Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler
Moderatorer:Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler
Tja ikke godt å si. Har lest en del om dette emnet og det som kommer fra kilder er at få vet vel hele sannheten. Leste en del om UFO og presidenter. Der kommer det fram at kun toppfolk innad organisasjonene vet om disse prosjektene. Ved spørsmål fra mellomledere innad i CIAsystemene til sine øverstkommandere, kommer det fram at det er en viss sannhet i UFOcommunities spekulasjoner men det er er kun toppsjefene på øverste hold som får "clearence" til prosjektene. Til og med presidenter får ikke undersøke dette for de mangler enkelt og greit "clearence". Noe som sjokkerte Clintonadministrasjonen da de ville vite hva CIA satt inne med av opplysninger. George W Bush har ikke svart på UFOlogenes ønske om briefing av casene deres. Men det er store spekulasjoner innad i UFOgruppen om at Bush bør vite noe siden faren George Bush Sr.var CIAboss før han ble president. Det skal visstnok komme frem at den siste presidenten som ble briefet av CIA vedr. UFO var Kennedy i 60 årene.
Det morsomme var å få vite hvor oppfinnsomme UFOgruppen er. For å få briefet Bush (nåværende president) la de en plan for å kontakte søstra til en av UFOlogene som visstnok er nabo med Bush Sr. søster. For slik å få innpass. Det hele strandet med at søstra til UFOlogen blånekta. Så her jobbes det i kulissene.
Dersom man har beviser, så kommer bare Kimbara med sitt standard svar :
1 : Det er sikkert fake
2 : Det er garantert noen som har "fikset" det bildet
3 : dette gidder jeg ikke diskutere
4 : Har sett det samme før, bare tull
5: Han kommer med en masse piss han finner på internett
Antall ord: 53
FandenTa de som nekter for alt det ukjente, mystiske!
FandenTa, ikke la deg provosere man ; Tror Du ViRKeLig på det du maser (litt) om til tider, så er det ikke den mest effektive måten å skrive i noe som lett ser ut som afeksjon- sinne-
irritasjon - Samme greier forskjellige navn-Grader- Kommer fra samme sted (tenker jeg)..
La nå Kimbara være Kimbara - Jeg lar deg være deg. Kanskje om du jekker tulleri noen hakk ned- kommer noen med seriøst intressant info du kanskje ikke har fått med deg - Jeg sier bare at: gode ting kommer til de som respekterer andre -
Antall ord: 95
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying
,Nei det tør ikke jeg ihvertfall,overlater det til andre,er en rolig fyr som ikke orker å krangle,kan godt diskutere,men vil ikke bli uvenner med noen her inne.Du, glemte å takke for at du likte avateren min!,jeg leste ett eller annet sted her at du likte den,takk!:D Trekant ufos fassinere meg utrolig mye!
Behøver jo ikke krangle om det. Jeg for min del ler mere enn jeg gråter, skjønt noen ganger må man nesten felle en tåre i frustrasjon, og helst ikke røre tastaturet
Avataren, ja den er bra. Kunne VIRKELIG tenkt å beskuet et av de fartøyene der, og
om de hadde en dimensjon a la en fotballbane (den er ikke trekantet men.. du skjønner hva jeg mener) så hadde det vært helt rått.
FandenTa skrev:Dersom man har beviser, så kommer bare Kimbara med sitt standard svar :
1 : Det er sikkert fake
2 : Det er garantert noen som har "fikset" det bildet
3 : dette gidder jeg ikke diskutere
4 : Har sett det samme før, bare tull
5: Han kommer med en masse piss han finner på internett
Kjære Fanden Ta...hva er vel disse "bevisene" du snakker om annet enn "piss" fra internettet?
Istedet for å skjære inn til beinet for å manipulere mine innlegg om til noe negativt så vil jeg absolutt anbefale deg å begynne å lytte litt. Jeg kan ikke huske at du har gitt meg noe særlig til motargumenter i de tilfellene hvor vi har diskutert, så da har du kanskje litt å lære?
Antall ord: 125
When did ignorance become a point of view? -Dilbert
Det er så rart, når flere tidligere astronauter på en måte står frem med sine opplevelser rundt dette med ufo fenomenet. Da blir de nesten automatisk betraktet som tullinger og senile personer som vil ha oppmerksomhet. Egentlig så synes jeg det er tappert gjort å fortelle det de har opplevet. Det er modig, og det beundringsverdig i mitt syn. Det de mest sannsynelig dessverre oppnår er nettopp det å bli tatt for å være en tulling, sprø, senil, en som på slutten av sin karriere ønsker å oppnå publisitet.
