyset skal gå. Du bestemmer hva dette lyset skal hjelpe vedk. med. Sitt der og tenk at du sender lys og ønsk vedk. alt godt som finnes.
Sitt der til du føler at du har fylt opp "tanken hennes" eller fylt hennes "indre" med healing-lys.
Healing er i grunn å ønske din neste å ha det godt - UANSETT hvem eller hva..
Ønsker deg lykke til!
Siden du har gått Silva Ultramind kurs, det finnes et lukket forum som du kan våre med på om du vil, og hvor vi kan hjelpe deg med råd og veil.
Healing fungerer utmerket på psyken vår, og fjernhealing er et utmerket "verktøy" for å få folk til å bli bedre.
Hvordan man gjør: (her kommer jo Silva Ultramind kursene til sin rett) - men, sett deg ned for å meditere, og når du føler deg rolig og avslappet, tenker du at det går et blåhvitt lys fra din hender og over til vedkommende. Dette blåhvite lyset kommer ovenifra og ned i deg og DU bestemmer hvor dette lyset skal gå. Du bestemmer hva dette lyset skal hjelpe vedk. med. Sitt der og tenk at du sender lys og ønsk vedk. alt godt som finnes.
Sitt der til du føler at du har fylt opp "tanken hennes" eller fylt hennes "indre" med healing-lys.
Ønsker deg lykke til!
Antall ord: 197
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Mai 2005 19:16
- 19
- Lokalisering: Ski
- Blitt takket: 4 ganger
Angel2003 skrev:Hei wickeddark !
Ønsker deg lykke til!
Er det dette en lærer på kurset for eks antall tusenlapper?
hvordan kobler du "å ønske noen alt godt" og "du bestemmer hva lyset skal hjelpe vedkommende med"?
Hvordan vet du hva denne personen trenger mest?
Antall ord: 235
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Re: Healing av folk med psykiske lidelser?
Jeg ville heller fokusert på problemet - nemlig at hun trenger hjelp til å forstå at hun trenger å snakke med en psykolog. Det er helt vanlig at mennesker med psykiske problemer ikke selv skjønner at de trenger hjelp, eller at de tror de blir verre av det.wickeddark skrev:Hei!
Jeg vet hva jeg snakker om her, da jeg selv har hatt en kjæreste/samboer med psykiske problemer.
Det virker kanskje håpløst i starten, men etterhvert vil hun kanskje innse at det hjelper.
Jeg har dessverre ikke noen mer konkrete råd eller tips til deg, i og med at jeg ikke kjenner kjæresten din - men jeg -vet- hvor vanskelig det er. Det er ingenting å ta for lett på.
Jeg håper virkelig ting går seg til etterhvert, og ønsker deg og kjæresten din lykke til!
Antall ord: 249
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Mar 2008 13:36
- 16
Akkurat nå er jeg treg i toppen, hva mener du med å si: er dette en lærer på kurset for eks antall tusenlapper??Er det dette en lærer på kurset for eks antall tusenlapper?
hvordan kobler du "å ønske noen alt godt" og "du bestemmer hva lyset skal hjelpe vedkommende med"?
Hvordan vet du hva denne personen trenger mest?
Tror du at dette er ALT du lærer på dette kurset??? I såfall er det grundig feil
Når du sender healing til en annen person MÅ du ha somn grunntanke - jeg ønsker vedk. å bli frisk - dvs alt godt - og har vedk. et problem - bestemmer du via dine tanker hva lyset skal hjelpe vedk. med.
Jeg VET ikke hva vedkommende trenger mest, men jeg vil at ALLE skal bli friske og ha det godt. Hvordan det skjer, bryr jeg meg mindre om.
Hver og en får finne sin vei.
Har jeg forklart meg bedre nå??
Antall ord: 157
Hide post links |