Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderTrur dere?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Heidi-Cute
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 22 Apr 2008 19:41
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Buskerud

Trur dere?

Innlegg av Heidi-Cute »

Jeg fant en vidio av et gjendferd.
Så lurte på om dere trur detta er sant eller er det bare kødd ?

Her er linken : http://www.kctv5.com/video/17131579/index.html
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Lullie<3
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Mai 2008 20:38
16

Innlegg av Lullie<3 »

Ser ekte ut spør du meg..
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Heidi-Cute
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 22 Apr 2008 19:41
16
Lokalisering: Buskerud

Innlegg av Heidi-Cute »

Mhm ..
Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Mysticool »

Vanskelig å si...
Kan det være noen som går utenfor og får kasta skygge inn der da? For å være
litt skeptisk og ikke ta alt for god fisk.. :mozilla_undecided:
Antall ord: 31
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Homunculus
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Des 2006 22:48
17

Innlegg av Homunculus »

Fake vil jeg si. Tenkte, ok kan være ekte..helt til jeg så spøkelset på midten. Man ser at spøkelset laget skygge på gulvet..ser man nøye etter er skyggen på gulvet faktisk en del av formen..og ikke en skygge..ser du lenger opp så blir også lyset blokkert 2 ganger..som ikke gir noen mening siden det virker som er midt i rommet, mens spøkelset er nermere utgangen..legger du sammen formen på alle disse skyggene, så får du lett ett bein, med en høyhelet sko som drar tuppen av skoen bortover..med andre ord tror noen har drevet med litt manipulering ;P
Antall ord: 112
~ The darkness isnt always evil, its what you make it ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
KWG
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jul 2008 17:17
16
Kjønn (valgfri): grei mann :-)
Lokalisering: Saltrød

tror ikke på dette

Innlegg av KWG »

Tror også noen har drevet å køddet til dette her, noen som kan ha drevet med noe film greier på utsiden og laget en skygge og " spøkelse" også
Antall ord: 29
MANU og AC /DC FAN

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Mysticool »

Homunculus skrev:Fake vil jeg si. Tenkte, ok kan være ekte..helt til jeg så spøkelset på midten. Man ser at spøkelset laget skygge på gulvet..ser man nøye etter er skyggen på gulvet faktisk en del av formen..og ikke en skygge..ser du lenger opp så blir også lyset blokkert 2 ganger..som ikke gir noen mening siden det virker som er midt i rommet, mens spøkelset er nermere utgangen..legger du sammen formen på alle disse skyggene, så får du lett ett bein, med en høyhelet sko som drar tuppen av skoen bortover..med andre ord tror noen har drevet med litt manipulering ;P
Ja noe ala slikt jeg ser for meg
Antall ord: 122
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Mar 2008 22:05
16
Kjønn (valgfri): 50-50
Lokalisering: Hadeland/Oslo

Innlegg av TheMartine »

Tralalalaa...Jeg vil leve i spenningen og ta vare på gåsehuden jeg akkurat fikk, så jeg gidder ikke lese teoriene deres :mozilla_laughing:
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Apr 2008 12:59
16
Lokalisering: norge
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av jente 27 »

det er ekte...
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jan_m
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Okt 2007 20:32
17
Lokalisering: hadde jeg vist det så...

Innlegg av jan_m »

jeg sier fake.... for det der er bare søpel
Antall ord: 10
di gale har det godt sier noen? JEG HAR DET ENDA BEDRE!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Apr 2008 12:59
16
Lokalisering: norge

Innlegg av jente 27 »

jan_m skrev:jeg sier fake.... for det der er bare søpel
har du sett gjenferd selv ?
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mai 2008 05:41
16

Innlegg av Mantropolix »

