Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHVA er et spøkelse??

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Anette9
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Apr 2008 14:09
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i et tre

HVA er et spøkelse??

Innlegg av Anette9 »

Hva er et spøkelse? Og hvorfor finnes det i det hele tatt spøkelser? (hvis du tror på dem såklart) :mozilla_wink:
Hvis noen hadde spurt deg, hvordan ville du egentlig betgnet et spøkelse/gjenferd?? :mozilla_smile:
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Gjest

Innlegg av Gjest »

jeg tror spøkelser er lissom kjelene til døde folk som går igjen. de er skumle :cry:
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
rasyre
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Sep 2007 13:01
17

Innlegg av rasyre »

Tror spøkelser er energier av mennesker som har levd før.Etter døden tror jeg man kommer til åndeverden.Noen av sjelene blir hjelpere som skal være vår indre stemme.Disse hjelperne får man når man blir født.Viktig å høre på den(magefølsen) fordi HJEPEREN kan sende deg en advarsel.Tror man kommer i ulike faser f.eks. livet,døden og igjenfødsel.
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mai 2008 05:41
16
Blitt takket: 1 gang

Re: HVA er et spøkelse??

Innlegg av Mantropolix »

Anette9 skrev:Hva er et spøkelse? Og hvorfor finnes det i det hele tatt spøkelser? (hvis du tror på dem såklart) :mozilla_wink:
Hvis noen hadde spurt deg, hvordan ville du egentlig betgnet et spøkelse/gjenferd?? :mozilla_smile:
Hva er et spøkelse eller en ånd er kansje litt vanskelig forklare , men jeg skal prøve.
Vår kropp et bygd opp av 3 lag.
Det første er sjelen som er den vi virkelig er som ingen form har.
Den andre er noe vi kaller den semimatrielle kroppen eller mere korrekt Etheric body.
Og den siste som vi alle kjenner til vår fysiske kropp.
Denne semimatrielle kroppen er den vi alle beveger oss i etter at kroppen vår dør.
Denne semimatrielle kroppen er en tro kopi av den menneskelige kroppen men den er
imatriell altså ikke av matriell natur.når du er "død" og manifisterer deg vil det menneskelige øyet se deg som et damplignende stoff som har menneskeform men man kan se tvers igjennom deg.Dette var for meg kjempevanskelig forklare hehe.
Men det er slik åndene forklarer dette igjennom mediumer hvordan dette er . Siden denne kroppen er veldig avansert kan man velge selv hvordan man vil vise seg.altså man kan manipulere denne imatrielle kroppen man da bærer.Det er ikke alltid man kan se en ånd som et menneske , noen ganger kan man bare se den som en gjennomsiktig menneske form uten noen form for ansikte eller noen ting altså bare omrisset av noe menneskelig.Det sies oxo at et spøkelse er et avdødt menneske som ikke ar kommet seg over til dette såkalte lyset til den andre siden.Mye av årsaken til at et menneske som har dødd ikke kommer seg over på den andre siden med en gang , er at han eller hun ikke forstår at dem er "døde" Mange av disse har enten vært i ulykker osv fått en brå død.
Man kan da tror at man fortsatt lever. Et tilfelle jeg hørte en gang hvar om en mann som var lærer på en skole han hadde dødd brått og visste ikke at han var død.Han gjikk og skulle ha time med sin vanelige klasse og der sto han forran kateteret og skulle legge fram dagens pensum.Men det han tilsutt skjønte hvar at ingen hørte hva han sa.
Det var da han ettervert inså at noe ikke var riktig.Dette er bare noen av tilfellene.
En ånd er visst en person som er klar over at han er død og har kommet seg videre.
en som ikke er tror han fortsatt er menneske.Altå han har voknet.Man kan nesten kalle den narkose tilstand for spøkelser altså di har et bein i åndeverden og et i menneske verden.Di er forvirra og uttaforr og vet ikke helt hvor di befinner seg eller hører hjemme.
nei dette blei bare rot,men jeg prøvde i allegall forklare noe av dette.eller kansje jeg bare satt mere griller i hode på folk her
:mozilla_tongue:

What ever! dere for ta stoffet som dere vil , jeg prøvde men lykkedes kansje ikke så godt.

Dette er vel mest enkelt og forklare med et slikt eksempel.

Det er som en sommerfugl. Den er først en mark og så da livet som en mark er over så spinner den seg selv inn i en kogong og blir en sommerfugl.
Slik er det med mennesket oxo.Vi har vår tid her på jorden i menneske form og så da tiden er moden for og dra ja da kvitter vi oss med vår menneske kropp og reiser videre til andre steder.
Antall ord: 633

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
avva
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Jul 2008 20:01
16
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av avva »

Ønsker bare å si at det Mantropolix skriver høres veldig troverdig ut, hvor får du informasjonen fra?

Har sett spøkelser som barn, de fremtonte seg "for meg" som damplignende stoff som Mantropolix skriver, med en ganske tydelig siluet av personen. Et av disse spøkelsene var en som var bekjent, han var lett gjenkjennelig slik han var som før han døde, han prøvde å kommunisere, så jeg fikk sett materien på nært hold.
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Skeptikerdama
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Aug 2007 15:21
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Asker

Innlegg av Skeptikerdama »

Liza skrev:jeg tror spøkelser er lissom kjelene til døde folk som går igjen. de er skumle :cry:
Kjelene? Har aldri hørt om kjeler som går, verken bortover gulvet eller igjen... Kan ikke si jeg synes kjeler er særlig skumle heller.
Sikker på at du ikke mener sjeler?
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Skeptikerdama skrev:
Liza skrev:jeg tror spøkelser er lissom kjelene til døde folk som går igjen. de er skumle :cry:
Kjelene? Har aldri hørt om kjeler som går, verken bortover gulvet eller igjen... Kan ikke si jeg synes kjeler er særlig skumle heller.
Sikker på at du ikke mener sjeler?
Sikker på at du ikke skjønte at hun mente sjeler heeelt av deg selv? :mozilla_undecided:
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
crazy diamond
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Aug 2008 03:17
16

Innlegg av crazy diamond »

Jeg tror spøkelser/gjenferd er sjeler som ikke har gått over i åndeverden,men som er jordbundet av en eller annen grunn.Grunnen kan være at dem ikke er klare for og reise over til den andre siden p.g.a noe uoppgjort,eller at dem ikke har skjønt/godtatt at den fysiske kroppen er død.

Jeg tror denne tilstanden er det nærmeste man kan kalle helvete.
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links