Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHjelpere som er med deg, kan være skremmende De óg!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Mr. Smith
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Jul 2008 14:13
16

Hjelpere som er med deg, kan være skremmende De óg!

Innlegg av Mr. Smith »

Heisann!

I det siste har jeg opplevd mye... mye som jeg absolutt ikke trodde på... før nå!

En kveld satt jeg nede i kjellerstuen og så på film. Plutselig hørte jeg noen/noe komme trampende ned trappen som er rett utenfor kjellerstue døra. Jeg skrudde automatisk av tv-en, lettet meg fra sofaen og slentret søvning bort til døra. Jeg trodde helt klart at dette var min far som gikk i søvne eller noe slikt, for klokka var over tre!
Da jeg kom bort til døra stanset jeg og nølte, jeg kunne kjenne en slik guffen følelse av at noen/noe fulgte bevegelsene mine med øyet. (Dette har jeg kunne føle fra så langt jeg kan huske!) Men hvertfall stanset jeg og lytta til skrittene. De hadde stoppa. Og akkurat idet jeg skulle til å presse håndtaket ned og sjekke hva det var hørte jeg skrittene igjen, bare at denne gangen gallopperte de ut mot vaskerommet vårt som er i andre enden av gangen. Da jeg åpnet døra kjente jeg umiddelbart en intens kulde slå mot meg. Det var ikke vondt i det hele tatt, men bare kaldt. Men da jeg sjekket vaskerommet- var det ingen der! Og tro meg, jeg sjekket hvert rom og hver krok i den kjelleren.

Dagen etterpå hadde hjernen min bearbeidet denne opplevelsen og kommet med den logiske forklaringen at min far hadde snekket seg ut døra fra vaskerommet og gått rundt huset før han gikk inn på oppsiden. (Denne forklaringen skulle jeg helst ønsket å kunne leve med, selv om det kan høres ut som om far har store mentale problem... det har han ikke btw) Men jeg mått spørre, så det gjorde jeg. Jeg spurte far om han hadde vært nede og vandret i kjelleren så sent. Men han nektet på det! Jeg ble forvirra. Selv om jeg var sikker på at det hørtes ut som far og mor har en helt annen gange enn ham, så spurte jeg henne også, men også hun nekta!

Jeg ble alvorlig sjokkert over dette. Som sagt trodde jeg ikke på dette her. Spøkelser og slikt, pleide jeg å tenke. Men faktisk hadde jeg blitt fortalt av søstera til en kompis av meg (som kan se ånder og gjenferd) at jeg hadde en mann som fotfulgte meg hvor enn jeg gikk! Har senere fått vite at jeg har flere som "fotfølger" meg. Men alle er visstnok hjelpere. Noen av dem slekt noen ikke. Fikk spurt dem noen spørsmål gjennom et medium som kjente denne søstera til kompisen min. Fikk svar på noen av de spørsmålene også! De ville vise at De virkelig var her og for å minne meg på at jeg har en oppgave i livet. Fikk også en hjelpetråd fra dem om at oppgaven min skulle omhandle mennesker.

Etter at den første hendelsen oppstod så har flere bare kommet som hagl. Jeg hadde halvfullt batteri på mobilen, snakket med søstera til kompisen min på vei hjem fra jobb, (sent, ca. klokka 12), så plutselig slo den seg av og var død til jeg satte den på lading, men det var ikke det merkeligste, gatelyset jeg stod ved slo seg av nøyaktig samtidig... Tilfeldighet? Neppe! Ting har begynt å forsvinne! Og da jeg var utenfor ved jobben og snakket i telefon, hadde glemt nøklene mine, derfor satte jeg en stor stein mellom døra og dørkarmen, siden dørene automatisk låses idet de smekker igjen. Da jeg satt og snakket hørte jeg et høyt rabalder i retning av døra, jeg tenkte at det var noen som drev ap med meg og brydde meg ikke særlig. Brått lukker døra seg! Jeg løper bort og river i døra! MEn den er lukket og låst og nekter å rikke på seg! Da jeg kikker ned på steinen ser jeg at den ligger en drøy meter vekk fra døra! Jeg grøsser med meg selv. Den dagen regnet det, blåste ikke noe særlig! Steinen hadde stått stødig, det sjekket jeg før jeg forlot den. Og det var ikke langt ifra døren og dørkarmen. Så jeg nekter å tro at den steinen har rullet av seg selv! Det kan den bare ikke. Dessuten sjekket jeg det etterpå om det var mulig at den store steinen kunne flytte på seg så lett. Det er en metallrist med gummistrimler mellom gitteret som gjør motstand når noe skal rulle over det. Jeg klarte kanskje å sparke steinen tretti centimeter, ikke en millimeter lenger! Og da sparka jeg hardt. Om jeg hadde til hensikt å flytte den steinen en meter fra døra måtte jeg så avgjort ha fysisk plukket den opp og plassert den en meter lenger borte! Jeg sjekket sikkerhetskameraene rundt også, (som ironisk nok ikke filmer på akkurat det stedet), men det er et viktig fakta en kan få ut av begge to kameraene som filmer rundt hjørnene og følger med på hvem som kommer og går. Det var ingen som forlot eller kom inn i bygget fra den enden. Og det var ingenting der som jeg kunne se!

