Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderBarn som ser spøkelser

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Mantropolix skrev: Nettop! jeg helt enig med deg og jeg tror deg.
tviler på Kimbara gjør det , han sier vel enten at du og gutten er mentalt ustabile eller at dere begge har blitt riv ruskende gale og at det må være flere som har opplevd dette og at samtidig må dere ha fått det på film eller evp eller lignene og det er vel kansje ikke godt nok for ham det heller,man må vel leie inn vitenskaps folk som har med seg en hel drøss med utstyr for og måle med emf metere varmesøkende ting og samtidig må vel dere bli innlakt på sjukehuset for og teste hjernene deres mot sjukdommer som kan foresjake halilusjoner,sende dere inn i en sånn trommel,eller ikke nok med det kansje di må sjekke om det er stoff i blodet til sønnen din og deg for det kunne jo hende dere hadde røkt et eller annet.Han mener det han skjønner du at når noen opplever noe slikt så er det ikke bevis nok,man må lissom ha det dokumentert.Så hva man enn forteller den mannen så er du sprøyte gal.Så viss det kommer en haug med vitenskaps folk og spøkelses jegere og får noe på film eller noe er det ikke sikkert han tror da heller.Hadde han opplevd det som dere hadde opplevd hadde han vel lakt seg selv in på sinsjukhus og trodd han var gal.
For Kimbara er verden kun en nøtt og ingen ting annet. :D hehe
Er virkelig verden så sort/hvit for deg? Lever du et så enkelt liv at du får servert alle forklaringer på sølvfat fra din egen fantasi?

Istedet for å syte og klage som en gammel, bitter mann, så kan du kanskje heller ta for deg det jeg skriver på en skikkelig måte? Jeg finner nemlig ingen svar eller skikkelig argumentasjon i de lange innleggene dine.

Dette er rett og slett bare barnslig. Og når vi først er inne på personlige og meningsløse angrep; med mindre du har lese/skrivevansker - lær deg norsk.
Antall ord: 365
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mai 2008 05:41
16
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Mantropolix »

Kimbara skrev:
Mantropolix skrev: Nettop! jeg helt enig med deg og jeg tror deg.
tviler på Kimbara gjør det , han sier vel enten at du og gutten er mentalt ustabile eller at dere begge har blitt riv ruskende gale og at det må være flere som har opplevd dette og at samtidig må dere ha fått det på film eller evp eller lignene og det er vel kansje ikke godt nok for ham det heller,man må vel leie inn vitenskaps folk som har med seg en hel drøss med utstyr for og måle med emf metere varmesøkende ting og samtidig må vel dere bli innlakt på sjukehuset for og teste hjernene deres mot sjukdommer som kan foresjake halilusjoner,sende dere inn i en sånn trommel,eller ikke nok med det kansje di må sjekke om det er stoff i blodet til sønnen din og deg for det kunne jo hende dere hadde røkt et eller annet.Han mener det han skjønner du at når noen opplever noe slikt så er det ikke bevis nok,man må lissom ha det dokumentert.Så hva man enn forteller den mannen så er du sprøyte gal.Så viss det kommer en haug med vitenskaps folk og spøkelses jegere og får noe på film eller noe er det ikke sikkert han tror da heller.Hadde han opplevd det som dere hadde opplevd hadde han vel lakt seg selv in på sinsjukhus og trodd han var gal.
For Kimbara er verden kun en nøtt og ingen ting annet. :D hehe
Er virkelig verden så sort/hvit for deg? Lever du et så enkelt liv at du får servert alle forklaringer på sølvfat fra din egen fantasi?

Istedet for å syte og klage som en gammel, bitter mann, så kan du kanskje heller ta for deg det jeg skriver på en skikkelig måte? Jeg finner nemlig ingen svar eller skikkelig argumentasjon i de lange innleggene dine.

Dette er rett og slett bare barnslig. Og når vi først er inne på personlige og meningsløse angrep; med mindre du har lese/skrivevansker - lær deg norsk.
Hehe jeg synes dette var så festelig kimbara , beklager. jeg klarte bare ikke dy meg.
dere skeptikere er bare så morsomt og erte litt da vi som tror blir bare trakasert med at vi er gale :D
Antall ord: 403

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Apr 2008 12:59
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: norge

Innlegg av jente 27 »

se på deg selv først.

