UFO, Kornsirkler & fenomenVG: " Apollo 14-astronaut: - Vi har skjult UFOer i 60 å

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Ghost hunter
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Nov 2006 01:10
18

Innlegg av Ghost hunter »

Og forsatt har du ikkje forklart kva du har sett, kvar og tidspunkt.

Observerer man ein ufo så kan man ikkje påstå at det man observerer ikkje tilhører denne verdenen. Da er du ikkje åpen for kva dette kan være men har bestemt deg på forhand. Da kan du oxo klassifiserast som fanatisk og om ein observasjon har ei naturlig forklaring ville du ikkje godteke det...noko du igjen viser med di manglande evne til å skjønne det eg skrive...99 % av alle rapporterte observasjonar har ei naturlig forklaring skrive eg...så når du hevder at 98 % er uoppklart understreker du din egen fanatiske overbevisning...

Steik kor smart du er...ska forklare det til deg...dine tal opp mot befolkninga i verden, norge og usa gir prosenta som eg la fram. Kanskje er talla dine korrekt noko eg vil sjekke opp i etterkvart, men slik du legger fram variasjonar som må takast med, viser du forsatt bare kor fanatisk overbevist du er. Ska vi ta med ein variasjon til? Folk som ringer inn observasjonar ofte, utan at det dukker opp fleire vitner som har sett noko i samme område, vert sett på som elendige vitner, akkurat som å rope ulv ulv litt for ofte utan at ulven dukka opp...

Og konklusjonen min var nok heller at enten er talla dine( som mine tal er beregna utfra) gale eller så er amerikanerene 23 ganger dummare enn nordmenn. Du treng jo ikkje motbevise statistikken på ein måte som ikkje gavner deg...
Hva jeg har sett hjelper meg nok ikke i kommunikasjon med deg. Andre som er interessert kan sende meg en PM

Du trenger ikke være så smart for å vite at variasjoner er noe man må ta med i etvert regnestykke som inngår i kvalitative undersøkelser og dette emnet kvalifiserer ikke til en undersøkelse engang statistisk sett. Noe du burde tenke på når du viser til noe.

Din versjon av dumme amerikanere og at jeg er fanatisk fordi at jeg har hatt en opplevelse blir bare helt patetisk. Anbefaler at du slutter å drite deg ut.

Go bedring.....

Noen opplysninger på internett vedr. mine tall www.ufoevidence.org/sightings
Antall ord: 366

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 27 Jun 2008 16:57
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

Innlegg av Tyrell »

Ghost hunter skrev:

Observerer man ein ufo så kan man ikkje påstå at det man observerer ikkje tilhører denne verdenen. Da er du ikkje åpen for kva dette kan være men har bestemt deg på forhand. Da kan du oxo klassifiserast som fanatisk og om ein observasjon har ei naturlig forklaring ville du ikkje godteke det...noko du igjen viser med di manglande evne til å skjønne det eg skrive...99 % av alle rapporterte observasjonar har ei naturlig forklaring skrive eg...så når du hevder at 98 % er uoppklart understreker du din egen fanatiske overbevisning...

Steik kor smart du er...ska forklare det til deg...dine tal opp mot befolkninga i verden, norge og usa gir prosenta som eg la fram. Kanskje er talla dine korrekt noko eg vil sjekke opp i etterkvart, men slik du legger fram variasjonar som må takast med, viser du forsatt bare kor fanatisk overbevist du er. Ska vi ta med ein variasjon til? Folk som ringer inn observasjonar ofte, utan at det dukker opp fleire vitner som har sett noko i samme område, vert sett på som elendige vitner, akkurat som å rope ulv ulv litt for ofte utan at ulven dukka opp...

Og konklusjonen min var nok heller at enten er talla dine( som mine tal er beregna utfra) gale eller så er amerikanerene 23 ganger dummare enn nordmenn. Du treng jo ikkje motbevise statistikken på ein måte som ikkje gavner deg...
Hva jeg har sett hjelper meg nok ikke i kommunikasjon med deg. Andre som er interessert kan sende meg en PM

Du trenger ikke være så smart for å vite at variasjoner er noe man må ta med i etvert regnestykke som inngår i kvalitative undersøkelser og dette emnet kvalifiserer ikke til en undersøkelse engang statistisk sett. Noe du burde tenke på når du viser til noe.

Din versjon av dumme amerikanere og at jeg er fanatisk fordi at jeg har hatt en opplevelse blir bare helt patetisk. Anbefaler at du slutter å drite deg ut.

Go bedring.....

