Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKan et menneske selv velge å bli værende som spøkelse ?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
dannys

Innlegg av dannys »

Jeg har hørt om ånder som "frivillig" går igjen,så jeg velger å tro at dette er et valg man får når man dør, forlater kroppen og ser lyset... jeg tror at alle egentlig får muligheten til å gå mot lyset,uavhengig av hvordan man døde e.l. .men at noen ikke klarer å reise "over" og blir igjen fordi man har noe uoppgjort, føler seg knyttet til en bestemt person/sted, eller fordi man er redd for hva som venter på den andre siden.. kanskje man har levd et utsvevende liv og tror man blir straffet for det,og derfor går igjen fordi man rett og slett er redd det som venter......
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
izabel

Re: Kan et menneske selv velge å bli værende som spøkelse ?

Innlegg av izabel »

Krull skrev:
Hedra skrev:eller styres det av måten man dør på ?
Hva tror dere ?

Jeg tenker at de som dør brått og brutalt nok blir værende uten at de selv kanskje er klar over det en gang, men hvis vi fortsetter å ha en bevissthet,- som jeg tror vi gjør, vil vi da også ha med oss det frie valget ?
Jeg håper det

Jeg tror man kan velge
Den kan nok tenkes at de som dør brått og brutalt blir værende en stund fordi de ikke vet at de er døde. Andre finner ikke fram, de er forvirra og andre igjen, har ikke lyst til å dra
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
izabel

dum

Innlegg av izabel »

Schnugaf skrev:Det er antageligvis det dummeste spørsmålet på dette forumet. Det kan da selfølgelig ingen av oss vite.
Dette var ikke et dumt spørsmål, selvfølgelig kan et medium spørre åndene om dette. Er du helt dum eller?
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hedra
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Aug 2008 07:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Hedra »

dannys skrev:Jeg har hørt om ånder som "frivillig" går igjen,så jeg velger å tro at dette er et valg man får når man dør, forlater kroppen og ser lyset... jeg tror at alle egentlig får muligheten til å gå mot lyset,uavhengig av hvordan man døde e.l. .men at noen ikke klarer å reise "over" og blir igjen fordi man har noe uoppgjort, føler seg knyttet til en bestemt person/sted, eller fordi man er redd for hva som venter på den andre siden.. kanskje man har levd et utsvevende liv og tror man blir straffet for det,og derfor går igjen fordi man rett og slett er redd det som venter......
Jeg mistet moren min veldig tidlig og "vet" at hun var hos meg i den vonde tiden etterpå. En dag sa jeg til henne at nå var det på tide for meg å la henne gå og etter det har jeg ikke hatt den intense følelsen av at hun er her.
Jeg tror at hun valgte å bli igjen for å se at det gikk bra med meg før hun gikk videre.
Rett før hun døde sa hun at hvis det ville bli mulig for henne å få spøke så skulle hun gjøre det for det syns hun hørtes litt artig ut. Hun var en skikkelig ertekrok også da.
Jeg har ikke merket noe til det bortsett fra at jeg har en stålampe som i en periode til stadighet fikk pæren skudd løs til den slukket. Til slutt ble jeg lei og sa høyt at nå fikk det være nok og etter det har det faktisk ikke skjedd igjen...
Antall ord: 288
Leaf afloat, leaf so green
Help me see, what's unseen
The power's sent; the power's free
This is my will; so mote it be !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jangeorg
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Aug 2008 02:23
16
Lokalisering: åfjord

Innlegg av jangeorg »

tror ikke man velger selv. .
jeg tror at folk går igjen pga. noe grusomt som har skjedd dem når de levde. .
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
tania
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Jul 2008 03:46
16

Innlegg av tania »

hmm alle svaren er ganske intresange men kordan vet vi egentlig dette da ??
ja det er sant at det må være noke grusomt som hadde kjed med de eller at det er tilknytet til nokke men dette er jo ikke bra kem ville ha ønsket vandre omkring uten noke mening liksom. vel jeg tror på dette men kordan vet vi det 100%
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
izabel

medium

Innlegg av izabel »

tania skrev:hmm alle svaren er ganske intresange men kordan vet vi egentlig dette da ??
ja det er sant at det må være noke grusomt som hadde kjed med de eller at det er tilknytet til nokke men dette er jo ikke bra kem ville ha ønsket vandre omkring uten noke mening liksom. vel jeg tror på dette men kordan vet vi det 100%
Jeg går på mediumkurs og jeg øver meg på mine venninder. Jeg var hos en venninde av meg for noen dager siden, sønnen hennes hadde noen ånder på rommet sitt. Sønnen hennes er veldig åpen, noe som åndene tiltrekkes av. Når jeg kom inn på rommet hans, kjente jeg en veldig tung energi, det var veldig tung luft der. De som bor der har også klagd over at de er så slitne når de er hjemme. Jeg satte meg ned og kjente at jeg ikke var alene i rommet. Så begynner jeg å prate med en mann som var der. Jeg sier at han må dra, for nå er det noen andre som bor i dette huset. Han svarte: jeg var her først. Han hadde ikke lyst til å dra. Jeg fikk overtalt han tilslutt. Han sa at det var kjedelig å være der, det skjedde ingenting. Når jeg fortalte at han ville møte familien sin igjen, gå på skole og komme tilbake i en ny kropp, da var det greit.
Jeg dro ned et hvitt, klart lys fra universet, han gikk inn i lyset og jeg sendte det opp
igjen. Det var også to barn på rommet hans, som ville leke med han. Jeg fortalte det samme til dem. Etterpå renset jeg rommet med hvit salvie. Spennende greier
Antall ord: 290