Dette er GANSKE så typisk latterliggjøring. Akkurat den biten irriterer meg faktisk.
Det gjør meg egentlig forbannet. Hvorfor er dette så morsomt å le av ? Egentlig er dette SVÆRT så alvorlig, og det som virkelig forbauser meg over hvor blåøyet mange er.
Hva skal egentlig til at myndighetene skal ta dette alvorlig ?
Det blir det evige sprørsmålet. Må det en UFO landing til ?
Vel, den kommer, og jeg skal være den første til å ønske de velkommen ;-)
Hatten av for alle dere astronauter og andre personer - ikke minst i det militære, i etteretning etc. som velger å våge å fortelle oss sannheten!
Det er så rart, når flere tidligere astronauter på en måte står frem med sine opplevelser rundt dette med ufo fenomenet. Da blir de nesten automatisk betraktet som tullinger og senile personer som vil ha oppmerksomhet. Egentlig så synes jeg det er tappert gjort å fortelle det de har opplevet. Det er modig, og det beundringsverdig i mitt syn. Det de mest sannsynelig dessverre oppnår er nettopp det å bli tatt for å være en tulling, sprø, senil, en som på slutten av sin karriere ønsker å oppnå publisitet.
Dette er GANSKE så typisk latterliggjøring. Akkurat den biten irriterer meg faktisk.
Det gjør meg egentlig forbannet. Hvorfor er dette så morsomt å le av ? Egentlig er dette SVÆRT så alvorlig, og det som virkelig forbauser meg over hvor blåøyet mange er.
Helt enig. Det skal magemål og guts til for å gå ut med en (for de) sannhet som dette. Man må ikke glemme at disse folkene er helter i hjemlandet. Hva er motivasjonsfaktoren? Jeg kjøper heller ikke argumentene fra "skeptiktankene" om at dette er senile gamle menn som vil fornye sin berømmelse. Om de er syke så vil det bli avslørt ganske kjapt. Videre skal du være rimelig kjapp i huet når ekstreme pågående journalister spør deg kritiske spørsmål med et flir i kjeften. Nei, disse folkene fortjener medalje og jeg beundrer dem det må jeg si.
Leste faktisk en artig historie fra en astronaut, tror det var for 6-7 år siden, når de skulle briefes før avreisen til en romsonde ble de advart mot at UFOer kommer sannsynligvis til å følge etter dem. De fleste ble sjokkerte siden kommentaren kom som julaften på kjærringa. Da kapteinen av romfergen spurte hvorfor de ikke hadde fått briefing om dette tidligere fikk han til svar at fenomenet er helt vanlig og ikke et problem i det hele tatt. Skal se om jeg klarer å snuse kilden opp et sted. Det hadde vært morsomt å lest det igjen. Spesielt i disse tider.
Helt enig. Det skal magemål og guts til for å gå ut med en (for de) sannhet som dette. Man må ikke glemme at disse folkene er helter i hjemlandet. Hva er motivasjonsfaktoren? Jeg kjøper heller ikke argumentene fra "skeptiktankene" om at dette er senile gamle menn som vil fornye sin berømmelse. Om de er syke så vil det bli avslørt ganske kjapt. Videre skal du være rimelig kjapp i huet når ekstreme pågående journalister spør deg kritiske spørsmål med et flir i kjeften. Nei, disse folkene fortjener medalje og jeg beundrer dem det må jeg si.
Leste faktisk en artig historie fra en astronaut, tror det var for 6-7 år siden, når de skulle briefes før avreisen til en romsonde ble de advart mot at UFOer kommer sannsynligvis til å følge etter dem. De fleste ble sjokkerte siden kommentaren kom som julaften på kjærringa. Da kapteinen av romfergen spurte hvorfor de ikke hadde fått briefing om dette tidligere fikk han til svar at fenomenet er helt vanlig og ikke et problem i det hele tatt. Skal se om jeg klarer å snuse kilden opp et sted. Det hadde vært morsomt å lest det igjen. Spesielt i disse tider.
Ja, så sant så sant det du skriver. Kan jo hende endel skeptikere fakstisk er livredde for en sannhet som før eller siden kommer fram. Vi kan ikke være redde for sannheten, den må vi enten vi vil eller ei bare tåle og akseptere.
