Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
cluuudia skrev:Passe ironiskt at de som hører på Metal etc. går kledd i svart, som er Tristhetens farge eller noe sånt.
Bedre enn de som hører på klassisk hvertfall, de kler seg jo i lysegrønt.
'Hukommelse' høres ut som feil ord å bruke for denne påståtte egenskapen til vannet.. Og jeg må si jeg er spesielt skeptisk til det med at et ord på en lapp skulle forandre vannet.
Sist redigert av Bob_stew på 09 Aug 2008 02:59, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 77
Det er slettes ikke umulig at forskjellig informasjon kan lagres i vann-molekyler. Jeg vil tro at lydbølger påvirker vannmolekyler på samme måte som f.eks salt. Her kan du se et ekspempel på det;
Jeg fant en gang en side der mønstrene minnet om chakraene, men finner den ikke igjen.
En annen ting som også er interessant er magnetfelt og hvordan mønstret til feltlinjen forandres med styrken på feltet.
Antall ord: 71
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Hvis det finnes ett inteligent liv som vil "holde oppsyn" med oss så er det bare kjøre igjennom skyene, fange opp litt av dem, analysere det, så woila, vet de akkurat hva som foregår her nede... hehehe Wink
Skarabe
Kanskje det er det de holder på med.
Men personlig tror jeg ikke det er små grønne, eller ufoer. Men entiteter som engler og sjeler som hjelper jorden. Tror de vet veldig godt hva som skjer her.
Men de trenger nok ikke å lese av vannet. De har nok flere muligheter til å lese av bevisstheten her på jorden.
Bob stew
'Hukommelse' høres ut som feil ord å bruke for denne påståtte egenskapen til vannet.. Og jeg må si jeg er spesielt skeptisk til det med at et ord på en lapp skulle forandre vannet.
De lærde strides litt, som vanlig. Men hukommelse er et ord mange bruker. Og ikke bare han Emoto.
Skarabe har helt rett. Trenger ikke å tvile på at vann lever og har sin energi.
Vann er et dynamisk, lekende, og svært kraftig substans som er i alt som lever.
Vann har muligheten til å huske. Det husker vibrasjoner i energi som det kommer i kontakt med. VI er vibrerende energi. Man kan si at vi er en del av vannet. Vannet binder oss sammen og påvirker oss mye mer enn vi tror.
Vår respons mot vann i en bevisst eller ubevisst grad, endrer vannets vibrasjoner.
Dette er ting som f.eks indianere har visst hele tiden, og de er redde for at vi nå ignorerer vannets potensiale og viktighet på jorden.
Så vær god mot vann og forstå at vann er det viktigste vi har på jorden.
Jeg syns Dr.Emoto's arbeid er veldig spennende og han har forsøkt å få frem i vitenskapelige forum hvor viktig vann er. Så er det bare å håpe at det blir tatt på alvor. Vi her i norge er heldige som har så mye vann ;-)
Antall ord: 177
There will never be world peace as long as religion exists.
Hvis vann blir tilsatt kullsyre, eller blir kokt,
hvis det blir destillert, eller tilsatt konserveringsmidler og smak,
og hvis det blir brukt til å vaske ting med, spyle ned i do,
må kjenne på diverse skitne menneskekropper som dusjer,
hva i all verden vil vannet alt i alt huske da?
Antall ord: 49
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
ludoburgero skrev:Hvis vann blir tilsatt kullsyre, eller blir kokt,
Ja, vann har vært i blod på sårede soldater, i tårer, i flommer som har drept folk, byller fra svartedauden, og mye annet vondt! Burdte ikke dette få en slags innvirkning på krystallene, eller har vannet glemt dette?
Bra innlegg, ludo!
Antall ord: 95
En dag skal vi dø, men alle de andre dagene skal vi det ikke.
Deep Space skrev:
Jeg syns Dr.Emoto's arbeid er veldig spennende og han har forsøkt å få frem i vitenskapelige forum hvor viktig vann er. Så er det bare å håpe at det blir tatt på alvor. Vi her i norge er heldige som har så mye vann ;-)
Det er vanskelig å ta ham for alvor når han blir kalt Dr. uten å egentlig ha en ordentlig doktorgrad.
Forsøkene hans er blitt sterkt kritisert for å være uvitenskapelig, blant annet er bildene plukket ut for å vise det han tror stemmer.
Han har ikke bevist noenting, fordi fremgangsmåten hans har vært såpass uvitenskapelig (og han sier jo det selv at han ikke er noen vitenskapsmann)
ludoburgero skrev:Hvis vann blir tilsatt kullsyre, eller blir kokt,
energiene... :mozilla_wink:
Antall ord: 54
Klem Torill =o)
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"
Det var en ny teori der skarabe. Skal slå det opp.
De Amerikanske indianerstammene trodde mennesket sjeler ofte tok bolig i vannet og skapte seg kropper av vann.
Er ikke det litt lurt om man er en ånd ?
Dette er bare tull. På de bildene som er publisert, er det tydelig att vannet er fryst under forskjellige forhold, disse bildene kan ikke brukes som bevis på påstandene hans.
Metodisten skrev:Og jeg som bruker vannet til å spyle ned do...
Det var en ny teori der skarabe. Skal slå det opp.
De Amerikanske indianerstammene trodde mennesket sjeler ofte tok bolig i vannet og skapte seg kropper av vann.
Er ikke det litt lurt om man er en ånd ?
hehe, jo viss man vil snike seg inn i alt og alle så.. :mozilla_wink:
Antall ord: 64
Klem Torill =o)
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her