å forresten trenger man ikke ha skrivevansker for å skrive feil . jeg har ikke skrivevansker men skriver fort feil med tastene her jeg sitter.
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Mantropolix skrev:
Hehe jeg synes dette var så festelig kimbara , beklager. jeg klarte bare ikke dy meg.
dere skeptikere er bare så morsomt og erte litt da vi som tror blir bare trakasert med at vi er gale :D
Sikkert voldsomt moro, men jeg har tidligere forklart deg at du har et riv ruskende feil inntrykk. Det er ingen som har påstått at troende her på forumet er gale, er det vel? Hvis det er sant som du påstår, at skeptikere til stadighet trakasserer dere, så vil jeg gjerne ha eksempler på det.

Nå, har du tenkt å ta for deg det jeg skrev om barn/spøkelser, eller skal du fortsette standup-showet?
Antall ord: 116
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Mantropolix »

Kimbara skrev:
Mantropolix skrev:
Sikkert voldsomt moro, men jeg har tidligere forklart deg at du har et riv ruskende feil inntrykk. Det er ingen som har påstått at troende her på forumet er gale, er det vel? Hvis det er sant som du påstår, at skeptikere til stadighet trakasserer dere, så vil jeg gjerne ha eksempler på det.

Nå, har du tenkt å ta for deg det jeg skrev om barn/spøkelser, eller skal du fortsette standup-showet?
Jeg tror at denne mannen og barnet opplever det di sier. og viss dette er tilfelle så kan jeg anbefale kontakte et ånde medie for og bekrefte om det kansje kan være noen i familien som ønsker fortelle dem noe.

Til kimbara
Samtidig forklarte jeg om mine opplevelser med åndeverden og disse flaskene som lbe kastet mot meg og du sa at det ikke var bevis nok.For meg var det det og det var mediumer som oxo bekreftet det jeg forklarte deg på det andre inlegget som bare jeg visste.Di visste hva som hadde skjedd av opplevelser jeg hadde.Men for deg er ikke det bevis og jeg følte at jeg ble trakasert med at det jeg skrev var et d bare var tull.Derfor ble jeg en smule irritert.følte at du ikke tok meg alvorlig.
Sist redigert av Mantropolix på 12 Aug 2008 16:59, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 260

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

jente 27 skrev:se på deg selv først.

å forresten trenger man ikke ha skrivevansker for å skrive feil . jeg har ikke skrivevansker men skriver fort feil med tastene her jeg sitter.
Det er forskjell på å taste feil i farten, og å skrive dårlig norsk både språkmessig og grammatisk.

Beklager den lille digresjonen, men skriver noen barnslige angrep mot meg, så tar jeg igjen.
Antall ord: 65
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Mantropolix skrev: Jeg tror at denne mannen og barnet opplever det di sier. og viss dette er tilfelle så kan jeg anbefale kontakte et ånde medie for og bekrefte om det kansje kan være noen i familien som ønsker fortelle dem noe.
Men dette er sneversynt, og vi har vært igjennom det tidligere.

Hva de opplever og hva de -mener- de opplever er to forskjellige ting. Du kan ikke bare overse det faktum at fantasi og egne tolkninger spiller en enorm rolle i slike situasjoner.
Dette skriver jeg om lengre opp her. Kunne du tatt dette med i betraktning for videre diskusjon?

Å kontakte et såkalt medium i slike situasjoner fungerer som en enkel bekreftelse på ens egen tro via andres påstander. Selv om noen tror de faktisk har kontakt med åndeverdenen, er nok de fleste som driver med dette taskenspillere som er ute etter lettjente penger. Folk må gjerne bruke sparepengene sine på slikt, men jeg vil ikke anbefale å se på det som noe annet enn show.
Det som antakelig skjer, er at mediet forteller dem diffuse ting som man mest sannsynlig får til å stemme med virkeligheten på en eller annen måte. Han/hun kan også ta ibruk cold reading for å ytterligere lure kunden. Noen setter opp et dramatisk skuespill under påskudd av å "kanalisere" ånden.
De lever av å fortelle folk det de vil høre, enkelt og greit.
Antall ord: 235
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Mantropolix »

Kimbara skrev:
Mantropolix skrev: Jeg tror at denne mannen og barnet opplever det di sier. og viss dette er tilfelle så kan jeg anbefale kontakte et ånde medie for og bekrefte om det kansje kan være noen i familien som ønsker fortelle dem noe.
Men dette er sneversynt, og vi har vært igjennom det tidligere.

