Fakta, teori & skepsis ⇒ Homofile
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Standard bruker
- Startet: 06 Jun 2007 15:33
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Blitt takket: 4 ganger
er så enig KB... flott innlegg
Antall ord: 6
Et Kyss Om Dagen, Er Bra For Magen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Godt innlegg :mozilla_wink:KB skrev:Helt ok å være homofil. Jeg tror de som er homofobe, sannsynligvis er usikkre på seg selv. Dersom en er sikker på sin egen seksualitet så kan en også snakke om -Tema- 'et homofili uten å på liv og død understreke at de selv ikke er det.
Samme med andre lignende syn som handler om rang og mer "verdi" enn andre.
Forskning har vist at dem som er -negative- mot andre mennesker har dårlig selvbilde selv.
Det samme med f.eks mobbing. En må hakke på andre for å føle seg litt bedre for en liten periode, før en må hakke på noen nye når rusen av dette har gått ut.
Dersom en vil føle seg bra, kan en jo jobbe med seg selv, prøve å være hyggelig med folk, se hvordan folk reagerer tilbake til en da.. se hva det gjør med selvfølelsen til en forandring.
Antall ord: 161
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Den som kan sies å være mest tvilsom av mine kamerater, med det mange kanskje kaller feminine tendenser - er ekstremt homofob.
Han er et par år yngre enn meg, men sier "ææææsssssj" som om han var en gutt på 4 år når han ser to gutter gå hånd i hånd, og måtte alltid ha en bekreftelse fra meg om at "det der er faen meg discusting - ikke sant?????!"
Kan vel legges til at han har uttalelser som at han "bare haaater homser".
Det er ikke noe vondt i denne fyren, til tross for hans fordømmende tone som egentlig bare er frykt/fobi-basert. Han er et stereotypisk eksempel på en homofob.
Og mange ganger lurer vi på når han skal vippe over ;p
Spøker vi med det eller bemerker dette, blir han faktisk alvorlig sint.
Men man må jo bare tolerere at mennesker er forskjellige.
Helt ærlig - hadde Odin vært her (han som spør om jeg er så tøff i virkeligheten), kunne jeg definitivt vært tøffere enn ham. Enkelt og greit fordi jeg ikke er så styrt av frykten som han er. Jeg synes faktisk litt synd på Odin, han må ha det kjipt som lirer av seg med disse rasistiske og diskriminerende utsagnene sine.
Kanskje det er en måte å skille klare grenser mellom riktig og galt på?
Jeg vet ikke helt, men jeg kan tenke meg at det må være slik. Selv er jeg litt vel overdrevent renslig på hendene. Jeg har vel litt bakteriefobi, men ikke sånn at det er til sjenanse. At jeg er redd mennesker som er glad i hverandre, det skjer bare ikke...
Han er et par år yngre enn meg, men sier "ææææsssssj" som om han var en gutt på 4 år når han ser to gutter gå hånd i hånd, og måtte alltid ha en bekreftelse fra meg om at "det der er faen meg discusting - ikke sant?????!"
Kan vel legges til at han har uttalelser som at han "bare haaater homser".
Det er ikke noe vondt i denne fyren, til tross for hans fordømmende tone som egentlig bare er frykt/fobi-basert. Han er et stereotypisk eksempel på en homofob.
Og mange ganger lurer vi på når han skal vippe over ;p
Spøker vi med det eller bemerker dette, blir han faktisk alvorlig sint.
Men man må jo bare tolerere at mennesker er forskjellige.
Helt ærlig - hadde Odin vært her (han som spør om jeg er så tøff i virkeligheten), kunne jeg definitivt vært tøffere enn ham. Enkelt og greit fordi jeg ikke er så styrt av frykten som han er. Jeg synes faktisk litt synd på Odin, han må ha det kjipt som lirer av seg med disse rasistiske og diskriminerende utsagnene sine.
Kanskje det er en måte å skille klare grenser mellom riktig og galt på?
Jeg vet ikke helt, men jeg kan tenke meg at det må være slik. Selv er jeg litt vel overdrevent renslig på hendene. Jeg har vel litt bakteriefobi, men ikke sånn at det er til sjenanse. At jeg er redd mennesker som er glad i hverandre, det skjer bare ikke...