Har ennå ikke sett desse hjelperne mine som jeg blir mer sikker for hver dag som går at de virkelig er rundt meg. Jeg vet at de er rundt meg. Og jeg vet at tre av dem er oldeforeldre! To av oldeforeldrene mine fikk jeg aldri se, den tredje døde da jeg var yngre! 3-4 andre var også til stede men hadde ingen slektskap til meg! Men selv om jeg ikke ser hjelperne mine er det ganske creepy alle de tingene de gjør, selv om jeg har fått bekreftet at ingen av dem vil meg noe vondt i det hele tatt!

Har noen andre opplevd moe lignende før?

Mvh
Mr. Smith
Antall ord: 1008

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

hmm..vet ikke om jeg egentlig har opplevd noe sånt..men en gang jeg var alene hjemme,så slo plutselig lyset seg av og på mange ganger,noe den ikke hadde gjort før,å for ikke så lenge sia,så så jeg på tv'en,å den ble plutselig blå,så kom den på kanalen igjen,så ble den blå,med gjevne mellomrom..var også alene da,å det hadde ikke skjedd før,å når jeg skrek ut,gi deg,så kom den brått på kanalen jeg så på,å neste gang,så gjorde jeg det samme,å da kom den like brått på kanalen jeg så på,å det gjorde den en gang til,men ikke mer etter det:)hmm..lurer på hva det var..så når jeg skal sove på rommet mitt,så får jeg ikke sove,men går jeg inn å legger meg på gjesterommet,sovner jeg med en gang..hmm...
Antall ord: 155

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Mr. Smith
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Mr. Smith »

Det kan jo være ett eller annet der. Spørsmålet blir da om det som er der er der for å hjelpe deg eller omvendt. Eller om det bare er noe som henger igjen i et gammelt hus.

Er huset deres gammelt?

Mvh
Mr. Smith
Antall ord: 46
Do you fear the dark?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Mr. Smith
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Mr. Smith »

Kjenner faktisk en som bor i et eldgammelt hus , (arbeidskollega), (ute på en øy helt for seg selv sammen med familien og noen andre som bor der), som han har pusset opp.

Når han skal legge seg om kvelden, pleier han ofte å legge seg på siden. Etter en liten stund, (dette skjer visstnok ofte, men ikke alltid), kan han kjenne at han blir iskald på den ene siden. Som om noen bøyer seg over ham.

Han kan også høre at noen går i gangen og besøker alle tre barna sine på rundgang. Men de har ikke merket noe som helst, sier han. Det kan virke som om det er noen som går og sjekker om alle har det bra og om alle har sovnet. Han har heller aldri sett noe som helst, ikke engang antydning til skikkelser. Men han er overbevist om at det er den gamle jordmoren som bodde på det samme øysamfunnet for lenge siden i det samme huset.

Jeg vet at det er jordmoren fordi jeg benyttet anledningen da jeg selv snakket om mine egne opplevelser om å spørr om det virkelig er jordmoren som går igjen i huset hans! Og det var det.

