Fakta, teori & skepsis3 verdenskrig sin start ?! Russerne Invaderer

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Johnny
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Aug 2008 04:15
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Johnny »

Mantropolix skrev:Jeg beklager , jeg kom med et eksempel , det jeg mente var bare at om ingen hadde fulgdt 2 stykker som er sinte på verandre og skal krige så hadde det ikke blitt så mye skade.vis folk hadde sakt nei til og krige for dem.

Helt sant, men så lenge det sitter ledere i landet som er inntresert i å forsvare nasjonens verdier kommer nok det aldri til å skje. Du kan tenke deg selv hvis du er soldat i et land å nekter å utføre ordre, da risikerer du fort å ende opp i kasjotten. Veldig mange mennesker blir også hjernevasket av myndighetene til å tro at krig er deres eneste mulighet til framtidig eksistens. Det hadde dessuten vært idiotisk å leve etter den filosofien fordi da vil en eller annen nasjon mest sannsynlig bli grådig som du selv sier og rævpule alle nasjoner hvor folk nekter å krige. Det blir ALDRI fred på jorda derfor trenger vi forsvar. Jeg skulle seff ønske at alle hadde den filosofien, men det er nok desverre umulig :)
Antall ord: 173
peace

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Baronen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Jul 2005 23:43
19
Lokalisering: Skogly

Innlegg av Baronen »

Mantropolix skrev:
FandenTa skrev:Russerne truer Polen!

http://www.nettavisen.no/verden/article2137709.ece/

Russerne styrker båndene til Cuba!

http://www.nettavisen.no/verden/article2111421.ece
Forundrer meg ikke om dette blir 3 verdens krig nei! russern blir for grådig,vi har jo sett tidligere eller ikke vi da men vår tidligere generasjon hvordan tyskern starta.D begynte vel med polen og så gjikk di videre og ville ta alt.
Det er trist at vi ikke alle kan være venner.Hadde ikke folk støtta syke krigsherrer hadde di ikke fått gjort noen ting heller,men siden mennesket følger andre så får di med seg hundre tusenvis av soldater til krige for seg.Jeg mener at vi alle har fri vilje og da burde di folka som skal krige for en annens hat for en annen mann tørre og di nei.Men mennesket følger en mann til døden i stede for og si er dette noe poeng og krige for en annen og dø for en annens sinne ovenfor en annen mann.Hvorfor kan ikke disse krigsherrene gjøre om i gamle vesten. Gi dem en skyter vær og la dem gjøre opp for seg selv i stede for og inblande et lass med andre folk til og gjøre dritten for dem og i tilegg utrydde folk som ikke har noen ting med denne krangelen og gjøre.Skammelig! at vi mennesker skal slite oss igjennom militær og faenskap for og gøre dritten til folk som er sinte påværandre.Man ser jo det selv i landet vårt . En kar blir banka av en annen og han tar med seg 10-15 stykker for og ta en istede for at di heller kan gjøre opp for seg selv.hadde ikke folk blitt med disse kris herrene hadde det ikke blitt krig heller.
Da måtte han faen som sender ut et hel bataljon for og drepe for seg gå alene og den andre parten gå alene og møre værandre.vi er som sauer som ikke klarer tenke sjelv.her skal vi risikere liv og lemmer for 2 idioter som er sinte påværandre og samtidig ødelegge uskyldige folk.
Såvidt meg bekjent vil ikke Russland angripe Polen for å utvide landegrensene sine, tvert imot for å beskytte seg mot USA, og deres planer (trusler) om å plassere rakettskjold i landet. Jeg vil ikke male et rosenrødt bilde av russerne, men det er ikke de som er den "store stgge ulven" i verden. Det er det stort sett USA som står for, med deres grådighet overfor andre land sine ressurser.
USA sitt porblem er at de handler for mye på egenhånd, og ikke i tråd med det som er Nato og FN sin politikk. Hadde de gjort det, hadde de fått mye større oppslutning i sin krig mot terror. Desverre er det ikke slik de oppfører seg..
Jeg tror også USA er redde for å miste sin posisjon som maktstat, noe man har sett tendensene til i lengre tid. Verdens øyne er nå rettet mot Asia og den enorme utviklingen som skjer i enkelte land. De har ikke bare store naturressurser, men også "ubegrenset" mye arbeidskraft som jobber dagen til ende for en neve ris...
Antall ord: 559
Bare en uvitende person vender seg imot hva et oppriktig og logisk sinn har oppdaget

