Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderMUNKHOLMEN - Se reportasjen!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
TheTech

Innlegg av TheTech »

Diffusa skrev:
TheTech skrev:Det bildet ligger her på forumet. Jeg var på spøkelsesjakt der jeg også. Jeg og pappa ser og har sett noe som ikke ble nevnt i filmen.
Hva da? :)
Kan ikke fortelle det, først må jeg tipse avisa :mozilla_tongue:
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Mar 2008 22:05
16
Kjønn (valgfri): 50-50
Lokalisering: Hadeland/Oslo

Innlegg av TheMartine »

ludoburgero skrev: Wow! Du er virkelig oppdatert, virker det som :o
Men nettavisa vår er ikke på langt vei like bra som papirutgaven.
Før hadde vi jo sikkert Norges største avis (i format, so to speak).
Så skiftet den til tabloidformatet (sånn cirka A4, bare litt større?) for... øhm... 2 år siden? Den er selvfølgelig mer hendig nå, men den mistet jo litt av glansen sin også...

Sorry for at jeg trakk inn VG!
Er jo som å trekke inn Britney i en diskusjon om gitarister som angår Hendrix, Clapton, Stevie Ray Vaughan, B.B. King, Jeff Beck og Øystein Sunde.
Eller chiahuahua i en hundediskusjon som angår dobermann, rottweiler, amstaff og pitbull. Bare for å tøye det langt og gi det inn med teskje liksom. Kjeder meg.

Nettavisen deres virker forresten seriøs ut den da!
Men hvorfor i all verden er det så mange som bruker samme oppsett/design?
Nettavisa deres er skikkelig sånn...fotball og sommersaker :P

Ja, du har rett...i alle sammenligningene dine. Vi konkludere med at VG er en liksom-avis.

De ser like ut fordi de har samme eier, altså alle avisene som eies av A-pressen, vil ha det samme designet på nettavisen sin. De eier ganske mange aviser, kan du si =)
Antall ord: 216

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

TheMartine skrev:Nettavisa deres er skikkelig sånn...fotball og sommersaker :P

Ja, du har rett...i alle sammenligningene dine. Vi konkludere med at VG er en liksom-avis.

De ser like ut fordi de har samme eier, altså alle avisene som eies av A-pressen, vil ha det samme designet på nettavisen sin. De eier ganske mange aviser, kan du si =)
Ja, det er litt sånn Viking Fotballavis.
Samme gjelder Rogalands Avis, den er nesten verre. Ihvertfall papirutgaven.
Det som er fint med RA er musikkanmeldelsene og litt mer kultur. På tirsdager er det vel. Og på torsdagene er det film, DVD og kino og sånt. Dessuten liker jeg de 20 spørsmålene de har. De er blitt tradisjon i spisesalen på jobb :)

Hmmm... samme eier ja... får ikke håpe det blir sånn tilstander som i junaiten. Sånn "Murdoch media" som styres politisk og av markedskreftene i den grad at nyhetene blir formet og justert etter hva slags agenda de har for samfunnet (styres som om George Orwell's 1984 var en realitet).
Antall ord: 180
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av TheMartine »

ludoburgero skrev: Ja, det er litt sånn Viking Fotballavis.
Samme gjelder Rogalands Avis, den er nesten verre. Ihvertfall papirutgaven.
Det som er fint med RA er musikkanmeldelsene og litt mer kultur. På tirsdager er det vel. Og på torsdagene er det film, DVD og kino og sånt. Dessuten liker jeg de 20 spørsmålene de har. De er blitt tradisjon i spisesalen på jobb :)
Haha. Fotball er så kjedelig, ass :P
Har de flinke anmeldere der? Vi har en sånn rockedude som skriver en del artige musikkanmeldelser...skjønt jeg kunne gjerne delt jobben med ham, hehe.
Har du noengang vært i avisen, da? Stas å komme i lokalavise, vettu!
Hmmm... samme eier ja... får ikke håpe det blir sånn tilstander som i junaiten. Sånn "Murdoch media" som styres politisk og av markedskreftene i den grad at nyhetene blir formet og justert etter hva slags agenda de har for samfunnet (styres som om George Orwell's 1984 var en realitet).
Murdoch media...er det sant? Ikke hentet fra MacGyver? Har ikke hørt om det, jeg :P
Tror ikke A-pressen er på det stadiet helt ennå, for de eier jo for eksempel både Oppland Arbeiderblad og avisa Hadeland, og vi dekker samme området, og er konkurrenter. Og der jo bra. Helt til en av oss legges ned :mozilla_undecided:
Antall ord: 226

