Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderEkte nisse fotografert på Emmerstad?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Merkelig korleis fantasien kan få tilsynelatande oppegåande folk ut på bærtur i skog og mark.
Antall ord: 17
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Atmi

Innlegg av Atmi »

Fotografen ville vel kanskje lagt ut noen større bilder dersom han trodde han hadde noe spennende der. Noen bittesmå bilder der ikke noe viser - for å bevise hva? tullball
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JanM
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Sep 2006 11:44
18

Munk og chubacabra

Innlegg av JanM »

Chubacabra, vel...

Munk til høyre. La nå ikke fantasien bringe dere helt avgårde. Er en tendens til det her inne.

Det er rett og slett rennende kvae på treet til høyre, og ingen munk.

Jeg burde vite det, da det er jeg som har tatt bildene. Originalteksten og den første tråden er derved også min, bare for ordens skyld.

JanM, Vestby
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Re: Munk og chubacabra

Innlegg av Konto avsluttet »

JanM skrev:Chubacabra, vel...

Munk til høyre. La nå ikke fantasien bringe dere helt avgårde. Er en tendens til det her inne.

Jeg burde vite det, da det er jeg som har tatt bildene. Originalteksten og den første tråden er derved også min, bare for ordens skyld.

JanM, Vestby
Men nissen da?
Den er der eller?

Thi hi hi.
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JanM
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Sep 2006 11:44
18

Re: Munk og chubacabra

Innlegg av JanM »

Sol@ngelica skrev:
JanM skrev:Chubacabra, vel...

JanM, Vestby
Men nissen da?
Den er der eller?

Thi hi hi.
"Nissen" (eller hva det nå er) er der ja. Så også de lysende objektene med etterslep.

http://www.oblad.no/apps/pbcs.dll/artic ... 011/VESTBY

JanM.
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
taps
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Aug 2008 20:52
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Vesenet i Emmerstadskogen har blitt observert på nytt!!!

Innlegg av taps »

Mandag den 18.08.2008: Et par i 50 åra går tur i Emmerstadområdet. Når de kommer tilbake til bilen som står parkert på parkeringsplassen, legger mannen noe i bagasjerommet. Mens han gjør dette får kvinnen øye på en liten trekant ca. 20 m unna. Hun reagerer på at den beveger seg og blir nysgjerrig. Til hennes forundring ser hun at trekanten er ei lue, men når hun ser hva som er under lua stopper hjertet hennes. Hun tror ikke sine egene øyne, men hun ser på en liten skikkelse kledd i grått og med ei spiss lue på hodet. Vesenet stirrer i hennes retning før den plutselig trekker seg tilbake inn i skogen. Når hun får summet seg roper hun på mannen, men da er det for sent. Vel hjemme foreller hun sønnen om den merkelige hendelsen. Han søker på nett etter hva dette kunne være og finner artikkelen fra ØB. Til morens store sjokk kan hun bekrefte at figuren på bildet er identisk med figuren på bildet.
Antall ord: 183

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Haha, lokalavisa mi ;)
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Re: Vesenet i Emmerstadskogen har blitt observert på nytt!!!

Innlegg av Lilja »

taps skrev:Mandag den 18.08.2008: Et par i 50 åra går tur i Emmerstadområdet. Når de kommer tilbake til bilen som står parkert på parkeringsplassen, legger mannen noe i bagasjerommet. Mens han gjør dette får kvinnen øye på en liten trekant ca. 20 m unna. Hun reagerer på at den beveger seg og blir nysgjerrig. Til hennes forundring ser hun at trekanten er ei lue, men når hun ser hva som er under lua stopper hjertet hennes. Hun tror ikke sine egene øyne, men hun ser på en liten skikkelse kledd i grått og med ei spiss lue på hodet. Vesenet stirrer i hennes retning før den plutselig trekker seg tilbake inn i skogen. Når hun får summet seg roper hun på mannen, men da er det for sent. Vel hjemme foreller hun sønnen om den merkelige hendelsen. Han søker på nett etter hva dette kunne være og finner artikkelen fra ØB. Til morens store sjokk kan hun bekrefte at figuren på bildet er identisk med figuren på bildet.
Hvordan vet du dette?
Står det skrevet om det noe sted, eller kjenner du folk i området her?

Bare nysgjerrig... :mozilla_wink:

Lilja
Antall ord: 210

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
taps
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Aug 2008 20:52
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Emmerstadvesenet

Innlegg av taps »

Jeg er bestekamerat med sønnen og kjenner også moren veldig godt. Hun er ikke typen til å finne på noe slikt og jeg har aldri hatt inntrykk av at hun har vært opptatt av overnaturlige fenomener. Har aldri hørt noe liknende fra henne så lenge jeg kan huske. Hun jobber i en barnehage og har begge føttene planta godt på jorda. Noen som er ifra Vestbyområdet som kan tenke seg å se nærmere på emmerstadskogen? Selv bor jeg i trondheim, men kommer ifra vestby og har familie der. Jobber som journalist og har tenkt å lage en minidoku til vinteren der jeg skal følge et team som skal utforske emmerstadskogen. Kan bli interessant:)
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Ok, som sagt, ble bare nysgjerrig, siden Trondheim er laaangt fra Vestby.