Mvh
Mr. Smith
Antall ord: 207
Do you fear the dark?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gjest

Innlegg av Gjest »

uff..det hørtes ekkelt ut:S
nei huset er ikke gammelt i det hele tatt..men noen ganger så hører jeg at det plutselig sier *pling* i et glass..det har skjedd mange ganger..hmm..jeg har egentlig veldig lyst til å få kontakt med hjelperen(e) min...
men er det sant at hvis man går inn i et hus hvor det spøker,kan de "bli" med deg hjem da?liksom henge seg fast på deg,hvis du skjønner hva jeg mener:P
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Mar 2008 22:05
16
Kjønn (valgfri): 50-50
Lokalisering: Hadeland/Oslo

Innlegg av TheMartine »

Ohoo...jeg fikk massiv gåsehud av å lese dette. Utrolig spennende å lese, altså!

Høres ut som du har litt av en gjeng på slep, trodde man ikke pleide å ha mer enn en eller to, jeg. Du har jo en liten horde!

Godt å vite at de ikke vil deg noe vondt da, selv om jeg skjønner veldig godt at du synes det er litt ubehagelig. Men det er nok rett at de vil vise deg at de er der, men jeg skjønner ikke hvorfor de driver og stenger døra for deg og sånn. Det er jo bare rampete =]
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

izabel

Ånd

Innlegg av izabel »

Jeg hadde en plagsom ånd rundt meg en gang, men han var ingen hjelper. Han var en skikkelig ramp. Han tok på meg, slukket lyset på rommet mitt og kastet en ball mot sønnen min. Han sa stygge ting til, og hvis jeg dro til noen som skulle ta han vekk, fikk jeg skikkelig kjeft av han. Da kalte meg ** og mye annet tull. Jeg var selvfølgelig redd han. Jeg fikk tilslutt hjelp med å få han bort. Det var mitt første møte med åndeverden :mozilla_surprised:
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

puma/f

Innlegg av puma/f »

Hjelpern min har alltid vært snill med meg for og si ting veldig enkelt.
Derimot har han ikke alltid vært like snill med andre, om han mener noen nærmer seg ting de ikke har noe med så får de et ganske klart "FUCK OFF!" Han har også skremt samboern sikkelig men det var mere at samboern blei overaska enn at hjelpern min gikk inn for og skremme.... og ja han kan gjøre det også om han føler det er rett der og da

men som sagt, han har ALDRI vært i nærheten av og skremme meg. Jeg fikk ikke engang se han sikkelig til og begynne med for han ville ikke skremme.....

Det er min erfaring

Puma/f
Antall ord: 126

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Mr. Smith
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Mr. Smith »

momsegullet skrev:uff..det hørtes ekkelt ut:S
nei huset er ikke gammelt i det hele tatt..men noen ganger så hører jeg at det plutselig sier *pling* i et glass..det har skjedd mange ganger..hmm..jeg har egentlig veldig lyst til å få kontakt med hjelperen(e) min...
men er det sant at hvis man går inn i et hus hvor det spøker,kan de "bli" med deg hjem da?liksom henge seg fast på deg,hvis du skjønner hva jeg mener:P
Har'ke peiling enkli. Jeg er ikke noe ekspert, men etter det jeg har fårstått så TROR jeg at for at noen som går igjen skal følge etter deg, enten må kjenne deg/ familien din, eller være i slekt med deg.

Ellers så har jeg fått høre at gjenferd som går igjen, kan bli tiltrukket av mennesker som kan se dem eller merke dem...
Antall ord: 161
Do you fear the dark?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Mr. Smith
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Mr. Smith »

TheMartine skrev:Ohoo...jeg fikk massiv gåsehud av å lese dette. Utrolig spennende å lese, altså!

Høres ut som du har litt av en gjeng på slep, trodde man ikke pleide å ha mer enn en eller to, jeg. Du har jo en liten horde!

Godt å vite at de ikke vil deg noe vondt da, selv om jeg skjønner veldig godt at du synes det er litt ubehagelig. Men det er nok rett at de vil vise deg at de er der, men jeg skjønner ikke hvorfor de driver og stenger døra for deg og sånn. Det er jo bare rampete =]
Ja, ikke sant! Men det går tydeligvis an å ha flere enn en hjelper. Hvertfall viss vi kan stole på det mediumet jeg oppsøkte.

Men hadde den som stengte døra for meg vist seg hadde jeg sikkert gitt ham en real pryl. Hehe... kanskje...
Antall ord: 150
Do you fear the dark?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links