Antall ord: 283
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
ludoburgero skrev: At jeg er redd mennesker som er glad i hverandre, det skjer bare ikke...
AMEN to that!!!
Antall ord: 19
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Aug 2008 04:15
- 16
- Lokalisering: Oslo
Re: Homofile
Er du i stand til å "høre" hva folk skriver her inne? Shit, det er litt av en egenskap du besitter.ludoburgero skrev:Vel, nå syntes jeg neeeeesten at jeg hørte deg si noe.Odin.01 skrev:Ja er nok bare deg.....og speilet ditt.
Men det var vel bare vinden...
Du har paranormale evner isåfall.
Forresten så er jeg helt totalt uenig i det du skriver om at feminitet og maskulinitet er kjønnsbetinget. Jeg tror faktisk ikke du mener det du skriver engang, du skriver det nok bare fordi du er en type som liker å være uenig iblandt. En mann KAN være feminin og en kvinne KAN være maskulin. Når du selv sier at menn kan ha "feminine trekk" og en kvinne kan ha "maskuline trekk" syns jeg du er selvmotsigende i og med at det er AKKURATT det jeg mener. Det at du liker å kalle en spade for en spade skjønner jeg godt, er det noe poeng i å kalle en spade for noe annet?
Antall ord: 174
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Du har dine meninger, jeg har mine.Johnny skrev:Forresten så er jeg helt totalt uenig i det du skriver om at feminitet og maskulinitet er kjønnsbetinget. Jeg tror faktisk ikke du mener det du skriver engang, du skriver det nok bare fordi du er en type som liker å være uenig iblandt. En mann KAN være feminin og en kvinne KAN være maskulin. Når du selv sier at menn kan ha "feminine trekk" og en kvinne kan ha "maskuline trekk" syns jeg du er selvmotsigende i og med at det er AKKURATT det jeg mener. Det at du liker å kalle en spade for en spade skjønner jeg godt, er det noe poeng i å kalle en spade for noe annet?
Hva i all verden har det å gjøre med "like og være uenig"?
Er du interessert i å begrunne hvorfor, kanskje argumentere for at menn kan ha feminine trekk og kvinner maskuline trekk, eller var det viktigst for deg å henge deg opp i det du ser på som kverulanse fra min side?
Antall ord: 177
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Jeg trenger ikke begrunne det noe mer enn det jeg har gjort. Jeg er temmelig sikker på at de fleste forstår hva jeg mener. Du sier at menn ikke kan være feminine, der tar du feil. Ja jeg syns du virker som en kverulant, en sint kverulant.ludoburgero skrev:Du har dine meninger, jeg har mine.Johnny skrev:Forresten så er jeg helt totalt uenig i det du skriver om at feminitet og maskulinitet er kjønnsbetinget. Jeg tror faktisk ikke du mener det du skriver engang, du skriver det nok bare fordi du er en type som liker å være uenig iblandt. En mann KAN være feminin og en kvinne KAN være maskulin. Når du selv sier at menn kan ha "feminine trekk" og en kvinne kan ha "maskuline trekk" syns jeg du er selvmotsigende i og med at det er AKKURATT det jeg mener. Det at du liker å kalle en spade for en spade skjønner jeg godt, er det noe poeng i å kalle en spade for noe annet?
Hva i all verden har det å gjøre med "like og være uenig"?
Er du interessert i å begrunne hvorfor, kanskje argumentere for at menn kan ha feminine trekk og kvinner maskuline trekk, eller var det viktigst for deg å henge deg opp i det du ser på som kverulanse fra min side?
Ikke bli sint nå, jeg er ikke inntresert i å krangle med deg på et forum.
Antall ord: 243
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Du har jo ikke begrunnet det.Johnny skrev: Jeg trenger ikke begrunne det noe mer enn det jeg har gjort. Jeg er temmelig sikker på at de fleste forstår hva jeg mener. Du sier at menn ikke kan være feminine, der tar du feil. Ja jeg syns du virker som en kverulant, en sint kverulant.
Skulle også likt å sett deg begrunne hvorfor du kaller meg en kverulant, spesielt en sint en. Jeg liker å vite årsaker, og akkurat nå er det du som kverulerer.
