Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Barn som ser spøkelser
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 27 Jun 2008 16:57
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Har takket: 78 ganger
- Blitt takket: 186 ganger
Barn som ser spøkelser
Det fortelles historier om barn som ser spøkelser,usynlig lekekamerat - oppspinn og fantasi eller virkelighet?
Antall ord: 16
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Sep 2005 15:25
- 19
- Lokalisering: Lørenskog
Re: Barn som ser spøkelser
Tror nok mye av det stemmer. Barn kan riktig nok ikke skille så mange ting, men, de er ofte ærlige og rett fram.ALP skrev:Det fortelles historier om barn som ser spøkelser,usynlig lekekamerat - oppspinn og fantasi eller virkelighet?
Jeg hadde også usynelig venn jeg lekte med, men dette var kun fantasi.
Men barna de ser og hører og er veldig åpen for det åndelige.
Så man skal ikke bortforklare og tvile på ungene. Men klart, ofte fantasi, men også ofte
realitet !
Antall ord: 85
Mysticool
Digger Frognerfitter
Digger Frognerfitter
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Aug 2008 07:39
- 16
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1 gang
Barn ser mer enn oss voksne fordi de er rene og fordomsfrie ennå. De godtar fantasi like lett som virkeligheten. Etterhvert læres de å tenke rasjonelt og logisk og at alt som ikke kan forklares er fantasi og drøm. synd !
Antall ord: 41
Leaf afloat, leaf so green
Help me see, what's unseen
The power's sent; the power's free
This is my will; so mote it be !
Help me see, what's unseen
The power's sent; the power's free
This is my will; so mote it be !
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Jul 2008 03:46
- 16
det sies at barn kan se mer en voksne og jeg tror på det for ka med det de har en usynlig venn har dere tenkt på at det er ikke bare tull ungen sier men at den virkelig ser nokke,
ja litt rart ja men vi vet jo at vi er ikke alene y dene verden så kankje barn har den gaven å se gjenfer når de er unge men mister det etter de vokser ???
hmmm kansje jeg vet ikke
ja litt rart ja men vi vet jo at vi er ikke alene y dene verden så kankje barn har den gaven å se gjenfer når de er unge men mister det etter de vokser ???
hmmm kansje jeg vet ikke
Antall ord: 81
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mai 2008 05:41
- 16
Skeptikere slår vel og banker unga gul og blå viss dem kan snakke med ånder .
slutt og tull jævla drittunge! du er gal og snakker du slik smekker jeg deg på rompen og stompen fordi vi er dem eneste i hele universet og det finnes ikke spøkelser og utenomjordinger.the big bang er lissom alt her asse! les bibelen og bli hjernevaska det er vårt motto.ser du spøkelser gå til sykolog og bli latterligjort og du får ikke arva mi før du har sakt.Jeg er gal jeg tror på ånder,jeg er sjuk og trenger mental behandling.
slutt og tull jævla drittunge! du er gal og snakker du slik smekker jeg deg på rompen og stompen fordi vi er dem eneste i hele universet og det finnes ikke spøkelser og utenomjordinger.the big bang er lissom alt her asse! les bibelen og bli hjernevaska det er vårt motto.ser du spøkelser gå til sykolog og bli latterligjort og du får ikke arva mi før du har sakt.Jeg er gal jeg tror på ånder,jeg er sjuk og trenger mental behandling.
Antall ord: 106
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Mar 2008 22:05
- 16
- Kjønn (valgfri): 50-50
- Lokalisering: Hadeland/Oslo
The big bang og bibelen går vel ikke så godt sammen.
Antall ord: 12
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Dette er det ingen grunn til å tro. Det som derimot er tilfelle er at barn har mer levende fantasi enn voksne. Der voksne har lært seg forskjell på fantasi og virkelighet (i de fleste tilfeller ihvertfall), har barn ikke så klar grense.tania skrev:det sies at barn kan se mer en voksne og jeg tror på det for ka med det de har en usynlig venn har dere tenkt på at det er ikke bare tull ungen sier men at den virkelig ser nokke,
Tenk tilbake på da du selv var liten. Trodde du ikke på julenissen? Var du ikke redd for monsteret under senga? Levde du deg ikke veldig inn i leken?