Det forundrer meg ikke dette med NASA. Jeg har alltid hatt et godt syn på NASA, romforskning og alt det andre de jobber med, men at de tilsynelatende skjuler den fulle sannheten er svært skuffende. Men, de har vel sine overkikkadorer som styrer hele "bedriften" selvsagt, så da er det ikke lett.
Det er visstnok den engelske avisen "The Sun" som er kilden til dette. Jeg må si at "engler i verdensrommet" blir litt for heftig for meg å ta stilling til.... Men at det er noe som skjer der oppe er jeg overbevist om. Er nok UFOer som er på ferde her.
madjava skrev:Sia du har bestemt deg for at det du opplevde må være utanomjordisk synast du for meg noko fanatisk...og på denne ufo sida du viser til står det jo ganske godt forklart at det er estimerte tal di viser til...dvs at det kan være snakk om opp mot millioner dokumenterte observasjoner di siste 50 år...korleis ska det tolkast i forhold til dine tal?
Jeg er hørt at jeg er overdreven tilhenger av mitt fotballag noe som er det nærmeste jeg noen gang har hørt ordet fanatisk om min person. Og det har jeg hørt fra mine venner og nærmeste som har fulgt meg opp i nesten 40 år. Så får du tolke det som du vil.
Jeg skal videre fortelle deg hvordan dette skal tolkes. Ofte i vitenskapen foregår det spørreundersøkelser (surveys) ang. fenomen eller andre problemer og hendelser. Dette kan være alt fra paranormale hendelser eller hvor mye halvlitere nordmenn drikker hver dag. Dette er for å mest belyse skjulte tall over et fenomen, samfunnsproblem eller hendelse. I tilfellet UFO er det trygt og svare på spørreundersøkelser for man er anonym og man slipper og bli trakassert og samtidig miste sin integritet fra naboer og dere skeptikere for eksempel. Spørreundersøkelser inneholder også feilkilder. Folk lyver, husker dårlig, roter med fakta m.m. Dette er tatt høyde for med en % sats som trekkes fra resultatene i vitenskapelig standard spørreundersøkelse kontekst. UFOlogene har brukt spørreundersøkelsene fra forskjellige land og beregnet at 5-7 % har observert UFO. Tallet er ekvivalent med 15-20 millioner amerikanere. Noe som ikke er så lang fra min kilde på 14 millioner amerikanere. Så styrkes de tallene med at 10-15 % kjenner noen som har hatt en observasjon. Dette er rimelig da forholdstallet er ca 2. dvs at observatoren forteller i gjennomsnitt 2 personer om observasjonen.
Dokumenterte UFO observasjoner er naturlig nok mindre i antall. Estimeringen du refererer til i ditt innlegg betyr at de ikke har tilgang til alle dokumenterte observasjoner derfor må de foreta en estimering. Årsaken til hvorfor de ikke har tilgang til dokumentene vil jeg ikke uttale meg om, men jeg har mine mistanker. Ved dokumenterte observasjoner står man frem med eget navn på rapporten og i noen sammenhenger bilde, så alle både kjente og ukjente kan få vite hvem du er. Kult å ha dette over seg hvis man søker jobb for eksempel. At man offentlig går ut med sin identitet kan være problematisk. Familie, barn og venner kan også lide under en slik offentliggjøring. Du kan i ekstreme tilfeller miste jobben å samtidig vil din integritet i samfunnet bli svekket. I USA er tilstanden enda verre. Der kan du risikere å bli forfulgt av myndigheter og militære og kan i ekstreme tilfeller bli umyndiggjort (noe som skjedde med en bonde fra Stephenville, USA). I tillegg må rapporten inneholde, tid og sted, farger, himmelretning, hvor solen befant seg, psykiske påvirkninger, om vitner vil stå fram og hundre andre spørsmål.
Etter min observasjon visste jeg ikke hvem jeg skulle kontakte da jeg var opptatt av helt andre ting enn UFO. Dette er bare noen av faktorene som spiller inn. Likevel er antall dokumenterte observasjoner (millioner i antall) imponerende i forhold til hva man risikerer. Derfor tar myndigheter og vitenskapsfolk dette alvorlig og i samarbeid med UFOloger sender de ut spørreundersøkelser for å få et mer reelt ekte tall. Det er disse tallene jeg henviser til i mine innlegg.
Spørreundersøkelser angir muligens at så og så mange har sett ufo, dvs at det dermed ikkje lar seg samanlikne med dokumenterte observasjoner.
