Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderÅ se spøkelser

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Trosha
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Aug 2008 22:38
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Koppang i Stor-Elvdal, Hedmark

Å se spøkelser

Innlegg av Trosha »

Jeg personlig har ALDRI sett et spøkelse med egne øyne, men en venninne av meg kan se og snakke med spøkelser. Det har hun sagt til meg, og jeg tror henne. Hun ville aldri løyet til meg. Tror du også på dette???
Antall ord: 45
Vi drikker av Jesu blod, og spiser av hans legeme. Kanibalisme kalles det!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Mar 2008 22:05
16
Kjønn (valgfri): 50-50
Lokalisering: Hadeland/Oslo

Innlegg av TheMartine »

Kjenner ikke venninna di, så stiller meg nøytral.

Men tror på at folk kan, ja.
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Apr 2008 14:41
16
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av rhonersen »

Jeg tror folk kan inbille seg ting.
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Helene83
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Mar 2008 22:30
16

Innlegg av Helene83 »

Ja, det tror jeg på. Men jeg vet jo ikke om venninna di gjør det da:)
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

skessa
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Aug 2008 13:07
16
Lokalisering: tønsberg

Innlegg av skessa »

Hvis du har set dem/hørt dem, så vet du veldig godt at det IKKE er inbilling.
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Nei, tror hu juger.
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

*LUFT*
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Aug 2008 21:49
16

Re: Å se spøkelser

Innlegg av *LUFT* »

Trosha skrev:Jeg personlig har ALDRI sett et spøkelse med egne øyne, men en venninne av meg kan se og snakke med spøkelser. Det har hun sagt til meg, og jeg tror henne. Hun ville aldri løyet til meg. Tror du også på dette???
Har du ikke sett et spøkelse? Hallo, har du ikke fantasi :mozilla_cool:

Alle har sett det vel?
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gjest

Innlegg av Gjest »

*LUFT* skrev:
Trosha skrev:Jeg personlig har ALDRI sett et spøkelse med egne øyne, men en venninne av meg kan se og snakke med spøkelser. Det har hun sagt til meg, og jeg tror henne. Hun ville aldri løyet til meg. Tror du også på dette???

Alle har sett det vel?
jeg så engang et spøkelse når jeg var liten. han hadde røde klær, rød lue og langt hvitt skjegg. det var grusomt! han tvang meg til å sitte på fanget hans! :mozilla_cry:
Antall ord: 103

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Liza skrev:
*LUFT* skrev:

Alle har sett det vel?
jeg så engang et spøkelse når jeg var liten. han hadde røde klær, rød lue og langt hvitt skjegg. det var grusomt! han tvang meg til å sitte på fanget hans! :mozilla_cry:
Eh, var ikke det nissen det Liza?
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mai 2008 05:41
16
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Mantropolix »

