Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderOverbevise en skeptiker!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
thomastm
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jul 2008 14:35
16

Overbevise en skeptiker!

Innlegg av thomastm »

Jeg er veldig interessert i paranormalitet, gjenferd og om det spøker å slikt, men jeg klarer ikke å helt å tro på det. Jeg elsker å se på Haunted Homes, Famous Dead osv på TV, men jeg klarer ikke helt å tro på det. Jeg har aldri opplevd noe sånt selv, utenom da jeg tror jeg så en UFO, men sånn ellers har det aldri vært noe. Jeg har hørt mange historier fra venner som har opplevd noe, og det var en periode jeg trodde 100% på den ene historien jeg hørte, helt til jeg hørte historien 3 og 4 ganger så merka jeg at han ikke var konsekvent i fortellinga og da sluttet jeg å tro på det.

Så det jeg lurer på er om noen kan komme med et bilde, eller en skikkelig god historie som klarer å overbevise meg? Jeg har sett bilder av antatte spøkelser på tv, men siden det er tv så klarer jeg ikke tro på det fordi det er så lett å manipulere bilder.
Antall ord: 171

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Mar 2008 22:05
16
Kjønn (valgfri): 50-50
Lokalisering: Hadeland/Oslo

Innlegg av TheMartine »

Hadde noen sittet på beinharde bevis, hadde det vel knapt fantes skeptikere. Man kan jo tolke det meste akkurat som man vil, velge å ikke tro på andres historier, og overbevise seg selv om at bilder er manipulerte.

Jeg har aldri opplevd en verdens ting innen det paranormale, men jeg mener det blir for dumt å avvise det også. Så da tror jeg heller.

Synes forresten denne poltergeistfilmen var ganske overbevisende. Men nok en gang da, alt kan tukles med :]
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

BØØØØØØØØØØØØØ

Tenker jeg du ble overbevist!
Sist redigert av Konto avsluttet på 29 Jul 2008 15:02, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tragisk
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jul 2008 02:57
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Et hus en plass..

Innlegg av Tragisk »

Sett Åndenes makt? :)
Antall ord: 3
Go fast..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
thomastm
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av thomastm »

Ja har sett Åndenes makt, synes ikke det var noe.

Jeg klarer heller ikke å avvise det, men jeg klarer heller ikke tro det. Vet ikke om jeg skal tro på den filmen der, men jeg merka at håra reiste seg da døra åpna seg og gikk trinnvis tilbake. Hadde det skjedd på rommet mitt hadde nok all tvil forsvunnet, men inntil videre så klarer jeg ikke overbevise meg selv.
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av TheMartine »

thomastm skrev:Ja har sett Åndenes makt, synes ikke det var noe.

Jeg klarer heller ikke å avvise det, men jeg klarer heller ikke tro det. Vet ikke om jeg skal tro på den filmen der, men jeg merka at håra reiste seg da døra åpna seg og gikk trinnvis tilbake. Hadde det skjedd på rommet mitt hadde nok all tvil forsvunnet, men inntil videre så klarer jeg ikke overbevise meg selv.
Så i bunn og grunn kan du se så mange filmer og bilder, og høre så mange historier du bare orker, men til syvende og sist må du oppleve det selv før du kan tro 100% ?
Antall ord: 111

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tragisk
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Tragisk »

Antall ord: 13
Go fast..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av TheMartine »

Tragisk skrev:Ghost caught on tape :D :

http://www.youtube.com/watch?v=QfZItov1 ... re=related
Nice try :badgrin:
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
thomastm
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av thomastm »

Hvis jeg får fortalt en historie eller blitt vist et bilde fra noen jeg stoler på så kan jeg bli overbevist. Jeg var overbevist da jeg hørte den historien som jeg nevnte i begynnelsen, helt til han fortalte den om igjen til andre folk der jeg var til stede og jeg merket at han ikke var konsekvent og da klarte jeg ikke tro på det lengre. Han er ikke en person som kan finne på sånne ting, han er egentlig en person du faktisk ikke kan se for deg fortelle noe slikt en gang siden han kan virke så arrogant og selvgod, at han burde vært flau over å fortelle det han opplevde, men det er han ikke, han forteller på en overbevisende måte og jeg vet at han ikke prøver å lure oss og jeg vet at det han forteller oss er det han husker fra den hendelsen. Men siden dette er over 8år siden det skjedde, kan små detaljer falle vekk og ting bli uklare og dermed kan han "finne på" noe uten at han vet om det og dermed tro at det faktisk skjedde. Og siden han sa to helt forskjellige ting to av gangene han fortalte historien så klarer jeg ikke tro på det lengre.
Antall ord: 214

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tragisk
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Tragisk »

hahah, Jeg vet :lol:
Antall ord: 3
Go fast..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
thomastm
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av thomastm »

Jeg hater disse noe så enormt. Heldigvis har jeg lært, og hver gang jeg skal se en "ghost caught on tape" film, så tar jeg av lyden, trykker på pause og spoler fram veldig kjapt til slutten for å se om jeg ser et ansikt som popper opp og det gjorde det denne gangen!:P
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av TheMartine »

Det skjønner jeg godt. Men så er det jo slett ikke alle som opplever noe paranormalt, og da er sannsynligheten for at de du stoler på aldri vil oppleve noe også ganske stor. Og selv om det ligger mange historier her på forumet, fra folk jeg velger å tro på, så er det fortsatt fremmede du aldri har møtt.
Sånn sett kan det bli ekstremt vanskelig å overbevise deg, siden du enten må oppleve noe selv, eller er avhengig av at noen du stoler på gjør det. Vanskelige odds.
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av TheMartine »

thomastm skrev:

Jeg hater disse noe så enormt. Heldigvis har jeg lært, og hver gang jeg skal se en "ghost caught on tape" film, så tar jeg av lyden, trykker på pause og spoler fram veldig kjapt til slutten for å se om jeg ser et ansikt som popper opp og det gjorde det denne gangen!:P
Hehe. Les alltid, ALLTID, kommentarene under først. Det har reddet meg mange ganger :lol:
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tragisk
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Tragisk »

Dere skal liksom skvette... Jeg skvatt til og med av den, og jeg visste det kom :D Det er poenget meg hele filmen :)
Antall ord: 22
Go fast..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
thomastm
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av thomastm »

TheMartine skrev:
thomastm skrev:

Hehe. Les alltid, ALLTID, kommentarene under først. Det har reddet meg mange ganger :lol:
Ja jeg må gjøre det før jeg trykker på play. For å være helt ærlig så ble jeg litt skremt da jeg se ansiktet poppe opp selvom jeg gjorde slik jeg beskrev!:P
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links