Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Nes Kirkeruiner
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 18 Okt 2006 21:03
- 18
- Kjønn (valgfri): Jente
- Lokalisering: Hovin i Telemark
- Blitt takket: 3 ganger
Nes Kirkeruiner
I dag bestemte venninna mi og jeg oss for at vi skulle dra til nes kirkeruiner når typen hennes kom hjem.. Og det gjorde vi. Vi tok også med bikkja hennes..
Da vi kom dit gikk venninna mi og jeg inn fordi typen ville sitte i bilen.. Redd? hehe..
Da vi hadde gått litt inn, så begge merke til ett rart, langt, smalt lys som var litt nede i skråningen, men som plutselig var borte også kom det igjen.. Vi tok bilde av det, og vi fikk resultater som forventet.
Vi gikk litt lenger inn, og ser at bikkja hennes går litt lenger foran oss og titter rundt hjørnet og begynner plutselig å bjeffe uten grunn.. Det ender med at jeg og venninna mi spurter til bilen for å styrke opp motet for så å ta en tur til.
Også denne gangen ser vi dette merkelige lyset. Nå bestemmer vi oss for å gå inn i selve ruinene etter litt nøling fra min side. Vi gikk akkurat innafor trappa da vi plutselig hørte noe akkurat som at noen skulle ha tråkket på greiner. Det var ingen av oss for vi var samla og det er ikke akkurat kvister inne i ruinene.. Ikke som jeg så hvertfall.
Så dette ender også med at vi spurter tilbake til bilen. Men det merkelige er at når vi kom luktet det absolutt ingenting, men da vi spurtet tilbake siste gang, luktet det brent selvom det ikke var noe som brant. Først så var det oss, og to andre som ikke var med oss, men de dro etter vår første spurt.. Da vi så på bildene i bilen merket vi at det var noe der, og de bildene vi tok med mobilen var borte.. :S
NB! Bildene har jeg ikke da det var venninna mi sitt kamera. Jeg kan spørre venninna mi om jeg kan få legge de ut.
Da vi kom dit gikk venninna mi og jeg inn fordi typen ville sitte i bilen.. Redd? hehe..
Da vi hadde gått litt inn, så begge merke til ett rart, langt, smalt lys som var litt nede i skråningen, men som plutselig var borte også kom det igjen.. Vi tok bilde av det, og vi fikk resultater som forventet.
Vi gikk litt lenger inn, og ser at bikkja hennes går litt lenger foran oss og titter rundt hjørnet og begynner plutselig å bjeffe uten grunn.. Det ender med at jeg og venninna mi spurter til bilen for å styrke opp motet for så å ta en tur til.
Også denne gangen ser vi dette merkelige lyset. Nå bestemmer vi oss for å gå inn i selve ruinene etter litt nøling fra min side. Vi gikk akkurat innafor trappa da vi plutselig hørte noe akkurat som at noen skulle ha tråkket på greiner. Det var ingen av oss for vi var samla og det er ikke akkurat kvister inne i ruinene.. Ikke som jeg så hvertfall.
Så dette ender også med at vi spurter tilbake til bilen. Men det merkelige er at når vi kom luktet det absolutt ingenting, men da vi spurtet tilbake siste gang, luktet det brent selvom det ikke var noe som brant. Først så var det oss, og to andre som ikke var med oss, men de dro etter vår første spurt.. Da vi så på bildene i bilen merket vi at det var noe der, og de bildene vi tok med mobilen var borte.. :S
NB! Bildene har jeg ikke da det var venninna mi sitt kamera. Jeg kan spørre venninna mi om jeg kan få legge de ut.
Antall ord: 323
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Mar 2008 22:05
- 16
- Kjønn (valgfri): 50-50
- Lokalisering: Hadeland/Oslo
-
- Nybegynner
- 18
Hehe.. Skulle ønske jeg kunne, men jeg har de ikke ennå
Legger de ut i morgen hvis det er greit for venninna, så du kan se da= :mozilla_wink:
Legger de ut i morgen hvis det er greit for venninna, så du kan se da= :mozilla_wink:
Antall ord: 29
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
-
- Nybegynner
- 18
Neei Da MÅ jeg legge dem ut..
Antall ord: 7
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
-
- Nybegynner
- 18
Hehe
Antall ord: 1
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Aug 2008 08:32
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Skedsmo
Oi vi var der i går begge to... Vi var riktignok der mellom 18-21, men kjente også den brente lukten. Den var intens den lukta! Fatter ikke hvor det kom fra... Var det dere som kjørte Nissanen?
