Fakta, teori & skepsis ⇒ Homofile
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Aug 2008 04:15
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo
Homofile
Jeg lurer på en ting som jeg har lurt lenge på...
Hvorfor er det slik at homofile menn ofte er MER feminine enn jenter?
Noen som kan svare på det?
Antall ord: 30
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 06 Jun 2007 15:33
- 17
- Blitt takket: 4 ganger
blir dem det??
de jeg kjenner som er homofile er ikke feminine
de jeg kjenner som er homofile er ikke feminine
Antall ord: 12
Et Kyss Om Dagen, Er Bra For Magen
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Mar 2008 22:05
- 16
- Kjønn (valgfri): 50-50
- Lokalisering: Hadeland/Oslo
Men det er jo ikke slik!
Grunnen til at mange tror det, er fordi de ikke kjenner en eneste homofil mann, og bare baserer inntrykket sitt på Fab Five og Gay Parade. Sånne er ikke virkeligheten, og det er nesten uforståelig for meg hvordan de velger å fremstille seg selv i en så klisjéaktig rolle. Det er vel også derfor man lettest legger merke til de homsene som hyler og tripper og har knekk på håndleddet, fordi de skiller seg ut og søker oppmerksomhet. Hadde alle homsene gått med rød hatt, hadde du nok blitt overrasket over hvor mange de er, og hvor "normale" de ser ut.
Av de homsene jeg kjenner, kunne jeg kanskje klart å tippe at én av dem var homo. Resten, det vil si sånn rundt 10 +/- hadde jeg ikke klart å gjette i det hele tatt.
Så enten har du, Johnny, et veldig lite nyansert syn på homofile, eller så kan det være at de homofile kompisene dine spiller veldig på homoklisjeen.
Grunnen til at mange tror det, er fordi de ikke kjenner en eneste homofil mann, og bare baserer inntrykket sitt på Fab Five og Gay Parade. Sånne er ikke virkeligheten, og det er nesten uforståelig for meg hvordan de velger å fremstille seg selv i en så klisjéaktig rolle. Det er vel også derfor man lettest legger merke til de homsene som hyler og tripper og har knekk på håndleddet, fordi de skiller seg ut og søker oppmerksomhet. Hadde alle homsene gått med rød hatt, hadde du nok blitt overrasket over hvor mange de er, og hvor "normale" de ser ut.
Av de homsene jeg kjenner, kunne jeg kanskje klart å tippe at én av dem var homo. Resten, det vil si sånn rundt 10 +/- hadde jeg ikke klart å gjette i det hele tatt.
Så enten har du, Johnny, et veldig lite nyansert syn på homofile, eller så kan det være at de homofile kompisene dine spiller veldig på homoklisjeen.
Antall ord: 173
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Mar 2008 21:32
- 16
- Lokalisering: Møre
Gidder ikke svare engang.. Kjenner jeg blir forbanna...
Antall ord: 8
Emoisha -_-
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Ok du blir forbanna, den er god. Det var ikke kritikk, men flott at du tolker det slik.Emoisha skrev:Gidder ikke svare engang.. Kjenner jeg blir forbanna...
Du kan ikke ha det lett i hverdagen.
Antall ord: 36
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Vel jeg sier ikke at ALLE er det!
Jeg vil påstå at en god del er det. Det jeg sier her er at jeg syns det er rart at de faktisk er MER feminine enn jenter. Dere kan ikke benekte at det er mange som er det. Jeg snakker ikke om de som er på tv, men homofile som jeg har snakket med. De fleste homser er ekstremt hyggelige mennesker da, så jeg er ikke homofob.
Jeg vil påstå at en god del er det. Det jeg sier her er at jeg syns det er rart at de faktisk er MER feminine enn jenter. Dere kan ikke benekte at det er mange som er det. Jeg snakker ikke om de som er på tv, men homofile som jeg har snakket med. De fleste homser er ekstremt hyggelige mennesker da, så jeg er ikke homofob.
