Synes ikke hun utmerker seg spesielt,mange andre herDiffusa skrev:Hvorfor reagerer du kun på innleggene til Sol?Indigo_1 skrev:Nei, jeg er ikke svensk. Ikke europeisk. Har bodd i norge i 8 år. Og jeg er stolt over at skrive ganske bra norsk. Var i en mellomlanding i Sverige i ett år. Kanskje derfor att noen leser litt svensk ut av min text.
Utenom dette hoppast jeg att jeg kan bli seriøst medlem her.
Men om innleggene fra andere blir bare tull og tøis, så melder jeg meg frivilligt ut.
Jeg har lest denne nettsiden i flere måneder før jeg begynte skrive selv. Og komentaren till solangelika er sånn at jeg ser på denne nettsiden som veldiigt useriøs.
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Overbevise en skeptiker!
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 27 Jun 2008 16:57
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Har takket: 78 ganger
- Blitt takket: 186 ganger
Antall ord: 127
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Aug 2006 20:33
- 18
- Har takket: 221 ganger
- Blitt takket: 162 ganger
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Det er nettopp slike uttalelser som den du kommer med på slutten der som senker nivået og ødelegger for videre diskusjon. Hvem har kalt folk for løgnere? Hvem har kommet med trusler?jon blund skrev: Men funker det?? Blir det videre debatt eller går folk i forsvarsposisjon og trekker seg?
Det er viktig å se på realiteten her. Hvordan folk reagerer på skeptikernes krav til bevis. Hvis folk ikke ønsker å diskutere på skeptikernes premisser så blir det ikke en "videre debatt". Og da har det ikke funket basert på de hensiktene du har. Det har ikke noe å si hvor gode intensjoner du har, hvor mye du enn ønsker å hjelpe dine medmennesker videre, så lenge det ikke funker slik du ønsker at det skal funke.
Og hvis det ikke funker, ja da må "skeptikeren" gå i seg selv og endre sin fremgangsmåte slika at han best mulig kan hjelpe sine medmennesker videre. Er du ikke enig? Ikke prosjisere sin frustrasjon ut på de dumme laverestående overtroende ved å komme med trusler og kalle dem løgnere
Slik jeg ser det har truslene kommet fra andre hold.
Herregud - dette er et diskusjonsforum. Hvis folk ikke makter at noen kommer med kritiske spørsmål og enkle krav om begrunnelse for påstander, så er de kanskje ikke egnet til å diskutere? Jeg tar ikke i folk med silkehansker for at det skal være behagelig for dem å diskutere. Det er snakk om å vise seg som litt moden. Hvis man ikke ønsker å diskutere, eller ikke ønsker å begrunne sine uttalelser så går det fint an å si dette på en skikkelig måte fremfor å skulle syte og forsøke å henge ut folk, syns du ikke?
Vi lever ikke i en eventyrverden hvor alle skal få servert puter til under armene på et sølvfat.
Antall ord: 302
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 30 Jul 2007 14:29
- 17
- Blitt takket: 2 ganger
Jeg er ikke sikker på om du skjønte hva jeg sa. Det er ikke snakk om å sy puter under henda på folk. Det er derimot snakk om å spisse sitt buskap på en måte som gjør at folk tar det imot. Det er søren ikke lett!!! Jeg sliter med det her akkurat nå!Kimbara skrev:Det er nettopp slike uttalelser som den du kommer med på slutten der som senker nivået og ødelegger for videre diskusjon. Hvem har kalt folk for løgnere? Hvem har kommet med trusler?
Slik jeg ser det har truslene kommet fra andre hold.
Herregud - dette er et diskusjonsforum. Hvis folk ikke makter at noen kommer med kritiske spørsmål og enkle krav om begrunnelse for påstander, så er de kanskje ikke egnet til å diskutere? Jeg tar ikke i folk med silkehansker for at det skal være behagelig for dem å diskutere. Det er snakk om å vise seg som litt moden. Hvis man ikke ønsker å diskutere, eller ikke ønsker å begrunne sine uttalelser så går det fint an å si dette på en skikkelig måte fremfor å skulle syte og forsøke å henge ut folk, syns du ikke?
Vi lever ikke i en eventyrverden hvor alle skal få servert puter til under armene på et sølvfat.
Hvis du, eller en annen skeptiker, ønsker å få frem skepsis og andre tanker i en annen person, så funker det ikke å hvis personen ikke ønsker å diskutere eller går rett i forsvarsposisjon. Måten skeptikeren gjør det på blir isåfall nytteløst.