Slik eg forstod denne sida du viser til, kan det være snakk om opp mot millioner dokumenterte observasjoner, dette oxo estimert, dvs at det kan være rundt millionen dokumenterte observasjoner noko som er langt fra dine 100 millioner dokumenterte observasjoner.
Om man rapporterer inn ein observasjon, der beskrivelse, tidspunkt osv vert teke med, vil ikkje det medføre noko negativt. Problemet oppstår viss man hardnakka påstår at dette er ufo som i at ufoen er styrt av aliens osv. Ser du forskjellen?
Ghost hunter skrev:
madjava skrev:Leit at du ikkje vil dele historia di...om eg ein dag skulle oppleve ein ufo som ikkje lar seg forklare naturlig...så vil jaffal eg dele den historia...har jo med meg kamera heile tida oxo...så om eg opplever noko vert det jaffal teke bilder av det...og kva ein eventuell ufo egentlig er sjølv om eg ikkje får noko naturlig forklaring på den...vel...det kan være alt mulig...kanskje andre ser noko eg ikkje ser(på bildet)
Kamera??. Det må i såfall være på mobilen. Du tar vel ikke med deg videokamera hver gang du går ut?? Hvor skeptisk er du egentlig??? Fanatisk vel...
Neida, eget kamera, liker å ta bilder av alt mulig og vil heller ta eit bilde for mykje. Mobilen har bare 5 mp noko som er for dårlig, samt at optikken ikkje kan samanliknast med eit godt allround kamera. Fordel om det kan lagrast innstillingar for spesielle værforhold og kveld/natt osv. Blits er ein uting i så måte. Det har dukka opp fleire gode små videokamera oxo som er ypperlige å drasse med seg. Speilrefleks-kamera er for tungvint å drasse på, det er med når det er spesielle fotogene sprell som ska fangast inn.
Ghost hunter skrev:
madjava skrev:Når det kjem til kor mange observasjoner som er dokumentert, viser dette seg vanskelig å finne da det er svært få land som har noko dokumentasjon å vise til. Nokre ufo-organisasjoner kan vise til egne dokumenter, men dei er ikkje alltid undersøkt opp mot eventuell flytrafikk, værfenomen osv...
Dette er jo direkte feil!!!!
Kva som er direkte feil?
Ghost hunter skrev:
madjava skrev:Og når ein ser litt nærmare på det som vert påstått å være ufo...vel...det er nok ufo for di som ikkje undersøker det nærmare...men i dei fleste tilfeller har observasjonen ei naturlig forklaring...og skal man være åpen...så bør man oxo vurdere muligheten for at alle ufo observasjoner har ei naturlig forklaring...
Helt enig. Videre må jeg beklage tastefeil. uoppklarte skulle være oppklarte... Men jeg holder meg til 98 %
Kan godt være at 98 % oppklarte er nærmare sannheten enn 99 %...og da framstår du ikkje fanatisk slik eg fekk følelsen av med ein gang...så det får eg unnskylde for å ha stempla deg som...
Antall ord: 1123
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence
ufo skrev:Det er så rart, når flere tidligere astronauter på en måte står frem med sine opplevelser rundt dette med ufo fenomenet. Da blir de nesten automatisk betraktet som tullinger og senile personer som vil ha oppmerksomhet. Egentlig så synes jeg det er tappert gjort å fortelle det de har opplevet. Det er modig, og det beundringsverdig i mitt syn. Det de mest sannsynelig dessverre oppnår er nettopp det å bli tatt for å være en tulling, sprø, senil, en som på slutten av sin karriere ønsker å oppnå publisitet.
Hva skal egentlig til at myndighetene skal ta dette alvorlig ?
Det blir det evige sprørsmålet. Må det en UFO landing til ?
Vel, den kommer, og jeg skal være den første til å ønske de velkommen ;-)
Hatten av for alle dere astronauter og andre personer - ikke minst i det militære, i etteretning etc. som velger å våge å fortelle oss sannheten!
Astronauter, millitære osv må jo ha noko å gjere på når arbeidslivet er over, og så kan man jo lure på kvifor nokre organisasjoner gjerne vil ha di med på diverse selskapsleker, slik som DP osv...
Alle er nok blåøyet på sitt vis, men desto ferre ser det sjølv. Å fortelle noko utan å konkludere at ufo'n er styrt av aliens ville nok gitt større troverdighet, men det kommer det oxo. Tek bare lenger tid før di innser at det viker bedre. Men om ufoer blir sannere av den grunn er no anna.
Ufo landing av aliens hadde gjort seg...
Antall ord: 304
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her