Krangle kan du finne noen andre ofre til
Antall ord: 108
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Okey, fint ydmykt svar du hadde der.ludoburgero skrev:Du har jo ikke begrunnet det.Johnny skrev: Jeg trenger ikke begrunne det noe mer enn det jeg har gjort. Jeg er temmelig sikker på at de fleste forstår hva jeg mener. Du sier at menn ikke kan være feminine, der tar du feil. Ja jeg syns du virker som en kverulant, en sint kverulant.
Skulle også likt å sett deg begrunne hvorfor du kaller meg en kverulant, spesielt en sint en. Jeg liker å vite årsaker, og akkurat nå er det du som kverulerer.
Krangle kan du finne noen andre ofre til
Det jeg mener er at jeg har sett og snakket med flere homofile menn som kler seg mer kvinnelig, har bevegelser som er mer kvinnelig og snakker ofte mer kvinnelig enn heterofile kvinner. Disse menneskene vil jeg si er mer feminine enn den vanlige gjennomsnitts heterofile kvinnen. Jeg snakker ikke om kroppsbygning og utseende! See my point? Det at du er en sint kverulant tar jeg tilbake det var et unødvendig provoserende utsang fra min side. Jeg har lest gjennom tråden og sett at du har provosert Odin som du ser er sjangseløs. Jeg syns det var unødvendig og dårlig gjort av deg å framprovosere han så han driter seg ut mer enn nødvendig. I rest my case
Antall ord: 240
peace
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Det hjelper å være ydmyk, selv om man ikke alltid ønsker det.Johnny skrev: Okey, fint ydmykt svar du hadde der.
Det jeg mener er at jeg har sett og snakket med flere homofile menn som kler seg mer kvinnelig, har bevegelser som er mer kvinnelig og snakker ofte mer kvinnelig enn heterofile kvinner. Disse menneskene vil jeg si er mer feminine enn den vanlige gjennomsnitts heterofile kvinnen. Jeg snakker ikke om kroppsbygning og utseende! See my point? Det at du er en sint kverulant tar jeg tilbake det var et unødvendig provoserende utsang fra min side. Jeg har lest gjennom tråden og sett at du har provosert Odin som du ser er sjangseløs. Jeg syns det var unødvendig og dårlig gjort av deg å framprovosere han så han driter seg ut mer enn nødvendig. I rest my case
Jeg er helt enig med deg - i idéen om at menn kan etterligne kvinnelige trekk, men ikke at de ER mer kvinnelige. Det er bare det som er forskjellen her.
Ser du hva jeg og Akasha snakte om, så er det omtrent det samme som jeg og du diskuterer nå. Og når det gjelder resten av tråden:
Odin har provosert meg over lengre tid i mange tråder. Akasha har også gjort det samme, mens jeg først nærmest beundret hennes meninger. Det er ofte slik at jeg har oppfattet henne også som rasisitisk og diskriminerende, mens Odin er helt klar og tydelig på dette. Jeg finner meg faktisk ikke i det og kunne i enkelte tilfeller faktisk hatt god grunn til å anmelde ham til politiet. Rasistiske ytringer og diskriminerende atferd er faktisk straffbart med inntil to års fengsel, såvidt jeg vet. Samtidig er dette personlig for meg, siden jeg faktisk har flere venner med utenlandsk opprinnelse.
Det har jeg tidligere nevnt, men da insinuerte Odin (og enkelte ganger også ganske tydelig) at jeg skulle ha sex med disse vennene mine og at jeg kanskje var utenlandsk selv, og flere ting. Påstander og hentydninger med grov ordbruk.
Jeg var ikke noen engel selv og kom med personangrep og rettferdiggjorde det med at det faktisk er bedre å ta for seg en person til angrep enn å fordømme et helt folkeslag. Noe jeg faktisk mener, selv om det ikke er riktig i utgangspunktet det heller.
Fordi jeg var provosert. Nå ønsker jeg imidlertid de gangene jeg provoserer - å IKKE gjøre det uten formål - men i håp om litt perspektivforandring.
Enkelt og greit.
