Healing og annen alternativ medisin ⇒ Telekinesis
Moderatorer: Asbjørn, mod healing
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Sep 2007 23:25
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Trondheim
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Hva vil du fram til?
Antall ord: 5
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Sep 2007 23:25
- 17
- Lokalisering: Trondheim
Sjansen for at dette var tilfeldig var en til en million. 40% av testpersonene svarte riktig, og sjansen for å tippe rett bilde var 25%. Når man har så mange personer man tester er det ikke tilfeldig. Kast en terning 500 ganger og se at du ca har like mange av vært slag.
Dette er stort, og håper at de forsker videre på denne interessante metoden.
Dette er stort, og håper at de forsker videre på denne interessante metoden.
Antall ord: 68
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Des 2007 16:14
- 16
- Kjønn (valgfri): Gutt (14)
- Lokalisering: spangereid
Kimbara skrev:Telekinese er ikke noe jeg har brukt lang tid på, men de videoene jeg har sett er ofte tydelig juks. Jeg kan ikke si at alle videoene på YouTube er fake, i og med at jeg ikke har sett alle, men jeg kan si at det mest sannsynlig ikke er ekte.X-factor skrev:Jeg har sett mange videoer av personer som utører telekinese og vet at det er mange som bruker spesialeffekter for å vise sine telekinese-kunster. Har du sett mange? Du kan ikke si at alle videoene på youtube feks er fake.
Den eneste måten å vise at man kan telekinese er å ta video av det. Men man kan jo alltids stille seg på Karl-Johan med et bord og en hatt framfor seg for å vise det. Hvor mange av folkene som går der, tror du kommer til å gå rett forbi uten å se på fyren? Eller hvor mange som kommer til å hånflire av fyren som står der. Det må være ekstremt flaut...
Hvis telekinese er et genuint fenomen, så ville det vært dokumentert vitenskapelig. Så mange som hevder at de kan det, og et så gammelt fenomen...Det sier seg selv at det er lite logisk at dette er genuint.
Ingenting kan bevises utelukkende gjennom video. Isåfall er Terminator 2 en dokumentar om tidsreiser og kyborger.
Den eneste måten å bevise at man kan telekinese på, er å la seg testes grundig av vitenskapsmenn.
ha! du bruke tid på noe overnaturligt skulle jeg likt og sett
Antall ord: 256
Hva er meningen med livet..
Nyt det mens du har det!
Nyt det mens du har det!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Jeg bruker antakelig mer tid på overnaturlige ting enn de fleste troende all den tid jeg sjekker fakta og gransker bilder/videoer.FEUER skrev: ha! du bruke tid på noe overnaturligt skulle jeg likt og sett
Antall ord: 36
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Jul 2006 00:18
- 18
- Blitt takket: 2 ganger
Det var vel litt avrundede tall, men likevel, godt poeng du skal fram til. Det du sier der er det veldig, veldig mange som ikke forstår. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har lest at "<10% avvik fra forventet resultat er ikke betydelig." Prosenten betyr faktisk ingenting uten antallet repetisjoner.X-factor skrev:Sjansen for at dette var tilfeldig var en til en million. 40% av testpersonene svarte riktig, og sjansen for å tippe rett bilde var 25%.
Antall ord: 81
Telepatè - Dessert utenfor rekkevidde
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 31 Mar 2008 16:00
- 16
Skal ikke si om jeg blir overbeivist eller ikke, fullt mulig du snakker sant, men kan ingen av oss andre vite før man har sett det, eller praktisert selv.
Men at det kan være fult mulig tror jeg, når man kan slukke lyspærer med tankekraft hvorfor ikke flytte ting?
Men hvordan kan man si at kun ting man lærer på skolen eller en forsker finner ut er fakta? Forskere bruker jo tross alt også mye tid på ting som man vet godt fra før, som at dyr har følelser eller kjenner smerte..
