TheMartine skrev:ludoburgero skrev:
Jeg har aldri lest avisa di, Miss News!
Så det var egentlig ikke rettet mot deres lokalavis i det hele tatt.
Egentlig snakker jeg generelt om tabloide-se-og-hør-ukeblad-Allers-Det-Sanne-VG og alle de andre vi-har-funnet-ut-at-vi-former-verden-ved-å-distrahere-og-manipulere-befolkningen-kanalene som det jo er så mange av der ute...
Nå leser jeg stort sett bare Dagbladet om jeg i det hele tatt kjøper avis.
Og lokalavisene fordi vi har dem på jobben.
Det er svært lite tabloider og agurknyheter i lokalavisene våre også.
Faktisk er Stavanger Aftenblad en av de avisene jeg respekterer mest.
(selv om de også har blitt så smått litt mer "vi snakker om de enkle tingene heller" de siste årene de også... det er bare ikke i en så stor grad at det er ille engang...)
Ikke? Vel, kjør på
www.oa.no
Du kan jo ikke trekke inn VG i en seriøs avisdiskusjon. VG er en tulleavis om sommeren, og vinteren, og høsten, og våren
Hender jeg leser Aftenbladet på nettet, faktisk. Jeg har en sånn runde, med Oppland Arbeiderblad, Hadeland, Dagbladet, VG, Aftenposten, Dagsavisen, Fædrelandsvennen, Aftenbladet, Bergens Tidene, Bergensavisa, Adressa og Nordlys. Da er jeg oppdatert =]
Wow! Du er virkelig oppdatert, virker det som
Men nettavisa vår er ikke på langt vei like bra som papirutgaven.
Før hadde vi jo sikkert Norges største avis (i format, so to speak).
Så skiftet den til tabloidformatet (sånn cirka A4, bare litt større?) for... øhm... 2 år siden? Den er selvfølgelig mer hendig nå, men den mistet jo litt av glansen sin også...
Sorry for at jeg trakk inn VG!
Er jo som å trekke inn Britney i en diskusjon om gitarister som angår Hendrix, Clapton, Stevie Ray Vaughan, B.B. King, Jeff Beck og Øystein Sunde.
Eller chiahuahua i en hundediskusjon som angår dobermann, rottweiler, amstaff og pitbull. Bare for å tøye det langt og gi det inn med teskje liksom. Kjeder meg.
Nettavisen deres virker forresten seriøs ut den da!
Men hvorfor i all verden er det så mange som bruker samme oppsett/design?