Om du synes jeg lot ham drite seg ut mer enn nødvendig, var det kanskje å ta det litt langt (fra min side). Men faktisk har han gjort meg sint med grunn, og jeg er da ikke Julenissen heller, så litt skadefryd har jeg. Dessverre.
Antall ord: 467
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Ludo, bra skrevet. Jeg forsto hva du mente nå med at de ikke er mer kvinnelige.ludoburgero skrev:Det hjelper å være ydmyk, selv om man ikke alltid ønsker det.Johnny skrev: Okey, fint ydmykt svar du hadde der.
Jeg er helt enig med deg - i idéen om at menn kan etterligne kvinnelige trekk, men ikke at de ER mer kvinnelige. Det er bare det som er forskjellen her.
Ser du hva jeg og Akasha snakte om, så er det omtrent det samme som jeg og du diskuterer nå. Og når det gjelder resten av tråden:
Odin har provosert meg over lengre tid i mange tråder. Akasha har også gjort det samme, mens jeg først nærmest beundret hennes meninger. Det er ofte slik at jeg har oppfattet henne også som rasisitisk og diskriminerende, mens Odin er helt klar og tydelig på dette. Jeg finner meg faktisk ikke i det og kunne i enkelte tilfeller faktisk hatt god grunn til å anmelde ham til politiet. Rasistiske ytringer og diskriminerende atferd er faktisk straffbart med inntil to års fengsel, såvidt jeg vet. Samtidig er dette personlig for meg, siden jeg faktisk har flere venner med utenlandsk opprinnelse.
Det har jeg tidligere nevnt, men da insinuerte Odin (og enkelte ganger også ganske tydelig) at jeg skulle ha sex med disse vennene mine og at jeg kanskje var utenlandsk selv, og flere ting. Påstander og hentydninger med grov ordbruk.
Jeg var ikke noen engel selv og kom med personangrep og rettferdiggjorde det med at det faktisk er bedre å ta for seg en person til angrep enn å fordømme et helt folkeslag. Noe jeg faktisk mener, selv om det ikke er riktig i utgangspunktet det heller.
Fordi jeg var provosert. Nå ønsker jeg imidlertid de gangene jeg provoserer - å IKKE gjøre det uten formål - men i håp om litt perspektivforandring.
Enkelt og greit.
Om du synes jeg lot ham drite seg ut mer enn nødvendig, var det kanskje å ta det litt langt (fra min side). Men faktisk har han gjort meg sint med grunn, og jeg er da ikke Julenissen heller, så litt skadefryd har jeg. Dessverre.
Jeg beklager at jeg var provoserende ista. Jeg er også helt 100% enig med deg i det du nå skrev. Jeg er på din side ludo
Antall ord: 511
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Kansje du blander litt med de som kaller seg she-males, som har behov for å VÆRE jenter. Eller mere eller minde transversitter ?Johnny skrev:Jeg lurer på en ting som jeg har lurt lenge på...
Hvorfor er det slik at homofile menn ofte er MER feminine enn jenter?
Noen som kan svare på det?
Jeg har møtt homser som liksom er ekstremt macho. Kansje for å dekke over fakta ? Jeg vet ikke. Ikke bryr jeg meg heller.
Antall ord: 78
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Nei jeg blander ikke. Jeg vet hva transvestitter er. De trenger ikke nødvendigvis å være homofile. Jeg snakker heller ikke om shemales. Jeg snakker om homofile. Tror det kommer ganske tydlig fram i denne trådenMetodisten skrev:Kansje du blander litt med de som kaller seg she-males, som har behov for å VÆRE jenter. Eller mere eller minde transversitter ?Johnny skrev:Jeg lurer på en ting som jeg har lurt lenge på...
Hvorfor er det slik at homofile menn ofte er MER feminine enn jenter?
Noen som kan svare på det?
Jeg har møtt homser som liksom er ekstremt macho. Kansje for å dekke over fakta ? Jeg vet ikke. Ikke bryr jeg meg heller.
Antall ord: 117
Hide post links |
Wow lang tråd, rart ingen har sutra og fått den stengt enda.
Antall ord: 14
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Jun 2006 14:54
- 18
- Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
- Lokalisering: Borti natta
- Har takket: 163 ganger