Når barn tilsynelatende "mister" sin sans for "gjenferd" når de blir eldre henger dette sammen med at man lærer mer og mer om verden rundt seg. Man forstår at nissen kun var en utkledd mann, at monsteret under senga bare var innbildning, og man leker ikke lengre med så stor innlevelse.
Så kan det jo diskuteres om dette er positivt eller ikke
Når ble det slik at "vi vet" dette?ja litt rart ja men vi vet jo at vi er ikke alene y dene verden
Neppe. Barnets sanser skiller seg ikke fra voksne menneskers sanser i noe særlig grad. Da betyr det at det hele ligger i psyken - fantasien.så kankje barn har den gaven å se gjenfer når de er unge men mister det etter de vokser ???
hmmm kansje jeg vet ikke
Antall ord: 255
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Jepp, det er nøyaktig slik det er.Mantropolix skrev:Skeptikere slår vel og banker unga gul og blå viss dem kan snakke med ånder .
Alle som sier de har sett spøkelser og liknende blir buret inne og pålagt tung medisinsk behandling for sine sinnslidelser.
Du glemte forresten det punktet med at alle skeptikere er dørgende kjedelige mennesker som for enhver pris ønsker å mobbe og latterliggjøre troende for egen tilfredsstillelse. Og at de alle blir kåte av å drite ut folk med andre meninger, og at de er hoverende, kverulerende, egoistiske, maktsyke og umulige.
Antall ord: 189
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 22 Apr 2005 13:56
- 19
- Lokalisering: Bergen
Jeg har ingen grunn til ikke å tro på sønnen min når han prøver å forteller meg noe han ser. Selv om han ikke er så gammel enda!
Antall ord: 29
Kanskje er jeg tilbake, kanskje ikke. Vi får se hva tiden bringer!:)
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Hvem har sagt noe om å ikke tro på? For barn fremstår det ofte virkelig nok, men det trenger ikke å bety at det faktisk -skjer- på ordentlig, forstår du?nattlyset skrev:Jeg har ingen grunn til ikke å tro på sønnen min når han prøver å forteller meg noe han ser. Selv om han ikke er så gammel enda!
Det er lov å bruke sin voksne fornuft i slike tilfeller uten at man skal stemple barnet som løgner.
Antall ord: 80
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Okt 2007 17:36
- 17
- Kjønn (valgfri): Jente :D
- Lokalisering: På kirkegården
- Blitt takket: 2 ganger
På ghost whispers fortalte de at barn hadde evnen til å se gjendferd,men mistet den i 10-11 alderen. Selfølgeligt trenger ikke dette være sant,men kanskje det er også?
Antall ord: 32
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 22 Apr 2005 13:56
- 19
- Lokalisering: Bergen
Selvfølgelig er det lov å bruke fornuften!:) Men når gutten tydelig endrer atferd og jeg selv opplever at det er "noe" der, da tviler jeg ikke for å si det sånn!:)Kimbara skrev:Hvem har sagt noe om å ikke tro på? For barn fremstår det ofte virkelig nok, men det trenger ikke å bety at det faktisk -skjer- på ordentlig, forstår du?nattlyset skrev:Jeg har ingen grunn til ikke å tro på sønnen min når han prøver å forteller meg noe han ser. Selv om han ikke er så gammel enda!
Det er lov å bruke sin voksne fornuft i slike tilfeller uten at man skal stemple barnet som løgner.