Jeg har hatt kontakt med åndeverden siden 2002 da jeg åpnet meg med et ouija brett.
Nå kommuniserer jeg ikke med brett men telepatisk aka tankeoverføring.Snakker med hjelpere nå og ikke spøkelser som jeg møtte dengangen heldigvis.Spøkelser er uforetsigbare og kan være farlige,det fant jeg ut etter at di nesten tok livet av meg.
Jeg snakker med mine hjelpere i ånden vær dag og dem er så snille og hyggelige.
er glad jeg har kontakt med dem for di gir meg håp i livet samtidig hjelper di meg mye i dette livet som et menneske.Så døden gjør meg ikke redd mere etter det jeg opplevd av dem osv.
jeg har sett at dette livet er kun en illusjon som mitt høyere jeg har bestemt leve for og bli klokere og komme nærmere gud.Jeg har skjønt at min menneskelige kropp altså min matrielle form er bare et skall slik man bytter klesplagg vær dag.Da jeg har levd et menneskelig liv og min matrielle kropp ikke trengs mer vender den tilbake til jorden igjenn , men ikke jeg for jeg og alle oss andre her er udødelige.Vi har vært mennesker alle sammen mange ganger for og lære og utvikle oss til bli klokere og flottere sjeler aka barn av vår herre Gud. vår sjel er ingen illusjon.Alt det rundt oss i denne verden er en illusjon.Hvordan vet hvi va som er llusjon og ikke ? Jo det som ikke er illusjon har ingen begynnelse eller ende.
Alt som er i denne matreielle værden som vi ser har hatt en begynnesle og derfor har oxo en ende.det som har en begynnelse eller ende er en illusjon.
Pcen min for eks hadde en begynnelse da den ble laget og pcen min vil ikke for alltid eksistere derfor har den en ende og da er det en illusjon :mozilla_smile:
Vi mennesker er redd for og dø fordi vi tror at alt blr mørkt etter vi dør og da er alt håp borte,men det er ikke det.Vi vokner etter vi kvitter oss med menneske kroppen og vi vil kunne se vår egen kropp ligge ved siden av oss og vi vil se det som er rundt oss på samme måten som da vi levde, men vi kan se igjennom materien siden vi da ikke er av det matrielle selv lengre og vi kan teleportere oss dit vi vill med tankene våre.for det er på en måte og leve mere fullt et vi gjør nå som mennesker.Da vi ikke er mennesker lengre er det ingen begrensinger hva vi kan gjøre.da v har denne mennske formen må vi bruke bena og gå dit vi vil.Da vi "døde" beveger vi oss noen cm over bakken vi svever og kan bare bruke våre tanker og bilder i hode hvor vi vil være så havner vi der. Jeg har aldri egentlig giddi fortelle alt dette på paranormal.no for i frykt for og bli tatt som en syk gal mann , men ettervert som jeg har sitte her så har jeg funnet ut av at jeg har ingen ting frykte og at jeg nå aksepterer alle den negative dritten som vil komme i mot meg her.
Det gjør egentlig ingen ting . så kall meg enten gal eller fornuftig i min uttalesse den er opp til dere selv.Vårt ego som vi er siden vi mennesker prøver si til oss at vi er denne menneske kroppen og nget mere,men vårt høyere jeg altså sjelen om vi klarer stilne våre tanker og lytte til intet sier at vi er mere en det.Vi er så mye mere en bare denne kroppen av kjøtt og blod.Jeg er ikke kroppen kan jeg si,denne kroppen er en maskin jeg har for og kunne oppleve og leve her på jorden som en elev , for dette livet og denne virkeligheten vi ser på det er kun en skole og ingen ting mere.det er så mye lære som menneske men ikke alle lærer det di trenger da di er mennsker derfor kan man inkarnere seg engang til for og prøve og da vi tilslutt har lært våres oppgave og ingen av oss er her som samme grunn ja da kommer vi til en annen lære og trenger ikke behøve inkarnere oss lengre som mennesker.mange vil se på meg som gal og det er helt i orden , men mange av dere som leser dette som er spirituelt åpne vil føle at mine ord er sant.Slik er det i vår menneskelige illusjon.Det er ingen ting som er rett eller galt vi er alle ett.For noen mennsker er det du tenker og føler galt , men for andre er det du tenker og føler rett og det kaller vi gruppe tenkere og slik er det man tiltrekker det som er mye likt en selv og danner vennskaps bånd med di folkene.viss ingen ting av dine interesser eller tanker passer et indvid og ingen ting har man til felles med vedkommende på noen som helst plan så er jo denne kontakten , eller vil bli brutt.Man søker di som har noe til felles osv. i den såkalte åndeværden er det ingen lover om hvem som har rett eller galt slik det er her på jorden.
I åndeverden følger man sitt hjerte og det man føler er sin sannhet.for sannheten er at ingen ting er rett eller galt.Den eneste som kan dømme hva rett eller galt er , er du selv inni deg selv.Det er vel en god grunn til at vi har kriger i vår værden fordi vi ikke kan akseptere at andre har et annet syn en det man selv har og derfor vil man bruke sitt dyriske frykt innstinkt og hat med og fjerne vedkommende fra jordens overflate.
mens i alle menneskes sannhet fordi om det er veldig forkjellig hva vi tror på eller ikke så er det en bit av sannhet i alles måte tenke på som er hans eller hennes om man tenker høyere .
Bless you all! :mozilla_wink:
Antall ord: 1074

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 343 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Til mantrapolix:

"Jeg har aldri egentlig giddi fortelle alt dette på paranormal.no for i frykt for og bli tatt som en syk gal mann , men ettervert som jeg har sitte her så har jeg funnet ut av at jeg har ingen ting frykte og at jeg nå aksepterer alle den negative dritten som vil komme i mot meg her."

Det er godt noen tør å fortelle verden om sine opplevelser.
Det er FLER enn du tror, som deler dine opplevelser, og har de samme meninger som du har.
Jeg selv har opplevd spøkelser, hjelpere, Astral reise siden 6 års alderen.
i dag er jeg 40, og fortsatt har jeg opplevelser som ville fått "de normale" her på forumet til å riste på hodet..

