Healing og annen alternativ medisin ⇒ Psi ball
Moderatorer: Asbjørn, mod healing
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Jul 2008 13:19
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Trondheim
unskyld at jeg spør så dumt men... hva står egentlig PSI for???
Antall ord: 14
What does man love more than life,
fear morer than death or mortal strife,
What the poor have, the rich require,
And what contented man desire,
What misers spend, and spendthrifts save,
And all man carry to the grave?
Nothing.
Nothing.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Mar 2008 22:05
- 16
- Kjønn (valgfri): 50-50
- Lokalisering: Hadeland/Oslo
Et sted står det "psychic energy", det kan jo stemme. Eller ikke. Hvem vet? Ikke jeg. Og ikke du. EnnåChihiro skrev:unskyld at jeg spør så dumt men... hva står egentlig PSI for???
Antall ord: 37
Hide post links |
Man danner jo ballen mentalt, altså med psyken... Eller ikke?
Antall ord: 10
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 30 Jul 2007 14:29
- 17
- Blitt takket: 2 ganger
jeg er ikke sikkre på hva PSI egentlig er, men man kaller det også chi-ball. Og chi er en form for energi. Det er vel vanligst å kjenne det som varme og magnetisme. Jeg kjenner det som at når hendene er inni ballen trekkes de mot hverandre og når de er utenpå ballen frastøtes de hverandre.Dagros skrev:Man danner jo ballen mentalt, altså med psyken... Eller ikke?
Og så finnes det flere lag med ball utenpå ball utenpå ball som man kan leke seg med å finne.
Man kan også eksperimentere med å kaste ballen fra hånd til hånd eller kjøre den igjennom forskjellige deler av kroppen. Mye morsomt å gjøre med chi-ball.
Chi-ball er et viktig element i qigong og tai chi.
Antall ord: 130
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Jul 2008 13:19
- 16
- Lokalisering: Trondheim
mye inntresangt å prøve ut her! :mozilla_wink:jon blund skrev:jeg er ikke sikkre på hva PSI egentlig er, men man kaller det også chi-ball. Og chi er en form for energi. Det er vel vanligst å kjenne det som varme og magnetisme. Jeg kjenner det som at når hendene er inni ballen trekkes de mot hverandre og når de er utenpå ballen frastøtes de hverandre.Dagros skrev:Man danner jo ballen mentalt, altså med psyken... Eller ikke?
Og så finnes det flere lag med ball utenpå ball utenpå ball som man kan leke seg med å finne.
Man kan også eksperimentere med å kaste ballen fra hånd til hånd eller kjøre den igjennom forskjellige deler av kroppen. Mye morsomt å gjøre med chi-ball.
Chi-ball er et viktig element i qigong og tai chi.
Sist redigert av Chihiro på 18 Jul 2008 18:21, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 141
What does man love more than life,
Nothing.
Nothing.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Yey, jon blund, det hørtes artig ut! Håper jeg klarer det en dag, altså :]
Antall ord: 16
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 30 Jul 2007 14:29
- 17
- Blitt takket: 2 ganger
Jadda. Det er ikke vanskelg.TheMartine skrev:Yey, jon blund, det hørtes artig ut! Håper jeg klarer det en dag, altså :]
Her er tre tips.
- gni hendene mot hverandre litt slik at de blir varme og kjenne på varmen mellom dem når de er 10-20 cm fra hverandre.
- rett hendene ut til siden i skulder høyde. Snu håndflatene først rundt bak og pek dem så oppover som mulig, strekk skikkelig og ha hendene rett hele tiden. Så snu håndflatene helt rundt andre veien slik at de peker så mye bak som mulig. Så løft dem sakte opp slik at de møtes over hodet. Når de er ca. 10-20 cm fra hverandre over hodet kjenner du sikkert ballen, som du kan leke med mens du tar hendene sakte ned igjen. Dette er en liten del av qigongen min og gjør alltid at jeg kjenner magnetismen veldig tydelig.
- zhang zhuang - å stå som et tre - dette er å stå rett opp og ned, med liten knekk i knærne, og hendene som om du holder en stor badeball foran magen. Stå sånn i 20-30 minutter og du fyller kroppen opp med qi. Å kjenne qi-ball blir bare barnematen i forhold til den qi du kjenner etter zhang zhuang. Som å leke med leketraktor i forhold til å kjøre en egen ordentlig traktor
Antall ord: 232
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Så moro!
Trodde det var ganske vanskelig, jeg, men dette skal jeg absolutt prøve meg på. Takk for tips
Trodde det var ganske vanskelig, jeg, men dette skal jeg absolutt prøve meg på. Takk for tips
Antall ord: 20
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 17 Des 2007 18:31
- 16
- Lokalisering: Bærum
Hahaha xD Neida :b Klarer ikke psi-ball. Men hvis jeg klarte det ville jeg ikke brukt den til noe slemt da.Mantropolix skrev:nå må du ikke bli revet med da anett32 og prøve dette angeånde denne veninnen din som jeg bare kalle en bekjent
Antall ord: 48
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Nov 2007 20:27
- 17
- Kjønn (valgfri): Jente, ofc.
- Lokalisering: I ett tre.
Jeg selv lærte meg psi ball nesten med en gang jeg prøvde , det er egentlig ganske enkelt. Men jeg leste ett sted oppi her att det var noen som satt der med den i 15 min? Du bruker veldig mye enrgi så du burde 'suge' den inn igjenn når du er ferdig.. hviss du skjønner ? Bare visualiser deg att energien går tilbake ..
Jeg selv lagde psi-ball VELDIG ofte før , til og med da jeg gikk rundt på besøk ol... Jeg brukte min egen lille måte, jeg lagde ballen men imellom pekefingrene .. Ingen skjønte det da men.. .
Så kom det en dag da jeg plutserlig ikke kunne Heale eller lage psi ball ( samme konsept btw..) Jeg hadde brukt for mye energi .
Bruk energi klokt , det kan brukes till mye nyttig vet du ;').
Jeg selv lagde psi-ball VELDIG ofte før , til og med da jeg gikk rundt på besøk ol... Jeg brukte min egen lille måte, jeg lagde ballen men imellom pekefingrene .. Ingen skjønte det da men.. .
Så kom det en dag da jeg plutserlig ikke kunne Heale eller lage psi ball ( samme konsept btw..) Jeg hadde brukt for mye energi .
Bruk energi klokt , det kan brukes till mye nyttig vet du ;').
Antall ord: 141
MVH Dotten.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Nov 2007 20:27
- 17
- Kjønn (valgfri): Jente, ofc.
- Lokalisering: I ett tre.
Foresten lager Psi-ball nå . Den blir ganske kraftig og kald men ... ..
Antall ord: 12
MVH Dotten.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Aug 2008 01:41
- 16
Hva er det du gjør når du lager en slik ball?Liza skrev:noen her som har klart å lage to psi baller på en gang? (en i hver hand)
Forløser du indre energier?
Antall ord: 36
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Sep 2008 12:05
- 16
- Lokalisering: rogaland, tysvær, frakkagjerd
min første
Jeg klarte endelig min første psi ball, det va spennde jeg så den også ^^, det minnet litt om rasengan bare, fareløs. men den var akoratt slik jeg ville ha den ^^ det var bare masse energi som raste rundt i en helvetes fart
Antall ord: 44
mess with the universe, and the universe will mess back
Hide post links |