Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderVesenet i Emmerstadskogen har blitt observert på nytt!!!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

Jeg oppfører meg på akkurat samme måte uansett hvor jeg oppholder meg. Og du får også respektere at andre skriver det de gjør. Og det er heller ikke snakk om å være innviet i noe som helst.

Men vi kan godt diskutere dette som du reagerer så fælt på? Du kan fortelle oss hva som var så feil, og hvem du har problemer med, i stedet for å ta dette på et så generelt plan att du slipper å være konkret.
Antall ord: 85
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Kompisen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Aug 2008 13:17
16

Innlegg av Kompisen »

Astarte skrev:Jeg oppfører meg på akkurat samme måte uansett hvor jeg oppholder meg. Og du får også respektere at andre skriver det de gjør. Og det er heller ikke snakk om å være innviet i noe som helst.

Men vi kan godt diskutere dette som du reagerer så fælt på? Du kan fortelle oss hva som var så feil, og hvem du har problemer med, i stedet for å ta dette på et så generelt plan att du slipper å være konkret.
Har ikke problemer med noen jeg jenta mi :) Folk får da skrive akkuratt hva de vil. Jeg er klar over at internett er fullt av folk med retarderte sosiale kunnskaper, men de kan alikevell oppfordres til å overholde normal folkeskikk. La oss nå slutte å være så hårsåre og heller diskutere nissen.
Antall ord: 141

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
taps
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Aug 2008 20:52
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av taps »

Hei alle sammen. Jeg skrev dette innlegget fordi jeg trodde folk var interessert i å få høre om hendelsen. Som er en oppfølgning til "nisse"bildene i den andre tråden. Får desverre inntrykk av at dette er et veldig useriøst forum.
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Anitaen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Aug 2008 08:32
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Skedsmo

Innlegg av Anitaen »

*Kremt* Du er ikke tilfeldigvis politiker siden du tyr til "jenta mi" bemerkninger?
Kompisen skrev:
Vi skal for øvrig utforske om det dukker opp såkalte energiflekker, eller hva man kaller det, på bilder tatt på dette stedet. Eventuelt setter vi opp et lite bål, og griller litt pølser. Mulig dette tiltrekker seg nissen, da nisser som kjent er suckers for bål og kos.
Og grøt da ;) Det må dere ikke glemme! Synd at dere må vente helt til jula! Er skogen stor eller? Så mor di og Jan nissen på samme sted eller?
Antall ord: 98
COGITO ERGO FEMINA SUM

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Astarte »

Kompisen skrev:
Astarte skrev:Jeg oppfører meg på akkurat samme måte uansett hvor jeg oppholder meg. Og du får også respektere at andre skriver det de gjør. Og det er heller ikke snakk om å være innviet i noe som helst.

Har ikke problemer med noen jeg jenta mi :) Folk får da skrive akkuratt hva de vil. Jeg er klar over at internett er fullt av folk med retarderte sosiale kunnskaper, men de kan alikevell oppfordres til å overholde normal folkeskikk. La oss nå slutte å være så hårsåre og heller diskutere nissen.
I rest my case :roll: :lol:

Men det er lenge siden noen har kalt meg jente, så jeg takker for det! :mozilla_kiss:

Det jeg lure på om denne nissen, er at på bildet så ser den høyere ut? Mulig jeg tar feil, men hvis det finnes en, så kan det vel finnes flere? Jeg tror på at det finnes småfolk, jeg. Faktisk. :mozilla_wink:
Antall ord: 206
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kompisen
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Kompisen »

Anitaen skrev:*Kremt* Du er ikke tilfeldigvis politiker siden du tyr til "jenta mi" bemerkninger?

Og grøt da ;) Det må dere ikke glemme! Synd at dere må vente helt til jula! Er skogen stor eller? Så mor di og Jan nissen på samme sted eller?
Håpa du egentlig skulle være en gutt, slik at du skulle fyre helt, hehe.

Skogen er relativt stor i den ene retningen, men det som er litt interessant, er at jeg, etter denne hendelsen har snakket med flere folk, uavhengig av moren min eller avisartikkelen, som har fortalt meg at de i flere år har følt et visst ubehag i å ferdes akuratt på denne flekken. På den andre siden har jeg også snakket med flere som IKKE føler dette ubehaget, blandt annet meg selv, som gikk der her om dagen, uten å føle noe.

Moren min og jan? ( fyren fra ØB intervjuet?) så nissen/spøkelset nesten nøyaktig samme sted ja.
Antall ord: 162

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Astarte »

Hm...det skjønner jeg ikke helt...Hvorfor føler de "ubehag"? Mener du at det er en "ond nisse?"
Småfolk er vel egentlig vennligsinnede? Eller?