Uansett hva slags bevis som dukker opp så er det omtrent ingen som tror alikevel.
Det er juks,tull,fake bla,bla,bla etc... Det er haugevis med bevis matrialer på at åndeværden eksisterer men er det noen som tror ? Nei. Men noen gjør det og jeg er en av dem som tror at dette er et spøkelse på den filmen her.Hadde jeg filma noe slikt som på filmen eller fått bilder så hadde jeg ikke giddi delt det med andre for jeg hadde bare blitt latterliggjort.Men jeg selv hadde i vertfall fått bevis siden jeg selv hadde tatt dem og da hadde det vært nok for meg.for jeg har nok den oppfatningen at uansett hva folk finner og viser fram så blir man latterligjort uansett så den eneste måten få en skeptiker til tro er at han eller henne opplever noe selv men film,evp eller noe lignende.Jeg gidder ikke bruke tid på og overbevise folk.Der har jeg blitt latterligjort selv nok.Samtidig trodde jeg ikke på noen ting selv før i tida , helt til jeg så og fikk oppleve åndeverden på kloss hold da var det ingen tvil i meg lengre.Eneste måten tror er tydligvis og ta noen bilder ,film,evp selv eller bli hjemmesøkt av ånder slik jeg ble etter ouija brett bruk da jeg hadde et helvette i 5 år.Samtidig fikk jeg bevis på at jeg ikke hvar gal fra andre mediumer som sjekket ut det jeg opplevde og di forklarte ting di aldri burde visst om di ikke var ekte mediumer.For jeg hvar den eneste som visste. Så jeg er ikke i tvil lengre om at det er et liv etter døden , samtidig snakker jeg selv med åndeværden vær dag telepatisk og merker dem,men er ikke redd lengre for slike ting.Har fått mye hjelp av mine døde slekninger osv i årene som har gått.Jeg var selv en hardbarket skeptiker og tok steget med og finne ut selv om dette var tilfeldig med at det fantes ånder osv heller om dem som påsto detta var spik spenna gale i hode sitt.Det tok ikke lang tid før jeg fant ut med endel experimenter med ouija brett og andre ting som fikk meg til og se at di som hevdet det var ikke gale overhode , det var bare jeg som var en ignorant faen og latterligjorde folk med en annen tro en meg selv.Nå ser jeg og tror og gidder ikke prøve overbevise noen som var som meg selv, for jeg var selv skeptiker og meg nytta det i vertfall ikke overbevise før jeg opplevde det selv, da hadde jeg ikke noen og argumentere med mer .
Den eneste måten oppleve sannheten på er og oppleve d selv.det er nå min mening.
Antall ord: 488

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Trur dere?

Innlegg av Kimbara »

Heidi-Cute skrev:Jeg fant en vidio av et gjendferd.
Så lurte på om dere trur detta er sant eller er det bare kødd ?

Her er linken : http://www.kctv5.com/video/17131579/index.html
Jeg syns dette ser ut som noe som er veldig nærme linsa på kameraet. Et insekt eller liknende antakelig.
Det som sies ang. skyggen/speilbildet i gulvet henger ikke på greip, da den ikke ville kastet skygge eller speilbilde i lyset fra heisen når den tydeligvis befinner seg foran selve lyskilden. Man lures av lysintensiteten i speilbildet av lyskilden i gulvet.
Antall ord: 99
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Mantropolix skrev:Uansett hva slags bevis som dukker opp så er det omtrent ingen som tror alikevel.
Det er juks,tull,fake bla,bla,bla etc... Det er haugevis med bevis matrialer på at åndeværden eksisterer men er det noen som tror ?
Timeout.

Hvor er disse haugene med bevismateriale? Eller kanskje viktigst; hva mener du er godt nok bevis?
Nei. Men noen gjør det og jeg er en av dem som tror at dette er et spøkelse på den filmen her.
Du får presentert et videoopptak i dårlig kvalitet som viser en skygge, og dette er nok til å få deg til å anta at det er et spøkelse? Tror du fremdeles det er det etter å ha lest min mulige forklaring, og isåfall; hvorfor?

