Universet & dets hemmeligheter ⇒ 14 Okt 2008 vil et romskip vise seg i 3 dager.
Moderatorer: Asbjørn, mod univers
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Aug 2006 20:33
- 18
- Har takket: 221 ganger
- Blitt takket: 162 ganger
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Åh, vi er nok alle mer like enn vi liker å tro.
Antall ord: 11
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Aug 2008 04:15
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo
Jeg så romskipet. Jeg ble tilogmed romskipet på en liten kveldstur rundt Bislett stadion i oslo. Var ganske artig.
Antall ord: 19
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Ja, men så finnes de dem som ikke går med skylapper og som har evnen til å se seg selv og innrømme sine mindre gode sider/feil/mangler/utilstrekkelighet, og har behov for å utvikle seg til det bedreKimbara skrev:Åh, vi er nok alle mer like enn vi liker å tro.
Antall ord: 52
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Øy!! Det kommer liksom ikke før den fjortende oktober. Skeptisk!Johnny skrev:Jeg så romskipet. Jeg ble tilogmed romskipet på en liten kveldstur rundt Bislett stadion i oslo. Var ganske artig.
Antall ord: 32
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Joda, men gjør disse det for å være snille - eller gjør de det for å vinne terreng?Diffusa skrev: Ja, men så finnes de dem som ikke går med skylapper og som har evnen til å se seg selv og innrømme sine mindre gode sider/feil/mangler/utilstrekkelighet, og har behov for å utvikle seg til det bedre
Det er varierende når og hvor mye folk velger å innrømme feil med seg selv. Jeg merker det selv; hvis noen kritiserer min væremåte på en dårlig måte (altså at det blir oppfattet som dårlig av meg), så har jeg lite lyst til å medgi at mer eller mindre av det som blir påpekt er riktig.
Som oftest er mennesker flinke til å kritisere eller rose slikt som passer ens eget syn. Da trenger man ikke nødvendigvis snakke sant, så lenge man har mulighet til å få fram en egen mening.
Det er lett å surmule og klage over ting som ikke er behagelig for en. Det er lett å angripe den som passer dårlig inn i ens egen lille lykkeboble. Slikt ser vi overalt i samfunnet.
Så blir spørsmålet; hva -er- da disse "skylappene"? Er det skylapper som andre sier du har? Eller er det skylapper som gjør at en selv ikke kan utvikle seg? Det er jo spørsmålet enhver må stille seg.
Antall ord: 232
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
For hver gang man innrømmer en feil som rokker rent fundamentalt med hva man står for, mister man en solid dose av seg selv.
Og for hver gang man mister seg selv, blir man enten tvunget til å påta seg en ny identitet eller å fortsette med seg selv i bredere åpenhet.
For hver gang man påtar seg en ny identitet, dukker det opp flere lettoppløselige sannheter. Er man for åpen, blir man kanskje litt naiv? Når vil man bli sikker?
Jeg tror det er fullt mulig å vokse på selverkjennelse, men det punktet kommer man ikke til ved å nødvendigvis omjustere seg. Som Kimbara er inne på, så er det kanskje noen som gjør det for vinningens skyld?
Det er jo dette med stolthet og sånt da. Hovmod, ydmykhet, bla bla.
Vet ikke hva jeg skal si jeg, men jeg er lettknuselig fordi jeg helt ærlig selv vil det.
Derfor blir jeg sikkert også ofte brukt for det. Det gir meg noe det også.
Når jeg ikke vil, pleier det å gå fint det også.
Prøver å gi etter når jeg synes det er rimelig, uavhengig av hvem som sier det.
Selv om jeg ærlig talt vet at det er mennesker jeg ser opp til som får min større del av oppmerksomhet. Det er ikke alltid jeg lar meg drives av motgang.
Jeg ønsker å kombinere både motgang og medgang,
jeg tror det vil gjøre meg sterkere - og sikrere. Men jeg vet jo ikke for sikkert.
Og for hver gang man mister seg selv, blir man enten tvunget til å påta seg en ny identitet eller å fortsette med seg selv i bredere åpenhet.
For hver gang man påtar seg en ny identitet, dukker det opp flere lettoppløselige sannheter. Er man for åpen, blir man kanskje litt naiv? Når vil man bli sikker?
Jeg tror det er fullt mulig å vokse på selverkjennelse, men det punktet kommer man ikke til ved å nødvendigvis omjustere seg. Som Kimbara er inne på, så er det kanskje noen som gjør det for vinningens skyld?
Det er jo dette med stolthet og sånt da. Hovmod, ydmykhet, bla bla.
Vet ikke hva jeg skal si jeg, men jeg er lettknuselig fordi jeg helt ærlig selv vil det.
Derfor blir jeg sikkert også ofte brukt for det. Det gir meg noe det også.
Når jeg ikke vil, pleier det å gå fint det også.
