Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Kan et menneske selv velge å bli værende som spøkelse ?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Aug 2008 07:39
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1 gang
Kan et menneske selv velge å bli værende som spøkelse ?
eller styres det av måten man dør på ?
Hva tror dere ?
Jeg tenker at de som dør brått og brutalt nok blir værende uten at de selv kanskje er klar over det en gang, men hvis vi fortsetter å ha en bevissthet,- som jeg tror vi gjør, vil vi da også ha med oss det frie valget ?
Jeg håper det
Hva tror dere ?
Jeg tenker at de som dør brått og brutalt nok blir værende uten at de selv kanskje er klar over det en gang, men hvis vi fortsetter å ha en bevissthet,- som jeg tror vi gjør, vil vi da også ha med oss det frie valget ?
Jeg håper det
Antall ord: 66
Leaf afloat, leaf so green
Help me see, what's unseen
The power's sent; the power's free
This is my will; so mote it be !
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Jul 2008 03:46
- 16
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Mai 2005 19:16
- 19
- Lokalisering: Ski
- Blitt takket: 4 ganger
Jeg opplever at vi fritt kan velge.
Og at de fleste som ikke går helt over velger å ikke
gjøre det. Noen er for knyttet til kroppen, materielle ting,
mennesker eller tror rett og slett så hardt at det ikke finnes
noe etter døden at de holder på "livet.
Men egentlig så blir det jo ikke ett fritt valg?
For de styres jo av illusjoner og emosjoner.
Og at de fleste som ikke går helt over velger å ikke
gjøre det. Noen er for knyttet til kroppen, materielle ting,
mennesker eller tror rett og slett så hardt at det ikke finnes
noe etter døden at de holder på "livet.
Men egentlig så blir det jo ikke ett fritt valg?
For de styres jo av illusjoner og emosjoner.
Antall ord: 69
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre
Hide post links |
Re: Kan et menneske selv velge å bli værende som spøkelse ?
[quote="Hedra"]eller styres det av måten man dør på ?
Hva tror dere ?
Jeg håper det[/quote]
Jeg tror man kan velge
Hva tror dere ?
Jeg håper det[/quote]
Jeg tror man kan velge
Antall ord: 74
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Aug 2006 12:54
- 18
Det er antageligvis det dummeste spørsmålet på dette forumet. Det kan da selfølgelig ingen av oss vite.
Antall ord: 20
Ja, det er vell enten det ene eller det andre sa reven før han ble skutt.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Aug 2006 12:54
- 18
Se&hør er jo den mest politelige kilden når det kommer til paranormale.. faktisk alle ting.TheTech skrev:Jeg har lest i Se & Hør at sveret er: Nei.
Antall ord: 31
Ja, det er vell enten det ene eller det andre sa reven før han ble skutt.
Hide post links |
:mozilla_cool: mamma fant flaskeposten på rimi btw...Schnugaf skrev:Se&hør er jo den mest politelige kilden når det kommer til paranormale.. faktisk alle ting.TheTech skrev:Jeg har lest i Se & Hør at sveret er: Nei.
vi vant et badehånkle
Antall ord: 46
Hide post links |
Gratzmattao92 skrev::mozilla_cool: mamma fant flaskeposten på rimi btw...Schnugaf skrev:Se&hør er jo den mest politelige kilden når det kommer til paranormale.. faktisk alle ting.TheTech skrev:Jeg har lest i Se & Hør at sveret er: Nei.
vi vant et badehånkle
Antall ord: 49
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Aug 2008 07:39
- 16
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1 gang
Nei nettopp derfor spurte jeg hva folk TROR.Schnugaf skrev:Det er antageligvis det dummeste spørsmålet på dette forumet. Det kan da selfølgelig ingen av oss vite.
Et forum som omhandler det paranormale bygges på folks opplevelser, overbevisning og tro, ikke eksakt viten.