Antall ord: 114
Kanskje er jeg tilbake, kanskje ikke. Vi får se hva tiden bringer!:)
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Apr 2008 12:59
- 16
- Lokalisering: norge
TheMartine skrev:The big bang og bibelen går vel ikke så godt sammen.
joda disse henger fint sammen de..
jeg er troende og je gtror på bibelen og big bang. dette forklarer jg med at gud kan ha brukt big bang til å skape verden
Antall ord: 45
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Apr 2008 12:59
- 16
- Lokalisering: norge
jeg kjenner ei jente på 10 år. hun har alltid sett gjenferd og nisser og andre ting. til og med jeg og ei ann jente gjør det og vi er voksne.
jeg tror man kan se alt innen det åndelige i alle fall det meste om man er NOK åpen for det. er man ikke helt åpen så ser man ikke ting og tang.
barn har lett for å være åpne da dem ikke er i stand til å skjeldne virkelighet og fantasi. dermed blir dette normalt for dem og når dem blir større vil foreldre og andre si til barnet at det dem ser er bare tull og tøys....dermed lukker barnet seg for det dem ser til slutt siden voksne sier det var tull.
barn som får lov til å ha denne evnen videre i livet sitt, dem beholder det stort sett hele livet om dem ønsker og har åpnet seg selv for det.
jeg tror man kan se alt innen det åndelige i alle fall det meste om man er NOK åpen for det. er man ikke helt åpen så ser man ikke ting og tang.
barn har lett for å være åpne da dem ikke er i stand til å skjeldne virkelighet og fantasi. dermed blir dette normalt for dem og når dem blir større vil foreldre og andre si til barnet at det dem ser er bare tull og tøys....dermed lukker barnet seg for det dem ser til slutt siden voksne sier det var tull.
barn som får lov til å ha denne evnen videre i livet sitt, dem beholder det stort sett hele livet om dem ønsker og har åpnet seg selv for det.
Antall ord: 159
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mai 2008 05:41
- 16
Nettop! jeg helt enig med deg og jeg tror deg.nattlyset skrev:Selvfølgelig er det lov å bruke fornuften!:) Men når gutten tydelig endrer atferd og jeg selv opplever at det er "noe" der, da tviler jeg ikke for å si det sånn!:)Kimbara skrev:Hvem har sagt noe om å ikke tro på? For barn fremstår det ofte virkelig nok, men det trenger ikke å bety at det faktisk -skjer- på ordentlig, forstår du?nattlyset skrev:Jeg har ingen grunn til ikke å tro på sønnen min når han prøver å forteller meg noe han ser. Selv om han ikke er så gammel enda!
tviler på Kimbara gjør det , han sier vel enten at du og gutten er mentalt ustabile eller at dere begge har blitt riv ruskende gale og at det må være flere som har opplevd dette og at samtidig må dere ha fått det på film eller evp eller lignene og det er vel kansje ikke godt nok for ham det heller,man må vel leie inn vitenskaps folk som har med seg en hel drøss med utstyr for og måle med emf metere varmesøkende ting og samtidig må vel dere bli innlakt på sjukehuset for og teste hjernene deres mot sjukdommer som kan foresjake halilusjoner,sende dere inn i en sånn trommel,eller ikke nok med det kansje di må sjekke om det er stoff i blodet til sønnen din og deg for det kunne jo hende dere hadde røkt et eller annet.Han mener det han skjønner du at når noen opplever noe slikt så er det ikke bevis nok,man må lissom ha det dokumentert.Så hva man enn forteller den mannen så er du sprøyte gal.Så viss det kommer en haug med vitenskaps folk og spøkelses jegere og får noe på film eller noe er det ikke sikkert han tror da heller.Hadde han opplevd det som dere hadde opplevd hadde han vel lakt seg selv in på sinsjukhus og trodd han var gal.
For Kimbara er verden kun en nøtt og ingen ting annet. hehe
Jeg tror oxo kimbara er her fordi da føler han seg mere normal en andre steder for her kan han fortelle oss som har opplevd mere mellom himmel og jord at vi er gale.
jeg er gal wiiii muahaha hører du det kimbara jeg kan snakke med ånder og tror på et liv etter døden og jeg snakker tilogmed med min avdøde bestmor, nå må jeg vel legges inn i en sånn trommel for og sjekke hjernen ?
Antall ord: 463
Hide post links |