Jeg har aldri lært om healing på skolen eller hørt om det der, men alle som har litt innsikt i det vet jo at det ikke er tull. bare ett eksempel.
Men at det kan være fult mulig tror jeg, når man kan slukke lyspærer med tankekraft hvorfor ikke flytte ting?
Men hvordan kan man si at kun ting man lærer på skolen eller en forsker finner ut er fakta? Forskere bruker jo tross alt også mye tid på ting som man vet godt fra før, som at dyr har følelser eller kjenner smerte..
Jeg har aldri lært om healing på skolen eller hørt om det der, men alle som har litt innsikt i det vet jo at det ikke er tull. bare ett eksempel.
Antall ord: 132
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Fordi det ikke er fakta før vi kjenner mekanismen bak og kan beskrive det så nøyaktig som mulig. Telekinese er ikke fakta, siden det aldri er bevist. Alt vi har er anekdoter og påstander.Solstråle skrev:
Vi vet ikke om dyr har følelser. For det første er det et definisjonsspørsmål, og for det andre vet vi ikke om det er rene innstinkter som ligger bak. For å ha følelser sier man gjerne at man må være var på sin egen eksistens og muligheter - dette vet vi ikke om andre dyr enn mennesket er i stand til. Derfor forskes det mye på området.
Mange som mener de kan telekinese gjør alt de kan for å finne bevis FOR telekinese, men velger å utelukke andre årsaker til at de tilsynelatende får en effekt. Dette er omvendt fremgangsmåte av hva som er riktig innen forskning, og derfor vil de reagere negativt på ekte forskere som prøver å finne ut av ting. Det skal helst ikke stilles spørsmål ved personlig overbevisning virker det som.
Antall ord: 262
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Jan 2008 22:37
- 16
- Lokalisering: Østfold
Det må vel være tankens kraft? De som f.eks bøyer t-skjeer. De gjør det ved hjelpe av visualisering og tankens kraft. Sikkert flere måter å gjøre det på, men en er jo å lage en flamme under sjeen.X-factor skrev:Det blir feil å si at man bruker tankekraften siden man ikke vet hva som faktisk skjer under "telekinese". Kan ikke mye om telekinese i teorien, så må nok lese litt på det.
Men en ting er sikkert: Når jeg utfører telekinese forsikrerer jeg meg om at tyngdekraften og vind ikke spiller noen faktor under telekinese øvelsen. Så hva kan det da være som gjør at papiret krummer seg...Spennende :mozilla_smile:
Hmm...satt meg på ideen om å prøve......
Antall ord: 129
*** OOO***
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Jan 2007 13:03
- 17
Re: telekinese
Kimbara skrev:Du kan det ja? Da regner jeg med vi kommer til å få se deg mye i media framover, for det kan jo ikke være noen sak å bevise dette?X-factor skrev:man trenger ikke lære å lage PSI-ball før man lærer telekinese. Gjorde hvertfall ikke jeg, og jeg kan telekinese :mozilla_smile:
Nei, er kjempelett det. Er jo bevist HAUGEVIS av ganger...husker spesiellt en video der de testet det vitenskapelig under kontrollerte tester...Masse måleutstyr og ingen sjangs til å jukse. Personen gjorde det gang på gang, på alle måter. ganske morsomt å se forskerenes ansikter da:D
Man jaja, noen vil jo ikke tro på det uansett da.
Men det er nok like bra, tror ikke de hadde håndtert det så bra.
Antall ord: 131
En liten plante kan en gang bli et stort tre, det kan også skje med oss mennesker.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Re: telekinese
Det kunne vært morsomt å sett denne videoen, i og med at den fremlegger slike solide bevis mener jeg.Mick Wild skrev:
Nei, er kjempelett det. Er jo bevist HAUGEVIS av ganger...husker spesiellt en video der de testet det vitenskapelig under kontrollerte tester...Masse måleutstyr og ingen sjangs til å jukse. Personen gjorde det gang på gang, på alle måter. ganske morsomt å se forskerenes ansikter da:D
Man jaja, noen vil jo ikke tro på det uansett da.