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

TheTech skrev:
Diffusa skrev:
TheTech skrev:Det bildet ligger her på forumet. Jeg var på spøkelsesjakt der jeg også. Jeg og pappa ser og har sett noe som ikke ble nevnt i filmen.
Hva da? :)
Kan ikke fortelle det, først må jeg tipse avisa :mozilla_tongue:
Sukk! Kjipas :mozilla_tongue:
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Diffusa »

ludoburgero skrev:
Vilma skrev:Crazy cat lady! :D (sol@)

Lokalavisen min er full av agurknyheter hele året den. Derfor har vi den ikke lenger. Sånn helside; Fru hansen fant en tresko i oppkjørselen, og nå bruker vi en helside på å finne eieren. Samtidig kan vi annonsere at vi utvider avisen 5 sider på vårparten for å få plass til alle bildene av barn som finner de første vårblomstene.
Høres ut som et morsomt samfunn du lever i!
Si meg, var det Smurfeland du bor i?

Her om dagen leste jeg følgende agurknytt:

"Hund tar kjønnsoperasjon og spiller inn heavy metal plate:

Labradoren Finn-Bjarne virket lenge forvirret, sier eier Gudrun Gare Gardin (53), så jeg bestemte meg for å kle den opp i rosa ballkjole og kalte ham jenta mi.
Det så ut som han likte det veldig godt. Og når han først hadde fått "blod på tann" så tok likegreit Finn-Bjarne her en dag og plukket ut favorittskiva si fra CD-samlinga mi: Iron Maiden - Fear of The Dark. Vel, det ga meg en idé, sier Gudrun. Det har seg jo slik at nevøen min faktisk driver et lokalt platestudio, så jeg og venninne mine tok med oss gitarer og fuzzpedaler ned på studioet. Og Finn-Bjarne ulte inn tekstene. Skikkelig harmonisk, altså! Siden platesalget faktisk har gått langt bedre enn forventet, så har jeg nå fikset ham kjønnsoperasjon, sier matmor Gudrun stolt og blinker med det ene øye (som forøvrig er et glassøye)."

Neida...
men det er vel ikke lenge til jeg ser noe slikt.
Regner med at dette er din historie Ludo? Jeg syntes den var skikkelig morsom, kreativt :D
Antall ord: 286

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

Vilma skrev:Der har jeg vært mye... men aldri sett noe spøkelse hehe

Men jæskla ekkelt bilde!
Husker historien om en greve som var fanget der, på cellen hadde han et rundt bord, og det gikk han rundt og rundt mens han dro pekefingeren på overflaten. De ble tilslutt en rund grop rundt hele bordet:)
Er ikke sikkert det var en greve da... bare slik jeg husker historien fra da jeg var barn.
Jeg var på Munkholmen som barn, og det satte fantasien i sving... :roll: :lol:

Jeg må bare rette litt på deg, Vilma ( unnskyld!), men han gikk i ring i så mange år at det er slike "onkel Skrue-spor" i gulvet i det tårnkammeret. Det så jeg selv, og det er dypt!

