Du er er ikke herpa i det hele tatt. Du er bare ca. 20 år vennen.....TheMartine skrev:Jeg skal så jævlig bli rom-menneske. Jorda er jo skakk-kjørt og herpa nok som det er allerede, så jeg tar min hatt og sier "so long, suckers!".
Fakta, teori & skepsis ⇒ Fremtidens supermennesker, hva ville du vært?
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Antall ord: 49
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 12 Mar 2008 05:09
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo
Blir medTheMartine skrev:Jeg skal så jævlig bli rom-menneske. Jorda er jo skakk-kjørt og herpa nok som det er allerede, så jeg tar min hatt og sier "so long, suckers!".
Antall ord: 35
FandenTa de som nekter for alt det ukjente, mystiske!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Plukker dere opp meg også på veien da?FandenTa skrev:Blir medTheMartine skrev:Jeg skal så jævlig bli rom-menneske. Jorda er jo skakk-kjørt og herpa nok som det er allerede, så jeg tar min hatt og sier "so long, suckers!".
Antall ord: 45
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Mar 2008 22:05
- 16
- Kjønn (valgfri): 50-50
- Lokalisering: Hadeland/Oslo
Rekker man ikke å bli herpa på cirka 20 år?Metodisten skrev:Du er er ikke herpa i det hele tatt. Du er bare ca. 20 år vennen.....TheMartine skrev:Jeg skal så jævlig bli rom-menneske. Jorda er jo skakk-kjørt og herpa nok som det er allerede, så jeg tar min hatt og sier "so long, suckers!".
Fanden og ludo: Shotgun! Hahaha! Og jeg styrer musikken. Ok? Ok.
Antall ord: 71
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mai 2008 05:41
- 16
Det er faktisk en film om dette her som var utrolig skremmende om dette og den filmen
Husker jeg godt.Det er sikkert noen her som kan huske filmen som kom i 1997 som heter
Gattaca.Det handler akkurat om dette som står under.Om du ikke har sett den så se den,anbefales.
art3: Gen manipulert menneske
Dette er det ikke lenge til forskerne kan gjøre noe med. De har hvertfall kommet veldig langt på dette stadiet. De rike i samfunnet vil i framtiden kunne bestemme eksakt hvordan deres barn skal se ut og hvilke styrker barnet skal ha. Blå øyne eller brune øyne blir etter hver sin smak. Barn blir designet til å bli høye av vekst, veldig god fysikk, veldig attraktive utseende messig. De vil ha langt over snittet sosial intelligens, gennerellt veldig høy iq. Gen mennesket vil også være mye mer motstandsdyktig mot sykdommer enn underklasse mennesket. Flere hevder dette er uetisk fordi det vil medføre til et stort klasse skille i sammfunnet mellom rike og fattige, for ikke å snakke om fattige U-land i forhold til rike land, man er redd det vanlige mennesket blir sett på som mindre verdt.
Husker jeg godt.Det er sikkert noen her som kan huske filmen som kom i 1997 som heter
Gattaca.Det handler akkurat om dette som står under.Om du ikke har sett den så se den,anbefales.
art3: Gen manipulert menneske
Dette er det ikke lenge til forskerne kan gjøre noe med. De har hvertfall kommet veldig langt på dette stadiet. De rike i samfunnet vil i framtiden kunne bestemme eksakt hvordan deres barn skal se ut og hvilke styrker barnet skal ha. Blå øyne eller brune øyne blir etter hver sin smak. Barn blir designet til å bli høye av vekst, veldig god fysikk, veldig attraktive utseende messig. De vil ha langt over snittet sosial intelligens, gennerellt veldig høy iq. Gen mennesket vil også være mye mer motstandsdyktig mot sykdommer enn underklasse mennesket. Flere hevder dette er uetisk fordi det vil medføre til et stort klasse skille i sammfunnet mellom rike og fattige, for ikke å snakke om fattige U-land i forhold til rike land, man er redd det vanlige mennesket blir sett på som mindre verdt.
Antall ord: 200
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Aug 2008 07:39
- 16
- Lokalisering: Akershus
Sikkert lurt for da holder du ut mye lengre enn alle de andreSol@ngelica skrev:Jeg vil være duracell kanin.
Antall ord: 22
Leaf afloat, leaf so green
Help me see, what's unseen
The power's sent; the power's free
This is my will; so mote it be !
Help me see, what's unseen
The power's sent; the power's free
This is my will; so mote it be !
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Aug 2006 20:33
- 18
- Har takket: 221 ganger
- Blitt takket: 162 ganger
Kan jeg også få bli med? :mozilla_smile:ludoburgero skrev:Plukker dere opp meg også på veien da?FandenTa skrev:Blir medTheMartine skrev:Jeg skal så jævlig bli rom-menneske. Jorda er jo skakk-kjørt og herpa nok som det er allerede, så jeg tar min hatt og sier "so long, suckers!".
Antall ord: 55
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Aug 2008 04:15
- 16
Forresten..
JEG, ville ha vært en kryssning genmanipulertcyborg menneske som lever vi verdensrommet.
