Healing og annen alternativ medisinHar mista all tro på alt

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Indigo_1
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Jul 2008 00:23
16

Re: Har mista all tro på alt

Innlegg av Indigo_1 »

Chimera skrev:Har tidligere vært åpen for paranormale fenomener, men har innsett at det er et produkt av mentalt ustabile personer. Når det gjelder "healing" så har jeg desverre så alt så mange beviser på at det ikke virker, uansett religiion eller annen overtro. De "heløbredede" dauer uasett etter at" hallelujalysene" er slått av hvis sykdommen er dødelig. Når det gjelder aternative healingmetoder så har det blitt big business å innbille folk at man kan heale. Det florer i alskens healingkurs til store penger.. Burde ikke healing og "åndelig fremgang" være gratis eller til serlvkost hvis det skulle virke?.
Helt enig med deg.
Man skal ikke ta penger for sånt.
Når det skjer, ser jeg ikke på vedkommende som seriøs.

Jeg mener ikke at alt kal være gratis; men i det øyeblikket noen tar seg betalt for å "helbrede" eller "heale", er det kun penger og business som er greia.
Antall ord: 159

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Indigo_1
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Jul 2008 00:23
16

Innlegg av Indigo_1 »

Sol@ngelica skrev:........og med horrible dialekter som innbiller seg at de flyter i et egg som en kvakksalveraktig kylling.
hæh?
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 27 Jun 2008 16:57
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

Re: Har mista all tro på alt

Innlegg av Tyrell »

Indigo_1 skrev:
Chimera skrev:Har tidligere vært åpen for paranormale fenomener, men har innsett at det er et produkt av mentalt ustabile personer. Når det gjelder "healing" så har jeg desverre så alt så mange beviser på at det ikke virker, uansett religiion eller annen overtro. De "heløbredede" dauer uasett etter at" hallelujalysene" er slått av hvis sykdommen er dødelig. Når det gjelder aternative healingmetoder så har det blitt big business å innbille folk at man kan heale. Det florer i alskens healingkurs til store penger.. Burde ikke healing og "åndelig fremgang" være gratis eller til serlvkost hvis det skulle virke?.
Helt enig med deg.
Man skal ikke ta penger for sånt.
Når det skjer, ser jeg ikke på vedkommende som seriøs.

Jeg mener ikke at alt kal være gratis; men i det øyeblikket noen tar seg betalt for å "helbrede" eller "heale", er det kun penger og business som er greia.
Ville du jobbet gratis?? :doubt:
Antall ord: 166

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
intodeep
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Jul 2008 23:35
16

Innlegg av intodeep »

Dette ser jeg på som et desperat skrik etter "hjelp meg noen, motbevis min tvilen".

Sinnets makt er ubegripelig. Hva du putter inn i ditt hode, vil forme din verden. Hvis du forer deg selv med tanker om at ingenting fungerer, det åndelige er dødt og alt som er av "krefter" er bare oppskryt, og folk tjener penger på å lure andre.

Ja, kanskje det. Kanskje folk som faktisk kunne slike ting ikke ville tatt betalt for det. Jeg tror det at folk som har slike evner vet at de ikke skal ta betalt. I en verden hvor penger er roten til alt ondt, og penger styrer vår hverdag og gjør oss til slaver, så vil et menneske som har noe eget, noe større enn det vi kjenner til, vite at dette hører mennesket til og penger skal ikke blandes inn.

En gave fra Gud skal ikke omgjøres til profitt. Det er en grunn til at Jesus gikk inn i templene og veltet "bankene".

Det eneste vi har her i livet er oss selv. Det er den eneste man kan stole 100% på. Og selv ved å tenke at man kun har seg selv, så er det mange som ikke kan stole 100% på seg selv engang. Det eneste 100% sikre vi sitter igjen med uansett er at vi skal dø. Før eller siden. Med den innsikten råder jeg alle og enhver til å leve SITT liv, fordi DERE SELV ønsker det. Jeg råder dere til å ikke være blinde sauer som handler, reagerer og lever på andre folks premisser. Da vil dere aldri bli lykkelige.

Ved å søke etter andre for å enten bekrefte eller avkrefte om det finnes mer til denne verden enn det øyet ser, så åpner du for å bli kontrollert av andre. Jeg sier ikke at det er galt å søke disse tingene, men vær litt kritiske. Tenk selv. Ikke la andre styre deres sinn.

Fra mitt eget liv kan jeg bekrefte disse opplevelsene:

Fremsynthet er jeg 80% sikker på at er mulig. Jeg har opplevd dette i flere situasjoner, og det er for banalt og kalle disse episodene for tilfeldigheter.