Man får bare holde slikt for seg selv,det er en håpløs oppgave å overbevise andre hva man selv har opplevd.
De vil helst ha ett sete ifra en flyvende tallerken før de blir fornøyd :D
De har allerede bestemt seg... :mozilla_tongue:
Den linken din lar seg ikke åpne,kanskje du kunne lagt inn på nytt?
Antall ord: 427

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ghost hunter
Nybegynner
Nybegynner
18

Man får bare holde slikt for seg selv,det er en håpløs oppgave å overbevise andre hva man selv har opplevd.
De vil helst ha ett sete ifra en flyvende tallerken før de blir fornøyd
De har allerede bestemt seg...
He he. ja det kan du si :D

Nå er jo ikke jeg redd for å diskutere med de heller da :mozilla_wink: Det eneste er vel at det tar litt tid som jeg egentlig ikke har.

Beklager linken den var feil. gå på www.ufoevidence.org
videre trykk på sigtings report (tror jeg det var) Du finner det uansett når du kommer på sia.
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 27 Jun 2008 16:57
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

Innlegg av Tyrell »

Ghost hunter skrev:
De vil helst ha ett sete ifra en flyvende tallerken før de blir fornøyd
De har allerede bestemt seg...
He he. ja det kan du si :D

Nå er jo ikke jeg redd for å diskutere med de heller da :mozilla_wink: Det eneste er vel at det tar litt tid som jeg egentlig ikke har.

Beklager linken den var feil. gå på www.ufoevidence.org
videre trykk på sigtings report (tror jeg det var) Du finner det uansett når du kommer på sia.
Takker! bra du tar opp "kampen" med disse skeptikerne,jeg orker ikke,de finner ett eller annet å plukke på uansett hvor gode argumenter man har :)
ufoevidence.org er virkelig seriøst forresten.
Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ghost hunter
Nybegynner
Nybegynner
18

Takker! bra du tar opp "kampen" med disse skeptikerne,jeg orker ikke,de finner ett eller annet å plukke på uansett hvor gode argumenter man har
ufoevidence.org er virkelig seriøst forresten.
Den er vel en av de mest seriøse sidene på nettet vedrørende UFO. Ta en titt å les litt av rapportene. De er ganske overbevisende spør du meg. Siden viser faktisk til at i hele verden har mellom 334-467 mill mennesker hatt en UFO Sightings. Det er ganske utrolig. Vi er ikke alene for å si det sånn.
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
18
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

KB skrev:Det som er morsomt er at skeptikerne tenker ca følgende " skal bli morro å sette disse skrullingene på plass, spørre dem noen spørsmål, få dem til å tenke".

Haha jeg vet AKKURAT hvordan det er. Fordi jeg har tenkt slik selv. Men det som ER tilfelle er at ETV(ufo) er virkelig. Slik at den tankegangen ikke er konstruktivt når det gjelder dette fenomenet.
Kanskje mange tenker slik fordi mange driver på nettopp slik som du gjør nå? Påstår. Påstår. Påstår. Påstår. Og påstår.
Legg også merke til at Både thesun og VG trakk tilbake denne artikkelen etter noen timer, fra forsiden.
Fordi det er en agurksak. Det er sommer. Det er lite som skjer i desken. Derfor henter man slike kuriosa fra utlandet for å fylle på.
Det er jo ikke noen stor sak. Det dreier seg om en gammel mann som påstår gammelt nytt om UFO'er.

Litt av en dekkoperasjon de har, hvis de lar sine egne medarbeidere snakke om det i media. Ikke står det noe detaljert heller. Som vanlig.
Som noen journalister hart sagt før, så har de hatt i ulike aviser "policy" om å IKKE skrive noenting om UFO fenomenet uansett hva. enkelte aviser har faktisk slik policy. Så på en måte så kan jeg forstå skeptikere også, de kan bli tilgitt for min del. En har enorme mekanismer i sving på flere nivåer både i befolkningen, media og enda høyere opp i forhold til Stigma.
Dette er fordi UFO er et vanvittig oppbrukt tema. Jeg arbeider innen media selv, og vet hvordan tankegangen er. Vi får ikke påpakning av noen høyere styresmakter om å -ikke- skrive om UFO'er - vi er bare ikke interessert i det.
Synd det er slik. De som er kommet frem av astronauter og andre folk høyt oppe i systemet som f.eks i disclosure project. Eller en rekke andre prosjekter er nok bare toppen av isfjellet :/
Nok en gang dras DP inn. Nok en gang ser du ut til å ha helt glemt eller oversett -alt- det som er blitt fortalt deg om DP og dets grunnlegger. Gang på gang på gang overses helt enkle argumenter som ganske enkelt feller Greer på flatmark.
Antall ord: 390
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ghost hunter
Nybegynner
Nybegynner
18