Men det er nok like bra, tror ikke de hadde håndtert det så bra.
Og hva med alle de andre "haugevis" med gangene? Hvor er de bevisene?
Antall ord: 108
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Jan 2007 23:40
- 17
-
- Standard bruker
- 17
Slike dokumentarer skal man ta med en veldig stor klype salt. Jeg ser dem ofte på National Geografic og liknende kanaler; "IS there a thing like mind over matter? Find out in this documentary!"...også sitter man med null svar når dokumentaren er ferdig.klabadaba skrev:http://www.youtube.com/watch?v=4jgMzcRxxEE
Når den i tillegg benytter seg av en variant av "10%-myten" allerede i starten av dokumentaren, skjønte jeg at her var det laget dokumentar for undeholdningens skyld - ikke for å være informativ.
No offence, mister
Antall ord: 92
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Jan 2007 13:03
- 17
Det som skjer under telekinese er at man strekker sin egen bevissthet over til det objektet man vil flytte, sånn at partikkelene i objektet blir "levende" med bevisstheten. Man kan da påvirke materien. Det som er vanskelig for mange er å strekke sin bevissthet over til noe eller noen. For mange er det som å prøve å bruke en muskel man ikke engang vet at er der.skeptikeren skrev:Så dere som driver med dette, bruker kun tankekraften og ikke noe annet?
Når man lærer dette må man være samlet. Bevisstheten må være rettet mot akkurat det man skal gjøre. Dette skjer ubevisst i noen, fordi de har lettere for å gjøre dette.
Man trenger ikke å meditere, men man må være samlet for å kunne rette bevisstheten til objektet, eller til ett menneske (det som ofte blir kallt healing).
Jeg kan telekinese også. Morsomme greier, men ganske meningsløst egentlig. Hva hjelper det en å kunne flytte på objekter. Ikke så mye.
Jeg synes man helst skal fokusere på viktigere greier, og heller bruke telekinesis til å leke seg med. For det er jo en flott måte å trene viljenstyrken sin. Men man utvikler seg ikke med det.
Antall ord: 201
En liten plante kan en gang bli et stort tre, det kan også skje med oss mennesker.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Du kunne brukt denne evnen til å bli styrtrik. Selv om ikke folk hadde trodd på deg kunne du tjent godt på f.eks. showvirksomhet.Mick Wild skrev:Det som skjer under telekinese er at man strekker sin egen bevissthet over til det objektet man vil flytte, sånn at partikkelene i objektet blir "levende" med bevisstheten. Man kan da påvirke materien. Det som er vanskelig for mange er å strekke sin bevissthet over til noe eller noen. For mange er det som å prøve å bruke en muskel man ikke engang vet at er der.skeptikeren skrev:Så dere som driver med dette, bruker kun tankekraften og ikke noe annet?
Når man lærer dette må man være samlet. Bevisstheten må være rettet mot akkurat det man skal gjøre. Dette skjer ubevisst i noen, fordi de har lettere for å gjøre dette.
Man trenger ikke å meditere, men man må være samlet for å kunne rette bevisstheten til objektet, eller til ett menneske (det som ofte blir kallt healing).
Jeg kan telekinese også. Morsomme greier, men ganske meningsløst egentlig. Hva hjelper det en å kunne flytte på objekter. Ikke så mye.
Jeg synes man helst skal fokusere på viktigere greier, og heller bruke telekinesis til å leke seg med. For det er jo en flott måte å trene viljenstyrken sin. Men man utvikler seg ikke med det.
Men alvorlig talt...Hvis det etter sigende er så mange som har denne evnen - hvorfor har -ingen- klart å bevise det? Slik du beskriver det burde det ikke være noen sak å få bevist det én gang for alle. Hva er ditt syn på dette?
Antall ord: 272
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |