Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderORB med ansikt i....

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Mar 2008 12:02
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sunnmøre
Blitt takket: 1 gang

ORB med ansikt i....

Innlegg av Skarabè »

Sat og kikket igjennom noen bilder fra i fjor.. Var i ett familieselskap.. Der var en til to orber på nesten alle bildenen mine derfra.. (jeg viste ikke om orber da) De var på forskjellige steder hele tiden.. Har snakker med andre i familien nå som også har fanget opp dette på sine bilder derfra.. Så der var kanskje noen ekstra gjester der.. :mozilla_laughing:
Men på det ene bilde la jeg merke til noe spessielt, såg ut som et ansikt.. Jeg somet inn, og ja, der er helt tydelig ett ansikt.. Holdt på å ramle av stolen, for orber har jeg vært skeptiske til...

Her skal dere få se.. Jeg har gjort meg opp en formening om hva jeg ser, kjønn, alder, utseende.. Men venter med å si det til jeg får høre hva dere ser... :D

Bilde

På dette bilde under har jeg forandret litt kontraster... Kanskje det ble tydeligere her??

Bilde
Antall ord: 154
Klem Torill =o)

Bilde
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Æsj, den var ekkel!!

Du tuller ikke med oss her?

Minner meg om noen, men vet ikke helt hvem...
En tjukk og ekkel, skummel liten gutt :mozilla_undecided:

Karlsom på taket, kanskje?? :mozilla_undecided: :mozilla_tongue:
Hehe, sikkert ikke, men det var skikkelig ekkelt det ansiktet der!!

(sikker på det ikke er dobbeleksponering, forresten?)

Lilja
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MostHauntedFan
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Aug 2008 23:29
16
Lokalisering: Bamble

Innlegg av MostHauntedFan »

Skal si det var et merkelig bilde. Jeg kan se en Mann ca 25-30 år, mørkt hår og smalt ansikt. Men dette er ett ansikt som ligger i underbevistheten min. men kan det stemme?
Antall ord: 37
Jeg skriver en signatur når jeg finner den.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Skarabè »

Lilja skrev:Æsj, den var ekkel!!

Du tuller ikke med oss her?

Minner meg om noen, men vet ikke helt hvem...
En tjukk og ekkel, skummel liten gutt :mozilla_undecided:

Karlsom på taket, kanskje?? :mozilla_undecided: :mozilla_tongue:
Hehe, sikkert ikke, men det var skikkelig ekkelt det ansiktet der!!

(sikker på det ikke er dobbeleksponering, forresten?)

Lilja
Nei tuller ikke.. jeg er egentlig født skeptiker som har svelget mange kameler for opplevelser den siste tiden... Jeg leter alltid etter naturlig forklaring på alt!! Orber er noe jeg har vært skeptisk, men åpen for diverse teorier.. Men tror ærlig talt de fleste er støv og regn og skitt..
Men jeg har ikke fått serlig med Orb bilder på dette kameraet, derfor var det rart at der var så mange på denne plassen,nesten på alle mine bilder og på familien sine bilder derfra ogå... De var aldri på samme plass...

Det er tatt med digitalkamera, så jeg tror ikke det er dobbeleksponering, nei... Jeg kjenner ikke ansiktet, ville vel sett hvem det var da, viss jeg hadde tatt bilde av han før..?
Antall ord: 180
Klem Torill =o)

Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Lilja »

Skarabè skrev: (...)
Det er tatt med digitalkamera, så jeg tror ikke det er dobbeleksponering, nei... Jeg kjenner ikke ansiktet, ville vel sett hvem det var da, viss jeg hadde tatt bilde av han før..?
Ja, du hadde nok kjent igjen ansiktet. Dessuten ville det isåfall vært pussig om det kun var ett eneste ansikt, og det atpåtil havnet midt i orben...
Har skjønt at du ikke er av de som fjaser rundt her, så spørsmålet om du tullet var ikke så alvorlig ment, trengte bare å dobbeltforsikre meg.
Er da tross alt orb-skeptiker!! :mozilla_wink:

Angående dobbelteksponering på digitalkamera, så er det faktisk mulig!
Når du sletter bilder fra minnekortet kan det bli liggende igjen "rester" på kortet. Derfor lønner det seg å bruke funksjonen "formatere" istedetfor "slett" når minnekortet skal tømmes. Om ikke hver gang, så ihvertfall av og til!

Mvh Lilja
Antall ord: 154

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Benny519
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Mai 2007 10:17
17
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Benny519 »

Stilig :D
Antall ord: 1
Slipknot!! Maggot 4 life

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Skarabè »

Lilja skrev:
Skarabè skrev: (...)
Ja, du hadde nok kjent igjen ansiktet. Dessuten ville det isåfall vært pussig om det kun var ett eneste ansikt, og det atpåtil havnet midt i orben...
Har skjønt at du ikke er av de som fjaser rundt her, så spørsmålet om du tullet var ikke så alvorlig ment, trengte bare å dobbeltforsikre meg.
Er da tross alt orb-skeptiker!! :mozilla_wink:

Angående dobbelteksponering på digitalkamera, så er det faktisk mulig!
Når du sletter bilder fra minnekortet kan det bli liggende igjen "rester" på kortet. Derfor lønner det seg å bruke funksjonen "formatere" istedetfor "slett" når minnekortet skal tømmes. Om ikke hver gang, så ihvertfall av og til!

Mvh Lilja
Ja dette snakket min samboer om også.. Han sier han bruker og formatere, og desse bildene ble tatt med hans kamera mener jeg på.. Om han hadde formatert dette korte før bildene ble tatt, husker vi jo ikke da.. hehehe.. :mozilla_undecided:

Men uansett merkelig at der var orber på nesten alle bildene tatt der, at dette ene ansiktet skulle havne inni denne orben... Og at jeg ikke skulle kjenne igjen ansiktet vist det var dobbeleksponering...

Men skal en være veldig skeptiker kan en si at dette er dobbeleksponering siden vi kanskje glemte å formatere denne gangen, og at et støv kom akkurat der ansiktet i dobbeleksponeringen var.. At personen som viser i dobbeleksponeringen tilfeldigvis var i bakgrunnen på et annet bilde vi har tatt tidligere, derfor kjenner vi han ikke igjen... hehehe :mozilla_wink: (men da burde vel andre som var på det bilde vises også???)

Jeg er ikke SÅ skeptisk da... Jeg tror og "vet" innerst inne at dete ikke har noen naturlig forklaring da jeg har vært igjennom alle de... hehe
Antall ord: 331
Klem Torill =o)

Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Lilja »

Hahaha, du kunne vært hardbarka skeptiker!! :mozilla_tongue:

Men jeg tror deg jeg, på det du sier! Det er for mange tilfeldigheter isåfall til at det burde kunne gå an!
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Det er ikke noe rart med denne "orben".

Det fjeset som ser ut til å ha kommet til syne her er helt tilfeldig. Det er nok en gang snakk om vår høyst menneskelige egenskap til å tolke tilfeldige mønstre som f.eks. ansikter (en viktig egenskap vi har hatt fra vi ble født). Igjen; tenk bare på alt vi ser i skyer...

Du har brukt et digitalkamera, og jeg regner med (ut ifra kvaliteten på bildet) at det er snakk om et lite konsumerkamera. Disse har en blitz som ligger veldig nær linsen, så det oppstår lett slike "anomaliteter" på bilder. Det er mer merkelig at du har hatt lite "orbs" enn at du har fått det nå.

At dette var i et familieselskap betyr at det var en del mennesker tilstedet. Dette vil igjen si at det også var en del støv. Det er nok et helt vanlig støvfnugg du har fanget opp :)
Antall ord: 161
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mrs.mystic
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Mai 2006 15:21
18

Innlegg av mrs.mystic »

synes det ser ut som en bulldog eller lignende jeg.....
Antall ord: 10
Den som ler sist er treig......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mathema
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Mar 2008 20:34
16
Kjønn (valgfri): Night Princess
Lokalisering: Sandnes

Innlegg av Mathema »

Enig med kimbara.. Dette er ikke noe spøkels, tror jeg..
Antall ord: 11
En dag skal vi dø, men alle de andre dagene skal vi det ikke.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Corerith

Innlegg av Corerith »

Men slik jeg forsto det var det en eller flere orber på kameraene til andre som var til stede også? Er det sannsynlig at det var støv på hver linse? :mozilla_tongue: Er alltid fryktelig skeptisk til slike bilder selv, men dersom det var på flere kameraer kan en jo begynne å lure :mozilla_wink:
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Lilja »

Corerith skrev:Men slik jeg forsto det var det en eller flere orber på kameraene til andre som var til stede også? Er det sannsynlig at det var støv på hver linse? :mozilla_tongue: Er alltid fryktelig skeptisk til slike bilder selv, men dersom det var på flere kameraer kan en jo begynne å lure :mozilla_wink:
Orber er ikke nødvendigvis støv linsa, det kan være i lufta også.
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Skarabè »

Er i såfall et spessielt støvfnugg!! :mozilla_wink:

Tror ikke det er noe støv denne ganen, men som oftes er det naturlige forklaringer på orbs... :D
Antall ord: 28
Klem Torill =o)

Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Skarabè skrev:Er i såfall et spessielt støvfnugg!! :mozilla_wink:

Tror ikke det er noe støv denne ganen, men som oftes er det naturlige forklaringer på orbs... :D
Vel, på tross av hva du tror så er dette støv eller en annen form for partikkel. Den deler alle karakteristika ved slike, og den eneste måten den "skiller seg ut" på er at den tilfeldigvis har et mønster som ser ut som et fjes.

Det finnes tusenvis av bilder hvor det tilsynelatende har dukket opp ansikter, men som egentlig bare er noe helt annet som bare gjør at det likner på et ansikt.
Antall ord: 108
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links