Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !
Moderatorer:Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Niko82 skrev:
Ellers hadde det vært interessant dersom brukene av dette forumet kunne skrevet noen spennende historier fra Lier i denne tråden... Har dere opplevd noe på besøk der... kjenner dere noen som var lagt inn der etc...
om du er generelt intressert, i plasser utenom lier, for lier er en bandwagon, og om du er genuint intressert i historie fra liknende steder som lier, vil jeg anbefale aa ta en titt paa cult of lunas Eternal Kingdom skive, med bakgrunnshistorie blir skiva noe av det mest forstyrrende og moerke jeg noensinne har vaert borti, lyrikken gir frysninger inntil marg og legg.
Lykksalig skrev:det er noe som heter personvern og journaler skal oppbevares i ti aar etter vedkommenes dod paa ett sikkert innlaast sted!! de er mest sansynlig flyttet til de avd paa lier som fortsatt brukes. Og de faar Du ikke lese om du ikke er naermeste paarorende eller pas selv.....det er ikke slik at man bare kan etterlyse slike ting paa nettet og fritt faa lese igjennnom de. .. . sorry...tenk deg selv om villt fremmede skulle lese om deg etter din dod eller nar du fortsatt lever....!! ikke bra.
Hei!
Du har for så vidt rett i dette. Men jeg vet at det har ligget journaler og slengt rundt i de gamle byggene på Lier. De er mao IKKE blitt låst inn. Dessuten har det gått mer enn ti år siden de mest interessante personene døde.
Hvis du sender meg en e-post (adressen står øverst i tråden). Så skal jeg fortelle deg hvorfor jeg er på utkikk etter disse journalene.
zarsha skrev:hei
ej va på lier at med venner av mej ei tid tilbake , da fant vi noen Journale , ei såg i gjøna dem da ej komm på at et av etternavna virka kjent .
mamma va i lag med en sportstøl . på journalen så sto det samme etternavn men fornamnet va ett anna , men det va en som va lerling der vist nok , ej ringte til han som va stefaren min og fortalte episoda og han sa d va 3 meningen has som jobbet der
har snakka med han som jobba der
han har fortalt det han kan og det men det va en forferdli plass syns han
Veldig interessant historie. Tror det er mange som syntes det var en forferdelig plass, og som ikke ble værende mer enn i et par år (maks)...
han va der 6 mnd men sa ikkje års tale da
men han sliter lit med syken etter på
han fortalte mej ej episode som han oplevde nor han satt vakt og sov der på omgang
Sol@ngelica skrev:Jeg tror de hadde ligget på sprit siden 1920 tallet eller noe sånt.
Hvorfor skulle de ha organer og fostre på sprit på Dikemark? Er ikke det et psykiatrisk sykehus? Eller har det vært noe mer før?
Det er tross alt et sykehus, og som sådan også brukt til undervisning. Å ha forskjellige kroppsdeler på sprit på et sykehus er helt alminnelig. Det har man i dag også. Men de er ikke tilgjengelige for allmennheten.
Sol@ngelica skrev:De gravde det ut av gærninga og studerte det da.
Nice...
Jeg vil også ligge på sprit.... :mozilla_frown: *ble plutselig veldig tørst*
er det noen som vet hvor mange lier tråder som finnes her inne? eller har vært? Ønsker du : hodepine, svimmelhet press i hode og brystet, diagnosen ME, kronisk utmatelses syndrom, eller bli innlagt på gaustad? - Oppsøk lier mentalsykehus.
har jobbet med 7 klienter som har vært der og drad med seg klebeånder, så mitt råd er LIGG UNNA. har selv vært der, men var rask utigjen, tv serien, måtte avbrytes.
ravnen01 skrev:
er det noen som vet hvor mange lier tråder som finnes her inne? eller har vært? Ønsker du : hodepine, svimmelhet press i hode og brystet, diagnosen ME, kronisk utmatelses syndrom, eller bli innlagt på gaustad? - Oppsøk lier mentalsykehus.
har jobbet med 7 klienter som har vært der og drad med seg klebeånder, så mitt råd er LIGG UNNA. har selv vært der, men var rask utigjen, tv serien, måtte avbrytes.
Hvorfor er det så spesielt mange ånder der?
Eller spesielt mange klebeånder, eller hva det nå er som gjør at folk blir så dårlige av å dra dit.