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
tania
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Jul 2008 03:46
16

Innlegg av tania »

kult da
Antall ord: 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hedra
Nybegynner
Nybegynner
16

Re: medium

Innlegg av Hedra »

izabel skrev:
tania skrev:hmm alle svaren er ganske intresange men kordan vet vi egentlig dette da ??
Jeg går på mediumkurs og jeg øver meg på mine venninder. Jeg var hos en venninde av meg for noen dager siden, sønnen hennes hadde noen ånder på rommet sitt. Sønnen hennes er veldig åpen, noe som åndene tiltrekkes av. Når jeg kom inn på rommet hans, kjente jeg en veldig tung energi, det var veldig tung luft der. De som bor der har også klagd over at de er så slitne når de er hjemme. Jeg satte meg ned og kjente at jeg ikke var alene i rommet. Så begynner jeg å prate med en mann som var der. Jeg sier at han må dra, for nå er det noen andre som bor i dette huset. Han svarte: jeg var her først. Han hadde ikke lyst til å dra. Jeg fikk overtalt han tilslutt. Han sa at det var kjedelig å være der, det skjedde ingenting. Når jeg fortalte at han ville møte familien sin igjen, gå på skole og komme tilbake i en ny kropp, da var det greit.
Jeg dro ned et hvitt, klart lys fra universet, han gikk inn i lyset og jeg sendte det opp
igjen. Det var også to barn på rommet hans, som ville leke med han. Jeg fortalte det samme til dem. Etterpå renset jeg rommet med hvit salvie. Spennende greier
gå på skole .. ?
Antall ord: 295

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hedra
Nybegynner
Nybegynner
16

Re: medium

Innlegg av Hedra »

izabel skrev:
Gå på skole ... ?
Antall ord: 295

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Mar 2008 22:05
16
Kjønn (valgfri): 50-50
Lokalisering: Hadeland/Oslo

Innlegg av TheMartine »

Schnugaf skrev:Det er antageligvis det dummeste spørsmålet på dette forumet. Det kan da selfølgelig ingen av oss vite.
Synes det er helt legitimt å spørre hva folk tror om dette, og for å være helt ærlig tror jeg vi kan velge til en viss grad. Men også at de fleste som blir igjen, blir igjen ufrivillig. Jeg har litt lyst til å spøke, noen måneder kanskje, bare for å få tatt hevn på visse som har gjort seg fortjent til det.
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Apr 2008 12:59
16
Lokalisering: norge

Innlegg av jente 27 »

hei hei

jeg tror og vet etter mine opplevelser og erfaringer at når man dør så får man valget å gå inn i et lys. går man ikke inn i det lyset blir man værende på jorden som et gjenferd. enten godt eller ondt. grunnen til at døde ikke vil inn i lyset eller ikke kan finne lyset er at dem er blitt bundet til ting på jorden. slik som bilen,båten,huset,venner, famile ++.
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Villemo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Mar 2005 15:00
19

Innlegg av Villemo »

For å fortsette der jente 27 slapp...
Et medium jeg har snakket med, sier omtrent det samme som deg - og i tillegg at nære og kjære som har gått "over" kan velge å svinge innom oss og se hvordan vi har det, om de har lyst til det. For en positiv og deilig tanke :mozilla_cool: Og jeg tror det så gjerne, for jeg synes å ha merket det!
Mediet advarte også mot å kjøpe antikviteter, og da særlig av tre, siden det er levende materiale og lett tar opp i seg energier. Bare så dere vet det! :mozilla_smile:
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Apr 2008 12:59
16
Lokalisering: norge

Innlegg av jente 27 »

Villemo skrev:For å fortsette der jente 27 slapp...
Et medium jeg har snakket med, sier omtrent det samme som deg - og i tillegg at nære og kjære som har gått "over" kan velge å svinge innom oss og se hvordan vi har det, om de har lyst til det. For en positiv og deilig tanke :mozilla_cool: Og jeg tror det så gjerne, for jeg synes å ha merket det!
Mediet advarte også mot å kjøpe antikviteter, og da særlig av tre, siden det er levende materiale og lett tar opp i seg energier. Bare så dere vet det! :mozilla_smile:
enig med deg her. men også jern og metall spesielt. har en fin "draps"opplevelse av en demon mohahah! hehe både i tre og jern og metall hehe

så deffintig så finnes dem i gammel antikvitets tre og jern og metall som sagt.
Antall ord: 147

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Johnny
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Aug 2008 04:15
16
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Johnny »

seff kan man velge! Hvorfor tror du jeg er en gutt og ikke en kvinne? Fordi jeg valgte det seff!?

Jævla slitsomt å sette seg ned for å pisse for ikke å snakke om å føde og ikke minst hadde vært et helvete å kjøre bil. man får mange valg både før og etter livet, bare sørg for at du ikke kryper inn i det mørke hullet med det rosa omrisset helt til høyre da risikrerer du fort å bli en av de 40jomfruene muslimene snakker om hele tiden.

Kos! <3
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links