Antall ord: 40
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Og forresten. Dette lyset dere så... Var det cirka 40 cm langt, veldig sterkt i midten og fader liksom ut over og under? Jeg så et slikt lys to ganger på mandag da vi var der i mørket, men trodde det var øya mine som spilte meg et puss. Det var et sånt lys som forsvant med en gang jeg så på det.
Antall ord: 65
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Jeg husker ikke helt, men tror vi var der rundt 10-11 tiden.. :S
Intens ja! Men først så kjente vi den ikke, men den ble sterkere etterhvert som vi skulle til å dra..
Det lyset var litt lengre enn 40 cm langt, kanskje ca 1 meter eller noe, veldig sterkt i midten ja, og fader utover og under ja.. Vi så det også to ganger i går, men det ble plutselig borte første gangen vi så det, men kom fort tilbake.. Jeg trodde faktisk også at det var noe med øynene mine, men venninna mi spurte meg om jeg også så det så ja..
Og forresten bilen vi kjørte var en en grønn toyota avenisis..
Intens ja! Men først så kjente vi den ikke, men den ble sterkere etterhvert som vi skulle til å dra..
Det lyset var litt lengre enn 40 cm langt, kanskje ca 1 meter eller noe, veldig sterkt i midten ja, og fader utover og under ja.. Vi så det også to ganger i går, men det ble plutselig borte første gangen vi så det, men kom fort tilbake.. Jeg trodde faktisk også at det var noe med øynene mine, men venninna mi spurte meg om jeg også så det så ja..
Og forresten bilen vi kjørte var en en grønn toyota avenisis..
Antall ord: 120
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Da kom dere kanskje en time etter oss. Vi gikk rundt hele området, ned til vannet, bort til trehuset og rundt igjen. Vi ville så gjerne se om vi fant en naturlig forklaring på lukta, men fant ingenting. Vi fikk tatt et bilde av en rund kule, du kan se den på innlegget under ditt, men igår så jeg ikke "streken". Har du fått bilde?
Antall ord: 68
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Da kom dere kanskje en time etter oss. Vi gikk rundt hele området, ned til vannet, bort til trehuset og rundt igjen. Vi ville så gjerne se om vi fant en naturlig forklaring på lukta, men fant ingenting. Vi fikk tatt et bilde av en rund kule, du kan se den på innlegget under ditt, men igår så jeg ikke "streken". Har du fått bilde?
Okei. Vi skal dit i morgen kanskje også, så da skal vi prøve å gå litt lenger og ta litt fler bilder, siden vi ikke tok så mange i går..
Hm, de må jeg se på.. Jeg har ikke fått de ennå, men vi skal møtes i kveld og gå tur med bikkjene, så jeg får de da..
Okei. Vi skal dit i morgen kanskje også, så da skal vi prøve å gå litt lenger og ta litt fler bilder, siden vi ikke tok så mange i går..
Hm, de må jeg se på.. Jeg har ikke fått de ennå, men vi skal møtes i kveld og gå tur med bikkjene, så jeg får de da..
Antall ord: 130
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Kanskje vi treffes := Får håpe ikke halve Nes er der oppe for å skremme oss
Antall ord: 16
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Hehe, får håpe det.. Men du? Vet du om det er no sånn guidetur der noen ganger? Typen til venninna sa han hadde hørt noe om det serru..
Antall ord: 32
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Det eneste jeg vet er at det er en gjeng med menn som er der opp fredager eller lørdager som virker å ha veldig peiling. Da jeg var der en gang sa de at de prøvde å komme opp en gang i måneden, og at det var mest aktivitet på fredager. De hjalp meg blant annet med en klebeånd jeg hadde dratt på i årevis etter å ha brukt feil inngang. I følge mennene skal ikke jenter bruke hovedinngangen, alltid gå inn og ut "bakdøren" . Om man gikk gjennom feil dør var det fare for at man tok med seg klebeånder, noe jeg altså gjorde for cirka 6 år siden. Mennene spådde også at jeg kom til å gifte meg i nær fremtid (var forlovet på den tiden) og at ekteskapet kom til å vare i kort tid. De sto foran meg og min forlovede og sa at vi IKKE burde gifte oss, eller rettere sagt, at jeg ikke burde gifte meg med han. Jeg giftet meg med han, og ble skilt etter 7 mnd... Jeg husker at han ene mannen var relativt stor, det var en eldre mann på rundt 60år og kanskje et par til. De hadde sånne sølvpinner jeg ikke vet hva heter, og det var helt sykt å være der med de. Temperaturen svingte opp og ned som en jojo, kameraer og lommelykter gikk helt berserke, og mennene hadde masse spennende å fortelle. Jeg skulle ønske jeg fikk nummeret deres, eller kontakt med de på en annen måte, og om du møter 4-5 svære menn der en natt trenger du ikke å bli redd!
Antall ord: 278
Hide post links |