Hva de opplever og hva de -mener- de opplever er to forskjellige ting. Du kan ikke bare overse det faktum at fantasi og egne tolkninger spiller en enorm rolle i slike situasjoner.
Dette skriver jeg om lengre opp her. Kunne du tatt dette med i betraktning for videre diskusjon?

Å kontakte et såkalt medium i slike situasjoner fungerer som en enkel bekreftelse på ens egen tro via andres påstander. Selv om noen tror de faktisk har kontakt med åndeverdenen, er nok de fleste som driver med dette taskenspillere som er ute etter lettjente penger. Folk må gjerne bruke sparepengene sine på slikt, men jeg vil ikke anbefale å se på det som noe annet enn show.
Det som antakelig skjer, er at mediet forteller dem diffuse ting som man mest sannsynlig får til å stemme med virkeligheten på en eller annen måte. Han/hun kan også ta ibruk cold reading for å ytterligere lure kunden. Noen setter opp et dramatisk skuespill under påskudd av å "kanalisere" ånden.
De lever av å fortelle folk det de vil høre, enkelt og greit.
Det er ikke alle mediumer som er slik Kimbara,men jeg enig i at det er mye bedragere der ute og.
Antall ord: 258

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Apr 2008 12:59
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: norge

Innlegg av jente 27 »

ja er mye bedragere ute i denne verden for å tjene penger, men man må passe seg å ikke ta alle eller dem fleste under samme kamm.
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Mantropolix skrev:
Det er ikke alle mediumer som er slik Kimbara,men jeg enig i at det er mye bedragere der ute og.
Jeg sa ikke "alle", men "de fleste". Og hvordan skal du vite hvem som er "ekte" (i gåseøyne, for vi vet ikke om det i det hele tatt eksisterer noen ekte)?
Antall ord: 56
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Mantropolix »

Kimbara skrev:
Mantropolix skrev:
Jeg sa ikke "alle", men "de fleste". Og hvordan skal du vite hvem som er "ekte" (i gåseøyne, for vi vet ikke om det i det hele tatt eksisterer noen ekte)?
Da jeg forklarte at d mediumet som kom til meg og renset huset mitt at di visste d var 2 stykker og di forklarte noe av det jeg hadde opplevd uten at jeg hadde forklart det.
Hvordan kunne di vite ? jeg vet nå ikke om di ikke har kontakt med det åndelige.
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Mantropolix skrev:
Kimbara skrev:
Mantropolix skrev:
Da jeg forklarte at d mediumet som kom til meg og renset huset mitt at di visste d var 2 stykker og di forklarte noe av det jeg hadde opplevd uten at jeg hadde forklart det.
Hvordan kunne di vite ? jeg vet nå ikke om di ikke har kontakt med det åndelige.
Så blir spørsmålet om de riktige svarene kom direkte og uten tvil fra mediet, eller om de ble dannet i etterkant i ditt hode. Disse menneskene er flinke til å manipulere tankegangen til folk. De snakker tvetydig og diffust, og spiller på at folk danner sine egne linker mellom dette og personlig info - og at de glemmer bomskuddene.
Cold reading bygger på å iaktta "offeret" mens man forsiktig prøver seg fram. Får man en nølende respons vil man raskt skifte spor og prøve på noe nytt.

"Jeg ser en mann, kanskje en ung gutt - eller en dame med kort hår? Navnet er noe på P, og en E...ser det ikke helt klart." osv.

Se X-Files-episoden "Clyde Bruckman's Final Repose" (sesong 3) for et underholdende bilde på dette :)
Antall ord: 248
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links