Antall ord: 77
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Det er jo en rimelig provoserende spørsmålsstilling, da. Du spør ikke OM homfile menn ofte er mer feminine enn jenter, du spør HVORFOR. Som om det allerede er et faktum at de er mer feminine enn jenter. Og med det viser du til et ganske snevert syn, som mange kan bli forbannet av.Johnny skrev:Ok du blir forbanna, den er god. Det var ikke kritikk, men flott at du tolker det slik.Emoisha skrev:Gidder ikke svare engang.. Kjenner jeg blir forbanna...
Du kan ikke ha det lett i hverdagen.
Antall ord: 95
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Ja, noen er det. Noen er ikke. Noen lesber er veldig maskuline. Andre ikke. Jeg er guttete, men hetrofil. Det er rett og slett en forvirrende verdenJohnny skrev:Vel jeg sier ikke at ALLE er det!
Antall ord: 106
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Re: Homofile
Det er noe av det rareste utsagnet jeg har hørt.Johnny skrev:Jeg lurer på en ting som jeg har lurt lenge på...
Feminin = kvinnelig, maskulin = mannlig.
Hvordan i all verden kan en mann ofte være mer kvinnelig enn kvinner?
Det som imidlertid er tilfelle, er at mange må overdrive så sinnsykt med sitt markeringsbehov. De blir pretensiøse og helt jævlige. Det er derfor jeg ikke klarer ett eneste sekund med en fjollehomo. Som en homofil kompis av mamma sa:
"Jeg takler ikke å omgås med homser egentlig... ikke fjollene, og de er det mange av."
Antall ord: 119
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Jun 2008 14:46
- 16
- Kjønn (valgfri): Kvinne
- Lokalisering: Heaven
Det er jo veldig variasjon i hvordan homser oppfører seg,noen merker man ikke at er homo i det hele tatt,mens andre merker man det med en gang på.
Hadde en homofil gutt i klassen siste året på vgs, med en gang han kom inn døra til klasserommet så var jeg og venninna mi sikre på at han var homo,pga måten han kledde seg og snakket på(han hadde på seg rosa bukse den dagen). Og han fortalte oss også selv senere at han var homofil.
Han var mer feminin enn meg,snakket om at han håpet han ikke la på seg så mye i jula,er jo ikke akkurat ofte en gutt sier sånt,sånt sier ikke jeg en gang :S
hehe:) men noen ganger så får jeg sjokk når jeg får greie på at en fyr er homo,for som sagt,noen av dem er skikkelig guttete allikevel.
Hadde en homofil gutt i klassen siste året på vgs, med en gang han kom inn døra til klasserommet så var jeg og venninna mi sikre på at han var homo,pga måten han kledde seg og snakket på(han hadde på seg rosa bukse den dagen). Og han fortalte oss også selv senere at han var homofil.
Han var mer feminin enn meg,snakket om at han håpet han ikke la på seg så mye i jula,er jo ikke akkurat ofte en gutt sier sånt,sånt sier ikke jeg en gang :S
hehe:) men noen ganger så får jeg sjokk når jeg får greie på at en fyr er homo,for som sagt,noen av dem er skikkelig guttete allikevel.
Antall ord: 161
One day your life will flash before your eyes. Make sure its worth watching!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Jun 2006 14:54
- 18
- Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
- Lokalisering: Borti natta
- Har takket: 163 ganger
- Blitt takket: 171 ganger
Vi er alle forskjellige :mozilla_wink:Johnny skrev:Jeg lurer på en ting som jeg har lurt lenge på...
Antall ord: 38
Memento mori
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 06 Des 2006 20:47
- 17
- Lokalisering: Oppland
Er bare sånn de er, er vel feilkobla i topplokket, og det gjelder forøvrig alle homser.Johnny skrev:Jeg lurer på en ting som jeg har lurt lenge på...
Antall ord: 50
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Idiot.Odin.01 skrev:Jeg elsker å gå i rosa tanga.
Antall ord: 10
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Jun 2006 14:54
- 18
- Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
- Lokalisering: Borti natta
- Har takket: 163 ganger
- Blitt takket: 171 ganger
Jeg elsker også i rosa tanga :mozilla_wink:ludoburgero skrev:Idiot.Odin.01 skrev:Jeg elsker å gå i rosa tanga.
Antall ord: 20
Memento mori
Hide post links |