Men når "para-polt'i" snubler over innlegg som dette, får de helt "raptus", og måååååå på død og liv slakte innlegget ditt..

Her er det en melding til "para-purken"..:

- RESPEKTER
- TRO PÅ, NÅR NOEN HAR Å FORTELLE, det er EN grunn til at sånne som oss henvender oss til et forum lik dette. VI VET HVA VI HAR OPPLEVD.
- Hvorfor er dere så oppsatt på å "spenne bein" på oss, når vi har noe å fortelle, som kan være til STOR hjelp for andre som opplever noe "kinky"??
- Kan ikke "para-snuten" bare la oss være i fred??
Antall ord: 230

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

HappeTittenTooYouNow skrev:Til mantrapolix:

"Jeg har aldri egentlig giddi fortelle alt dette på paranormal.no for i frykt for og bli tatt som en syk gal mann , men ettervert som jeg har sitte her så har jeg funnet ut av at jeg har ingen ting frykte og at jeg nå aksepterer alle den negative dritten som vil komme i mot meg her."

Det er godt noen tør å fortelle verden om sine opplevelser.
Det er FLER enn du tror, som deler dine opplevelser, og har de samme meninger som du har.
Jeg selv har opplevd spøkelser, hjelpere, Astral reise siden 6 års alderen.
i dag er jeg 40, og fortsatt har jeg opplevelser som ville fått "de normale" her på forumet til å riste på hodet..

Men når "para-polt'i" snubler over innlegg som dette, får de helt "raptus", og måååååå på død og liv slakte innlegget ditt..

Her er det en melding til "para-purken"..:

- RESPEKTER
- TRO PÅ, NÅR NOEN HAR Å FORTELLE, det er EN grunn til at sånne som oss henvender oss til et forum lik dette. VI VET HVA VI HAR OPPLEVD.
- Hvorfor er dere så oppsatt på å "spenne bein" på oss, når vi har noe å fortelle, som kan være til STOR hjelp for andre som opplever noe "kinky"??
- Kan ikke "para-snuten" bare la oss være i fred??
Jeg vet ikke hvem du sikter til som "para-purken", men jeg går ut ifra at det er de som innehar en mer skeptisk holdning? Grunnen til at jeg går ut ifra dette er fordi jeg selv har mottatt min andel kjeft for nettopp dette.

Jeg ser det samme gang på gang; mennesker som sier "du må åpne deg", når de selv ikke er det minste åpen for at opplevelser ikke nødvendigvis er hva de tror det er.
Jeg tror på de fleste som forteller om ting de har opplevd, men jeg er ikke like sikker på at de faktisk -vet- nøyaktig hva de har opplevd. De vet hvordan opplevelsen fortonet seg, og har laget seg en tolkning. Det betyr dog -ikke- at denne tolkningen nødvendigvis er rett. Forstår du hvor jeg vil?

Det dreier seg ikke om å "spenne bein" eller "ødelegge", det dreier seg om å faktisk åpne opp for muligheter.
Jeg har da selv opplevd ting jeg ikke har kunnet forklare, men jeg lager meg ikke konklusjoner basert på hva jeg tror det er. Slikt er bare fordummende.

Og til slutt; respekt er ikke noe man skal forvente, det er noe man skal fortjene. Det er nødvendig å respektere folk som mennesker, men ikke nødvendig å respektere alle livssyn og meninger.
Er ikke ditt innlegg rettet til "para-politiet" egentlig ganske respektløst syns du?
Antall ord: 465
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
16

Hmmmmmmmm.

Nei..
Jeg sikter til de som prøver å gjøre de skrevne opplevelser/spørsmål til latter for andre.

Respekt, gjensidig respekt..
Antall ord: 24
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

HappeTittenTooYouNow skrev:Hmmmmmmmm.

Nei..
Jeg sikter til de som prøver å gjøre de skrevne opplevelser/spørsmål til latter for andre.

Respekt, gjensidig respekt..
Isåfall er jeg nesten 100% enig.

Det har vært og er nemlig mange som sier akkurat det samme som deg om de mer skeptiske personene som skriver her inne.
Antall ord: 57
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
16

Skepsis er bra,
så lenge man ikke disser de som har skrevet sitt innlegg i full seriøsitet.
Antall ord: 18
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links