Mens dere er sånne spede jævler som ikke tåler en dritt bare svever rundt i skipet. mohahaha
JEG, ville ha vært en kryssning genmanipulertcyborg menneske som lever vi verdensrommet.
Mens dere er sånne spede jævler som ikke tåler en dritt bare svever rundt i skipet. mohahaha
Antall ord: 34
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Begynner å bli trangt om plassen nå, altså. Men...ok, jeg liker deg, og vi har barnehaterklubben sammen, så det er greit.Diffusa skrev:Kan jeg også få bli med? :mozilla_smile:ludoburgero skrev:Plukker dere opp meg også på veien da?FandenTa skrev:Blir medTheMartine skrev:Jeg skal så jævlig bli rom-menneske. Jorda er jo skakk-kjørt og herpa nok som det er allerede, så jeg tar min hatt og sier "so long, suckers!".
Antall ord: 78
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Nov 2007 02:10
- 17
- Lokalisering: Tønsberg
Det som forundrer meg, hver gang det er snakk om menneskelig utvikling, så er det bare snakk om tekniske ting.
Hva med alle de evner, muligheter og utviklingen av inneboende sanser vi allerede har.
Hva med om mennesket kunne utviklse alle de mulighetene som finnes i hjernen. Ikke ved ytre teknikk, men gjennom bevissthetsutvikling?
Allerede nå, ser de at mennesket bruker 20% av sin energi på hjernen. Andre, nære dyr, bruker ikke mer en 13%.
Noen problemer har denne utviklingen gitt oss. Og kanskje mest fordi vi ikke har utviklet en bevissthet som strekker seg ut over intellektet. Bl.a. tror de at schizofreni er en av ulempene med at vi har utviklet så stor hjerne.
http://sciencenow.sciencemag.org/cgi/co ... 805/4?etoc
Hva om vi utviklet en større bevissthet angående enegi. Ikke bare vitenskapelig. Men jorde energi, helbredelse, kjærlighet og aksept.
Ikke bare utviklet forståelsen for kroppen, og evnen til å manipulere, kontrollere og forandre kroppen. Men aksepten og romsligheten angående kroppens even til å helbrede seg selv.
De ser jo allerede at enhver celle bærer i seg evnen til å kunne forandre seg, innenifra. Selv hjernens nevroner er ikke uforanderlige.
Hva om vi utviklet en samharmoni med dyr, og jorden vi lever på. Lærer å samarbeide. Ikke fordi vi tror vi vet noe om den. Men fordi vi lærer å lytte på en annen måte.
Hva om vi utvikler evner til å forflytte oss i rommet. Uten hjelp av maskiner. Til og med i vår egen kropp.
Synes en teknisk basert forståelse og utvikling er veldig begrenset. Og jeg ser en hel annet utvikling av mennesket, enn de forslagene som sto i Illustrert Vitenskap.
Men nå synes jeg nok stort sett at det bladet er begrenset i seg selv.
Hva med alle de evner, muligheter og utviklingen av inneboende sanser vi allerede har.
Hva med om mennesket kunne utviklse alle de mulighetene som finnes i hjernen. Ikke ved ytre teknikk, men gjennom bevissthetsutvikling?
Allerede nå, ser de at mennesket bruker 20% av sin energi på hjernen. Andre, nære dyr, bruker ikke mer en 13%.
Noen problemer har denne utviklingen gitt oss. Og kanskje mest fordi vi ikke har utviklet en bevissthet som strekker seg ut over intellektet. Bl.a. tror de at schizofreni er en av ulempene med at vi har utviklet så stor hjerne.
http://sciencenow.sciencemag.org/cgi/co ... 805/4?etoc
Hva om vi utviklet en større bevissthet angående enegi. Ikke bare vitenskapelig. Men jorde energi, helbredelse, kjærlighet og aksept.
Ikke bare utviklet forståelsen for kroppen, og evnen til å manipulere, kontrollere og forandre kroppen. Men aksepten og romsligheten angående kroppens even til å helbrede seg selv.
De ser jo allerede at enhver celle bærer i seg evnen til å kunne forandre seg, innenifra. Selv hjernens nevroner er ikke uforanderlige.
Hva om vi utviklet en samharmoni med dyr, og jorden vi lever på. Lærer å samarbeide. Ikke fordi vi tror vi vet noe om den. Men fordi vi lærer å lytte på en annen måte.
Hva om vi utvikler evner til å forflytte oss i rommet. Uten hjelp av maskiner. Til og med i vår egen kropp.
Synes en teknisk basert forståelse og utvikling er veldig begrenset. Og jeg ser en hel annet utvikling av mennesket, enn de forslagene som sto i Illustrert Vitenskap.
Men nå synes jeg nok stort sett at det bladet er begrenset i seg selv.
Antall ord: 299
I choose the easy button.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Hmm.. Vel det du snakker om høres ut som et steg enda lenger fram enn selve teknologien.