Bor i Vestby og har vært endel ved Emmerstad, men det nærmeste jeg har vært noe overnaturlig der er en full kompis som mente han hadde sett både Ole Brumm og Liv Ulmann i et kratt da vi teltet der engang i min syndefulle ungdom :mozilla_tongue:
(det var mørkt, og han modererte det senere på natten til at det han trodde var Ole Brumm godt kunne ha vært en helt vanlig bjørn...)

Mvh Lilja
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Huttetu.

Jeg grøsser ikke av historien eller bildet - jeg grøsser av folks overdrevne tolkninger og manglende skille mellom fantasi og virkelighet.

Så her har vi det altså igjen; en person tar et bilde, oppdager mystisk og skummel skikkelse på bildet, ser sitt snitt til litt "berømmelse", lokalavis på saken, bildet offentliggjort, en urban legende er født.

Bildet er selvfølgelig kav utydelig.

"Nissen" er simpelthen ikke noe annet enn trær eller andre objekter i bakgrunnen, som ser ut som en skikkelse på grunn av vår evne til å tolke. Tilfeldigvis dannet disse elementene noe som kan minne om en kjent figur fra folkeeventyr og historier.

Også de idiotiske uttalene til avisens "særdeles skeptiske" reportasjeteam..."Hva er det lysende objektet?" Det er tydelig at deres "fotograf" ikke har særlig peiling på fotografering - "det lysende objektet" er nemlig et lite insekt eller en partikkel foran linsa, lyst opp av blitzen. Det er jo tydelig at det, på grunn av måten det er ute av fokus på, er noe som befinner seg nærme linsa. De burde også visst at skader på bildebrikken ikke vil gi slike anomaliteter på bildet.

Agurknyhet - no more, no less.
Antall ord: 200
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

Asbjørn skrev:Har endret litt på orginalmeldingen ; https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... 064#145064 .
Rett og slett for å redusere "copyright-problemer" . . .

Jeg har merket meg en annen sak på det bildet ( rart ingen andre har sett det ) :

Se helt til høyre i utsnittet !
Sjekk her :
( Orginalen finner du her : http://www.oblad.no/apps/pbcs.dll/artic ... /106200027 )

Bilde Bilde

Her er fra et av avisens bilder , og her ser man tydelig hva jeg sikter til ; en munk, eller ? ? ? Avisbilde her - egen link :

mvh Asbjørn
Jeg fant faktisk djevelen selv da jeg lette slikt på ett bilde... Men kommer meg ikke inn på den linken der...
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Re: Vesenet i Emmerstadskogen har blitt observert på nytt!!!

Innlegg av Diffusa »

taps skrev:Mandag den 18.08.2008: Et par i 50 åra går tur i Emmerstadområdet. Når de kommer tilbake til bilen som står parkert på parkeringsplassen, legger mannen noe i bagasjerommet. Mens han gjør dette får kvinnen øye på en liten trekant ca. 20 m unna. Hun reagerer på at den beveger seg og blir nysgjerrig. Til hennes forundring ser hun at trekanten er ei lue, men når hun ser hva som er under lua stopper hjertet hennes. Hun tror ikke sine egene øyne, men hun ser på en liten skikkelse kledd i grått og med ei spiss lue på hodet. Vesenet stirrer i hennes retning før den plutselig trekker seg tilbake inn i skogen. Når hun får summet seg roper hun på mannen, men da er det for sent. Vel hjemme foreller hun sønnen om den merkelige hendelsen. Han søker på nett etter hva dette kunne være og finner artikkelen fra ØB. Til morens store sjokk kan hun bekrefte at figuren på bildet er identisk med figuren på bildet.
Figuren på bildet er jo litt sånn utydelig til å kunne sammenligne noe med..
Antall ord: 199

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kompisen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Aug 2008 13:17
16

Innlegg av Kompisen »

Jeg er sønnen til vedkommende, og kompisen til Taps.
Taps er journalist og drømmer om en jobb i tabloidene , hehe.
Selvsagt er bildet uskarpt, men figuren bar alikevel preg av et visst særpreg som min mor umiddelbart gjenkjente. Vi er alle fortsatt skeptikere, men synes dette er et spennende "prosjekt", som vi tenker å krydre jula med når vi møtes i vestby. Kanskje vi til og med får noen gaver av denne nissen.

Har skrevet mer om saken i den andre tråden for de som er interessert.
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Akk, skulle ønske jeg kunne vært en flue på veggen da hun forklarte hva hun hadde sett, og gjenkjennelsen av det der greiene på bildet.
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links