Er dette et sted som det går fortellinger om på folkemunne?
Antall ord: 39
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kompisen
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Kompisen »

Astarte skrev:
Kompisen skrev:

I rest my case :roll: :lol:

Men det er lenge siden noen har kalt meg jente, så jeg takker for det! :mozilla_kiss:

Det jeg lure på om denne nissen, er at på bildet så ser den høyere ut? Mulig jeg tar feil, men hvis det finnes en, så kan det vel finnes flere? Jeg tror på at det finnes småfolk, jeg. Faktisk. :mozilla_wink:
Leit å høre ;)

En annen artig detalj i investigasjonen er at min grandeonkel, som nå desverre er død, levde hele sitt liv som tømmerhogger bare noen få meter fra dette stedet. Han bodde i muligens ett av de eldste husene i kommunen og kanskje fylket, som for øvrig ble tatt ifra ham da det nå står på museum i Drøbak (utendørs vel og merke). Så om noen har kjent til nissene så må det være ham. Moren min mener at faren min har fått høre noen historier da han var yngre, men da jeg spurte faren min fikk jeg ingenting vettug ut av ham. Han kunne ikke huske å ha hørt noe om dette. Og ingen tror mindre på spøkelser enn min far, så det kan bli litt vansklig å forhøre ham noe videre. Litt synd at alle på den alderen i slekta er steindaue. ELLER KANSKJE IKKE?? dududuuuduuduu

Blir lite vi får gjort med denne saken på en god stund fremover, men hvis det kanskje er andre fra vestby-området her, så er det jo bare å ta med et kamera og overnatte der en natt eller to. Fint område
Antall ord: 410

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kompisen
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Kompisen »

Astarte skrev:Hm...det skjønner jeg ikke helt...Hvorfor føler de "ubehag"? Mener du at det er en "ond nisse?"
Småfolk er vel egentlig vennligsinnede? Eller?

Er dette et sted som det går fortellinger om på folkemunne?
Ikke utbredt som jeg vet om nei, jeg hørte om det første gang for noen mnd siden. Men det har jo vist seg at flere jordnære mennesker ikke liker og gå der. Hva folk som er mer "troende" synes om stedet aner jeg ikke, da jeg ikke kjenner noen sånne folk. Men jeg tar det som et seriøst tegn når folk som er vant til å ferdes i skog og mark både om dag og natterstid , som driver med jakt og fiske plutselig unngår ett sted.

Hvorfor de føler ubehag vet jeg ikke, men man kan vel anta at siden dette er noe folk føler, og ikke nødvendigvis SER, så tror i hvert fall ikke jeg at det er straight up NISSE..jeg mener, hvordan kan mennesker ha unngått en nisseslekt i alle disse år. Jeg tror at hvis det er andre skapninger der, så må de eksistere på et annet plan enn oss, og bruke energier og naturen på en helt annen måte. Det må vel i tilelle være derfor folk reagerer på det som noe unaturlig, og annerledes.

Det kan jo også være et slags spøkelse, eller energier der, som påvirker enkelte folk. Selv tror jeg ikke på spøkelser som noen form for bevissthet, men mer som ufrigjort energi.

Hvem vet :)
Antall ord: 271

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Astarte »

Hehe...tok den! :mozilla_wink:

Men det må finnes noe i bygdebøker på biblioteket eller på kommunen??? Jeg har hørt det er visse områder som det sies småfolk finnes. Men jeg tror absolutt at de finnes på et annet "plan". Så det nytter nok ikke å gå manngard heller :mozilla_tongue:

Men folk i dine ( og mine) foreldres generasjon er lite åpne for dette. Det kan godt være noe jeg innbiller meg da.

Jeg har noen bøker om sagn og gamle historier i Norge. Skal lete litt. Jeg er som mange vet her inne, en smule bibliofil... :mozilla_oops:
Antall ord: 100
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kompisen
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Kompisen »

Har "desverre" mer enn nok med skole om dagen, men skal prøve å finne litt info om stedet neste gang jeg er i kommunen. Hadde vært gøy om du klarte å finne noe info, så kan du liksom være the brain og så er jeg og Taps field agents.
Da forsvinner jeg like kjappt som jeg dukket opp, og neste gang vi prates har vi forhåpentligvis en video av oss, som sitter og griller pølser og eter grøt med selveste nissen!

tata
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Astarte »

Nåja....å utnevne meg til "hjernen", vil nok vise seg å være et feilgrep :roll: :lol:

Men jeg skal se litt på det jeg har her, og så får du ha lykke til videre!
Antall ord: 33
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mai 2008 05:41
16
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Mantropolix »

jeg ble rett og slett irritert og derfor skrev jeg det jeg mente,dere som ble irritert på meg , ja hvordan ville dere reagert om noen sa dere hadde røky hasj og drekki da dere så dette med nissen og ledd av dere ? ville dere likt det kansje.Jeg hadde ikke likt det i allefall Diffusa.
Vis du endag forteller Diffusa at du har opplevd noe skal jeg lissom le av deg og si du har bare røyka noe du ikke tåler tilbake i kommentar ? Jeg tror ikke det ville være noe koselig for deg.Jeg ville i vertfall blitt veldig såra og lei meg da jeg kommer til et slikt forum for jeg håper og bli tatt seriøst og med en smule skepsis men ikke latterligjort og at jeg hadde drukke noe eller røyka noe.
Sist redigert av Mantropolix på 20 Aug 2008 17:30, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 144

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Astarte »

Folk kan nok tro at jeg er både full og rusa til tider. Og det må de nesten få lov til. Men man kan ikke ta alt så alvorlig og bokstavelig! [-X

Det er STOR forskjell på å si : Hahaha...har du drukket og roter i hodet, eller?

eller: Du er en dranker som lyver.

Ser du hva jeg mener? :D
Antall ord: 59
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mai 2008 05:41
16
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Mantropolix »

Astarte skrev:Folk kan nok tro at jeg er både full og rusa til tider. Og det må de nesten få lov til. Men man kan ikke ta alt så alvorlig og bokstavelig! [-X

Det er STOR forskjell på å si : Hahaha...har du drukket og roter i hodet, eller?

eller: Du er en dranker som lyver.

Ser du hva jeg mener? :D
Jeg forstår :mozilla_oops:
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links