Nok en gang dras DP inn. Nok en gang ser du ut til å ha helt glemt eller oversett -alt- det som er blitt fortalt deg om DP og dets grunnlegger. Gang på gang på gang overses helt enkle argumenter som ganske enkelt feller Greer på flatmark.
Hva er det som feller denne Greer?
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Kimbara »

Ghost hunter skrev:
Hva er det som feller denne Greer?
Dette orker jeg ikke å skrive om enda en gang. Det ligger massevis på forumet, blant annet i tråder som omhandler DP.
Antall ord: 78
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ghost hunter
Nybegynner
Nybegynner
18

Hva gjør du her da hvis du ikke orker å skrive i forumet? :D
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Kimbara »

Ghost hunter skrev:Hva gjør du her da hvis du ikke orker å skrive i forumet? :D
Ja, takk, jeg skjønner at du er ute etter billige poenger her nå.

Som du sikkert har fått med deg har jeg skrevet mye og mangt her i forumet. Jeg gidder ikke å skrive om Greer for ørtende gang bare fordi folk ikke selv gidder å lete litt. Hvis du er interessert i dette så oppfordrer jeg deg til å selv se etter. Det er nok av like tråder og innlegg her som det er.
Antall ord: 91
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
19
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Ghost hunter skrev:

Go bedring.....

Sia du har bestemt deg for at det du opplevde må være utanomjordisk synast du for meg noko fanatisk...og på denne ufo sida du viser til står det jo ganske godt forklart at det er estimerte tal di viser til...dvs at det kan være snakk om opp mot millioner dokumenterte observasjoner di siste 50 år...korleis ska det tolkast i forhold til dine tal?

Leit at du ikkje vil dele historia di...om eg ein dag skulle oppleve ein ufo som ikkje lar seg forklare naturlig...så vil jaffal eg dele den historia...har jo med meg kamera heile tida oxo...så om eg opplever noko vert det jaffal teke bilder av det...og kva ein eventuell ufo egentlig er sjølv om eg ikkje får noko naturlig forklaring på den...vel...det kan være alt mulig...kanskje andre ser noko eg ikkje ser(på bildet)...

Når det kjem til kor mange observasjoner som er dokumentert, viser dette seg vanskelig å finne da det er svært få land som har noko dokumentasjon å vise til. Nokre ufo-organisasjoner kan vise til egne dokumenter, men dei er ikkje alltid undersøkt opp mot eventuell flytrafikk, værfenomen osv...

England kan vise til litt over 10 000 observasjoner gjennom 50-60 år...

Og når ein ser litt nærmare på det som vert påstått å være ufo...vel...det er nok ufo for di som ikkje undersøker det nærmare...men i dei fleste tilfeller har observasjonen ei naturlig forklaring...og skal man være åpen...så bør man oxo vurdere muligheten for at alle ufo observasjoner har ei naturlig forklaring...
Antall ord: 650
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ghost hunter
Nybegynner
Nybegynner
18

Sia du har bestemt deg for at det du opplevde må være utanomjordisk synast du for meg noko fanatisk...og på denne ufo sida du viser til står det jo ganske godt forklart at det er estimerte tal di viser til...dvs at det kan være snakk om opp mot millioner dokumenterte observasjoner di siste 50 år...korleis ska det tolkast i forhold til dine tal?
Jeg er hørt at jeg er overdreven tilhenger av mitt fotballag noe som er det nærmeste jeg noen gang har hørt ordet fanatisk om min person. Og det har jeg hørt fra mine venner og nærmeste som har fulgt meg opp i nesten 40 år. Så får du tolke det som du vil.

Jeg skal videre fortelle deg hvordan dette skal tolkes. Ofte i vitenskapen foregår det spørreundersøkelser (surveys) ang. fenomen eller andre problemer og hendelser. Dette kan være alt fra paranormale hendelser eller hvor mye halvlitere nordmenn drikker hver dag. Dette er for å mest belyse skjulte tall over et fenomen, samfunnsproblem eller hendelse. I tilfellet UFO er det trygt og svare på spørreundersøkelser for man er anonym og man slipper og bli trakassert og samtidig miste sin integritet fra naboer og dere skeptikere for eksempel. Spørreundersøkelser inneholder også feilkilder. Folk lyver, husker dårlig, roter med fakta m.m. Dette er tatt høyde for med en % sats som trekkes fra resultatene i vitenskapelig standard spørreundersøkelse kontekst. UFOlogene har brukt spørreundersøkelsene fra forskjellige land og beregnet at 5-7 % har observert UFO. Tallet er ekvivalent med 15-20 millioner amerikanere. Noe som ikke er så lang fra min kilde på 14 millioner amerikanere. Så styrkes de tallene med at 10-15 % kjenner noen som har hatt en observasjon. Dette er rimelig da forholdstallet er ca 2. dvs at observatoren forteller i gjennomsnitt 2 personer om observasjonen.