-Baronen-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FandenTa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 12 Mar 2008 05:09
16
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av FandenTa »

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/08/17/543839.html

Russerne fortsetter med et svar mot USA`s rakettskjold i Polen!

Atombombe flåte mellom latvia og Polen, skumle greier!
Antall ord: 30
FandenTa de som nekter for alt det ukjente, mystiske!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Johnny
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Johnny »

FandenTa skrev:http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/08/17/543839.html

Er du spion for CIA eller?
Driver jo kun med skremsels propaganda mot Russland? :P
Antall ord: 46
peace

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FandenTa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
16

Innlegg av FandenTa »

Johnny skrev:

Svar meg på en ting!

Hvorfor er Russland så ekstremt stort ?
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Johnny
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Johnny »

FandenTa skrev:Svar meg på en ting!

Du er klar over at største delen Russland består av villmark? Hva vil du fram til?
Mener du at Russland har okkupert mye land eller hva er poenget ditt?
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Baronen
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Baronen »

Har du noen kilder å vise til i henhold til disse påstandene dine?
Antall ord: 45
Bare en uvitende person vender seg imot hva et oppriktig og logisk sinn har oppdaget

-Baronen-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 21:18
18
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Innlegg av ? »

så er det søndag kveld og tredje verdenskrig er over..igjen.
Antall ord: 12
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Sep 2006 01:12
18
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

? : HAHAHAHA..... :D
Antall ord: 1
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

FandenTa skrev:
Johnny skrev:

Svar meg på en ting!

Hvorfor er USA så stort? :o :o :o

Hvorfor er australia så stort å bare ett land på ett eget kontinent? :o :o :o :o

Hvorfor er kina så stort? :o :o :o :o

Hvorfor er canada så stort? :o :o :o :o :o

hvorfor er grønnland så stort? :o :o :o :o

hvorfor er brasil så stort? :o :o :o :o

Håper du ser at det er like idiotisk for meg å spørre om dette som det er idiotisk å spørre om hvorfor russland er som den er.
Antall ord: 127
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FandenTa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
16

Innlegg av FandenTa »

Dj_Devil skrev:
FandenTa skrev:
Johnny skrev:

Svar meg på en ting!

Hvorfor er USA så stort? :o :o :o

Hvorfor er australia så stort å bare ett land på ett eget kontinent? :o :o :o :o

Hvorfor er kina så stort? :o :o :o :o

Hvorfor er canada så stort? :o :o :o :o :o

hvorfor er grønnland så stort? :o :o :o :o

hvorfor er brasil så stort? :o :o :o :o

Håper du ser at det er like idiotisk for meg å spørre om dette som det er idiotisk å spørre om hvorfor russland er som den er.

Russland dekker 17 % av jordens landområder

Russland er nesten like stort som USA, Canada og Grønland til sammen, så jeg mener det er en stor forskjell fra alle andre land i verden!

De er veldig brautende og frempå!

De skal alltid vise at de er store, og de tar land så fort de har mulighet!

Og de har ganske liten befolkning til å ha et så stort land, hvorfor ?
Krig dreper selv om man vinner
Antall ord: 206

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av Dj_Devil »

FandenTa skrev:Russland dekker 17 % av jordens landområder

Russland er nesten like stort som USA, Canada og Grønland til sammen, så jeg mener det er en stor forskjell fra alle andre land i verden!
Det er sant det..
Men nå har det seg slik at selv england sitt empire har vert halve europa en gang.
Å nå er di ett bitelite land.
ting skjer. Å bare fordi at russland er DIGRE i dag. betyr ikke det at deres mål er å være størst. Russland sitt mål er det samme som USA. sikre seg olje og rikdom. Forkjellen mellom russland og USA derimot er at russland er mye mindre fientlig enn USA og likevell mindre populær..

