Jeg opplevde noe merkelig for noen døgn siden, og søker nå på nett for å se om jeg kan få noen svar eller høre liknende historier.
I sommer har vi overtatt et gammelt hus fra slutten av 1800-tallet. Vi hadde bodd i huset i over en uke, og alt virket veldig rolig og fint Huset har positiv energi på en måte. Et hus som hele tiden har vært et samlingsted for familien til mannen min.
Det som skjedde var at hele familien lå å sov, jeg våknet av å høre musikk....tenkte at det var veldig som det skulle spilles midt på natta. Tror jeg våknet mer til slik at jeg hørte teksten. Mener jeg lå en god stund å lyttet. Hørte at det var religiøst, de sang Jerusalem Jerusalem i refrenget.Det var som om det spilltes av kassett, en mann som sang og to til tre damer i kor. Husker jeg sa til mannen at det var som om jeg hadde hørt et englekor. Jeg sjekket klokken, som da var 04.10 Jeg satte meg opp i sengen for jeg merket at musikken ble høyere, og den kom jo fra underetasjen/hovedetasjen...jeg ble litt stresset og vekket mannen min, da avtok sangen i intensitet og til slutt forsvant det helt. Mannen klarte ikke å få med seg noe av dette, men han merket at han sov veldig tungt den natten også. Jeg prøvde å roe meg med å si at det sikkert var tv som hadde slått seg på, men når vi sjekket en liten stund etter var den helt avslått slik vi bruker å gjøre. Kjente jeg fikk frysninger!
Dagen etter fortalte jeg svigermor om det jeg opplevde, og hun ble nesten dårlig. Hun ble kaldsvett og syntes det var rart hun reagerte som hun gjorde. Hun kunne imidlertid si at hun kjente til en salme der de synger Jerusalem Jerusalem....hun klarte ikke helt å ta teksten, men nevnte også ord som englekor og hosianna.( Hvis noen kan teksten så er jeg interessert i å få den)
Hun fikk veldig følelse for at dette kunne være hennes besteforeldre, altså de som bygde huset. De samlet ofte folk og var glade i å synge. Hun husker at både bestemoren og moren var veldig flinke med å kunne salmer utenatt i tekst og tone.
Er dette noe jeg bare har drømt, eller er det noe mystisk over det??
Noen innspill?
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Salmesang fra underetasjen midt på natta.....
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Jul 2008 21:30
- 16
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 24 Jan 2004 12:04
- 20
- Lokalisering: oslo
kanskje dette kan hjelp deg : http://no.wikipedia.org/wiki/Hosianna
da er det vel bare aa flekke fram bibelen og syng ilamme
da er det vel bare aa flekke fram bibelen og syng ilamme
Antall ord: 23
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
hvis mannen din hørte litt av det,var det jo ikke en drøm..hmm..dette syns jeg hørtes litt ekkelt ut..siden huset er så gammelt,så er det jo ikke urimlig at det spøker der.. :mozilla_wink:
Antall ord: 42
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1725 ganger
- Kjønn:
Dette höres skummelt ut, men jeg tror ikke du skal väre redd...
Det er bare noen av deres forfedre som viser at de er der og passer på dere... ;-)
Dersom det er plagsomt, så spör pent om de kan ta det litt roligere når dere er der. . .
Som du selv sier ; "Huset har positiv energi på en måte.", og denne kombinasjonen viser at dere har noen som passer på....
Det er hva jeg föler... ;-)
mvh Asbjörn
Det er bare noen av deres forfedre som viser at de er der og passer på dere... ;-)
Dersom det er plagsomt, så spör pent om de kan ta det litt roligere når dere er der. . .
Som du selv sier ; "Huset har positiv energi på en måte.", og denne kombinasjonen viser at dere har noen som passer på....
Det er hva jeg föler... ;-)
mvh Asbjörn
Antall ord: 83
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Sep 2005 15:25
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Lørenskog
Syns faktisdk dette var en litt rørende historie
At de avdøde våker over huset og gjør det til et trygt sted!
Slik "aktivitet" ville jeg følt som beroligende!
Selv om musikken sikkert hadde tatt litt nattesøvn!
At de avdøde våker over huset og gjør det til et trygt sted!
Slik "aktivitet" ville jeg følt som beroligende!
Selv om musikken sikkert hadde tatt litt nattesøvn!
Antall ord: 42
Mysticool
Digger Frognerfitter
Digger Frognerfitter
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 24 Jan 2004 12:04
- 20
- Lokalisering: oslo
men voker di ved aa synge en sang om at jesus rusler inn i jerusalem ?
Antall ord: 15
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Jul 2008 21:30
- 16
Tusen takk for svar!
Jeg ble ikke direkte skremt av hendelsen, men synes det er noe uforklarelig ved den. Gruer meg ikke for å bo i huset neste gang.
Jeg lurer også på hvorfor akkurat en salme....
Svigermor fortalte at dei som bygde huset sang mye sammen, og det gikk mye i salmer. Denne salmen er kjent for å være fin har jeg fått hørt i ettertid. På nattestid var den først plagsom så mystisk for meg da
Noen som vet om slikt er noe man kan oppleve flere ganger eller er det kanskje første og siste gang?
Blir jo litt spennende å se om det skjer noe ved senere anledninger iallefall....
Jeg ble ikke direkte skremt av hendelsen, men synes det er noe uforklarelig ved den. Gruer meg ikke for å bo i huset neste gang.
Jeg lurer også på hvorfor akkurat en salme....
Svigermor fortalte at dei som bygde huset sang mye sammen, og det gikk mye i salmer. Denne salmen er kjent for å være fin har jeg fått hørt i ettertid. På nattestid var den først plagsom så mystisk for meg da
Noen som vet om slikt er noe man kan oppleve flere ganger eller er det kanskje første og siste gang?
Blir jo litt spennende å se om det skjer noe ved senere anledninger iallefall....
Antall ord: 114
Hide post links |