Jeg syns det er spennende å høre om hva folk her inne TROR og tenker. Det gir meg nye impulser og innsikt og det er vel hele poenget; ikke sant ?
Antall ord: 76
Leaf afloat, leaf so green
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Sep 2005 15:25
- 19
- Lokalisering: Lørenskog
Jeg tror egentlig IKKE man velger å bli igjen ved bortgangen..
Antall ord: 10
Mysticool
Digger Frognerfitter
Digger Frognerfitter
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Aug 2008 11:09
- 16
- Lokalisering: molde
jeg er ganske sikker på at det som styrer om du "blir igjen" etter bortgangen eller ei er det som reflekteres av energi og inntrykk i akkurat det øyeblikket man "går bort". er det mange veldig sterke følelser, er det noe ekstremt som skjer, så kan det lage et avtrykk i tiden. og dette avtrykket kan bli spillt igjen og igjen, alt avhengig av hvor sterkt det faktisk sitter.lady l
Antall ord: 73
lady l
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 17 Mai 2008 21:11
- 16
reinkarnasjon?
hva med reinkarnasjon? om det er det som er "greia" så kommer vel man bare tilbake hit evt. en annen planet/eller noe . eller er det det man kan velge når man dør?
"nei, tror jeg skal være igjen på jorda i 3000 år elns bare fordi det er så artig her..krig og sånt" vil vel tro at alle da ville ha valgt å "gå videre" hva enn det betyr. Har hørt mye gått om andre siden osv..så ville ha satset på det den første gangen jeg evt. døde..
men, jeg har ikke peiling. Kanskje de kristne har rett, og da vil jeg tro at jeg havner i helvete med resten. I følge Kristopher Schau så har jeg vel brutt en eller to av de der dødssyndene, og det er jeg vel ikke alene om.
får vel bare begynne å meditere. virker som om det er det lureste. hørt mye bra om det.
"nei, tror jeg skal være igjen på jorda i 3000 år elns bare fordi det er så artig her..krig og sånt" vil vel tro at alle da ville ha valgt å "gå videre" hva enn det betyr. Har hørt mye gått om andre siden osv..så ville ha satset på det den første gangen jeg evt. døde..
men, jeg har ikke peiling. Kanskje de kristne har rett, og da vil jeg tro at jeg havner i helvete med resten. I følge Kristopher Schau så har jeg vel brutt en eller to av de der dødssyndene, og det er jeg vel ikke alene om.
får vel bare begynne å meditere. virker som om det er det lureste. hørt mye bra om det.
Antall ord: 165
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 27 Jun 2008 16:57
- 16
- Har takket: 78 ganger
- Blitt takket: 186 ganger
Hedra,synes slettes ikke spørsmålet ditt var dumt,i og med att vi vet så lite om det paranormale.
Tror dette avhenger om man dør i fred med seg selv eller om man dør brått og uventet.
Ved ulykker og drap,tror jeg noe henger igjen,hva dette er vet vel ingen,om det er en projeksjon av den man engang var i livet eller om det er sjelen som roter hvileløst omkring er vanskelig å si.
Tror ikke dette er noe man kan velge selv,og hvis man hadde hatt muligheten til å velge, tror jeg ikke så mange ville ønsket å rote hvileløst omkring som ett spøkelse i evigheter,men heller vende seg mot lyset og gå inn i det...
Tror dette avhenger om man dør i fred med seg selv eller om man dør brått og uventet.
Ved ulykker og drap,tror jeg noe henger igjen,hva dette er vet vel ingen,om det er en projeksjon av den man engang var i livet eller om det er sjelen som roter hvileløst omkring er vanskelig å si.
Tror ikke dette er noe man kan velge selv,og hvis man hadde hatt muligheten til å velge, tror jeg ikke så mange ville ønsket å rote hvileløst omkring som ett spøkelse i evigheter,men heller vende seg mot lyset og gå inn i det...
Antall ord: 127
Hide post links |