At det finnes en mening bak alt. Det handler ene og alene om hvilken vinkel man ser det fra. Alt har en lærdom, og alt har en mening. Det er ditt liv det er snakk om, og hvis det ikke er verdt en mening. Vel. Synd. Da må du sørge for å gi hjernen din nok riktig mat, helt frem til at livet ditt begynner å få en mening.

Et atom er uendelig lite, og uendelig stort. Energi er tilstede i våres hverdag, og vil aldri forsvinne. Dette bekrefter for meg det evige liv, da vi alle er fylt av energi hvis vi går ned på cellenivå - og videre. Solen er energi. En evig rundans som knytter oss i et med universet. Om denne energien kan lære å tolkes, lære å manipulere osv. Det er vel for fremtiden å kartlegge. Men om energien er tilstede eller ei; det er den så absolutt. Vi merker varme på huden våres, og dette er energi. Jeg synes ikke det er fjernt å tenke seg til at hjernen har visse egenskaper som gjør den skikket til å plukke opp andre former for energi.

Det siste punktet bringer meg inn på kollektiv bevissthet. I teorien skal det være slik at hvis en tanke er skapt et sted, så kan den "smitte" andre hoder og vokse i omfang. Uavhengig av om folk har pratet sammen eller ei. Og hvis alt er så rosenrødt så vil enden være god da. Det vil være beviset på at det gode vil vinne.

Det som står i Bibelen, i Koranen, i Asiatiske religiøse tekster av flere slag, i filosofiske tekster osv bevitner at andre folk i alle tider også har tenkt fælt på disse tingene. For meg bringer det et spørsmål på bane. Er mennesket redd for å være alene, eller er vi alle skapt med en egenskap, en tilhørighet som gjør at vi søker tilbake til den? Tilhørighet med en energi som var der før vi kom til, og som vil være der etter vi forlater dette livet i en kropp.

I forhold til å se på livet som en fase imellom, at vi alle har et felles opphav vi kommer fra og blir kastet inn i livet, for igjen å returnere til våres opphav, gjør jo livet til en gave. En bevist reise til å beundre hvor fantastisk hele skaperverket er. Du har en mulighet til å oppleve det. Hvorfor kaste det bort på å leve andre folks drømmer?
Antall ord: 786
Knowing is not enough,
we must apply.

Willing is not enough,
we must do.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
widsith
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Jun 2008 19:06
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Løreskog

Innlegg av widsith »

intodeep skrev:Dette ser jeg på som et desperat skrik etter "hjelp meg noen, motbevis min tvilen".
Eventuelt et halveis godt forsøk på "trolling". En velkjent måte å få folk som er engasjerte i en sak til å bli sinte og provoserte.

Jeg personelig tror på healing og prøver å få kontroll over mine "krefter". Jeg respekterer de som ikke har de samme meningene som meg men jeg tror at i noen tilfeller er det best å bare ti stille.

Jeg er jo da på den andre siden en meget skeptisk person så jeg har mine tvil om det selv om jeg tror på det. Noe som sikkert høres feil ut. Jeg har følt healing energien på kroppen og følt at det har hjolpet meg. Det er også mulig at dette er en psykisk reaksjon når man tror nok på noe. Det er så vidt jeg vet bevist at hvis man tror på noe og tenker på noe så kan det da hende som at man blir frisk eller får bort gikta si.

Jeg må si at jeg selv er meget delt på denne saken.

Erik
Antall ord: 190
This is madness.
Madness? THIS, IS, SPAARTAA!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Tusen takk for et reflektert og nydelig innlegg, intodeep! :)
Antall ord: 9
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Du har helt rett i att det paranormale er ynglested for humbug.
Det har imidlertid ikke nodvendigvis noe og gjore med the real deal.

Man kan vanskelig overbevise noen som ikke har grunnlag for og tro paa noe.
Saane som meg derimot, som har sett med egen oyne og blitt overbevist....er heller ikke mulig og overbevise andre veien.
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

Metodisten skrev:Du har helt rett i att det paranormale er ynglested for humbug.
Det har imidlertid ikke nodvendigvis noe og gjore med the real deal.

Man kan vanskelig overbevise noen som ikke har grunnlag for og tro paa noe.
Saane som meg derimot, som har sett med egen oyne og blitt overbevist....er heller ikke mulig og overbevise andre veien.
Word! (betyr visst Helt enig! på hip-hopskt)

svarfort!
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links