Dessuten, siden du ikke tar i folk med silkehansker så kan du jo ikke regne med å bli tatt i med silkehansker selv
Antall ord: 282
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Jeg skjønner poenget ditt, men det er da ikke så vanskelig å skjønne hva som er meningen bak kritiske spørsmål? Eller skal jeg hver gang utbrodere -hvorfor- jeg skriver hva jeg skriver for ikke å støte noen?jon blund skrev: Jeg er ikke sikker på om du skjønte hva jeg sa. Det er ikke snakk om å sy puter under henda på folk. Det er derimot snakk om å spisse sitt buskap på en måte som gjør at folk tar det imot. Det er søren ikke lett!!! Jeg sliter med det her akkurat nå!
Det er vanlig praksis i diskusjoner å stille kritiske spørsmål og spørre etter dokumentasjon og kilder.
Jeg skriver ganske direkte og rett fram. Jeg kan ikke ta hensyn til hvordan hver enkelt person -kanskje- oppfatter det jeg skriver. Jeg skriver fra mitt ståsted, men stiller viktige spørsmål. Det er ikke så mye å forstå eller tolke dette her. Det er rett og slett snakk om at veldig mange ikke tåler det - enkelt og greit. Jeg vil kalle det dårlig holdning, selv om jeg i enkelte tilfeller kan forstå det (da i tilfeller hvor det ikke opprinnelig var ment å diskutere, jeg vet jeg har dratt den noe langt i enkelte saker).Hvis du, eller en annen skeptiker, ønsker å få frem skepsis og andre tanker i en annen person, så funker det ikke å hvis personen ikke ønsker å diskutere eller går rett i forsvarsposisjon. Måten skeptikeren gjør det på blir isåfall nytteløst.
Og det håper jeg da ikke folk gjør heller. Hvordan skulle jeg kunne utvikle meg om folk tok hensyn hele tiden?Dessuten, siden du ikke tar i folk med silkehansker så kan du jo ikke regne med å bli tatt i med silkehansker selv
Antall ord: 304
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Gjør du det til venner når du er på fest også?Kimbara skrev:Det er vanlig praksis i diskusjoner å stille kritiske spørsmål og spørre etter dokumentasjon og kilder.
Jeg skriver fra mitt ståsted, men stiller viktige spørsmål.
Akkurat det gjør også de som skeptikerne er skeptiske mot.
Det er godt med folk som kan ta en skikkelig diskusjon uten å bli støtt!! :mozilla_wink:Og det håper jeg da ikke folk gjør heller. Hvordan skulle jeg kunne utvikle meg om folk tok hensyn hele tiden?
Antall ord: 96
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Nå må du ikke tegne verden i sort/hvitt. Det er forskjell på diskusjonsemner. Diskuterer jeg musikk vil jeg sjelden be om noe dokumentasjon f.eks. Diskuteres det paranormale fenomener derimot, vil jeg nok spørre hvorfor han/hun mener det, og eventuelt hvor han/hun har det fra (vanskelig med dokumentasjon på fest).jon blund skrev:Gjør du det til venner når du er på fest også?Kimbara skrev:Det er vanlig praksis i diskusjoner å stille kritiske spørsmål og spørre etter dokumentasjon og kilder.
Og all cred til de som gjør det. Mange tyr dessverre til sutring dersom andre gjør det mot dem.Jeg skriver fra mitt ståsted, men stiller viktige spørsmål.
Akkurat det gjør også de som skeptikerne er skeptiske mot.
[/quote]Det er godt med folk som kan ta en skikkelig diskusjon uten å bli støtt!! :mozilla_wink:Og det håper jeg da ikke folk gjør heller. Hvordan skulle jeg kunne utvikle meg om folk tok hensyn hele tiden?
Helt enig. Det er ingen grunn til å bli støtt om det ikke utøves personangrep eller ubegrunnede utsagn mot personens opplevelse.
Antall ord: 197
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Jul 2008 17:17
- 16
- Kjønn (valgfri): grei mann :-)
- Lokalisering: Saltrød
Jeg er skeptisk til ånder og andre ting, for jeg har ikke opplevd det selv. Men jeg tror det er fullt mulig at det er mer mellom himmel og jord enn det vi aner, eller for å si det på en annen måte: det er mer mellom helvete og jord enn det vi aner. At folk kan være besatt av ånder, kan være både og tror jeg. Noen kan jo spille helt idiot bare for å være interesant, mens andre kan være besatt.