Jeg mener ikke å latterliggjøre deg, men jeg mener slikt er litt viktig å tenke over før man hopper til konklusjoner.
Hadde jeg filma noe slikt som på filmen eller fått bilder så hadde jeg ikke giddi delt det med andre for jeg hadde bare blitt latterliggjort.Men jeg selv hadde i vertfall fått bevis siden jeg selv hadde tatt dem og da hadde det vært nok for meg.
Men det er jo ikke noe bevis - det er i beste fall åpent for tolking. Du må da tåle at noen påpeker slikt?
for jeg har nok den oppfatningen at uansett hva folk finner og viser fram så blir man latterligjort uansett så den eneste måten få en skeptiker til tro er at han eller henne opplever noe selv men film,evp eller noe lignende.
Hvor har du dette med latterliggjøring fra skeptikere fra egentlig? Jeg lurer nemlig litt på om du mener at de som kommer med enten kritiske spørsmål eller mer naturlige mulige forklaringer på noe driver med latterliggjøring...
Jeg gidder ikke bruke tid på og overbevise folk.Der har jeg blitt latterligjort selv nok.Samtidig trodde jeg ikke på noen ting selv før i tida , helt til jeg så og fikk oppleve åndeverden på kloss hold da var det ingen tvil i meg lengre.Eneste måten tror er tydligvis og ta noen bilder ,film,evp selv eller bli hjemmesøkt av ånder slik jeg ble etter ouija brett bruk da jeg hadde et helvette i 5 år.Samtidig fikk jeg bevis på at jeg ikke hvar gal fra andre mediumer som sjekket ut det jeg opplevde og di forklarte ting di aldri burde visst om di ikke var ekte mediumer.For jeg hvar den eneste som visste. Så jeg er ikke i tvil lengre om at det er et liv etter døden , samtidig snakker jeg selv med åndeværden vær dag telepatisk og merker dem,men er ikke redd lengre for slike ting.Har fått mye hjelp av mine døde slekninger osv i årene som har gått.
Det virker på meg som om du har hauset opp deg selv, og blitt hauset opp av andre. Selv om man ikke trenger å lukke seg helt for at det er mer mellom himmel og jord, så lønner det seg å stoppe opp litt, ta seg en røykepause, og tenke litt nøyere gjennom hva man mener man opplever.

Du sa det hele begynte med Ouija-brett...Hva var det du opplevde i så henseende?
Jeg var selv en hardbarket skeptiker og tok steget med og finne ut selv om dette var tilfeldig med at det fantes ånder osv heller om dem som påsto detta var spik spenna gale i hode sitt.
Ergo var du nok ikke hardbarket skeptiker. Den oppfatningen du har av skeptikere er jo riv ruskende feil, og har ikke noe med skeptisisme å gjøre i det hele tatt.
Det tok ikke lang tid før jeg fant ut med endel experimenter med ouija brett og andre ting som fikk meg til og se at di som hevdet det var ikke gale overhode , det var bare jeg som var en ignorant faen og latterligjorde folk med en annen tro en meg selv.
Hva var det du fant ut, og hvordan?
Nå ser jeg og tror og gidder ikke prøve overbevise noen som var som meg selv, for jeg var selv skeptiker og meg nytta det i vertfall ikke overbevise før jeg opplevde det selv, da hadde jeg ikke noen og argumentere med mer .
Den eneste måten oppleve sannheten på er og oppleve d selv.det er nå min mening.
Du virker ikke å ha vært noe særlig til skeptiker, i og med at du (som du selv sier) nå er troende. Men hvis du nå virkelig var skeptiker, så burde det som overbeviste deg ha vært av en så sterk karakter at det ikke burde være så vanskelig å forklare dette overfor andre skeptikere?

Eller mener du at du la skepsisen på hylla til fordel for en ukritisk tilnærming til div. fenomen?
Antall ord: 827
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mai 2008 05:41
16

Innlegg av Mantropolix »

Kimbara skrev:
Mantropolix skrev:Uansett hva slags bevis som dukker opp så er det omtrent ingen som tror alikevel.
Det er juks,tull,fake bla,bla,bla etc... Det er haugevis med bevis matrialer på at åndeværden eksisterer men er det noen som tror ?
Timeout.

Hvor er disse haugene med bevismateriale? Eller kanskje viktigst; hva mener du er godt nok bevis?
Nei. Men noen gjør det og jeg er en av dem som tror at dette er et spøkelse på den filmen her.
Du får presentert et videoopptak i dårlig kvalitet som viser en skygge, og dette er nok til å få deg til å anta at det er et spøkelse? Tror du fremdeles det er det etter å ha lest min mulige forklaring, og isåfall; hvorfor?