Prøver å gi etter når jeg synes det er rimelig, uavhengig av hvem som sier det.
Selv om jeg ærlig talt vet at det er mennesker jeg ser opp til som får min større del av oppmerksomhet. Det er ikke alltid jeg lar meg drives av motgang.
Jeg ønsker å kombinere både motgang og medgang,
jeg tror det vil gjøre meg sterkere - og sikrere. Men jeg vet jo ikke for sikkert.
Antall ord: 256
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Du spør litt vanskelig nå, som vanlig :mozilla_laughing: .Kimbara skrev:Joda, men gjør disse det for å være snille - eller gjør de det for å vinne terreng?Diffusa skrev: Ja, men så finnes de dem som ikke går med skylapper og som har evnen til å se seg selv og innrømme sine mindre gode sider/feil/mangler/utilstrekkelighet, og har behov for å utvikle seg til det bedre
Det er varierende når og hvor mye folk velger å innrømme feil med seg selv. Jeg merker det selv; hvis noen kritiserer min væremåte på en dårlig måte (altså at det blir oppfattet som dårlig av meg), så har jeg lite lyst til å medgi at mer eller mindre av det som blir påpekt er riktig.
Som oftest er mennesker flinke til å kritisere eller rose slikt som passer ens eget syn. Da trenger man ikke nødvendigvis snakke sant, så lenge man har mulighet til å få fram en egen mening.
Det er lett å surmule og klage over ting som ikke er behagelig for en. Det er lett å angripe den som passer dårlig inn i ens egen lille lykkeboble. Slikt ser vi overalt i samfunnet.
Så blir spørsmålet; hva -er- da disse "skylappene"? Er det skylapper som andre sier du har? Eller er det skylapper som gjør at en selv ikke kan utvikle seg? Det er jo spørsmålet enhver må stille seg.
Det finnes nok de som gjør det bare for å være snille, også de som gjør det bare for vinne terreng, men så er de som gjør det fordi de evner det å se seg selv fra forskjellige perspektiv og finner ut at de vil være noe bedre enn som så, de som har et eget ønsket om å utvikle seg. Og som bryr seg om hvem de er og hvordan de er, både for sin egen del og de som de omgås med. Det finnes nok mange grunner..
For å ta det ut fra meg selv; Jeg har både fine sider og mine ufine sider og jeg synes det er kjekkest, selv om det også av og til kan være smertefullt det å bli bevisst på hva mine ufine sider er. Og da smertefullt fordi en annen har blitt såret, ikke fordi jeg har gjort feil. For det er først da jeg er blitt bevisst på det at jeg blir i stand til å gjøre noe med dem, det er da jeg bevisst kan ta et valg om at jeg kan velge å gjøre ting annerledes. Jeg for min del setter mer pris på ris enn ros, risen får meg til å tenke, det setter tankevirksomheten og av og til følelsene i gang. Det gir meg også innsyn i andres måter å tenke på, følelser o.l. Noe jeg får mer igjen for i lengden. Og så vet jeg at det handler om forskjellige syn og ståsted, derfor vet jeg også at jeg kan ikke klandre noen for å være uenig med meg.
Det er viktig å stå opp for seg selv men det betyr ikke at en trenger å rive andre ned på veien.
Det er vel kanskje hvilket verdisyn man har som er tingen, eller?
Antall ord: 550
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.phpPssst, spis og vær glad!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Feb 2007 15:33
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo
Dette romskipet skal altså "åpenbare" seg i Alabama? Er Lynyrd Skynyrd om bord der? Sweet Home Alabama...
Antall ord: 17
Hvem som helst kan være hvem som helst (Terningmannen)
Hide post links |
Har aliensa gått ut med pressemelding?
Eller er det den forbanna mayakalenderen igjen?
Eller er det den forbanna mayakalenderen igjen?
Antall ord: 14
Hide post links |
For å vere helt ærlig så kan jeg BANNE på at dette ikke kommer til å skje. Men blir spennende å følge med fordet. Se hvor mange galninger som samler seg på fjelltoppene med bannere der det står "welcome ailiens"
Antall ord: 39
Hide post links |
Jeg også Derfor er det lurt å følge med den 14 oktober :mozilla_wink:Sol@ngelica skrev:Ha ha, de bildene der vil jeg se
Antall ord: 25
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Jan 2007 13:03
- 17
Hehe, det er litt morsomt når alle disse utsagnene viser seg å være falske, og at det faktisk var folk som trodde på dem:P
Antall ord: 26
En liten plante kan en gang bli et stort tre, det kan også skje med oss mennesker.
Hide post links |
Ha ha, det er det jeg gleder meg til :mozilla_laughing:Mick Wild skrev:Hehe, det er litt morsomt når alle disse utsagnene viser seg å være falske, og at det faktisk var folk som trodde på dem:P
Antall ord: 40
Hide post links |