Stakkars mann :mozilla_undecided:
Antall ord: 129
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

TheMartine skrev:Haha. Fotball er så kjedelig, ass :P
Har de flinke anmeldere der? Vi har en sånn rockedude som skriver en del artige musikkanmeldelser...skjønt jeg kunne gjerne delt jobben med ham, hehe.
Har du noengang vært i avisen, da? Stas å komme i lokalavise, vettu!
Ja, det finnes langt viktigere ting i livet enn fotball.
Men jeg er glad at det forener folk og skaper sosiale sammenkomster.
For dem som liker det da... ;p

Vel, jeg liker anmelderne. Han ene jobber på musikkbiblioteket vårt her i byen.
(vi har eget bibliotek for musikk, det er veldig stas)
Han har god peiling og god smak. Etter min egen smak da, selvfølgelig.
Hender jeg har lastet ned og kjøpt musikk som jeg har hørt om gjennom biblioteket eller gjennom anmeldelsene i avisa. Jeg er veldig musikkinteressert, sånn rent generelt og lite spesifikt sånn egentlig (ikke retta mot noen spesiell sjanger).

Leser du musikkmagasiner? Jeg bruker nok en stor del av lønna mi på utenlandske blader som Q, Uncut (og noen ganger Mixmag). De er jo svindyre på Narvesen :\

Og ja, jeg har vært i avisen. Men da var jeg veldig liten.
Det handlet om farlige lekeplasser. Jeg var vel 6 eller 7 år.
Og så har jeg vært bakpå Rogalands Avis et par ganger ifbm. "5 på gata".
Spørsmål om Idol og sånne teite ting.
Så har jeg også takket nei en 4-5 ganger til å være med bakpå der.
Liker meg ikke helt sånn i teite spørsmål de stiller. Så har de alltid justert litt på det jeg har sagt, og det liker jeg ihvertfall ikke.
Murdoch media...er det sant? Ikke hentet fra MacGyver? Har ikke hørt om det, jeg :P
Tror ikke A-pressen er på det stadiet helt ennå, for de eier jo for eksempel både Oppland Arbeiderblad og avisa Hadeland, og vi dekker samme området, og er konkurrenter. Og der jo bra. Helt til en av oss legges ned :mozilla_undecided:
Ja, det er vel noe sånt at alle nyhetskanaler, aviser og magasiner i enkelhet eies av 5 eller 6 store selskaper. De styrer all flyt og har regler for hva som er lov å sies i nyhetene og hva som skal få oppmerksomhet/fokus eller ikke.
F.eks. var Rupert Murdoch en stor fan av Ronald Reagan og lagde en big case utav bursdagen hans eller noe sånt. Husker ikke nøyaktig den der historien. I realiteten var det ihvertfall sånn at ingen brydde seg, mens Fox(?) News lagde en helaftens dokumentar utav det hvor de stelte i stand feiring i barnehager og skoler og iscenesatte hele greiene som om det skulle være verdens største begivenhet. Temmelig syke greier. Han har infiltrert det meste av massemedia i statene. Sjekk ut dokumentaren Outfoxed om du finner den på nett (helt sikkert på YouTube også) eller Orwell Rolls In His Grave.

De burde være veldig aktuelle for deg som faktisk jobber i avisen, tror jeg :)
Antall ord: 511

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Diffusa skrev:
ludoburgero skrev:
Vilma skrev:Crazy cat lady! :D (sol@)

Lokalavisen min er full av agurknyheter hele året den. Derfor har vi den ikke lenger. Sånn helside; Fru hansen fant en tresko i oppkjørselen, og nå bruker vi en helside på å finne eieren. Samtidig kan vi annonsere at vi utvider avisen 5 sider på vårparten for å få plass til alle bildene av barn som finner de første vårblomstene.
Høres ut som et morsomt samfunn du lever i!
Si meg, var det Smurfeland du bor i?