Hvis jeg får et skikkelig bevis enten på film, eller opplever noe overnaturlig selv så vil jeg garantert tro på det. Når det gjelder ufo også, så er jeg skeptisk. Det er jo så mye rart med de ufoene som etterpå et blitt bevist som bløff og jukesmakeri. Men den dagen det lander en ufo i korn åkeren i nærheten her eller det blir merker av ufo, skal jeg tro på det.
Eller at jeg ¨får andre bevis på det.
Men jeg tror at andre folk har opplevd ting og tang, de har jo fortalt om det etterpå eller de har merker på kroppen som bevis.
==========0
hvis noen der ute vet om steder de garantert vet om at det er ånder/spøkelser må de gjerne ta meg med dit.
========================
men at hunder,katter og kanskje andre husdyr kan føle u naturlige ting enten i et hus eller andre steder det tror jeg på. Fordi dyr har jo flere sanser enn det vi mennesker har.
Hvis jeg får et skikkelig bevis enten på film, eller opplever noe overnaturlig selv så vil jeg garantert tro på det. Når det gjelder ufo også, så er jeg skeptisk. Det er jo så mye rart med de ufoene som etterpå et blitt bevist som bløff og jukesmakeri. Men den dagen det lander en ufo i korn åkeren i nærheten her eller det blir merker av ufo, skal jeg tro på det.
Men jeg tror at andre folk har opplevd ting og tang, de har jo fortalt om det etterpå eller de har merker på kroppen som bevis.
==========0
hvis noen der ute vet om steder de garantert vet om at det er ånder/spøkelser må de gjerne ta meg med dit.
========================
men at hunder,katter og kanskje andre husdyr kan føle u naturlige ting enten i et hus eller andre steder det tror jeg på. Fordi dyr har jo flere sanser enn det vi mennesker har.
Antall ord: 259
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 27 Jun 2008 16:57
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Har takket: 78 ganger
- Blitt takket: 186 ganger
Har verken problemer med ufo fenomenet eller spøkelser,det som er problemet er de som tolker det eller manipulerer det,fenomenet i seg selv er virkelig nok...
Antall ord: 28
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mai 2008 05:41
- 16
- Blitt takket: 1 gang
Da man tenker på hunder og katter at de har flere sanser så vil jeg si at vi mennesker som har åpnet den 6 sans som man kaller det kan oxo sanse dette , dvs kommunisere med ånde værden se ånder , føle dem osv. Men vi mennesker har lukket oss for denne værden som dyra ikke har pga menneskes måte og tenke da det gjelder slike ting.For vi mennesker har oxo denne evnen om vi bare hadde brukt den.Dyra bruker jo denne 6 sans hele tiden.Tenkt på da du var liten hvor mye mere man sanset og merket av den åndelige verden , jeg sier ikke at alle av dere gjorde det men en god del av dere.så blirKWG skrev:Jeg er skeptisk til ånder og andre ting, for jeg har ikke opplevd det selv. Men jeg tror det er fullt mulig at det er mer mellom himmel og jord enn det vi aner, eller for å si det på en annen måte: det er mer mellom helvete og jord enn det vi aner. At folk kan være besatt av ånder, kan være både og tror jeg. Noen kan jo spille helt idiot bare for å være interesant, mens andre kan være besatt.
==========0
========================
dere eldre og blir fortalt at slikt som ånder og slike ting ikke eksisterer tilsutt mærker du ingen ting mer, du glemmer og du lukker deg for denne verden.Da lurer jeg på det du sier at du ikke tror på spøkellser og ånder , men du tror at dyr kan mærke slike u naturlige ting men du tror ikke på u naturlige ting da det kommer til mennesker og hva di kan føle?
Dette etter min mening blir jo helt latterlig.Jeg tror ikke på ånder og spøkelser men jeg tror at dyra kan merke og se dem ? hallo ! u naturlige ting det er vel det man kaller ånder spøkelser ting vi mennesker vaneligvis ikke kan sanse fordi vi har lukket oss så og si helt.
Så er det noen mennesker da som trener seg og faktisk åpner sin 6 sans og kan føle og se det dyrene kan og faktisk kommunisere med disse åndene , da blir di latterlig gjort for da er man gal.men man kan tror at dyra merker det , det er så og si helt latterlig.Da vil jeg si at ingen dyr heller kan se eller merke noen ting.Hadde jeg ikke trodd på u naturlige ting hadde jeg i vertfall ikke trodd dyr kunne merke noe heller som for eks ånder , energier osv.Mediumer og synske folk osv di bruker den evnen dyra bruker.Vi har denne sansen vi oxo.Nei vi mennesker er rare, vi kan akseptere at dyra ser noe mere og merker noe mere, men da det er mennesker som ser eller merker noe mere da skal vi sette foten ned og latterligjøre vedkommende.For en patetisk tankegang enkelte har.Da vi jeg si at da kan du ikke tro på at dyr har denne sansen heller .