Egentlig høres det nesten ut som paradis, "leve i harmoni med dyr" "kan fly som supermann rundt omkring i verdens rommet" ikke værst Vel det denne tråden er starta med er modifikasjoner basert på teknologi og forskning. Du sier faktisk enkelte ting her som celle utvikling, lære oss å kommunisere med dyr, utvikle hjernen og tilogmed utvikle det åndelige. Dette er ting som jeg vil tro lett kommer under teknologi og forskning, sikkert bare et steg lengre
Egentlig høres det nesten ut som paradis, "leve i harmoni med dyr" "kan fly som supermann rundt omkring i verdens rommet" ikke værst Vel det denne tråden er starta med er modifikasjoner basert på teknologi og forskning. Du sier faktisk enkelte ting her som celle utvikling, lære oss å kommunisere med dyr, utvikle hjernen og tilogmed utvikle det åndelige. Dette er ting som jeg vil tro lett kommer under teknologi og forskning, sikkert bare et steg lengre
Antall ord: 98
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Aug 2006 20:33
- 18
- Har takket: 221 ganger
- Blitt takket: 162 ganger
Nå ble jeg happy altså! Gleder meg :mozilla_laughing:TheMartine skrev:Begynner å bli trangt om plassen nå, altså. Men...ok, jeg liker deg, og vi har barnehaterklubben sammen, så det er greit.Diffusa skrev:Kan jeg også få bli med? :mozilla_smile:ludoburgero skrev:Plukker dere opp meg også på veien da?FandenTa skrev:Blir medTheMartine skrev:Jeg skal så jævlig bli rom-menneske. Jorda er jo skakk-kjørt og herpa nok som det er allerede, så jeg tar min hatt og sier "so long, suckers!".
Antall ord: 89
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Jeg tenkte på en annen ting, det må jo være et helvete å manøvrere et romskip i verdensrommet? er vel områder hvor det er en sinnsykt tetthet med kometer? Romskipet må jo også være svææært med tanke på at man skal bo og leve ombord?
Kan jo umulig være trangt om plassene da!?
Kan jo umulig være trangt om plassene da!?
Antall ord: 58
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Nov 2007 02:10
- 17
- Lokalisering: Tønsberg
Det handler om fokuset.
Jeg tror vitenskapen vil gjøre kjempehopp, som setter det meste av de vi påstår i dag som vitenskapelig beviste fakta, på hodet.
Kvantefysikken, er bare en begynnelse.
Og jeg tror heller ikke det er så langt fram. Til om med tror jeg noe av dette allerede har begynt nå.
Men da må dualiteten og motstanden mellom grener innenfor den kjente vitenskapen legges ned. De som driver med vitenskapen, må som Einstein og andre både før og etter, kunne drømme, kunne bruke mer enn vår intellektuelle bevissthet. Og innbefatte en større forståelse for helheten.
Vitenskap som blir brukt, sitert og vist til, som en begrensende faktor, er ikke den virkelige vitenskapen. Metodene og framgangsmåten, har vært lært og indoktrinert gjennom utdannelsen, men det lærer dem ikke til å tenke nytt. Bare til å gå i gamle baner.
Men det er flere som har strekt seg videre. Men som ikke kan formdle det, fordi folk i samfunnet ikke kan ta det ennå. Ved siden av at maktfaktorene i media og i politikken heller ikke kan tillate at slikt kommer fram.
Men det skal ikke mye til, før ting allikevel bryter igjennom og snur det meste på hodet.
Når tryggheten til folk ikke handler om å kjøpe og eie, men om å være det de er i seg selv.
Jeg tror vitenskapen vil gjøre kjempehopp, som setter det meste av de vi påstår i dag som vitenskapelig beviste fakta, på hodet.
Kvantefysikken, er bare en begynnelse.
Og jeg tror heller ikke det er så langt fram. Til om med tror jeg noe av dette allerede har begynt nå.
Men da må dualiteten og motstanden mellom grener innenfor den kjente vitenskapen legges ned. De som driver med vitenskapen, må som Einstein og andre både før og etter, kunne drømme, kunne bruke mer enn vår intellektuelle bevissthet. Og innbefatte en større forståelse for helheten.
Vitenskap som blir brukt, sitert og vist til, som en begrensende faktor, er ikke den virkelige vitenskapen. Metodene og framgangsmåten, har vært lært og indoktrinert gjennom utdannelsen, men det lærer dem ikke til å tenke nytt. Bare til å gå i gamle baner.
Men det er flere som har strekt seg videre. Men som ikke kan formdle det, fordi folk i samfunnet ikke kan ta det ennå. Ved siden av at maktfaktorene i media og i politikken heller ikke kan tillate at slikt kommer fram.
Men det skal ikke mye til, før ting allikevel bryter igjennom og snur det meste på hodet.
Når tryggheten til folk ikke handler om å kjøpe og eie, men om å være det de er i seg selv.
Antall ord: 233
I choose the easy button.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Roadtrip :mozilla_laughing:Diffusa skrev: Nå ble jeg happy altså! Gleder meg :mozilla_laughing:
Antall ord: 14
Hide post links |