Dokumenterte UFO observasjoner er naturlig nok mindre i antall. Estimeringen du refererer til i ditt innlegg betyr at de ikke har tilgang til alle dokumenterte observasjoner derfor må de foreta en estimering. Årsaken til hvorfor de ikke har tilgang til dokumentene vil jeg ikke uttale meg om, men jeg har mine mistanker. Ved dokumenterte observasjoner står man frem med eget navn på rapporten og i noen sammenhenger bilde, så alle både kjente og ukjente kan få vite hvem du er. Kult å ha dette over seg hvis man søker jobb for eksempel. At man offentlig går ut med sin identitet kan være problematisk. Familie, barn og venner kan også lide under en slik offentliggjøring. Du kan i ekstreme tilfeller miste jobben å samtidig vil din integritet i samfunnet bli svekket. I USA er tilstanden enda verre. Der kan du risikere å bli forfulgt av myndigheter og militære og kan i ekstreme tilfeller bli umyndiggjort (noe som skjedde med en bonde fra Stephenville, USA). I tillegg må rapporten inneholde, tid og sted, farger, himmelretning, hvor solen befant seg, psykiske påvirkninger, om vitner vil stå fram og hundre andre spørsmål.
Etter min observasjon visste jeg ikke hvem jeg skulle kontakte da jeg var opptatt av helt andre ting enn UFO. Dette er bare noen av faktorene som spiller inn. Likevel er antall dokumenterte observasjoner (millioner i antall) imponerende i forhold til hva man risikerer. Derfor tar myndigheter og vitenskapsfolk dette alvorlig og i samarbeid med UFOloger sender de ut spørreundersøkelser for å få et mer reelt ekte tall. Det er disse tallene jeg henviser til i mine innlegg.
Leit at du ikkje vil dele historia di...om eg ein dag skulle oppleve ein ufo som ikkje lar seg forklare naturlig...så vil jaffal eg dele den historia...har jo med meg kamera heile tida oxo...så om eg opplever noko vert det jaffal teke bilder av det...og kva ein eventuell ufo egentlig er sjølv om eg ikkje får noko naturlig forklaring på den...vel...det kan være alt mulig...kanskje andre ser noko eg ikkje ser(på bildet)
Kamera??. Det må i såfall være på mobilen. Du tar vel ikke med deg videokamera hver gang du går ut?? Hvor skeptisk er du egentlig??? Fanatisk vel... :mozilla_sealed:
Når det kjem til kor mange observasjoner som er dokumentert, viser dette seg vanskelig å finne da det er svært få land som har noko dokumentasjon å vise til. Nokre ufo-organisasjoner kan vise til egne dokumenter, men dei er ikkje alltid undersøkt opp mot eventuell flytrafikk, værfenomen osv...
Dette er jo direkte feil!!!!
Og når ein ser litt nærmare på det som vert påstått å være ufo...vel...det er nok ufo for di som ikkje undersøker det nærmare...men i dei fleste tilfeller har observasjonen ei naturlig forklaring...og skal man være åpen...så bør man oxo vurdere muligheten for at alle ufo observasjoner har ei naturlig forklaring...
Helt enig. Videre må jeg beklage tastefeil. uoppklarte skulle være oppklarte... Men jeg holder meg til 98 %
Antall ord: 850

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ghost hunter
Nybegynner
Nybegynner
18

Som du sikkert har fått med deg har jeg skrevet mye og mangt her i forumet
Hvordan det. Forventer du medalje.
Jeg gidder ikke å skrive om Greer for ørtende gang bare fordi folk ikke selv gidder å lete litt. Hvis du er interessert i dette så oppfordrer jeg deg til å selv se etter. Det er nok av like tråder og innlegg her som det er.
Jeg har lest en del av det du har skrevet og er faktisk enig i mye av det. Men det som forbauser meg og avslører deg er at du gidder å dilte etter KB i tråder å prøve å drite henne ut. Mange gode argumenter ja men likevel en dritsekk.

So long Amigo...
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Som du sikkert har fått med deg har jeg skrevet mye og mangt her i forumet
Hvordan det. Forventer du medalje.
:lol:
Sist redigert av Konto avsluttet på 30 Jul 2008 13:33, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Kimbara »

Jeg skjønner ikke helt hva spørreundersøkelser ang. UFO liksom skal bevise. Ok, så har så og så mange mennesker sett noe som for dem er uidentifiserbart...Hva så? Det betyr bare at det som er observert ikke ble umiddelbart gjenkjent av observatøren, men tolket dithen at det var (i de fleste tilfeller) noe utenomjordisk. Det er nærmest konkluderende virksomhet basert på uvitenhet.
Antall ord: 67
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links