Det som derimot skremmer meg med russland var hvor fort russland kunne moblisere seg.
Det var på mange måter bare PANG så var alt igang og styrkene var påplass til å bombe..

Russland er også som norge. Vi føder mindre unger enn folk som dør. Vi er bare ett mindre land så det syns ikke så godt.
Å det er innvandrerne som tar plassen til disse som ikke fødes her.
Since 1992 the number of deaths has exceeded the number of births. Russia had a birth rate of 10.4 per 1,000 people in 2006 and a higher death rate of 16.2 deaths per 1,000. If these trends continue, demographers estimate that Russia's population could fall to fewer than 100 million people by 2050.

In his state-of-the-nation address in May 2006, President Putin made Russia's population decline his highest priority and initiated changes in the migration policy
Å denne krigen ble som sakt startet av at georgia skøyt ned russiske fly med russiske lands menn i. Ett ubemannet spion fly som blir skytt ned er ikke like viktig som når liv går tapt. Husk dette.

Russland har en sterk nasjons stolthet. Hadde norske hatt det hadde vi også kriget som noen vikinger enda. (vil eg da tro)
Antall ord: 339
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Baronen
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Baronen »

Dj_Devil skrev: (...)
Ikke at det har så mye med saken å gjøre, men her må jeg ut med pekefingeren litt. Oseania består av flere land og øynasjoner, ikke bare Australia.

Er forøvrig uenig med deg, FandenTa, som sier at Russland er et brautende land, som legger under seg alle land de for sjansen til. Dette stemmer rett og slett ikke. Russland er i dag innlemmet i den økonomiske verden, slik som de fleste andre I-land, og følger stort sett miltære og økonomiske spilleregler. Å kalle Russland noe spesielt mer bråkebøtte enn andre vestlige land, er å gå for langt. Det hører fortiden til.
Hvis det er konflikten i Georgia du sikter til, er dette forløpig bare en liten "fillesak" i verdenssammenheng å regne. Om kort tid vil interessen blant vanlige folk dø ut, og gå inn i historiebøkene som en helt ordinær konflikt, før den igjen vil blusse opp igjen neste gang de skal ha nyvalg av president/styre etc...
Nå er jeg ikke for krig i det hele tatt, og jeg er selvfølgelig motstander av måten Russland håndterer deler av denne insidensen. Men det er ikke nødvendig å skremme dommedagsprofetier på folk over en sak som denne.
Antall ord: 223

-Baronen-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av Dj_Devil »

Baronen skrev:
Dj_Devil skrev: (...)
Ikke at det har så mye med saken å gjøre, men her må jeg ut med pekefingeren litt. Oseania består av flere land og øynasjoner, ikke bare Australia.
Takk :) Må innrømme at mine geografiske kunskaper er ikke di aller beste :)
Takker for rettelsen :)
Antall ord: 62
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Johnny
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Johnny »

For å være helt ærlig blir jeg litt irritert på USA.
USA har selv gått inn i både Afghanistan og Irak. Russerne valgte å holde seg unna den konflikten, men når Georgia skyter ned russiske fly og truer sør-ossetia da er det jo klart at Russland må gjøre noe. Sør-ossetia ønsker jo selv å være en del av Russland, Konflikten er fullt forståelig og jeg syns Georgia har gjort den største feilen og USA seff, som MÅ blande seg inn i nok en konflikt! De fordømmer angrepene fra Russland for å hisse opp til en kald krig nok engang!
Jeg skal innrømme at jeg syns det har vært litt skummelt med Russland nå i det siste og at jeg selvfølgelig holder med USA i enhver konflikt pga vi er alliert. Men når jeg har tenkt litt over dette så vil jeg faktisk si at USA har gjort en stor feil her og jeg syns de opptrer som mye mer aggresive, brautende og mer frampå enn det Russland har gjort.
Antall ord: 182

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links