Jeg mener ikke å latterliggjøre deg, men jeg mener slikt er litt viktig å tenke over før man hopper til konklusjoner.
Hadde jeg filma noe slikt som på filmen eller fått bilder så hadde jeg ikke giddi delt det med andre for jeg hadde bare blitt latterliggjort.Men jeg selv hadde i vertfall fått bevis siden jeg selv hadde tatt dem og da hadde det vært nok for meg.
Men det er jo ikke noe bevis - det er i beste fall åpent for tolking. Du må da tåle at noen påpeker slikt?
for jeg har nok den oppfatningen at uansett hva folk finner og viser fram så blir man latterligjort uansett så den eneste måten få en skeptiker til tro er at han eller henne opplever noe selv men film,evp eller noe lignende.
Hvor har du dette med latterliggjøring fra skeptikere fra egentlig? Jeg lurer nemlig litt på om du mener at de som kommer med enten kritiske spørsmål eller mer naturlige mulige forklaringer på noe driver med latterliggjøring...
Jeg gidder ikke bruke tid på og overbevise folk.Der har jeg blitt latterligjort selv nok.Samtidig trodde jeg ikke på noen ting selv før i tida , helt til jeg så og fikk oppleve åndeverden på kloss hold da var det ingen tvil i meg lengre.Eneste måten tror er tydligvis og ta noen bilder ,film,evp selv eller bli hjemmesøkt av ånder slik jeg ble etter ouija brett bruk da jeg hadde et helvette i 5 år.Samtidig fikk jeg bevis på at jeg ikke hvar gal fra andre mediumer som sjekket ut det jeg opplevde og di forklarte ting di aldri burde visst om di ikke var ekte mediumer.For jeg hvar den eneste som visste. Så jeg er ikke i tvil lengre om at det er et liv etter døden , samtidig snakker jeg selv med åndeværden vær dag telepatisk og merker dem,men er ikke redd lengre for slike ting.Har fått mye hjelp av mine døde slekninger osv i årene som har gått.
Det virker på meg som om du har hauset opp deg selv, og blitt hauset opp av andre. Selv om man ikke trenger å lukke seg helt for at det er mer mellom himmel og jord, så lønner det seg å stoppe opp litt, ta seg en røykepause, og tenke litt nøyere gjennom hva man mener man opplever.

Du sa det hele begynte med Ouija-brett...Hva var det du opplevde i så henseende?
Jeg var selv en hardbarket skeptiker og tok steget med og finne ut selv om dette var tilfeldig med at det fantes ånder osv heller om dem som påsto detta var spik spenna gale i hode sitt.
Ergo var du nok ikke hardbarket skeptiker. Den oppfatningen du har av skeptikere er jo riv ruskende feil, og har ikke noe med skeptisisme å gjøre i det hele tatt.
Det tok ikke lang tid før jeg fant ut med endel experimenter med ouija brett og andre ting som fikk meg til og se at di som hevdet det var ikke gale overhode , det var bare jeg som var en ignorant faen og latterligjorde folk med en annen tro en meg selv.
Hva var det du fant ut, og hvordan?
Nå ser jeg og tror og gidder ikke prøve overbevise noen som var som meg selv, for jeg var selv skeptiker og meg nytta det i vertfall ikke overbevise før jeg opplevde det selv, da hadde jeg ikke noen og argumentere med mer .
Du virker ikke å ha vært noe særlig til skeptiker, i og med at du (som du selv sier) nå er troende. Men hvis du nå virkelig var skeptiker, så burde det som overbeviste deg ha vært av en så sterk karakter at det ikke burde være så vanskelig å forklare dette overfor andre skeptikere?

Eller mener du at du la skepsisen på hylla til fordel for en ukritisk tilnærming til div. fenomen?
Jeg så en ånd manifistere seg rett forran meg.
Samtidig ble ting kasta mot meg uten at det var noen der som tomme flasker osv.
det gjorde at jeg fikk bevis nok samtidig,hvar det usynelige hender som tok tak i meg så jeg ikke fikk sove det var noe av det som skjedde.Slike ting foregjikk i 5 år , hadde heller ikke mine egne tanker heller . Jeg ble mere og mere isolert fra omverden. mista jobben osv pga av dette.Mista alt. jeg orket til slutt ikke mere og jeg søkte tilsutt et medium for og få hjelp og da hadde jeg sloss mot 2 ånder i 5 år , jeg ba mye til gud og sloss mot disse åndene vær dag det var for meg en kamp mellom og dø eller leve.da jeg fikk hjelp av mediumet og han kastet disse onde åndene vekk og sendte di i lyset.Fikk jeg tilbake livet mitt. jeg sov i 3 dager i strekk var helt utmattet for jeg hadde nesten ikke fått sove på alle disse årene.Jeg voknet med mere liv en jeg noen gang hadde opplevd på alle disse årene , jeg begynte elske livet mere en noen gang.Nå har jeg det så bra og har venner og lever godt og har fått ny jobb :mozilla_smile: Og grunnen til at jeg er her på paranormal.no er fordi jeg føler at jeg har noe gi til di som lider som jeg gjorde.At jeg kan hjelpe folk som sliter med det samme som jeg gjorde. og jeg føler at jeg har hjulpet endel her som har hatt det slik på privat og i forumer som ikke alle har tatt like seriøst som meg.
Antall ord: 1122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links