Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Hoff kirke
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Mar 2008 22:05
- 16
- Kjønn (valgfri): 50-50
- Lokalisering: Hadeland/Oslo
Hoff kirke
Jeg var i barnedåp i Hoffkirka på Østre Toten i går, og den er ganske spesiell. Da kirka ble bygget, var det en del arbeidere som omkom under byggingen, og disse er faktisk muret inn i veggene på kirka O.o
Uansett da, så fikk jeg lov av presten å snike meg opp i klokketårnet. Og fytti feite så skummelt det var der! Det er som å komme 200 år tilbake i tid, mørk, trangt og kaldt. Huffameg. Men jeg fikk tatt litt bilder da, såklart!
Og det mest spesielle bildet, tok broren min inni kirka. Jeg aner ikke om det er lys eller hva, men disse "orbene" på dette bildet var litt spennende:
Uansett da, så fikk jeg lov av presten å snike meg opp i klokketårnet. Og fytti feite så skummelt det var der! Det er som å komme 200 år tilbake i tid, mørk, trangt og kaldt. Huffameg. Men jeg fikk tatt litt bilder da, såklart!
Og det mest spesielle bildet, tok broren min inni kirka. Jeg aner ikke om det er lys eller hva, men disse "orbene" på dette bildet var litt spennende:
Antall ord: 117
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1725 ganger
- Kjønn:
Legg merke til refleksjonen av lyset rett over døpefonten....
"lyskorset" er samme størrelse som korset på veggen til venstre der...
( stilige bilder... )
A
"lyskorset" er samme størrelse som korset på veggen til venstre der...
( stilige bilder... )
A
Antall ord: 25
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Aug 2008 17:08
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: halden
Det der er klart støv partikler. Har tatt masse sånne bildere før og det er støv men ellers fine bilder =)
Antall ord: 24
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Aww...kjipern. Tenk om det hadde vært ekte orber, så mange det hadde vært!notari skrev:Det der er klart støv partikler. Har tatt masse sånne bildere før og det er støv men ellers fine bilder =)
Asbjørn: Ja, hehe, det var et artig sammentreff. Det la jeg ikke merke til :mozilla_smile:
Antall ord: 59
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1725 ganger
- Kjønn:
Joda orbene "dine" er ekte nok, og av støv... da ordet orb betyr "rund" . . .TheMartine skrev:Aww...kjipern. Tenk om det hadde vært ekte orber, så mange det hadde vært!notari skrev:Det der er klart støv partikler. Har tatt masse sånne bildere før og det er støv men ellers fine bilder =)
Asbjørn: Ja, hehe, det var et artig sammentreff. Det la jeg ikke merke til :mozilla_smile:
Men orber med paranormalt "innhold" det er noe annet... ;-)
A
Antall ord: 86
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Hehe, det er lov å håpeAsbjørn skrev: Joda orbene "dine" er ekte nok, og av støv... da ordet orb betyr "rund" . . .
Men orber med paranormalt "innhold" det er noe annet... ;-)
A
Antall ord: 34
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Aug 2008 01:19
- 16
- Kjønn (valgfri): Mann ja
- Lokalisering: I Bamble ett sted
- Blitt takket: 8 ganger
Bar en liten ting Hvorfor ble arbeiderene murt inne?? istede for gravlagt?
Antall ord: 12
Etterforsker hos Norwegian Ghost Hunters.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Så vidt jeg har forstått, så var det en ære å bli begravet inne i guds hus. Så de er vel mer enn happy for det =)Bakken skrev:Bar en liten ting Hvorfor ble arbeiderene murt inne?? istede for gravlagt?
Antall ord: 40
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Aug 2008 17:08
- 16
- Lokalisering: halden
Du burde se på ghost hunters =) Det er utrolig hvor flinke de er til å skille hva som er naturlig og ting som faktisk er noe.
Etter at jeg og kompisen min har sett alle sesongene så blir du ganske mye tøffere og kan fort se om ting folk legger ut på nettet er falske greier eller ikke.. Etter at jeg så vi så på det så har vi fått vært på flere steder og vært på ghost hunting =)
Etter at jeg og kompisen min har sett alle sesongene så blir du ganske mye tøffere og kan fort se om ting folk legger ut på nettet er falske greier eller ikke.. Etter at jeg så vi så på det så har vi fått vært på flere steder og vært på ghost hunting =)
Antall ord: 82
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Jooo, kan nok lære ett og annet av Ghost Hunters, men blir nok aldri tøffere
Antall ord: 17
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Jul 2005 23:43
- 19
- Lokalisering: Skogly
At folk har blitt murt inne i kirker har jeg aldri hørt om før. Lurer på hvordan det faktisk gikk til. Stakkars arbeidere sier bare jeg. Og nå tenker jeg på de som måtte mure...
Antall ord: 38
Bare en uvitende person vender seg imot hva et oppriktig og logisk sinn har oppdaget
-Baronen-
-Baronen-
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Jah, det er litt spesielt. Men de var jo døde, så ikke noe stress for dem. Men vet ikke om de ligger i kister der inne, eller bare murt rett inn. Det er i hvert fall veldig tjukke vegger der, så mange muligheter
Antall ord: 44
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Jul 2005 23:43
- 19
- Lokalisering: Skogly
Dette blir litt på siden, men vi kledte inn en Simpson-kortstokk med påskrivet navn og dato som en liten skatt til de som skal rive eller pusse opp huset etter oss...hehe
Antall ord: 34
Bare en uvitende person vender seg imot hva et oppriktig og logisk sinn har oppdaget
-Baronen-
-Baronen-
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Mai 2011 21:38
- 13
- Hoff kirke
Jøss, ser nesten huset mitt, jo
Stemmer det med at de ble murt inne, ja, hvertfall etter det jeg har hørt. Har hørt på folkemunne at de ble murt inne fordi noen av dem allerede satt fast eller fordi folk ikke gadd å bære dem ut. Det høres veldig usannsynlig ut, men ja!
Stemmer det med at de ble murt inne, ja, hvertfall etter det jeg har hørt. Har hørt på folkemunne at de ble murt inne fordi noen av dem allerede satt fast eller fordi folk ikke gadd å bære dem ut. Det høres veldig usannsynlig ut, men ja!
Antall ord: 57
Hide post links |