Her om dagen leste jeg følgende agurknytt:

"Hund tar kjønnsoperasjon og spiller inn heavy metal plate:

Labradoren Finn-Bjarne virket lenge forvirret, sier eier Gudrun Gare Gardin (53), så jeg bestemte meg for å kle den opp i rosa ballkjole og kalte ham jenta mi.
Det så ut som han likte det veldig godt. Og når han først hadde fått "blod på tann" så tok likegreit Finn-Bjarne her en dag og plukket ut favorittskiva si fra CD-samlinga mi: Iron Maiden - Fear of The Dark. Vel, det ga meg en idé, sier Gudrun. Det har seg jo slik at nevøen min faktisk driver et lokalt platestudio, så jeg og venninne mine tok med oss gitarer og fuzzpedaler ned på studioet. Og Finn-Bjarne ulte inn tekstene. Skikkelig harmonisk, altså! Siden platesalget faktisk har gått langt bedre enn forventet, så har jeg nå fikset ham kjønnsoperasjon, sier matmor Gudrun stolt og blinker med det ene øye (som forøvrig er et glassøye)."

Neida...
men det er vel ikke lenge til jeg ser noe slikt.
Regner med at dette er din historie Ludo? Jeg syntes den var skikkelig morsom, kreativt :D
Ja, selvfølgelig.
Hadde jeg lest den historien i en avis, hadde jeg gått helt av hektene og skrevet verdens lengste klagebrev noensinne på den reportasjen! :lol:
Antall ord: 315

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av TheMartine »

ludoburgero skrev: Ja, det finnes langt viktigere ting i livet enn fotball.
Pøh :P
Vel, jeg liker anmelderne. Han ene jobber på musikkbiblioteket vårt her i byen.
(vi har eget bibliotek for musikk, det er veldig stas)
Han har god peiling og god smak. Etter min egen smak da, selvfølgelig.
Hender jeg har lastet ned og kjøpt musikk som jeg har hørt om gjennom biblioteket eller gjennom anmeldelsene i avisa. Jeg er veldig musikkinteressert, sånn rent generelt og lite spesifikt sånn egentlig (ikke retta mot noen spesiell sjanger).
HAR DERE MUSIKKBIBLIOTEK?!?!?!!11!?

I'm moving to Stavanger asap. Dæven.
Jeg er egentlig ikke så veldig interessert i musikk, jeg. Hører på det som går på radioen, liksom. Tror ikke jeg kan ett eneste bandnavn engang.
:mozilla_laughing:

Men ja, jeg liker anmelderne i Dagsavisen. Siste jeg plukka opp derfra var Ratatat, og de SKAL du høre på, om jeg så må dytte skiva deres inn i øra dine!
Leser du musikkmagasiner? Jeg bruker nok en stor del av lønna mi på utenlandske blader som Q, Uncut (og noen ganger Mixmag). De er jo svindyre på Narvesen :\
Teller Topp?
Haha. Neida. Jo, jeg leser noen, men ikke fast, det går mer etter hvem de skriver om. Liker å lese på www.ballade.no, det er en fin side =)
Og ja, jeg har vært i avisen. Men da var jeg veldig liten.
Det handlet om farlige lekeplasser. Jeg var vel 6 eller 7 år.
Og så har jeg vært bakpå Rogalands Avis et par ganger ifbm. "5 på gata".
Spørsmål om Idol og sånne teite ting.
Så har jeg også takket nei en 4-5 ganger til å være med bakpå der.
Liker meg ikke helt sånn i teite spørsmål de stiller. Så har de alltid justert litt på det jeg har sagt, og det liker jeg ihvertfall ikke.
Åff...jeg har sikkert laget fem hundre sånne fire på gata, eller enquete, som det heter på fint. Jeg hater det, det er det verste med hele jobben. Først prøver man å stille et aktuelt spørsmål som krever litt tankegang, men folk har jo ikke meninger om en drit, annet enn været og...Idol (?), så da må man nedverdige seg selv, avisa og dem man spør, med et idiotisk og latterlig spørsmål som alle kan ha en mening om. Hvis ikke kan du bare glemme å få svar fra noen. Sånn er det altså.