Antall ord: 690
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mai 2008 05:41
- 16
Så vi mennesker vi kan ikke tappe inn på det dyra kan vi altså , vi er bare gale og trenger mentalt sykehus vi om vi kan sanse denne såkalte værden dyra gjør med og se og føle.
Det er slik folk tenker og det er skammelig kort tanke gang etter min mening.så om det ikke finnes ånder eller andre u naturlige ting ja da skjønner jeg ikke hvorfor man sier at dyr kan sanse ting som ikke er der og " ikke finnes " for oss.Herlighet folket jeg blir helt sjokkert.
Jeg vil si det slik et medium som kanaliserer med åndeverden ser det dyrene gjør fordi di har lært seg og åpne den sansen vi alle har . Denne sansen er i dyr og i oss mennesker.
Men vi folk fortrenger det.Kommer det noen som kan dette som er menneske og sanser med den sansen dyrene gjør som heter den 6 sans nei da skal vi lissom være gale.
helt utrolig.
Det er slik folk tenker og det er skammelig kort tanke gang etter min mening.så om det ikke finnes ånder eller andre u naturlige ting ja da skjønner jeg ikke hvorfor man sier at dyr kan sanse ting som ikke er der og " ikke finnes " for oss.Herlighet folket jeg blir helt sjokkert.
Jeg vil si det slik et medium som kanaliserer med åndeverden ser det dyrene gjør fordi di har lært seg og åpne den sansen vi alle har . Denne sansen er i dyr og i oss mennesker.
Men vi folk fortrenger det.Kommer det noen som kan dette som er menneske og sanser med den sansen dyrene gjør som heter den 6 sans nei da skal vi lissom være gale.
helt utrolig.
Antall ord: 171
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Okt 2007 23:14
- 17
- Kjønn (valgfri): Jente
- Lokalisering: Norge
hvis du har kanalen zone reality så er det masse om paranormale hendelser, det var noe som het et eller annet med spooky sunday. da viste de sanne historier og med spennende serier! det er verdt å se:)
Antall ord: 37
...Ser du meg, så kjenner du meg igjen!!!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Mai 2008 15:09
- 16
Det høres ikke ut som om du trenger overbevisning. Det er for mange overbeviste mennesker i verden allerede. Hvis du er en skepitker som aner fnugg av sannhet i noe av det du ser gjennom, så har du sannsyneligvis forstått det som er å forstå. Paranormale opplevelser er ikke noe annet enn opplevelser som har en liten bit uforklarlighet i seg. Å være åpen for at noe ikke kan forklares med det vi vet i dag, er tilstrekkelig.
Antall ord: 79
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Dyr har ikke andre sanser enn oss, de har bare sanser som er utviklet annerledes. Hunder har f.eks. langt bedre utviklet luktesans og hørsel enn det vi har - derfor kan de merke noe som ikke vi vet om i det hele tatt. Mange mistolker dette som at hunden har været et spøkelse eller liknende.Mantropolix skrev:Så vi mennesker vi kan ikke tappe inn på det dyra kan vi altså , vi er bare gale og trenger mentalt sykehus vi om vi kan sanse denne såkalte værden dyra gjør med og se og føle.
helt utrolig.
Og -det- er korttenkt.
Antall ord: 235
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Men samtidig, om vi ikke skal være korttenkte, kan vi jo dra det lenger og si at noen mennesker har mer velutviklede sanser enn andre. Og derfor kan det jo hende at noen mennesker faktisk sanser spøkelser, slik de sier at de gjør.Kimbara skrev: Dyr har ikke andre sanser enn oss, de har bare sanser som er utviklet annerledes. Hunder har f.eks. langt bedre utviklet luktesans og hørsel enn det vi har - derfor kan de merke noe som ikke vi vet om i det hele tatt. Mange mistolker dette som at hunden har været et spøkelse eller liknende.
Og -det- er korttenkt.
De menneskene som ikke har like velutviklede sanser kan aldri kvalitetssikre det fordi de rett og slett ikke oppfatter det. Desverre.
Antall ord: 131
Hide post links |