I will check out this "dokumentar". Jeg liker dokumentarer. Også er jeg skikkelig hyperaktiv nå, woho!
Sist redigert av TheMartine på 26 Jul 2008 16:44, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 463

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av TheMartine »

Apropos agurktider, ludobass, denne artikkelengjør meg litt flau over egen avis. Hun er liksom bygdas stolthet :mozilla_undecided:
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

Hurra............... :roll:
Antall ord: 1
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

TheMartine skrev:
ludoburgero skrev: Ja, det finnes langt viktigere ting i livet enn fotball.
Pøh :P
Haha. Seriøst! Nå er du sånn "jeg tar deg ikke seriøst", bare fordi du er vant med å få den i fleisen selv, ikke sant? Jeg mente dette faktisk seriøst. ;p
HAR DERE MUSIKKBIBLIOTEK?!?!?!!11!?

I'm moving to Stavanger asap. Dæven.
Jeg er egentlig ikke så veldig interessert i musikk, jeg. Hører på det som går på radioen, liksom. Tror ikke jeg kan ett eneste bandnavn engang.
:mozilla_laughing:

Men ja, jeg liker anmelderne i Dagsavisen. Siste jeg plukka opp derfra var Ratatat, og de SKAL du høre på, om jeg så må dytte skiva deres inn i øra dine!
Ja, det må du gjerne gjøre. Jeg leker turistguide gratis!

Sant det. Du er jo sånn "synes det er greit så lenge musikken kan stå på i bakgrunnen og den ikke spilles så høyt, har du forresten hørt at Westlife har komt med nytt album?". Glemte helt det. Men sånn ellers.. Ratatat må jeg visst høre. Du virker litt truende nå. Jeg er litt redd. Du ser litt skummel ut når du biter i den billetten du har rundt armen din f.eks.
Teller Topp?
Haha. Neida. Jo, jeg leser noen, men ikke fast, det går mer etter hvem de skriver om. Liker å lese på www.ballade.no, det er en fin side =)
Topp er konge.
Åff...jeg har sikkert laget fem hundre sånne fire på gata, eller enquete, som det heter på fint. Jeg hater det, det er det verste med hele jobben. Først prøver man å stille et aktuelt spørsmål som krever litt tankegang, men folk har jo ikke meninger om en drit, annet enn været og...Idol (?), så da må man nedverdige seg selv, avisa og dem man spør, med et idiotisk og latterlig spørsmål som alle kan ha en mening om. Hvis ikke kan du bare glemme å få svar fra noen. Sånn er det altså.

I will check out this "dokumentar". Jeg liker dokumentarer. Også er jeg skikkelig hyperaktiv nå, woho!
Verste er at du må forklare deg kort. Det er bare sånt jeg gidder i fylla.
Ellers kommer jeg med svære avhandlinger, som kjent.
Så hvis de stopper meg en gang når jeg er helt dritings, kanskje jeg er med på leken. Jeg har nemlig begynt som deltidsalkoholiker. Ny stilling. Bare sånn ved siden av.

Jeg har aldri likt spørsmålene de har. Har ikke inntrykket av at de som løper ut og gjør disse reportasjene heller liker spørsmålene. Sånn er det vel... :\
Antall ord: 478

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Diffusa »

ludoburgero skrev:
Ja, selvfølgelig.
Hadde jeg lest den historien i en avis, hadde jeg gått helt av hektene og skrevet verdens lengste klagebrev noensinne på den reportasjen! :lol:
Hehe, jeg hadde kjøpt den avisa hver dag jeg :D
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Diffusa skrev:
ludoburgero skrev:
Ja, selvfølgelig.
Hehe, jeg hadde kjøpt den avisa hver dag jeg :D
Jeg også, sånn at jeg kunne skrevet klagebrev og fått teite reportasjer i retur.
Det hadde blitt en artig dialog, Espen vs. Avisen.
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links